VEM HAR STARKAST MANDAT?

Det är ganska intressant eller egentligen väldigt tragiskt att lyssna eller läsa vad de politiskt korrekta politikerna inom 7-klövern säger eller skriver om Ungern och Victor Orban. Det tycks råda samma hysteri och flockmentalitet angående Ungern som det gör om klimatförändringarna. Det råder med andra ord inget sunt förnuft överhuvudtaget. Eller för den delen även mediehatet mot Donald Trump.

Hur saklig är kritiken mot Orban och Trump?

Enligt min mening är den inte ett dugg saklig utan den grunder sig helt enkelt i att Orban och Trump har vunnit framgångar genom att driva en politik som går stick och stäv emot vänsteretablissemanget och som dessutom är invandringskritisk och i synnerhet mot islam.

Ett sundhetstecken enligt min uppfattning!

Något som de rödgröna partierna i svensk politik fullständigt saknar idag. Notera att jag även inkluderar Centerpartiet i de rödgröna partierna i Sverige.

Hur många har noterat att Annie Lööf fullständigt saknats i debatten de senaste veckorna. Har hon gått in i den ”berömda” väggen? Läs mitt gamla blogginlägg från i januari som jag skrev efter ett tips från en centerpartist.

https://thoralfsblogg.com/2019/01/11/centerpartiet-foredrar-kommunisterna/

Den som lever får se.

Kristina Winberg svarade på frågan om vilken förebild hon hade inom politiken i SVT:s valkompass.

”Viktor Orbán. Han är precis den ledaren som jag skulle vilja ha i Sverige.”

Ett svar som jag delar med Kristina. Victor Orban står upp för sitt land och sitt folk. Något han också belönas för i varje val i Ungern. Nu vill till och med Moderaterna och Kristdemokraterna kasta ut Orbans parti från deras EU-grupp i parlamentet. M och KD klarar inte av att stå emot det vänstervridna och politiskt korrekta etablissemanget. Ynkligt!

Givetvis har de rödgröna EU-parlamentarikerna uppmärksammat Winbergs svar.

Ulvskog

Frågan är om dessa rödgröna politiker står upp för demokratin och det ungerska folkets val. Vilken gräns syftar Marita Ulvskog på? Men givetvis förklarar hon inte det. Borde dessa otrevliga socialdemokratiska parlamentariker fundera över sin egen regerings legalitet? Hur röstade väljarna 2018?

Stefan Löfvens parti fick 28,3 procent i valet 2018

Victor Orbans parti fick 49,5 procent i valet 2018

Vem har starkast mandat? Vem har störst förtroende hos det egna folket.

Jag tror att socialdemokratiska ledamöterna borde funder lite över varför Victor Orban har nästan ett dubbelt så stort stöd som Stefan Löfven! Men jag tror att de helt saknar den förmågan. De lever sannolikt kvar i tron att Socialdemokraterna fortfarande är ett parti med 40-45 procents väljarstöd.

Socialdemokraterna befinner sig på ett slutande plan men de har fortfarande inte begripit det själva!

37 reaktioner på ”VEM HAR STARKAST MANDAT?

  1. rysslandssvenskar 2019-04-19 / 06:29

    Den partiledare som bäst påminner om Orban är väl Gustav Kasselstrand AfS, men dennes
    parti fick visst under 1% av rösterna i valet. Vänsterindoktrineringen av svenska folket alltsedan 1960-talet har burit frukt.

    Dock började ju även sverigedemokraterna med ringa folkligt stöd och utvecklades till ett stort
    parti, men sedan hände något. Man började backa i värderingarna i stället för att sätta hårt mot hårt.

    Om AfS växer och blir stort vågar man då ta den avgörande konfrontationen eller går partiet samma öde till mötes som sd?

    – Värderingar som familj, hem och fosterland samt kristna/andliga värderingar kanske trots allt
    kan växa sig allt starkare bland de etniska svenskarna vilket kan underlätta för ett radikalt
    paradigmskifte. Insikten om att vi är i grunden andliga varelser (oberoende om vi är troende eller icke-troende) kan tänkas öka och bli en stark motkraft mot det vänsterliberala etablissemanget.

    Stoltheten att vara svensk med ett arv från Linne,Tegner, Geijer, Bellman och Runeberg m.fl.
    kan alltmer komma att sitta i högsätet.

    Sammantaget en stark motkraft mot de oikofoba vänsterliberaler som numera sitter på
    allt fler maktpositioner ute i samhället och faktiskt i stor utsträckning fördärvar detsamma.

    Gilla

  2. Benny 2019-04-18 / 20:13

    Det är ju så här politiker utan folkligt stöd argumenterar i de västliga ”demokratierna”. I länder där man har ledare med stort folkligt stöd som Ungern, Polen, Ryssland etc så påstår man i väst med förakt att de är auktoritära, diktatoriska m.m.(självfallet är man avundsjuka i smyg för att de själva aldrig kan bli lika populära) Här i väst anses det vara höjden av demokrati med svaga regeringar utan folkets stöd där små skitpartier får stort inflytande som MP i Sverige.

