BESVIKELSE OCH FÖRAKT

En svensk präst i Svenska kyrkan bär sjal/slöja idag under predikan. Dagen efter de fruktansvärda muslimska, islamistiska terrordåden på Sri Lanka. Hur står det till inom svenska Kyrkan?

 

Jag blir otroligt trött på utvecklingen i samhället. I synnerhet på att människor uppenbarligen inte reagerar på den väldigt negativa förändringen som ständigt pågår. När människor i min närhet är fullständigt blinda och gång på gång visar sin totala okunskap om förändringarna i vårt samhälle. De lever enbart i sin egen lilla bubbla.

Jag har under mer än ett decennium försökt informera människor om den förändring och vad den kommer leda till i framtiden om inte kursen ändras. Men hur många lyssnar och tänker efter. Svenska folket tar så många saker för givna i vårt samhälle men de förstår inte att det finns krafter som kommer att förändra detta och ta ifrån dem mycket av den grundläggande tryggheten i vårt samhälle.

Ibland känner jag det som att jag lika gärna kan lägga ned min blogg. Det finns ändå ingen som lyssnar. Det finns några tusen själar som har förstått men några fler blir det uppenbarligen inte. Till och med Sverigedemokraterna har förändrat sin politik och ser inte längre islam och islamiseringen som ett hot mot vårt samhälle. Jag blev till och med utesluten från partiet på grund av min kritik mot islam och islamiseringen, om man skall tro på brevet från partistyrelsen.

Varför skall jag fortsätta slåss mot pk-etablissemanget?

Jag kan inte tolka signalerna i samhället på något annat sätt än att Stefan Löfven och Socialdemokraterna ser islamiseringen som något positivt. Det gäller uppenbarligen hela 7-klövern, inklusive Kristdemokraterna. Ebba Busch Thor anser att det inte finns någon kulturell islamisering i förorten enligt en debattartikel i Expressen för bara någon dag sedan. Dålig tajming av Ebba Busch Thor. Fortsätter hon med den linjen är nog toppen nådd.

Såg en gammal artikel från Expressen i mitt flöde på Facebook, där Stefan Löfven uttalar sig om Saudiarabien och islam.

”Men uppgifterna som i går publicerades av flera medier i Arabvärlden om att Sverige skulle ha bett om ursäkt för Margot Wallströms tidigare uttalanden är felaktiga, enligt Löfven.

Har Sverige bett Saudiarabien om ursäkt?

– Nej. Vi har förklarat att vi beklagar om det är någonting som har uppfattats som att vi kritiserat islam, vilket vi aldrig har gjort. Vi har den största respekt för religionen islam, och likaså om det är någonting som uppfattats som en förolämpning mot Saudiarabien. Det har självfallet inte varit åsikten.

Kan du se att det har förekommit sådana missförstånd?

– Det har ju varit inte minst skriverier och sociala medier om att vi skulle ha kritiserat islam, vilket vi aldrig någonsin har gjort, och vi tänker inte göra det heller. Vi har den största respekt för den religionen. Men den typen av spekulationer har förekommit.”

”Vi tänker inte göra det heller” säger statsministern. Vilken idiot! Jag föraktar en person som uttrycker sig på det sättet.

När skall polletten ramla ned hos ledande politiker och hos 7-klövern eller skall vi även räkna in Sverigedemokraterna. Skall man tolka Jimmie Åkessons totala frånvaro i politiken som att partiet gett upp frågan om islamiseringen? Har partiet kastat in handduken?

Varför skall jag fortsätta slåss mot pk-etablissemanget?

Frågan är dock vilka som är värst. Politikerna eller journalisterna? Ibland tror jag faktiskt att det är media och vissa ”framstående” journalister som styr politikerna och den politiska utvecklingen i vårt land. Politikerna vågar inte stå upp för några egna åsikter som går utanför den av media godkända åsiktskorridoren. Den som vågar, får strax ett mediadrev efter sig och de fega politikerkollegorna överger kvickt sin partikamrat när drevet går.

Ryggradslösa politiker finns det alldeles för många utav i Sverige.

Har ikväll tittat på public services nyhetssändningar Rapport och Aktuellt. Nyhetsuppläsarna är minst sagt försiktiga med att informera om vem/vilka som ligger bakom bomberna. Trots att flera av självmordsbombarna redan är identifierade och att foto och videoklipp på terrorister nu finns hos utländska nyhetsbyråer. Men I Sverige har public service inte kommit till samma slutsats.

