BREV TILL PARTISTYRELSEN OCH JIMMIE ÅKESSON

Anser SD att samma princip bör införas i det svenska rättssystemet också?

”Det var inte av de skäl som anges i domen som X kastades i fängelse, men vi tycker att det finns giltiga skäl för att X sitter där. Någon gång kanske vi upprättar en ny dom där de riktiga domskälen anges, vem vet.”

Det känns tryggt…

”Jag vill dock förtydliga att uteslutningen skedde av andra skäl än vad som speglades i brevet och att den enligt mig skedde på goda grunder. Det är alltså inte ett upphävande av det beslutet jag syftar på utan snarare att ett nytt brev där de korrekta uteslutningsgrunderna framgår.”

 Mattias Karlsson 21 december 2018

Har varit tråkigt väder de senaste dagarna, kallt och lite snö varje morgon så jag jobbar med mitt bokprojekt. Håller på och jobbar med år 2006. Hittade följande text vid min research.

I Sverigedemokrater jubileumsskrift ”Sverigedemokraterna 25 år” som utkom 2013 skriver författaren (Mattias Karlsson) följande angående valet och verksamhetsåret 2006.

”Medlemsantalet ökade med hela 40 % under valåret. Ett antal av dem som senare skulle bli nyckelpersoner i den framtida utvecklingen anslöt sig, fick sina första officiella uppdrag eller började aktivera sig på allvar under 2006. Alla kan inte räknas upp här, men några namn som förtjänar att nämnas är Julia Kronlid, Per Ramhorn, Kent Ekeroth, Sven-Olof Sällström, Johnny Skalin, Carina Herrstedt, Thoralf Alfsson och William Petzäll.”

Tiderna förändras. I mitt arbete med boken kommer många minnen upp och inte minst vilka uppoffringar jag gjorde under många år. När jag backar bandet och inser att jag la 13 år av mitt liv på Sverigedemokraterna, för att partiet skulle växa till ett stort riksdagsparti. Då växer ilskan över hur ledande personer i partitoppen behandlat mig efter valet den 9 september 2018, helt utan respekt och väldigt fegt. Ingen på riksnivå har hört av sig! Vare sig på mejl eller telefon. Det är så fegt och ynkligt efter så många år i partiet.

Att jag inte fått något nytt brev, enligt Mattias Karlssons löfte på Facebook har retat upp mig alltmer sedan dess. Först trodde jag faktiskt på att det skulle komma ett nytt brev men när vi kom fram i februari så insåg jag att partiet föredrog att begrava mig så djupt som möjligt.

Min logiska slutsats är dock följande. Mattias Karlsson skriver att de uteslutningsgrunder som anges i brevet är felaktiga och att det finns andra skäl. Men några nya skäl har inte angetts och kommit mig tillkänna. Slutsatsen blir därmed att det saknas grund för min uteslutning. Därför har jag idag skickat ett brev till partistyrelsen och Jimmie Åkesson att min uteslutning upphävs enligt nedan.

Brev 12 april

Partiet har nu två möjligheter. Antingen skickar man ett nytt brev med de verkliga skälen till min uteslutning eller så upphäver partistyrelsen tidigare beslut.

Hur många tror att partistyrelsen eller Jimmie Åkesson kommer svara?

51 reaktioner på ”BREV TILL PARTISTYRELSEN OCH JIMMIE ÅKESSON

  1. Pingback: GLAD PÅSK
  2. Oscar 2019-04-16 / 15:38

    Sd har en historik av att inte försvarar sina företrädare när vindarna blåser. Vi har förvisso ett besvärligt läge i Sverige där all media är korrumperad utav kommunister och andra ”leftists” och då är det svårt att stå upp mot dem, men än viktigare att någon är modig nog att faktiskt göra det. Men det har man aldrig gjort för att försvara sina egna, så länge som jag har följt dem, -och jag tycker illa om hur de behandlar de företrädare som har arbetat för och byggt upp partiet på olika sätt. Man borde ta avsked med värdighet och tacka av den det gäller när det är möjligt.