    Gillad av 3 personer

    • Rune 2019-04-18 / 21:23

      ”Hur kan man skriva så fel?”
      Tunström kan. Han kunde i Smålandsposten. Och han kan i Barometern.

      Gillad av 1 person

  3. Sandra 2019-04-18 / 19:21

    Har du fått något brev ännu förresten med de ”rätta” uteslutningsgrunderna?

    Gilla

    • Thoralf A 2019-04-18 / 20:39

      Nej, jag kommer redovisa det varje fredag framöver.

      Gilla

  4. Sandra 2019-04-18 / 19:19

    Man får inte ens yppa ditt namn när MBJ är närvarande på mötet. Så jäkla sjukt.

    Gilla

  5. W 2019-04-18 / 19:11

    O.T
    IS betraktar branden i Notre-Dame som en ”vedergällning” och ett ”straff” mot det kristna västerlandet. Tiden att tro på andra gudar än Allah är över.

    Vem tror att branden inte var anlagd?

    Förra månaden utsattes till exempel katedralen Saint-Sulpice för en mordbrand, där reparationskostnaden beräknas sluta på cirka 10 miljoner kronor. Media mörkar händelsen som vanligt

    Regeringen förminskar antikristna attacker i Frankrike, precis som sker här hemma, samtidigt som den belyser attacker mot andra grupper.

    Kyrkor sätts i brand och skändas med bajsattacker, där avföring kastas på de heliga byggnaderna, och offentliga Jesus-statyer som halshuggs och vandaliseras.

    När ska PKisterna inse att vi är utsatta för en fientlig invasion, finansierad och initierad av dem själva.
    En fiende som inte kommer att nöja sig förrän kristendomen är utrotad.

    Gillad av 1 person

  6. hasp 2019-04-18 / 18:22

    Politiskt korrekta vänsterliberaler är vår tids fascister.
    Knäböjer man inte inför vänsterliberalerna så går drevet.
    Sannerligen en dyster tid man tvingas leva i.
    Trump och nationalistiska rörelser i Europa som vinner mark är dock några ljusglimtar i ett för övrigt kompakt mörker där nationalstatshat och oikofobi är religion.

    Gillad av 2 personer

  7. Karl 2019-04-18 / 15:41

    Vad har vi att göra med Ungern det är väl de själva som bestämmer hur de vill ha det. Hade vi gått samma väg så hade vi legat på plussidan vad gäller ekonomi och ordning.

    Gillad av 4 personer

  8. Thomas 2019-04-18 / 15:32

    Viktor Orban är en sann patriot och står upp för kristna värderingar när påfallande många lägger sig platt inför Soros och islam. En hjälte. Tänk när Sverige får en ledare som VO. Kommer inte hända så länge det sovande naiva folket tänker med nått annat än hjärnan.

    Gillad av 3 personer

    • Lars Johansson 2019-04-18 / 19:27

      Men vem skulle kunna axla denna mantel?

      Gilla

  9. Viveka 2019-04-18 / 13:32

    Ja, det blir förmodligen ett kryss på Kristina här också!

    Gillad av 1 person

  10. sverigevän 2019-04-18 / 13:28

    Och Hitler fick 37% i ett fritt val. Vad drar du för slutsats av det?

    Gilla

      • Cosmik Debris 2019-04-18 / 21:47

        Bra svar 🙂

        Gilla

  11. Tony Ingman 2019-04-18 / 12:41

    Har det blivit fullständig kortslutning i batterierna hos den gamle meterologen
    Per Holmgren, som påstår att Afrika Och mellan österns folk bör omfördelas på
    Europa, för klimat förändringarna gör dessa områden obeboeliga??
    Att hans väderrapporter ofta slog fel kan man ju köpa, och då undrar man
    när han var så osäker på vädret, hur kan han då vara expert på klimatet?

    Vilket skitsnack, det är fler o fler folk från dessa regioner som kommer att
    göra Europa obeboeliga?

    Men det hade varit Mumma för Globallisterna så att dom kunde ta hand om
    all olja och övriga naturtillgångar där, och Per ”Greta”Holmgren hade givetvis
    inte blivit lottlös!

    Gillad av 3 personer

  12. Bert 2019-04-18 / 12:37

    Helvete, vad Kalmar byggs sönder. När ska vansinnet ta slut???

    Gilla

  13. Cosmik Debris 2019-04-18 / 12:10

    Expressen: JUST NU: Två gripna efter skottlossning i Gårdsten.

    På bilden syns 4 polisbilar och 2 ambulanser. Hur mycket kostar dagens muslimska/”afrikanska” skottlossning, svenska skattebetalare?