Jag kan inte undvika att spekulera i varför public service agerar på det här sättet. Vill man verkligen skydda islamisterna på Sri Lanka och i resten av världen? Det ser inte bättre ut.

Varför skall jag fortsätta slåss mot pk-etablissemanget? Jag känner en enorm besvikelse och förakt.

48 reaktioner på ”BESVIKELSE OCH FÖRAKT

  1. konservator242 2019-04-26 / 17:06

    Nej, det är inget muhammedanskt huckle i videon. Den rosahåriga kvinnan (jag tror att det är vad hon identifierar sig som), som är prästinna i den svenska f.d. kyrkan, leder en kulturmarxistisk fritidsgårdssammankomst (tidigare känt som ”påskdagsgudstjänst”) där hon istället för att predika och själavårda gör skolteater av Jesu död och uppståndelse. Det verkar som hon skall föreställa Maria Magdalena under tiden hon bär sjalen.

    Ytterst bisarrt och pinsamt, men ännu inte muhammedanskt. Hela spektaklet som vanhelgade lilla Hjortsberga kyrka finns att beskåda på SVT Play (21/4):

    https://www.svtplay.se/video/21955894/gudstjanst/gudstjanst-avsnitt-19-3

    Gilla

  2. molle3 2019-04-25 / 20:39

    Kan man inte vara en kristen präst i en kristen kyrka, då är det nog dags att sluta.
    Skönt att man inte betala till dessa längre.

    Gilla

  3. Tony Ingman 2019-04-24 / 06:16

    ”Vi har den största respekt för religionen Islam”? Ett fantastiskt uttalande av ett lands
    ledare, i en tid när den religionen massmördar människor på dom mest vidriga sätt? Den figuren är rena ynkedomen, och hur han står ut att se sig själv i spegeln är en gåta?

    Hade han haft någon heder i kroppen hade han begärt sin avskedsansökan, han
    och hela hans parti kommer ju att bli och är lika avskydda som enpartistater och dess
    envåldshärskare. till ledare? Kryperi och Mjäkighet är vidrigt att skåda!

    Gillad av 1 person

  4. Johanna 2019-04-24 / 06:07

    Du har alldeles rätt, Thoralf, att det är lönlöst och synnerligen inskränkt att bedriva en hetskampanj mot en världsreligion. En sådan generell förföljelse och stigmatisering av muslimer i gemen är inte förenlig med ett liberalt samhälle. För ett sådant kännetecknas också av att försvara andras rätt att leva efter helt andra ideal än ens egna, Det är därför högst välkommet om sverigedemokraterna, sent omsider, också har kommit till den insikten. Om man inte skiljer på våldsbejakande islamism och vanligt religionsutövande tänker man alltför snävt.

    Gilla

    • Thoralf A 2019-04-24 / 08:14

      Enligt muslimer finns det bara en islam. Islam är våldsbejakande! Det är bara att se vad sharialagar innebär i praktiken och hur det praktiseras i muslimska länder. Islam är inte bara en religion, utan även en politisk ideologi. Islamism! Johanna, jag tycker du skall åka och bosätta dig i något av de muslimska länderna, så tror jag att du som kvinna kommer tillbaka till Sverige ganska snart med helt andra värderingar och vad som är förenligt med ett liberalt samhälle.

      Gillad av 4 personer

      • Johanna 2019-04-24 / 09:45

        Alla religioner är ideologier. Precis som kristendomen, som ju också en mängd politiska partier världen över har som sin ledstjärna. Så även på den punkten uttrycker du dig djupt okunnigt. Sedan må kristendomen vara en politisk ideologi som tilltalar dig bättre. Men det är tack och lov inte dina personliga preferenser vi diskuterar utan ramarna för en civiliserad demokrati. Och där hör självklart inte heller sharialagar hemma. Du slår in öppna dörrar. Muslimer världen över fördömer också dåd av de slag som senast förekom i Sri Lanka.

        Att någon med så dåliga kunskaper, men med en egen fixering vid personer med viss kulturell bakgrund, blir utesluten ur ett politiskt parti förefaller mycket logiskt. Självklart kan en sådan person inte bli något annat än en belastning.

