SVERIGEDEMOKRAT VILL BYGGA MOSKÉ

SD moske

När jag först såg det på sociala medier så trodde jag faktiskt inte på detta men det visar sig vara sant. En sverigedemokrat vid namn Mark Collins i Kramfors har lämnat in en motion om att det skall byggas en moské och ett kulturcentrum så att muslimerna stannar kvar i Kramfors.

Först ut var lokaltidningen men nu har även DN följt upp med en artikel.

https://www.dn.se/nyheter/politik/sd-politiker-vill-bygga-moske-i-kramforsomradet/

Har Mark Collins kanske inspirerats av uteslutning av mig som enligt partistyrelsen berodde på att jag kritiserade islam och därmed ansåg att det var mycket bättre att framhålla islam. Det bästa sättet var tydligen att föreslå att det skulle byggas en moské så att alla muslimer stannar kvar i Kramfors och att även det flyttar in muslimer till Kramfors.

Nu uppstår då en intressant fråga. Är Mark Collins ideologiskt avvikande inom SD?

Är den här motionen en effekt av den nya inriktningen som Sverigedemokraterna uppenbarligen slagit in på.

En annan intressant detalj är att Mark Collins invaldes tillsammans med Sara Seppälä i kommunfullmäktige i Kramfors men Sara Seppälä har avsagt sig sin plats. Sara Seppälä sitter även i riksdagen för Sverigedemokraterna men hon är också suppleant i Sverigedemokraternas partistyrelse. Därmed kan knappast dagens tidningsartiklar kommit som en överraskning för SD.

Varför har partistyrelsen inte agerat?

I artikeln i DN kan följande läsas.

”Vad har du fått för reaktioner på ditt förslag?

– Det har kommit några hårda ord från en partikamrat, men mitt ansvar är att vända Kramfors utveckling. Jag bryr mig inte om jag trampar på någons tår. Vi behöver få hit muslimer eftersom möjligheterna är oändliga här. Vi måste också se till att de integreras i samhället, säger han.” 

”Vad tycker ditt parti om det här förslaget?

Det vet jag inte. Jag har inte tid att kolla vad partiet tycker eftersom det handlar om att Kramfors måste räddas och är en ekonomisk fråga. Folk måste börja lyfta blicken, säger han.” 

Det här kommer bli intressant att följa!

UPPDATERING.

Sara Seppälä har tydligen avsagt sig sin plats i kommunfullmäktige.

 

 

61 reaktioner på ”SVERIGEDEMOKRAT VILL BYGGA MOSKÉ

  1. Stefan 2019-03-17 / 09:22

    Den vansinniga motionen har haft det goda med sig att den tvingat ut SD att ta avstånd från den. SD har ju annars varit pinsamt tysta i frågan om islamisering. Frågan är om syftet med motionen var att få SD att ta bladet från munnen eller om idén med moskébygget var allvarligt menat?

    Gilla

    • Thoralf A 2019-03-17 / 09:46

      Var har SD tagit avstånd ifrån den?

      Gilla

      • Stefan 2019-03-17 / 14:08

        Läste det hos samnytt.

        Gilla

  2. Oscar Ahlström 2019-03-17 / 03:06

    Ännu en anledning till att rösta på AfS.

    Gillad av 1 person

  3. Janne 2019-03-16 / 22:34

    Ekonomisk fråga? Ska han ha muslimerna till att arbeta?

    Gilla

    • Lennart Karlsson 2019-03-17 / 13:07

      Försökte cykla till månen när jag var ung och dum. Lyckades inte heller!

      Gilla

  4. worldpress99 2019-03-16 / 17:43

    Lite OT, men jag måste….. STORBRÅK är medias nya uttryck för gruppkrig mellan olika invandrare. Storbråk här, storbråk där.Jag undrar om detta mantra är spritt för att media vill undvika vad det handlar om? Afghaner mot araber, afrikaner mot afghaner o.s.v. Men vi kan väl ta hit ännu fler, så blir det väldigt spännande i mångkulturen. Sen har vi ju förstås Greta med sina flätor. Nomineras till Nobels fredspris!!
    Öppna de stängda mentalsjukhusen igen och sätt in alla de idioter som sitter i riksdag och regering. Det vore en lisa för oss andra.