    Jag kan inte se hur du skulle ha gjort någonting fel, det har de i varje fall inte lyckats med att förklara för någon. Det är givetvis någonting om avvikande ideologi eller beteende, som inte är tillräckligt PK för ledningen. Sd har däremot betett sig mycket illa, återigen.

    Lycka till med upprättelse. Jag ser att flera har kommenterat om att du kunde gå över till AfS. Det skulle jag välkomna.

    Gilla

  3. Thoralf A 2019-04-13 / 21:58

    Nu är det flera personer som säger sig vara insatta i förhållandena i SD Kalmar som skrivit kommentarer. Men är ni så fega att ni inte vågar stå för era åsikter utan gömmer er bakom ett alias så godkänner jag inte era kommentarer.

    Gillad av 1 person

  4. diggiloo 2019-04-13 / 16:36

    Hur mycket du än vänder och vrider på detta Thoralf så är det faktiskt
    du själv som sett till att du blev utesluten, verkar vara väldigt svårt att inse.

    Jag kan hålla med om att uteslutningen, med brev etc.. , inte verkar ha skötts exemplariskt.
    Men att skriva bok, blogginlägg i det oändliga där du förhärligar dig själv och hittar all
    möjlig skit om det parti du tidigare tillhörde, och vill tillhöra igen?, tyder på nån slags
    hybris där du skall ha exklusiv rätt att bete dig som du vill utan repressalier.

    Alla människor passar inte för att representera ett parti, en förening, eller annan samling
    av människor som jobbar för ett gemensamt mål. Några sticker ut och tror att allt kretsar kring
    den egna personen. Tror att du numer betraktas som en ”loose cannon”, en person utan självinsikt, som jobbar för jaget istället för laget.

    Gilla

    • Thoralf A 2019-04-13 / 16:51

      Du känner inte mig. Hade du gjort det så är jag övertygad om att du inte uttryckt dig på det viset. Mer eller mindre alla som kände mig i kommunföreningen gav mig sitt stöd. Det var nya medlemmar som i stort sett alla fall inte varit medlemmar längre än ett år som satte kniven i min rygg om man undantar MBJ och några personer som inte vågar ha en egen uppfattning utan böjer sig för MBJ.

      Dessutom verkar du vara lite avundsjuk på min kapacitet och mitt engagemang. Läste du inte vad Mattias Karlsson skrev i jubileumsskriften?

      Sedan är du även feg som skriver under ett alias, ”diggiloo”. Vågar du inte stå för din kritik?

      diggiloo@hotmail.com

      Gillad av 2 personer

  5. Thomas 2019-04-13 / 12:34

    Är det hit till moskén Mattias Karlsson styr sina steg när han är i sina ”hemtrakter”?
    Vilket djäfv*a vidrigt dravel, ”böneutrop har blivit en turistattraktion” för viilka? Ahmed och Hassan kanske för sådan finns ju i Växjö så det räcker till, men går Lasse och Lena dit,eller?
    Växjö är inte bättre än Kalmar av de en gång så fina småländska städerna
    .Islamiseringen pågår med oförminskad styrka. Esaias Tegnér roterar i sin grav över biskop Modeús hädelse.

    Först vill muslimerna ha böneutrop en gång en dag i veckan, sedan 2 gånger ,och sedan 3 gånger, och till slut varje dag och timme dygnet runt för att ligga med röva i vädret och rabbla smutsiga grisord. De tar inte bara lillfingret, de tar hela armen och snart hela kroppen, och svenskarna låter sig våldtas. Obegripligt.
    Vad är det med sd egentligen? Vill de bara bli insläppta i pk värmen? eller ligger det något mer bakom deras taffliga nuvarande agerande på flera plan
    Sorgligt. Såg Julia Kronlid på nyheterna häromdagen, hon har jag förut ansett vara en bra debattör med rätt tydlig och kristen framtoning, nu var hon lika menlös som ett naivt lamm. De lägger sig platt.
    Nu är det bara tidsfråga innan kd kommer ikapp sd, det kommer garanterat hända.
    Kd med den säkre Ebba i spetsen kommer köra över även lille tuffe uffe.
    Men det viktigaste är bara att få bort skiten islam från sverige på bästa möjliga sätt, kosta vad det vill.

    http://www.lokaltidningen.se/nyheter/2019-04-13/-Imamen-B%C3%B6neutropen-har-blivit-som-en-turistattraktion-4653801.html

    Gillad av 2 personer

    • Jesus 2019-04-13 / 11:16

      De har bedrövlig attityd i Kalmar.