        Gilla

      • Thoralf A 2019-04-24 / 10:22

        Vad du grundar din kunskap på undrar jag verkligen. Jag gissar att du inte varit ute i världen i någon större utsträckning. Jag fick min första dos av islam 1978 när jag gjorde FN-tjänst i Sinai mellan Israel och Egypten. EN bra grund att stå på. Vad har du för erfarenheter av islam? Det är nog första gången som någon påstår att kristendomen är en politisk ideologi. Kyrka och stat skiljdes åt för snart 20 år sedan. Kände du inte till det? Islam har däremot även ett rättssystem i barbariska Sharialagar.

        Muslimer världen över fördömer dåden på Sri Lanka skriver du, samtidigt finns det många muslimer som firar dåden. Precis som de gjorde efter 11 september. Islam och dess företrädare har ansvaret för att stoppa allt dödande i islams och Allahs namn. Men de tycks inte vara förmögna att minska våldet det minsta. Jag tror att den egentliga viljan inte existerar, utan hatet finns även inom islam, sunni och shiamuslimer dödar varandra, liksom andra mindre grenar inom islam.

        Det är dags att vakna nu!

        Gillad av 3 personer

    • snowymaleyahoocom 2019-04-24 / 08:41

      Visst har Thoralf alldeles rätt – och uppenbarligen tillhör du dem som har all anledning att ta till dig vad han skriver. Dina ”analys” är helt utan substans och bygger på meningslösa floskler som du hört dina likasinnade på den ”goda sidan” maniskt upprepa. Lämna din bubbla och se verkligheten som den är – det är mitt råd i all välmening!

      Gillad av 2 personer

  5. Staffan Sundqvist 2019-04-23 / 18:44

    Jag gick ur svenska kyrkan för flera år sedan. Det ångrar jag icke en sekund. min tro kan jag ha för mig själv utan att pådyvla någon annan den. När Antje Jackelén blev ärkebiskop, då var loppet kört. Hon, med rötter i gamla DDR, är garanterat utplacerad av STASI från början. Om regeringen skulle slopa hemligstämpeln på Rosenholz-arkivet så är jag övertygad om att vi skulle hitta Jackelén där i sällskap med 50-60 andra prominenta svenskar som var betalda inflytelseagenter för kommunismen. Det som fick mig att ta det avgörande steget ut ur kyrkan var när de ville riva ut korset ur sjömännens andaktsrum i Frihamnen i Stockholm, med den motiveringen att ”det kunde kränka folk med annan religion”…Vilken annan religion är det mest lättkränkta som finns på Jorden? När sen en representant för (V) börjar yra om att vi måste göra om kyrkor till moskeer, då blir jag spysjuk.Tror de på fullt allvar att de får fortsätta sin existens om islam får överhanden? Glöm det. Likaså, religionsprofessorn och islamvurmaren Mattias Gardell, vad tror han händer med hans bror, Riksbögen Jonas, om islam tar över? Garanterat att han blir utövare av den islamiska sporten ”Hopp från hög byggnad”. Jag fattar för mitt liv inte kändis- och politikerflockens svansande för islam. Jag har rest och jobbat runt hela Jorden. Överallt där det finns muslimer så är det ett satans liv. De slåss mot kristna, mot hinduer, mot buddhister, mot You name it. Hittar de inte nån att slåss med, så slåss de sins emellan, för slåss, det ska de. Fredens och kärlekens religion? Aldrig! En ”religion” som skapades av en förvirrad karavanplundrare för 1400 år sedan, och den har stannat kvar i den tidsåldern. Det säger allt.

    Gillad av 5 personer

  6. C Andersson 2019-04-23 / 16:59

    Sambo, särbo och kulbo. Och nu har bengtsbo gett mambo ett ansikte.

    Gilla

    • messkalle 2019-04-24 / 04:59

      Vad bor de okloka? I dumbo! För övrigt så framstår den den stylade feministiska prelaten som en B-skådis vars förmåga endast är att läsa manus.
      @Thoralf, ditt budskap går hem fler och fler förstår.

      Gilla

  7. Cosmik Debris 2019-04-23 / 16:58

    Odågan Eliasson.

    ” Det handlar om mindre enmotoriga plan – Air Tractor – som flygs av en pilot och som snabbt kan skopa upp 3 000 liter vatten. Ett plan kostar 30-40 miljoner kronor har det nu visat sig – och därmed föll invändningen om att de var för dyra.”

