ETT NYTT BREV FRÅN MATTIAS KARLSSON?

Mattias Karlsson 1

Mattias Karlsson lämnar som gruppledare i riksdagen och ersätts av Henrik Vinge.

Nu kanske Mattias Karlsson får tid att skriva det utlovade brevet med de verkliga orsakerna till varför jag blev utesluten från SD.  Jag har väntat på brevet sedan den 21 december.

Jag får känslan av att Mattias Karlsson också ”gått in i väggen” som Jimmie Åkesson. Det kanske är fler som lider av samma symptom inom partitoppen. Då tystnaden från partiet varit minst sagt anmärkningsvärd de senaste månaderna. Foto Thoralf Alfsson

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mattias-karlsson-planerar-lamna-som-gruppledare

UPPDATERING!

Jag har nu sett dokumentären om Mattias Karlsson. I filmen bekräftas att han gått in i väggen och att det egentligen är den rätta orsaken till att han lämnar uppdraget som gruppledare i riksdagen.

Samtidigt kan jag säga att det är starkt av Mattias Karlsson att erkänna och lämna ut sig på det här sättet i en film som kommer visas för hela svenska folket. Mattias Karlsson har många bra sidor också och det får inte glömmas bort.

Samtidigt förklarar filmen också varför SD tappat fart under det senaste året och att man inte klarade av valrörelsen och att bemöta 7-klövern och i synnerhet Socialdemokraterna. Problemet är att man inte släpper fram andra duktiga personer, utan bara de som är 100 procent lojala med trojkan Jimmie, Mattias och Richard.

Gruppen hade behövt Björn Söders röst vid dessa möten i Småland, hemma hos Mattias Karlsson eller på Jimmie Åkessons arbetsrum i riksdagen.

Tyvärr så är det ju fler som gått in i väggen av riksdagsledamöterna de senaste åren. Jag skulle utöver Paula Bieler kunna namnge ytterligare 3-4 personer men med hänsyn till dessa personer så avstår jag ifrån att göra det.

Det är tufft att vara Sverigedemokrat, i synnerhet om man även får kniven i ryggen internt.

 

30 reaktioner på ”ETT NYTT BREV FRÅN MATTIAS KARLSSON?

  1. Simon 2019-03-14 / 21:52

    Thoralf, kan man hoppas att du är på plats i Danmark för Alternativ för Sveriges valupptakt i helgen? Jag hoppas att jag får chansen att kryssa dig igen.

    Gilla

  2. MartinA 2019-03-14 / 12:27

    Thoralf har redan fått ett svar från partistyrelsen. Fortsätt gnugga in det svaret på SD. Och fortsätt håna de som påstår att ett facebook inlägg på småtimmarna väger tyngre än ett officiellt brev som gått i kopia både till distriktet och till SDs sekretariat.

    Gilla

    • MartinA 2019-03-14 / 12:28

      Det är dessutom mycket nyttigt för de extremt auktoritetstroende Svenskarna att bli hånade för att de följer den store ledarens minsta vink snarare än officiella ordervägar.

      Gilla

  3. W 2019-03-14 / 11:19

    Har inte alla vi som är öppet medlemmar i SD fått betala ett pris.
    Man kan bara ana ana vad de i toppen fått utstå.
    Heder åt dem. Att så många gått in i väggen är väl inget att förundra sig över.
    Lyssna på Löfvens hatfulla tirader. Och han är talesman för hela sjuklövern.

    Gilla

    • MartinA 2019-03-14 / 23:05

      De tres maktgalenskap har inte bara förstört SD och släckt det sista hoppet för att vända skeppet sverige, de här även förstört sig själva.