      Gilla

    • Oscar 2019-04-16 / 15:44

      Men det är fint, med mycket bad, hav och motion. Från Stensö till Talludden och Norrliden, och så närheten till Öland… Slottet, gamla stan’. Underbart vackert, svårt att överge, men politikerna är ju ett stort problem förstås.

      Gilla

  6. Stig Bergman 2019-04-13 / 09:00

    Pettersson skriver idag om ordförande i Sverigedemokraternas medlemsutskott Magnus Olsson, som han kallar en riktig skitstövel

    Gillad av 1 person

  7. rysslandssvenskar 2019-04-13 / 07:03

    Skäms Jimmie Åkesson och skäms Mattias Karlsson, ni har verkligen svikit många väljare
    och folk som haft ett personligt förtroende för er!

    Jimmie Åkesson, du borde offentligt be Alfsson om ursäkt och meddela att uteslutningen upphävts!

    Något annat räknas inte!

    Gillad av 5 personer

  8. Åke Nordlöf 2019-04-13 / 06:34

    Självklart får AfS min röst,lämnade Sd som livstidsmedlem efter deras backande i flera frågor som är viktiga för mig

    Gillad av 6 personer

  9. Rickard 2019-04-12 / 21:40

    Thoralf, mailade du kopian av brevet till SDs e-post också? Annars kan de bara skylla på att brevet inte kommit fram genom snigelpost. Vad beror Rickard Jomshofs tystnad på?

    Gilla

    • Thoralf A 2019-04-13 / 06:04

      Ja, jag har dessutom fått bekräftelse på brevet är mottaget från en sekreterare.

      Gillad av 1 person

  10. Rickard 2019-04-12 / 21:17

    Thoralf, satsa på Afs istället SD är inget att hänga i granen längre.

    Gillad av 1 person

  11. Robban 2019-04-12 / 18:08

    Utav de två alternativen, så tror jag på alternativ tre! Brevet åker mao i papperskorgen och Åkesson och Karlsson fortsätter som om det rengnar, i hopp om att det med tiden glöms bort!
    Personligen så blir det ingen ny SD röst om inte SD ändrar sig i EU-frågan! Möjligen så kan jag överväga en ny röst, men då är det krav på: Ett svar till Thoralf och byte av EU grupp!

    Gillad av 3 personer

  12. Sven 2019-04-12 / 17:24

    Spännande nu får vi se vad SDs näste steg är. Jag tror dock att det är locket på. Dvs ingen respons från SD. Hoppas jag får fel.

    Gilla

    • Assar 2019-04-13 / 16:55

      Precis, det är väldigt spännande att följa detta. Känns inte alls konstigt att detta ska redas ut på en blogg,eller hur? Varför inte ringa personerna och reda ut saken mellan fyra ögon? Nä, bollen ligger hos dom ”dumma” personerna som inte vill svara.

      Gilla

      • Thoralf A 2019-04-13 / 18:08

        Mitt telefonnummer finns på bloggen. Så det är bara att ringa för personerna i partitoppen.

        Gilla

    • Rickard 2019-04-12 / 20:53

      Pettersson tror inte Jimmie, Mattias eller partistyrelsen kommer att svara Thoralf men man kan alltid hoppas. Alldeles för många duktiga människor har kastas ut ur SD medan skitstövlarna finns kvar…

      Gilla

  13. W 2019-04-12 / 16:40

    Var vi 20000 som valde Afs i valet? På goda grunder påstår jag. Men för att inse Afs kvalitéer måste man läsa alternativa sajter eller naturligtvis deras partiprogram? Och hur många procent av befolkningen läser DGS, Nya Tider eller Samnytt t.ex.?