    Gillad av 1 person

    • ltsundelin1950 2019-03-16 / 19:21

      Kommer du ihåg att Tyskland och Polen bråkade i september 1939?

      Gilla

      • T. P 2019-03-16 / 23:20

        Bråkade?

        Gilla

    • Lena1 2019-03-17 / 11:11

      ”Öppna de stängda mentalsjukhusen igen” Håller med! Greta med flätor som nomineras till Nobels fredspris, m m m m .

      Gilla

  5. Rune 2019-03-16 / 17:12

    Det verkar ha utbrutit totalt kaos i SD? Det blir förmodligen så när det har blivit så att endast tre personer får styra politiken i stort som i smått och att när de sedan inte orkar med denna väldiga arbetsbörda så utbryter kaos.
    SD måste omstartas med ny organisation och ny partiledning. Och som folkrörelse där vanliga medlemmar respekteras och lyssnas på. Och att de som blivit uteslutna på oklara grunder uppmanas att komma tillbaka.

    Gillad av 1 person

  6. Sven 2019-03-16 / 16:57

    Sitter han inte på andra raden bakifrån räknat 🙂

    Gilla

    • Thoralf A 2019-03-16 / 18:50

      Jag har varit på fotomässa söder om Kalmar på förmiddagen och på Öland under eftermiddagen.

      Gilla

  7. W 2019-03-16 / 16:26

    http://www.friatider.se/kommuner-tvingas-betala-en-miljard-extra-f-r-ensamkommande-flyktingbarn
    Sedan det nya ersättningssystemet infördes sommaren 2017 har kommunerna tvingats ta en stor kostnad för de ”ensamkommande flyktingbarnen” i Sverige.

    Oj vilken överraskning.

    Det handlar om sådant som ekonomiskt stöd för psykosociala insatser och kvalificerad vård, som inte längre täcks av statliga ersättningar.

    Sedan 2017 rör det sig om en kostnad på cirka en miljard kronor.

    Jag säger som Thoralf, kommun eller stat, det är vi skattebetalare som får stå för fiolerna.

    Gilla

  8. Cosmik Debris 2019-03-16 / 15:04

    Den icke-svenska miljöpartisten Leila Ali Elmi vill upprätta ett ras- och religionsregister.

    Bra.

    Då har vi ett fint register över vilka som inte är svenskar och som ska skickas hem.

    Gillad av 2 personer

    • turrim 2019-03-16 / 16:48

      Då skulle vi ändå få ett register över romer. De kan få ersättning en gång till.

      Gilla

  9. W 2019-03-16 / 11:55

    O.T.
    Nu har diskuterats i Sverige vilket  ”stöd” återvändande IS terrorister kan få genom Socialtjänsten, om det vore inhumant att försöka dra in deras medborgarskap.

    Det har ropats på hjälp från internationell tribunal  för att slinka undan sitt ansvar att straffa Is terroristerna.
    De IS offer som grillades levande, halshöggs, våldtogs, brukar inte få många ord av vår statsminister.

    Men idag står Löfven, inte oväntat, i TV och kräker ur sig invektiv mot dagens terrorist  Brenton Tarrant från Australien.

    Vem har hört honom nämna något om Yazidernas öde i Syrien eller förföljelsen av de kristna kopterna i Egypten.

    Om detta dåd lär vi lär få höra till leda. SÄPO chefen Friberg har redan höjt beredskapen mot de sk högerextrema?
    Jag trodde det var risken för hämndaktioner från jihadister som var den stora faran….