    Karl-Petter Thorwaldsson 2015: ”– Om vi lyckas kan vi bli rikast i Europa. Lyckas vi får vi en superekonomi, jublade han”

    Sverige lyckades inte. Men däremot är Karl-Petter Thorwaldsson fetare än någonsin. Var det kanske ”superfetma” han menade 2015? Då fick han rätt.

    Nu är det någon som ropar dårhus igen.

    Gillad av 4 personer

  14. Tony Ingman 2019-04-18 / 12:04

    Nej och Sossarna begriper heller inte varför Ungrarna röstat som dom gjort,
    att dom vill vara herrar i eget hus ,och inte lyda under förtryckare, såsom
    ungrarna gjorde från slutet av femtiotalet och fram till kommunismens fall
    det är svårt att fatta hos dom röda Sagoberättarna här i Sverige?
    Att Ungrarna nu inte vill ha in nya förtryckare är helt naturligt!

    Och Anna Hed, är det något parti i Europa som verkligen betraktas som
    ofräscht så är det sossepartiet i Sverige, det är därför som många från
    andra länder rister på huvudet när Sverige kommer på tal, hur S med alla
    medel försöker att klänga sig kvar vid makten med samma idiotpolitik som
    misslyckas gång på gång..

    Gillad av 3 personer

    • Janne 2019-04-19 / 02:24

      Finns det någon sosse som begriper något överhuvudtaget,en samling korkskallar och egoister.

      Gilla

  15. Cosmik Debris 2019-04-18 / 10:03

    Sverige och Europa måste orbaniseras så fort som möjligt. Det är vår enda chans.

    Expressen Premium: ”Staffanstorps förvandling har väckt invånarnas ilska. Invånarna vittnar om en splittrad kommun efter politikernas utspel • ”Det är som natt och dag”

    Det här begriper jag inte?

    Vill en stor del av Staffanstorps befolkning ha; muslimska sharialagar, moskéer, gruppvåldtäkter, sprängningar, granatattacker, skottlossningar, bilbränder, horder av somalier som driver omkring på gator och torg, socialbidragstagare, skyhög kommunalskatt och en skola i kaos?

    Gillad av 1 person

    • turrim 2019-04-18 / 14:24

      Här gömmer sig Expressen bakom betalvägg! Agnar med rubrik som inte säger något om fakta bakom innehållet. ”Invånarna vittnar…” Hur många? Vilka?

      Gillad av 2 personer

      • Cosmik Debris 2019-04-18 / 22:00

        Precis.

        Gilla

  16. Thor 2019-04-18 / 09:53

    (S) enda chans att på sikt behålla makten är genom en fortsatt massiv invandring av bidragstagare och fortsatt slapp utdelning av medborgarskap. Förstår dock inte hur dessa politruker kan se sig i spegeln på morgonen.

    Gillad av 3 personer

  17. turrim 2019-04-18 / 09:33

    Jag har läst att Nyamko Sabuni vill ha Annie Lööf som statsminister och Ebba Busch Thor talar i intervjuer om längtan efter Alliansen. Några nya friska fläktar är tydligen inte att vänta från de hållen. Och vinden från SD är avtagande.

    Hoppet får ställas till en stark sunnan från Ungern som river upp dammoln bland loja väljare även i Sverige inför nästa val.

    Gillad av 3 personer

    • W 2019-04-18 / 19:04

      Samma bluffpolitik som vanligt, lite låtsas SD argument för att locka lättrogna dåligt pålästa väljare.
      För att sedan i praktiken fortsätta med samma liberala skitpolitik. Falskspelare hela sjuklövern

      Gilla

  18. Thomas 2019-04-18 / 09:28

    Vem saknar skatan Lööf? Ju mer osynlig ju bättre. Hon är ju narcissistisk och är förståss avundsjuk på Ebba som nu tagit över som den mest framträdande kvinnliga partiledaren och därmed förpassat den småländska rödskrikan till historiens skräphög.
    Måtte aldrig mer Lööf få nån som helst chans att förstöra landet mer än vad hon gjort.
    Efter Blåkulla blir det Finspång nästa för Lööf.

    Gillad av 3 personer

    • Cosmik Debris 2019-04-18 / 11:25

      Det där med Finspång tycker jag om 🙂

      Gilla

  19. Robban 2019-04-18 / 09:10

    Intressant kommentar av Kristina Winberg!
    Om SD skött sig, så hade hon varit ett givet första val!
    Nu blir det dock AfS istället!

    Gillad av 1 person

  20. Sven 2019-04-18 / 08:31

    Lööf har och är aktiv på sitt Twitter konto, men det kan vem som helst sköta. Dessutom har hon anställt två nya pressekreterare från 15 April. De kan alltid hålla Twitter och Facebook igång.

    Gillad av 2 personer

  21. ltsundelin1950 2019-04-18 / 08:20

    Om jag inte röstar AFS, så kommer Kristina Winberg att få min personröst.

    Gilla

Kommentarer är stängda.