    De 9000 muslimska afghanska lögnhalsarna kommer att kosta Sverige minst 6 miljarder. För dessa pengar skulle vi i stället kunnat köpa 150-200 brandflyg.

    Vad fick vi då? Jo, våldtäktsmän, rånare, knarklangare och muslimska extremister.

    https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sverige-brinner-men-brandflygen-drojer/

    Gillad av 1 person

      • stefan a. 2019-04-24 / 05:11

        Det är väl så att det inte är på journalist-täta södermalm som det brinner utan i glesbygden och då kan man strunta i det….

        Gilla

      • Tony Ingman 2019-04-24 / 06:22

        Tror även att Ryssland förra året erbjöd sin hjälp, fast dom är ju inte kommunister idag
        och det ska man nog va för att passa den illröda regimen

        Gilla

  8. Folklig 2019-04-23 / 16:57

    Seså upp med humöret lite. Visst en dekadent tid och samhällsförfall. Endast konservativa svenskar är medvetna. Att vara medveten människa samt arbeta mot kaos är gott nog som existens.

    Gilla

  9. Roland Salomonsson 2019-04-23 / 16:47

    Ledningen inom Svenska Kyrkan har sedan länge kapats av kultur-marxismen. Medlemmarna är i huvudsak överkörda. Stora delar av prästerskapet har som det verkat lämnat kristendomen och i många fall vurmar för islam. Inte minst ärkebiskopen.

    FÖRAKT för Svenska Kyrkan är bara ”förnamnet”

    Gillad av 2 personer

  10. Hacke 2019-04-23 / 16:02

    Jag förstår din frustration och besvikelse till fullo Thoralf. Det som pågår nu och bara tycks eskalera får föregångarna inom politiker-/medieetablissemangets kryperi inför Hitler och nazismen att förblekna.
    Per Albins samlingsregering hade trots allt vett på att inte stoltsera med sitt förräderi att jämför med exempelvis Reinfeldts vidriga koketterande med sin Öppna hjärtan-politik.
    Stundtals måste jag för min mentala hälsas skull stänga mig ute från dagens verklighet och då framförallt medierna med nyhetsuppläsare som vrider sig som maskar på krok för att undanhålla fakta och därmed stöta sig med det nya herrefolket och deras gemensamma krig mot den västliga civilisationen.

    Men hur mörkt det än ser ut får vi aldrig ge upp, bara samla ny kraft. Europa har tidigare i historien lyckats kasta ut denna ohyra till ockupanter. Det ska och måste ske än en gång. Trots tvåfrontskriget mot Quislingarna inom politik och media.
    Det kommande EU-valet med goda föredömen och ledarskap i allt fler länder hoppas jag ger förnyade krafter till oss alla i denna vår gemensamma befrielsekamp mot ondskan.

    Gillad av 3 personer

  11. Cosmik Debris 2019-04-23 / 13:28

    Är ”prästen” verkligen på riktigt eller är det en sketch med Tiffany Persson?

    Om det är på riktigt är vi illa ute. Riktigt jävla illa ute

    Tiffany Persson bantar med viktväktarna

    Gillad av 2 personer

  12. Jens 2019-04-23 / 13:05

    Nej! Sluta inte
    Du behövs.

    Gillad av 1 person

  13. Nils Dacke 2019-04-23 / 12:05

    Thoralf, jag förstår till fullo din frustration över utvecklingen i landet och mitt förakt för det styrande etablissemanget inom politik och media växer för varje dag. Jag hoppas du orkar hålla på med ditt viktiga arbete och jag är säker på att motståndet mot islamiseringen växer sakta men säkert. Även om ditt och andras dissidenters hårda jobb bara innebär en ny motståndare varje dag så är det en motståndare som blir viktig framöver.

    Gillad av 2 personer

  14. W 2019-04-23 / 11:53

    Har ni märkt hur svårt msm och sjuklöver har att ta ordet kristen i sin mun. Det är verkar vara omöjligt att beskriva kristna som offer.
    Motsatsen, en brinnande frityrkokare i en moské och statsminister rusar till närmaste mikrofon.
    Och häver ur sig invektiv mot ”högerpopulister”.

    300 döda i Siri Lanka, brutalt slaktade av islamska terrorister. Har Löfven och co överhuvudtaget kommenterat illdådet?