    Gillad av 7 personer

    • Tony Ingman 2019-03-16 / 19:19

      Precis. Det är lite märkligt att det är dom så kallade Högerextrema som är samhällsfaran, aldrig Vänsterextrema och jihadister i Löfvens inkrökta värld, ändå är merparten av allt dödande utfört av dessa våldsverkare.

      Vilka är det då som är högerextrema i Löfvens smala världsbild? Jo alla som har fräckheten att kritisera hans och regeringens inskränkta politik, där man är så extremkorkade att dom tror att det går att omvända dårar som fått detta inmejslat i hjärnkontoret att alla som inte delar deras
      världsbild har dom rätt att döda på dom mest bestialiska och avskyvärda sätt som finns?

      Har ni hört Löfven kalla till presskonferens och beklaga alla dom som faller offer för dessa terorister?

      Gilla

      • G persson 2019-03-18 / 10:49

        Tror att Stefan Löfven smyg konverterat till islam.

        Gilla

    • Lennart Karlsson 2019-03-17 / 13:18

      Eftersom jag som Amerikansk medborgare arbetade i Mena där vi bl.a. bevakade och skyddade kristna byggnader blev jag efter flytt till Sverige anklagad av Hall Media, IRM och Researchgruppen anklagad för ”krigsbrott” i Sverige! Sex dagar på förstasida och illa behandlad av SD Riks. Mitt medlemskap i SD sade jag upp när SD Mu öppnade ett medlemsärende på order av ”agendasättande redaktörer” på Jönköpings Posten. Polisens utredare och Kammaråklagaren lade omedelbart ned ärendet men behöll min anmälan om Förtal som ligger latent.
      Jag tror att SD har blivit för mycket förstört så något annat parti, kanske AfS kan ta över agendan att rädda Sverige!

      Gilla

  10. ingesa396634574 2019-03-16 / 10:25

    Med denna motion är allt hopp ute om mitt kära SD,d.v.s om inte denne man utesluts.
    Nu har partiet inte bara infiltrerats av psykopater utan nu är det tydligen även islamkramare som kommer fram.

    Gillad av 1 person

  11. Roland Salomonsson 2019-03-16 / 10:22

    Stolpskott finns tyvärr överallt. Det finns vad jag förstår redan moskéer i Kramfors kommun. Alltså bör det gälla att bygga s k Stormoské. Kostnaderna brukar ligga på många miljoner och verkar komma att belasta skattebetalarna.

    Uppenbarligen fattar detta stolpskott inte att om muslimerna stannar och en Stormoské drar sannolikt till sig ännu fler muslimer, SÅ BLIR DET WHITE FLIGHT. De etniska svenskarna börjar flytta ut ur kommunen och tar med sig sina skattemedel. Detta sker eftersom islam inte har för avsikt att ”integrera” sig det minsta utan snarare införa sin politiska ideologi. Innan ett sådant maktövertagande kommer muslimerna börja trakassera, misshandla de etniska svenskarna i smått och stort. I takt med radikaliseringen, som alltid följer på bygget av en Stormoské, så kan man även räkna med ökad grad av gängvåld, (grupp-) våldtäkter och kanske även skjutningar. Situationen i skolan är redan stökig, där invandrare trakasserar etniska svenska ungdomar och i synnerhet flickorna, eller snarare de flickor som inte underställer sig de trakasserande – allt detta kommer att intensifieras med en radikaliserande Stormoské på plats.

    Sannolikt kommer islam också att kräva att imamens lön, annan personals löner resp driftkostnader t ex för el, värme mm betalas av skattemedel.

    JAG HOPPAS SD TAR SITT ANSVAR OCH UTESLUTER MARK COLLINS!

    Gillad av 3 personer

  12. dajevlar 2019-03-16 / 09:55

    Är övertygad om att SD de senare åren agerat ‘konstigt’ för att försöka få in Afs i riksdagen (även om det inte någonstans kommer uttalas eller erkännas).

    Ett Afs på 4,5% skulle ge många fördelar till SD (även om 100% av rösterna skulle tas direkt från SD – vilket de iofs inte gör).