      Gillad av 1 person

  4. stefan a. 2019-03-14 / 09:11

    Henrik Schyffert har vunnit stora retorikpriset, är det månne för det här, skall påminna om att priset instiftades för att uppmärksamma vikten av ett gott språk och effektiv kommunikation….

    eller det här…

    Gilla

  5. Morgan 2019-03-14 / 07:43

    Karlsson är säkert duktig på många sätt, men en gruppledare som samarbetar med expo och som kallar sina gräsrötter för kommunmuppar är inte lämplig. Att Karlsson är själva hjärnan bakom många uteslutningar står helt klart. Man pratar även om att valberedningen utser kandidater men i verkligheten blir ingen godkänd utan Karlssons godkännande. Karlsson styr även Åkesson enligt vad flera riksdagsledamöter sagt till mej. Karlsson är som en stark sektledare, att han nu lämnar som gruppledare betyder nog mindre han släpper inte greppet om makten så lätt. Att Karlsson redan utsätt Vinge som ny gruppledare säger allt om Karlssons makt enligt alla stadgar är det riksdagsgruppen som utser detta.

    Gillad av 5 personer

    • Thoralf A 2019-03-14 / 08:13

      Ja, självklart är det riksdagsgruppen som väljer gruppledare. enligt stadgarna men ingen vågar gå emot toppen i partiet för då kan man förlora sin plats på kommande riksdagsvalsedel. Jag tror heller inte att MK kommer släppa greppet om besluten och makten.

      Det är märkligt att han skall börja ägna sig åt en tankesmedja och andra projekt när han i första hand är riksdagsledamot och avlönas av Sveriges skattebetalare för att jobba i riksdagen.

      Mattias Karlsson vet dock att han har sin försörjning tryggad från riksdagen fram till minst november 2027.

      Gillad av 2 personer

  6. Malin 2019-03-13 / 22:19

    Thoralf, när ska du förstå vem som är hjärnan bakom din uteslutning?

    Det är Mattias Bäckström Johansson. Han har gjort allt i sin makt för att få bort dig.

    Mattias Bäckström Johansson är en sådan fegis och maktgalen karl.

    Gilla

    • Thoralf A 2019-03-13 / 22:35

      Jag vet vem som ligger bakom och vem som har gett sitt stöd för att genomdriva uteslutningen.

      Gillad av 4 personer

  7. Lena1 2019-03-13 / 20:59

    Tycker det är för många barnsliga kommentarer här på tråden. Varför går ni inte in på SVT play och ser dokumentären innan kommentarerna kommer? Jag är ingen fan av MK för det är ju tydligt att han gjort stora misstag. Men han är ärlig och han tror på det han tror.

    Nu fick man förklaringen varför det utlovade brevet inte kommer till Thoralf. MK är utbränd och det hörs på rösten att han är deprimerad, han orkar inte köra 100% även om han vill. Dokumentären ger i alla fall tydliga bilder av att han (och troligen fler i partitoppen) jobbar FÖR mycket. Tror att politiker på den nivån jobbar betydligt mer än 40 timmar (i perioder) + att de alltid ska vara tillgängliga, alltid ställa upp och jobba kvällar och helger. Alla klarar inte det. Alla har inte den energin som Thoralf har… grattis Thoralf!.

    Ps det är ingen bra idé att vara sur och älta i evighet hur dåliga alla i partitoppen!

    Gillad av 2 personer

    • Bajen666 2019-03-14 / 07:43

      Mmm är man utbränd så blir allt förlåtet…..nää du så funkar det inte man ska ta ansvar för sitt agerande även om man är ”trött”.

      Jag tycker att naiva och godtrogna kommentarer är minst lika ”barnsliga” som dom du just skjutit i sank.

      Gillad av 2 personer

    • Tor 2019-03-14 / 11:14

      Kalmars näringsliv är inte sårbart i hans verklighetsuppfattning. Det ingår i sjukdomen.

      Gilla

  8. Thomas 2019-03-13 / 19:25

    Kan EA ta över efter MK? Hoppas det, men han trivs nog bättre där han nu bor, en bra bit från det mångkulturella kaoset i Sverige.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2019-03-13 / 19:29

      Nej, det är nog omöjligt. Han är troligen inte ens medlem i SD.