    Gillad av 4 personer

    • turrim 2019-04-23 / 14:23

      Jag har läst om tre som inte vill ta ordet kristen i sin mun. Obama, Clinton och Annie Lööf. De är säkert många fler i den överklassen. Det går tydligen hemliga signaler på den nivån över Atlanten.

      Annie Lööf är tydligen ute och klagar på att folk är arga på henne. Vad hade hon väntat sig? Hon ljuger inför valet och lurar väljarna efteråt. Skulle det då inte vara tillåtet att bli förbannad? Någon i hennes stora stab måste våga tala klartext till henne om hederligt uppträdande.

      Gillad av 2 personer

  15. Kalle 2019-04-23 / 10:57

    Thoralf, jag förstår din uppgivenhet. Denna nedmontering av sverige har pågått under 40-50 år nu. Inget kommer att bli bättre. Snarare sämre. Sverige skänker bort sitt eget land med öppet hjärta och plånbok!!!

    Enda raka som finns i dagens läge är nog troligen att lämna både sverige och EU. Bosätta sig i ett land där man lärt sig det landets språk i den svenska skolan.
    Finns kanske några som kan lämna bra ideer och varför på Thiralfs blogg.

    ””Beskedet: Svenskarna kommer inte kunna leva på sin pension””

    http://www.friatider.se/beskedet-svenskarna-kommer-inte-kunna-leva-p-sin-pension

    ””VIDEO: Någon tänder eld ovanpå Notre Dame – bildernas äkthet bekräftas av nyhetsbyrå””

    https://samnytt.se/video-nagon-tander-eld-ovanpa-notre-dame-bildernas-akthet-bekraftas-av-nyhetsbyra/

    ””Ny kyrkobrand i Frankrike: ”Flera meter höga eldslågor vällde ut”””

    https://samnytt.se/ny-kyrkobrand-i-frankrike-flera-meter-hoga-eldslagor-vallde-ut/

    De svenska pensionerna kommer inte att räcka till. Politikerna har totalt grundlurat det svenska folket.

    Det pågår ett krig i tysthet mot kristendomen i all tysthet. Krista värden eldas upp i en allt raskare takt. Muslimerna kommer nog att segra till slut med sitt större benägehet att tillgripa våld för att kuva de godatrogna kristna. Det har hänt många gånger förr i hustorien. Ingen försökte stoppa muslimerna då och inte nu heller.

    ””Löfven: Vi kritiserar aldrig islam
    Dick Erixon23 april, 2019
    FokusLedare
    1

    Vi har aldrig någonsin kritiserat islam, och vi tänker inte göra det heller. Så har statsminister Stefan Löfven (S) formulerat regeringens hållning.””

    https://samtiden.nu/2019/04/lofven-vi-kritiserar-aldrig-islam/

    Islam har fått frikort. De kan göra vad i helskotta de vill utan att regeringen Löfven kommer att kritisera islam. Muslimer kan nog spränga Rosenbad utan att regeringen kritiserar islam för det!!!

    Bäst att emigerera från Dårhuset sverige och EU medans tid är. Snart kan det vara förbjudet!!!

    Gillad av 4 personer

  16. bengarne 2019-04-23 / 09:49

    Undrar när Löven skall utlysa en presskonferens angående jihadist dåden i Sri Lanka. Är han alltför rädd att stöta sig mot muslimska väljare i de s.k utanförskapsområden mm. Prästen i klippet är bara ett bevis på det totala kryperiet och okunnigheten om islam.

    Gillad av 1 person

  17. Tony Ingman 2019-04-23 / 09:18

    Inte en dag i, utan att man i Stats televisionen kör sitt klimathysteri, idag var
    det att Isen smälter snabbare på Grönland, och det kan ju trigga dom lättskrämda
    till att bli klimathysteriker,och som kan sprida sin oro i Radio o TV,, och när inga
    Klimatskeptiker får göra sin röst hörd, så kan den religiösa rörelsen fortsätta
    att sprida sig.som fästingar.

    Gillad av 1 person

  18. rysslandssvenskar 2019-04-23 / 08:55

    ”Svenska folket tar så många saker för givna i vårt samhälle men de förstår inte att det finns krafter som kommer att förändra detta och ta ifrån dem mycket av den grundläggande tryggheten i vårt samhälle”.