    Hade besök av en veterinär i veckan. Som vanligt så blev det tal om den förda politiken. Vår begåvade
    djurvårdare hävdade med emfas att SD var ett enfrågeparti.
    Jag tänkte, men sade det inte, nej tyvärr så är SD numera alltför utslätat och har tappat stinget.
    När Kent Ekerots fick sparken försvann en stor del av tågan.
    Samma sak lokalt med Alfsson.
    Korkad medlemspolitik. Att sparka de färgstarkaste.

    Gillad av 1 person

    • Sven 2019-04-12 / 17:19

      Jag tror det var ca 20000 som röstade på AfS. Jag trodde att det skulle bli betydligt fler, kanske komma upp i 2% av rösterna. Är det någon som gjort en analys på det? SD fick också betydligt färre än jag trodde. Mina gissningar behöver inte vara sanning, men tyckte att undersökningarna innan valet gav SD en större del.

      Det var mycket jämnt i valet ca 20000 röster skiljde Alliansen och de röd Gröna.

      Gilla

      • Stig Bergmans 2019-04-13 / 06:04

        Ska man rösta med hjärnan eller med hjärtat?
        Vi lider nog på många sätt av att vi svenskar röstar alldeles för mycket med hjärtat men ändå försöker framstå som kloka.

        Gilla

  14. Onkel Björn 2019-04-12 / 15:57

    Eftersom SD har skött detta uteslutningsärende på ett mycket osnyggt sätt, ska det bli intressant om Jimmie svarar. Gör han det är det starkt av honom. Om han däremot väljer att kasta brevet i papperskorgen, ja, då har vi fått svart på vitt vilken inställning man i partitoppen har mot sina medlemmar. Ett svar borde inte ta allt för lång tid att få.

    Och så lite ot, men ändå historiskt intressant.

    Av en tillfällig nyfikenhets gick jag in på Toralfs blogginlägg och hittade en intressant artikel från den 29 april 2006.

    Där kunde man läsa om Sveriges muslimska förbund.

    Sveriges muslimska förbund ställer följande krav och önskemål till riksdagspartierna.
    *  att det inrättas en moské i varje stad eller kommun, vilka bör byggas med räntefria lån
    *  att det etableras muslimska grundskolor i områden med många muslimer
    *  att muslimska barn ges möjlighet till undervisning i homogena grupper i hemspråk och islam i de kommunala skolorna
    *  att det startas en imamutbildning vid våra svenska universitet och högskolor
    *  att muslimerna får dispens att utföra så kallad halalslakt
    *  att skilsmässor bland muslimerna ska godkännas av en imam
    *  att muslimer bör få ledigt för fredagsbön och vissa högtider
    *  att det inrättas särskilda kvinnokvällar på badhusen

    Så här 13 år senare kan man bara konstatera att de har fått igenom mycket av sina krav, eller ?

    Man kan ju bara undra hur det kommer att se ut om ytterligare 13 år. Finns Sverige överhuvudtaget kvar då eller är vi då ett delat land?

    I Toralfs andra blogginlägg, efter starten, skrev han den 28 april om en i sitt tycke rättsskandal, där en ungdom dömdes till 4 års ungdomsvård efter att ha utfört ett grymt och bestialiskt mord.
    I domstolen uppvisade sedan den 18 årige gärningsmannen ett likgiltigt och föraktligt intryck mot domstolen.
    Gissar att många idag inte längre är lika förvånade hur det går till i våra rättegångssalar och hur man dömer straffen.

    https://thoralfalfsson.webblogg.se/2006/april/

    Gillad av 1 person

  15. ltsundelin1950 2019-04-12 / 15:15

    Utebliven reaktion på ditt brev är en bekräftelse på att de inte är något att ha.

    Gillad av 1 person

    • turrim 2019-04-12 / 15:42

      Hon kan nog platsa i nya SD.