      Gillad av 2 personer

  9. Robban 2019-03-13 / 19:02

    Nu får Mattias Karlsson tid att förfina sina försök att bli god vän med Expos Daniel Poohl!
    Om han inte är upptagen med uteslutningsärenden av kompetenta trotjänare inom SD!
    Henrik Vinge var för övrigt inblandad i uteslutningen av Kasselstrand, så där är mitt förtroende noll!
    Tyvärr är det nog så att hela ledningen i SD behöver bytas ut för att kunna börja bygga förtroende igen!

    Gillad av 2 personer

  10. Thomas 2019-03-13 / 17:42

    MK litar jag inte på. MK ville samarbete med expo. Lika bra han kliver åt sidan. Han är för liberal och vågar inte kritisera islamiseringen av Sverige tillräckligt.

    Gillad av 3 personer

  11. stigrydmark 2019-03-13 / 16:59

    Jag tror varken sympatisörer eller du Thoralf kommer att kunna läsa en ny officiell förklaring. Förmodligen har SD svängt i synen och kritiken av Islam: Precis som övriga partier ser man röster överallt, speciellt bland sekulariserade muslimer. De är idag så många och där övriga partier hittar representanter som man ger poster i ett allt större närmande, alltså röstfiske. Det framgår ju av den pågående islamiseringen att hela 7-klövern vikit sig, och där SD vill tona ner kritiken och anpassat sig, precis som man gjort när det gäller NATO och EU.
    Att vara övriga partier till lags har blivit viktigare än att officiellt basunera ut sitt ”mesande”. Man vill ju gärna behålla sina kärnväljare, som ännu inte förstått att SD är ett helt annorlunda parti idag.

    Gillad av 3 personer

  12. martiusus 2019-03-13 / 16:53

    Genom vägar i tunga tider…
    Nationalism när den är som bäst…

    Gillad av 2 personer

    • Gunnar Karlsson 2019-03-14 / 17:59

      Jag har både baltiska, polska och ungerska vänner, ingen av dem har något positivt att säga om den om den ryska nationalismen, snarare tvärtom, enligt dem har den mycket av den tyska nedlåtande Untermenschen mentalitet från 30-talet.

      //Gunnar

      Gilla

      • MartinA 2019-03-14 / 23:11

        Så har jag också hört. Men om inte den Ryska ”nationalismen” fanns, vem skulle då stå emot Globalisterna? Globalisternas hat mot Ryssland är tydligt.

        Gilla

  13. Korruption 2019-03-13 / 16:50

    Åkesson kommer garanterat snart lämna tronen!

    På tal om annat. Såg att Willys fått 1000 ansökningar till sin nya butik i Kalmar. Det säger en del om arbetsmarknaden i kommunen när så många söker en simpel tjänst i mataffär. På bilden i tidningen är det, inte oväntat, en ”Ibrahim” som är förväntansfull.

    Gilla

  14. Bajen666 2019-03-13 / 16:39

    Ja det är han ta mig fanken dig skyldig, såg också att det ska komma nån sorts dokumentär om denna herre på Tisdag.

    Kanske det kommer nåt snaskigt och att han nu drar sig undan i förebyggande syfte spännande ska det bli i alla fall.

    Gilla

    • martiusus 2019-03-13 / 19:01

      Du är snaskig.

      Gilla

  15. Maja Dacke 2019-03-13 / 16:30

    Expo tar väl för mycket av hans tid …

    Gillad av 4 personer

  16. E 2019-03-13 / 16:11

    Fast jag kände ändå i det här….SVT…vad fan!

    Gilla

  17. Gunnar Karlsson 2019-03-13 / 15:48

    Förmodligen saknad av mycket få, själv kände jag bara lättnad när jag tog del av denna goda nyhet.

    //Gunnar

    Gillad av 2 personer

  18. martiusus 2019-03-13 / 15:46

    Henrik Vinge ska ta över riksdagsgruppen, det blir nog bra.
    Han avlade juristexamen vid Stockholms universitet 2014.

    Gilla

  19. hasp 2019-03-13 / 14:45

    SD-ledningen har kanske fullt upp med att avpolletera trogna medlemmar….

    Gillad av 5 personer

Kommentarer är stängda.