    -Tyvärr är det så!

    ”Jag blev till och med utesluten från partiet på grund av min kritik mot islam och islamiseringen, om man skall tro på brevet från partistyrelsen”.

    -Högst troligt berodde det på din islamkritik.

    ”Jag kan inte tolka signalerna i samhället som att Stefan Löfven och Socialdemokraterna ser islamiseringen som något positivt”.

    -Du menar väl tvärtom? Löfven ser ju positivt på islamiseringen av Sverige.

    ”Det gäller uppenbarligen hela 7-klövern, inklusive Kristdemokraterna. Ebba Busch Thor anser att det inte finns någon kulturell islamisering i förorten enligt en debattartikel i Expressen för bara någon dag sedan”.

    Är Ebba Busch Thor verkligen kristen? Busch Toor borde sluta ställa in sig hos media, det kunde
    vara första steget på väg mot en nationellt-konservativ allians med uppgifta att helt lägga om den
    politiska kursen i Sverige.

    ”Vi har den största respekt för religionen islam” (Stefan Löfven)

    Jag tycker än mer synd om svenska folket!

    ”Skall man tolka Jimmie Åkessons totala frånvaro i politiken som att partiet gett upp frågan om islamiseringen? Har partiet kastat in handduken”?

    -Högst sannolikt.

    ”Politikerna vågar inte stå upp för några egna åsikter som går utanför den av media godkända åsiktskorridoren”.

    – Politiker är som folk i allmänhet d.v.s. fega. Vi kan bara hoppas på en ny slags politiker
    som tar i med hårdhanskarna mot media. Man får glömma civiliserat beteende.

    ”Jag känner en enorm besvikelse och förakt”.

    Du är en bland många.

    Gillad av 1 person

  19. Sven 2019-04-23 / 08:50

    Ja det är märkligt varför reagerar inte fler. När jag var barn så gjorde min Mor alltid lite extra till middag om det kom någon (och det gjorde det ofta) som var hungrig. Jag tror att den gästfrihet finns i den svenska folksjälen. Svenskarna tror det bästa om alla. När det då kommer en miljon människor med en annan kultur så blir det problem.

    Jag tror inte det kommer att lösa sig, traditioner ändrar man inte så lätt på. Jag tror det kommer att utveckla sig till ett apartheid samhälle.

    Gillad av 1 person

  20. Viveka 2019-04-23 / 08:43

    Visst kan det kännas hopplöst, men, vad finns det för alternativ. Visst skulle man må dåligt i själen om man inte protesterade och bara såg på? Allt du skriver sprider sig som ringar på vattnet och budskapen kommenteras vidare av dina läsare. Själv gav jag en kommentar när jag stod i Ica-kassan igår. En pensionär stod bakom mig och beklagade att han fått restskatt, vilket han aldrig haft tidigare, han hade alltid fått tillbaka på skatten. Samt kommenterade hur dyrt allting blivit. Mitt svar blev; ja vi vet ju vart statens pengar går numera, Han nickade. Och det var också några som lyssnade på vår konversation. Så visst, många bäckar små… Och visst gör du nytta Thoralf som påtalar alla orättvisor!

    Gillad av 2 personer

  21. Oscar 2019-04-23 / 08:43

    Tro mig, du behövs Thoralf.

    Gillad av 2 personer

  22. Gunnar Karlsson 2019-04-23 / 08:20

    Jag får kräkreflexer när jag ser bilden denna vidriga präst… fy fan vilken hycklare!!

    //Gunnar

    Gillad av 1 person

  23. Tony Ingman 2019-04-23 / 08:01

    Är det säkert att det är en präst i Svenska Kyrkan?? jag menar det kan ju vara en
    återvändare från Blåkulla?

    Fast inget förvånar längre i Svenska kyrkan, svansandet för Islam är uppenbart,
    eller har någon sett att till exempel ärkebiskopen har tagit avstånd från Massmorden
    på kristna?? Nej tänkte det., Snart nog får vi väl se en präst iklädd Burka förkunna
    islams budskap!

    Sen undrar jag över när smäller den första bomben i en kyrka nära dig?

    Gillad av 3 personer

    • Anders L. 2019-04-23 / 11:53

      Tanten på bilden, Annesophie Färdigh, är en tatuerad HBTQ-, pride- och afghanaktivist som höll påskpredikan i Hjortsberga kyrka i Alvesta. Endast fan vet om hon är präst också.