      Gilla

    • Gunnar Karlsson 2019-04-12 / 15:45

      Tok-Margot är totalt intelligensbefriad, styrs enbart av sina revolutionära Che Guevara-drömmar och har inte någon som helst kontakt med verkligheten.

      Det är inte ofta jag delar en åsikt med Göran Persson, men när det gäller hans åsikter om Margot och Sahlinskan skriver jag under, utan att tveka.

      //Gunnar

      Gillad av 1 person

  16. Viveka 2019-04-12 / 14:38

    Man är inte sämre än att man kan ändra sej!! heter ordspråket, Inte ”ända” sej. (viss humor!!)

    Gilla

    • Jonatan 2019-04-12 / 21:18

      Ja, eller ”sig”. Sej är ju fisk.

      Gilla

  17. Viveka 2019-04-12 / 14:36

    Thoralf! Jag tycker det är bra att du nu sätter det hela på sin spets. Du måste ju få ett svar på varför du är utesluten. Därför är det bra att du skriver direkt till Jimmie Åkesson. Jag hoppas fortfarande på att de skall ändra beslutet. Här har det helt enkelt gjorts ett fel och det är inte mer med det än att man rättar till det. ”Man är väl inte sämre än att man kan ända sej!” lyder ett gammalt klokt ordspråk.
    Sen undrar ju jag förstås om det inte finns något i SD:s stadgar som beskriver på vilka grunder man kan bli utesluten därifrån? Dels en huvudklausul och sedan ett antal förklaringar av denna. Det borde ju rimligen finnas en sådan annars handlar det ju helt om något konstigt godtycke där man inte har någon fast grund att stå på.

    Gillad av 2 personer

  18. W 2019-04-12 / 11:25

    Jag förstår din ilska och dina känslor.
    Att bli förråd av den/de man tror är sina vän /själsfrände
    svider mer än något annat.

    Vi har väl alla råkat ut för en MBJ i våra liv.
    Det sätter sina spår med minskad tilltro till sina medmänniskor.

    Det talas ofta om Afs här på bloggen.
    Jag tror de har en poäng. Inbillar mig att där finns politikerna med samma resning som du Alf.

    Gillad av 2 personer

  19. Stig Bergman 2019-04-12 / 10:41

    Naturligtvis är denna s k uteslutning ”rättsvidrig” genom ett förfarande som är omöjligt exempelvis i arbetslivet. I realiteten är det dessutom ett sätt att få bort en konkurent, vars kvalitet, lojalitet och arbetskapacitet överglänser andra personer i närheten och i liknande ställning och som inte kan mäta sig med denne person som obestridligt besitter dessa egenskaper.

    Men behovet av att härska och ensam leda en verksamhet gör att en person som söker makt försöker kringgå en överlägsen konkurrent och blir då intrigmakare och letar efter någon att påverka som kan få bort hindret på vägen mot makten.

    Jag har aldrig demonstrerat, men det är nästan så att jag känner ett behov av att ställa mig på Mynttorget med ett eller annat lämpligt plakat eller samla namnunderskrifter mot ett felaktigt beslut, som i sin förlängning bara är löjeväckande och mera avslöjar beslutsfattarna än den som är drabbad.

    Gilla

  20. John K 2019-04-12 / 09:51

    Thoralf att kämpa för ärlighet och rättvisa är aldrig fel. Att bli behandlad som en lort efter vad du gjort är vidrigt. Som vanligt handlar det om makt och syltburkar

    Gilla

  21. turrim 2019-04-12 / 09:47

    Ett avgörande test på om partiledaren är regeringsfähig.

    Gillad av 2 personer

  22. Hoppalong 2019-04-12 / 09:29

    Förvänta dig inget svar. De kommer lämna mejlet obesvarat som de fegisar de är.