    Gilla

  13. Samnytt 2019-03-16 / 09:10

    Satan, vad drogerna ökat i Kalmar!

    Gilla

  14. Bajen666 2019-03-16 / 07:19

    Jag var tvungen att gnugga mina ögon och sen titta i almanackan om det var den förste April, sen kontaktade jag AfS och beställde valsedlar…..kommer i mitten av April.

    Hur fanken ska man kunna integrera en muslim genom att finansiera och bygga ett bönehus/moské där det till stor del predikas hat och till och med rekryteras nya terrorister/jihadister, Mark är helt klar årets stolpskott.

    Gillad av 5 personer

  15. Staffan Sundqvist 2019-03-16 / 05:13

    Skrev det här inlägget till Dagbladet, men jag tvivlar på att de tar in det:
    Om inte SD:s partiledning sparkar den här dåren , då är det totalt kört för dem. En av deras absolut bästa lokalpolitiker, Thoralf Alfsson i Kalmar, fick silkessnöret för påstådda MINDRE kontroversiella uttalanden än detta. I hans fall, trots upprepade påstötningar från många personer, har inte SD gett någon som helst tydlig förklaring i Thoralfs fall. Gå gärna in och läs Thoralfs blogg: https://thoralfsblogg.com/
    Där har ni klarspråk. Men som sagt, den här sinnesförvirrade individen Collins, får han fortsätta, då är SD dött. För min del så slog jag allt vad J.Å och hans underhuggare heter ur tankarna för ett bra tag sedan. De har sparkat för många bra personer, nu är det kamarillan runt Åkesson som styr. AfS är det som gäller nu.

    Gillad av 5 personer

  16. E 2019-03-16 / 03:21

    What??? Det ska inte byggas fler moskéer i vårt land, AFS = sista hoppet?

    Gillad av 2 personer

  17. Gruvmor 2019-03-16 / 01:25

    ”Vi måste också se till att de integreras i samhället” Mission Impossible.

    Gillad av 1 person

  18. Lena1 2019-03-16 / 01:17

    Oops nu blir det för mycket igen för Youtube, de kan inte acceptera ett sådant inlägg. Gå istället in på Youtube och skriv: VjKf3DRTlgE

    Gilla

  19. Lena1 2019-03-16 / 01:14

    Det är så många galna saker man hör och läser numera. Undrar hur det är möjligt; en sverigedemokrat vill bygga moské???

    Vill bara påminna om detta från den 26/3 2018 inlägg i Riksdagen av Richard Jomshof vs Alice Bah Kunhke (försök att inte reta er för mycket på denna narcissistiske och vedervärdiga alice som endast är intresserad av sitt eget). Böneutrop ska förbjudas:

    Gilla

  20. Cosmik Debris 2019-03-15 / 23:30

    Jag bor mycket hellre i en avfolkningsbygd än en tätbefolkad mental soptipp och krigszon, vilket det blir om man ”välkomnar” muslimer och bygger en moské. Det tror jag de flesta i Kramfors är överens med mig om, bortsett från SD.

    Idioten måste självklart uteslutas.

    Gillad av 2 personer

  21. Muhammed 2019-03-15 / 23:13

    När kommer Johan Persson komma med samma förslag? Han ju samma motiv, d.v.s. att öka invånarantalet och göra staden attraktiv för muslimer.

    Gilla

  22. Befria Sverige 2019-03-15 / 20:58

    Vansinnigt…. Om man har följt SD länge nu så borde man förstå att allt snack om ”ideologiskt avvikande” medlemmar som ska uteslutas oftast är skitsnack från en maktgalen ledning..

    Blir riktigt förbannad när såna som du Thoralf blir uteslutna medans andra sitter säkert och dom verkar verkligen inte ens vara Sverigedemokrater ideologiskt.

    Gillad av 2 personer

  23. ltsundelin1950 2019-03-15 / 20:57

    Nu går det inte att slå i fler spik i SD-kistan

    Gillad av 2 personer

  24. Sven 2019-03-15 / 20:37

    What does your party think about this proposal?