      Gillad av 1 person

  24. W 2019-04-23 / 07:58

    Den visdom Oden lämnar åt eftervärlden handlar nästan uteslutande om hur man ska bevara sitt vett, undvika dryckenskap, övermod och annan dårskap, och aldrig brista i vaksamhet mot ränksmidare och dumbommar:

    Ovis man tror alla vara vänner,
    som vänligt le;
    han förstår icke, fast de stämpla mot honom,
    om han bland sluga sitter.

    Framför allt gav han oss ett skriftspråk. Såvitt jag vet det äldsta i Norden. Det är detta skriftspråk som Morgan Johansson och hans kollegor nu upplever som ett hot.

    Om ont du märker,
    säg, att ont det är,
    och giv ej din fiende frid.

    Märkligt vad detta känns aktuellt idag.

    Gillad av 1 person

    • Sven 2019-04-23 / 08:41

      Träffande. Mycket aktuellt som du säger.

      Gilla

  25. Robban 2019-04-23 / 05:42

    Problemet är att vi antagligen fungerar annorlunda än våra motståndare!
    Vi kan ex erkänna när vi haft fel!
    Det gör inte våra motståndare, eftersom de ”vet” att de har ”rätt”!
    Därför är det ex väldigt svårt, för att inte säga helt omöjligt, att få någon som är svårt mentalt sjuk att inse att påståendet ”invandringen blir lönsam på lite sikt”, inte alls stämmer eller ens har med verkligheten att göra, oavsett vilka uppgifter du har som påvisar hur fel påståendet är!
    Själva poängen är att det inte räcker med att påtala vad som är sant och falskt eller ens bevisa det! Eftersom våra motståndare inte bryr sig om vad vi säger eller presenterar för bevis på att de har fel eftersom de vet att de ”har rätt”!

    Gillad av 6 personer

  26. Onkel Björn 2019-04-23 / 00:44

    Ge inte upp.

    Sent ska syndaren vakna, heter det ju och vi får väl hoppas att folk ska vakna innan det har gått alldeles för långt.

    Sverige står inför många utmaningar idag och det är lätt att se mörkt på allt, men någonstans måste det vända. En stor utmaning är våra ungdomar och skolan. Skolan har mycket att hämta hem. Även i de ”bättre” skolorna finns enorma problem med bla 9-10 åringar som inte kan ta konflikter utan börjar slåss för det allra minsta. Hemma sitter de och spelar dataspel där allt går ut på att döda så många som man bara kan. Och nu pratar vi svenska ungdomar. Vår framtid!!

    Nuvarande och även tidigare regeringar verkar ha gjort allt för att sänka Sverige. Är det månne bara för att man vill ha ett gränslöst EU, där Sverige inte längre ska vara en egen nation utan en stat i unionen. Eller har politikerna (haft) en annan agenda?

    Gillad av 3 personer

  27. L.C. 2019-04-22 / 23:56

    Det kan ju inte vara en riktig präst, måste vara satir?

    Gillad av 4 personer

  28. ltsundelin1950 2019-04-22 / 22:09

    Det är självklart att du och jag och massor av andra ska fortsätta att säga ifrån och göra allt vi kan för att avslöja och bekämpa det som vill oss och våra nära illa. Även om det inte händer något medan jag finns i livet, så kan jag lämna den här tillvaron utan att skämmas.

    Gillad av 4 personer

  29. Thomas 2019-04-22 / 22:09

    Ja du Thoralf.. Det är nog fler som är oroliga över utvecklingen än vad vi tror, problemet är det vanliga ..
    rädslan att förkastas pga fel värdegrund av samhället. Det går så långsamt. Svensken är tyvärr lite för mycket hjärntvättad av årtiondens masspropagande från vänsterhjonen.

    Jag ”råkade se ” ett kort avsnitt från tv gudstjänsten påskdagen (tror det var från Alvesta-trakten) när jag såg den där rosafärgade kvinnliga prällen läsa påskevangeliet i nån sorts muslimsk hijab höll jag på smälla av. Vidrigt. Och det samma dag som islamister orsakar död och förtvivlan bland kristna i Sri Lanka. Hur sjuk i huvet får man va?
    Dom vrider sig som ormar de falska uslingarna. Svenska kyrkan är en fördärvad islam-pride-genus-klimat-flykting sekt.
    Men dag ska det betalas tillbaka. Och det med ränta!