    Gillad av 1 person

  23. Stisse 2019-04-12 / 09:10

    Agerandet från SD gentemot dig och andra trogna medlemmar är bedrövligt! Jag tycker bättre om AFS politik och har stort förtroende för Kasselstrand men jag tror inte AFS under lång tid framöver kommer få ett tillräckligt stort röstunderlag för att kunna påverka politiken. Jag har gärna fel i det men fram till dess fortsätter jag rösta för SD.
    Du skriver att du begär att få fortsatt status som livstidsmedlem i SD.. Jag tolkar det som att om du får upprättelse så kan du tänka dig att fortsätta jobba för SDs räkning!?
    Jag håller alla tummar, alla tår och river gärna alla hårstrån på huvet för att så ska bli!
    Du behövs där ute!

    Gillad av 2 personer

    • Svensk lösen 2019-04-12 / 12:49

      Stisse, ditt resonemang är helt uppåt väggarna. Det tog fyra val d.v.s.sexron år innan SD växte till över 4 %. Tur för SD att deras väljare inte tänkte som du.
      Du resonerar som afrikanen:” When you are elected and president i will vote for you.”

      Gillad av 1 person

      • Stisse 2019-04-12 / 13:20

        Precis! Jag väntar inte på AFS i 16 år.. Men som jag sa så har jag gärna fel!

        Gilla

    • Lars Johansson 2019-04-12 / 19:59

      Är du missnöjd med SD:s politik så rösta på AfS,jag kommer att rösta på de för att jag är oerhört besviken på SD,deras passivitet,att inte överhuvudtaget reagera när de har öppet mål i politiken. De verkar så trötta och likgiltiga!

      Gilla

  24. Tony Ingman 2019-04-12 / 08:42

    Dom värsta brottslingar brukar att delges vad dom är anklagade för,
    men det gäller tydligen inte när du är hårt arbetande företrädare för
    Sverigedemokraterna? Och när dom medgett att den första
    motiveringen för uteslutningen inte var korrekt, så hade det väl varit
    bra även för partiet att den rätta anledningen kungörs!

    Det verkar vara svårt att krångla sig ur, undrar hur många trogna medlemmar
    dom förlorat på detta förfarande?

    Gillad av 2 personer

  25. Bajen666 2019-04-12 / 08:40

    Nej jag tror inte du kommer att få ett svar och det på grund utav att Jimmie har förlorat sin ryggrad, hur han och övriga i partiledningen kan gå upprätt utan denna viktiga kroppsdel är för mig en gåta.

    Förstår att hela denna ”affär” gnager på dig och gör dig förbannad (med rätta) men tror nog att du gör bäst i att lägga detta bakom dig nu och ägnar dig åt ditt bokprojekt samt din kamera (du är en duktig fotograf) och din blogg (bästa bloggen i Sverige)….kanske lite AfS också..:-)..Mvh.

    Gillad av 2 personer

    • Thoralf A 2019-04-12 / 08:57

      Jag vill nå en slutpunkt på ena eller andra sättet. Jag känner att det finns lösa trådar som jag har rätt att få svar på. Jag har gett utbrände Mattias Karlsson lång tid på sig att få ihop ett nytt brev men nu väntar jag inte längre. Nu ligger faktiskt bollen hos SD och det såg Mattias Karlsson till att göra. Har han sagt A så skall han också säga B, på ena eller andra sättet.

      Det handlar om att vara ärlig och hederlig i sitt agerande. Att stå för sitt ord!

      Gillad av 6 personer

  26. Jessica 2019-04-12 / 08:37

    Varför håller du på att skriva till dessa tomtar på SD?

    Hade jag varit dig hade jag lagt SD åt sidan och gått med i Afs.

    Afs är en mer sverigevänlig rörelse. Varför vill du inte gå med i Afs?

    Gillad av 2 personer

  27. Thomas 2019-04-12 / 08:25

    Kan du barometern ta upp brevet du skickat så kanske du kan få ett svar från tomten MBJ?

    Gilla

    • Thoralf A 2019-04-12 / 08:27

      Jag vill inte ha något svar från MBJ. Jag vill ha svar från Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson!

      Gillad av 7 personer

  28. hasp 2019-04-12 / 07:58

    En förening som SD är inget att äska medlemskap i.
    AfS ger ett hederligare intryck.
    Och har dessutom en Sverigevänlig agenda.

    Gillad av 4 personer

Kommentarer är stängda.