    – I do not know. I have no time to check what the party thinks… säger Collins

    Uppenbarligen inte kollat kommunikationsplanen, oavsett vad han säger. Uteslutning förstås.

    Gilla

  25. alvar1131 2019-03-15 / 19:54

    Jo, jag läse också det där. Men jag trodde det var ironi. Men alltså icke…

    Att bygga en moské någonstans vid Skuleberget måste nog anses som en dödssynd bland de mycket aktiva syföreningarna i Höga kusten.

    Är karlens förslag på riktigt, så är han en stolle och måste naturligtvis uteslutas av den anledningen. Visst är ”stolle” en aning odefinierbart, men det bör räcka som uteslutning. Även gallimatias har vi ju sett som uteslutningsgrund, så det där ska nog gå bra.

    Med uteslutningsprotokollet underskrivet bör SD-verkställande utskott med påslagna blåljus dra mot Skuleskogen i natt. Besked om orsak kan komma senare när den nya kanslisten har gått svenska kursen färdig.

    Gillad av 2 personer

  26. Tony Ingman 2019-03-15 / 19:35

    Vad tänker han då på att Kramfors ska räddas? Är det den kortsiktiga ersättningen från Migränverket eller vill han ha folk som jobbar och betalar skatt, i det senare fallet vänder han sig nog till fel grupp?

    Gillad av 1 person

  27. Thor 2019-03-15 / 19:30

    Möjligheterna är oändliga i Kramfors….. hahaha, vilket nonsens floskel, värdigt en sjuklöverpolitiker. Går det inte att locka dit andra än muslimer då?

    Gilla

  28. Anonym 2019-03-15 / 19:29

    Möjligheterna är oändliga i Kramfors….. hahaha, vilket nonsens floskel, värdigt en sjuklöverpolitiker. Går det inte att locka dit andra än muslimer då?

    Gilla

  29. Robban 2019-03-15 / 18:51

    Skönt iaf att SD är tydliga med vad de står för!
    Blir allt tydligare att SD inte är lösningen/räddningen för Sverige!
    De är en del av problemet!

    Gillad av 4 personer

  30. Gunnar Karlsson 2019-03-15 / 18:43

    Om AfS spelar korten rätt nu, och Kasselstrand är inte dum, så borde de kunna plocka åtskilliga procent av SD:s väljarkår, kanske t.o.m. så mycket att de kravlar sig över 4-%spärren.

    Jag misstänker att detta är just den hjärtefråga som får majoriteten av SD-väljarna att rösta på just SD och nu gör den förvirrade envåldstrojkan som styr partiet ett av det mest grandiosa självmål man kan tänka sig.

    Jag har själv varit mycket avvaktande till att hoppa på AfS-tåget, men om detta är sant och Mr. Collins inte omedelbart blir utsparkad ur partiet, så köper jag ett årskort hos AfS!

    //Gunnar

    Gillad av 4 personer

    • Thoralf A 2019-03-15 / 19:22

      AfS har sin valupptakt imorgon i Köpenhamn. Jag tror de skrattar gott hela vägen till Köpenhamn. Kasselstrand lär inte missa att utnyttja detta imorgon.

      Gillad av 4 personer

      • C Andersson 2019-03-15 / 19:43

        Gunnar. Om jag inte misstar mig så är 5 % spärr i det stundande valet.

        Thoralf. Skulle du inte kunna skriva ihop en artikel om EU-valet. Hur själva valet går till och vilka regler som gäller?

        Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2019-03-15 / 19:45

        Spärren är 4 procent läste jag någonstans.

        Gilla

      • C Andersson 2019-03-15 / 21:22

        Du har rätt där Thoralf:

        ”När listval tillämpas får eventuella spärrar mot småpartier inte överstiga fem procent.” stårf det i Wikipedia.