    Överallt så förmildrande krönikor om terrordåden i SriLanka eftersom det vet alla, det är islamister.
    Nått snille på SvD ( tyvärr även den tidningen körd i pk syfte) skriver att det finns risk för hat och våld mot muslimer nu efter dåden i Sri Lanka.
    Haha😂 vilken slutsats.
    Och efter attacken mot flera moské på Nya Zeeland i mars så läste jag inget om risk för hat och våld mot vita kristna. Nej då.
    Varför har just islam gräddfil har jag och en del vänner frågat oss. Vad är det med islam som gör Löfven, Wallström, Lööf, och nästan alla andra ministrar så våta av beundran och vördnad. Det är svårt fatta.

    Katoliker t ex har inte speciellt gott rykte i Sverige. Det kan bero på ” pedofilhistorier” och att kvinnor inte får bli präster.
    Men islam är tusen gånger värre med pedofili och mer kvinnoförnedrande, ändå så lägger sig makten här platt inför islam utan minsta lilla ifrågasättande.
    Ja..en orsak till det jag spekulerar i kan vara att man är rädd om livhanken.
    Det är inte så riskabelt kritisera katolicismen eftersom du lär inte bli dödad för det.

    Gillad av 6 personer

  30. Anders 2019-04-22 / 21:56

    Det finns bara ett parti och rösta på nästa månad och det är Afs. Vi måste dränera träsket.

    Gillad av 4 personer

  31. Cosmik Debris 2019-04-22 / 21:51

    Jag gick ur svenska kyrkan 2010. Jag har inte ångrat mig. Vem vill vara medlem i en självmordssekt? Galna världsfrånvända kvinnliga präster och pedofili är inget för mig.

    http://www.uturkyrkan.se/

    Gillad av 3 personer

    • C Andersson 2019-04-23 / 10:08

      Jag gick ur statskyrkan 1966

      Gilla

  32. Galne Gunnar 2019-04-22 / 21:47

    Beundrar ditt engagemang och är rädd för att du överkonsumerar nyheter, vilket inte är hälsosamt.

    Gillad av 1 person

  33. Anonym 2019-04-22 / 21:07

    Problemet är att svenskarna är marinerade i oikofobi.
    Såsseriet och vänsterliberalismen har gjort svenskarna oförmögna att älska sin nationalstat.
    Resultatet blir dekadens.
    Tyvärr en utveckling som är svår att vända.
    Men jag beundrar Thoralf och hoppas på fortsatt engagemang.
    Och röstar givetvis på AfS framgent.

    Gillad av 1 person

  34. Maja Dacke 2019-04-22 / 21:07

    Vi lyssnar på dig, Thoralf!!!

    Kämpa för vår skull och dina barn och barnbarn och …

    Tänk ibland på alla seriösa invandrare och verkliga flyktingar som kommit hit! De sitter i samma båt som vi svenskar. De har i många fall inte någonstans att ta vägen. Precis som vi …

    Ta en tur till värmen – solen har du väl ändå här – men den mänskliga värmen, Thoralf! Gör vad du kan för att komma tillbaka tillfreds – och kom tillbaka!!!

    Gillad av 8 personer

    • Sven 2019-04-23 / 10:48

      Thoralf har all grund att vara besviken precis som jag själv och som jag också tror du är. Frågan är när man kommit till änden av vad man kan acceptera i det land som man blivit född i. Jag nådde den gränsen för några år sedan och flyttade från Sverige. Sålde allt, företag, bil, hus etc. Jag ser inte svensk TV eller hör på svensk Radio idag , och jag mår så mycket bättre. Det sorgliga är att se fäderneslandet förfalla. Det är som att stå framför sitt hus som står i lågor och inget kan göras.

      Jag tycker inte man kan likna etniska svenskar med ”verkliga flyktingar”. De ”verkliga flyktingar” kan återvända. Vilket land tar inte emot sina gamla medborgare även om man flytt därifrån. Kanske Saudi, Arab emiraten skulle vara tveksamma till att återvända till. Idag så går det resor ”hem” till de länder man flytt ifrån. Man behöver inte vara medborgare i Sverige för att återvända hem säkert.

      Gilla

Kommentarer är stängda.