        Det skiljer uppebarligen mellan medlemsstaterna i den europeska genenskapen. Märkligt. Jag läste någonstans att Tyskland ska sänka från 5% till 3%.

        Gilla

      • Fredrik 2019-03-15 / 22:53

        Thoralf, kan du åka till valupptakten imorgon, hade varit roligt med ett blogginlägg om det.

        Gilla

      • C Andersson 2019-03-16 / 08:43

        Fredrik 2019-03-15 / 22:53:

        ”Thoralf, kan du åka till valupptakten imorgon, hade varit roligt med ett blogginlägg om det.”

        Åk själv!

        Gillad av 1 person

    • Gunnar Karlsson 2019-03-15 / 20:01

      Förtydligande : Jag syftade INTE på EU-valet utan på nästa Riksdagsval, när det nu kommer, jag tror inte vi skall behöva vänta tills 2022.

      Jag googlade lite och hittade bl.a. en artikel i en av lokaltidningarna i närområdet, Nyadagbladet, https://nyadagbladet.se/inrikes/sverigedemokraterna-vill-bygga-moske-i-hoga-kusten/

      Artikeln i sig innehåller inga nyheter, men läs gärna kommentarerna till artikeln.

      Jag misstänker att detta ”genidrag” från SD-ledning kan innehålla betydligt mer sprängstoff än de själva har förstått!

      //Gunnar
      :

      Gillad av 2 personer

      • Maja Dacke 2019-03-16 / 15:17

        Tyvärr tillförde inte kommentarerna något nytt och nyttigt … Jag tror istället att SD-aren ville väcka uppmärksamhet, kanske jobbar för AfS, därför att så korttänkt kan väl motionären inte vara. Bättre vore väl att starta verksamheter som kan dra dit Sverigevänligt folk som vill jobba etc.

        Gilla

  31. turrim 2019-03-15 / 18:37

    Jag törs inte skriva vad jag anser just nu. Men här krävs ett entydigt uttalande från partiledningen på stubben och ett snabbt och entydigt uttalande från ordförande för medlemsutskottet Olsson i Malmö,

    Gillad av 1 person

  32. MartinA 2019-03-15 / 18:15

    Brevet till Thoralf var sanktionerat av partistyrelsen. Allt som står där är, tills vidare, SDs officiella hållning. Det är därför ej märkligt att se såna här utspel.
    Mark Collins kommer ej heller bli utesluten. Därför att han ej är ideologiskt avvikande i vad SD blivit. Nationalister och konservativa är ideologiskt avvikande. Islamkramare är det inte. Det är vad SD blivit under förrädartroikan.

    Gillad av 2 personer

  33. Anonym 2019-03-15 / 18:14

    Ja, då är väl alla tvivel undanröjda.
    Vill man inte att Sverige ska islamiseras så är det AfS som gäller.
    Vill man se ett kalifat i Sverige så går vilket som helst av åttaklöver-partierna bra.
    Bra med klara och tydliga alternativ.

    Gillad av 3 personer

  34. Hacke 2019-03-15 / 18:12

    ”Det vet jag inte. Jag har inte tid att kolla vad partiet tycker eftersom det handlar om att Kramfors måste räddas och är en ekonomisk fråga. Folk måste börja lyfta blicken, säger han.”

    Han anser alltså att landet ska räddas av musliminvällning!! Och i nästa mening har han dessutom mage att påstå att andra behöver lyfta blicken. Mark Collins är uppenbarligen i fel parti. Om inte så är det jag som är det.
    Upp till bevis sd!

    Gillad av 5 personer

    • Sven 2019-03-15 / 20:39

      Jag tror han har missuppfattat det hela – SD står inte för Social Demokraterna.

      Gillad av 1 person

    • Thomas 2019-03-16 / 00:01

      Den siste dåren är inte född än, det är klart. Hur knäpp kan en sd snubbe bli? Moské hör inte hemma i Sverige och ska inte höra hemma i Sverige.
      Jag kommer aldrig rösta på sd mer, om denna utveckling fortlöper.

      Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.