JAG ÄR CHOCKAD!

Sverigedemokraternas verkställande utskott har ikväll beslutat stryka Kristina Winberg från EU-valsedeln. Jag är chockad! I verkställande utskottet sitter Mattias B Johansson jag skäms å hans vägar.

Partiet skriver i ett pressmeddelande följande.

”Tyvärr har Winberg i stället valt att klippa alla band med partiets valorganisation samtidigt som hon konsekvent har vägrat att samarbeta med partiet i utformningen av valrörelsen. Hon har också vägrat att anpassa sig till partiets kommunikationsstrategi.

Nyligen upptäcktes också belägg för att Winberg inte längre känner någon som helst lojalitet med partiet. Hon har inte minst uttryckt sig hotfullt i förhållande till partiet samt agerat i det dolda för att skada partiets anseende och där hon konspirerat för att smutskasta partikamrater med hjälp av media.”

Kristina Winberg utesluts också från partiet enligt pressmeddelandet. Jag är chockad över partiledningens helt sjuka behandling av trogna partimedlemmar. Det är inte 1 april!

Det här är nog den största lögnen som partiet någonsin presterat! All time high i ren lögn och förtal.

Partiet skriver också följande.

(Eventuella förtidsröster på berörd kandidat tillfaller partiet)

Så behöver det absolut inte bli. Jag uppmanar alla som förtidsröstat och i synnerhet ni som kryssat Kristina Winberg att gå och rösta på valdagen och rösta på AfS och kryssa Gustav Kasselstrand! Er förtidsröst kommer då makuleras

SD:s partiledningen har blivit fullständigt galna!

 

 

 

71 reaktioner på ”JAG ÄR CHOCKAD!

    • Korruption 2019-05-20 / 13:34

      Adolfson och Persson vill berika kommunen till 80 000 invånare.

      Gilla

  1. Hacke 2019-05-20 / 08:41

    Med sådana vänner behöver man inga fiender.
    Det största hotet mot sd tycks numera varken vara 7-partiet eller regimmedia. Det kommer inifrån. Från de egna där intrigerna och kampen kring en plats vid köttgrytorna är viktigare än den för landet och folket.
    Det är med tungt hjärta jag ser förfallet p g a rötäggen i ”mitt” folkrörelseparti. Eller är det kanske rentav redan dags att kalla det f d folkrörelse.
    Enade vi stå söndrade vi falla. Fienden och hoten är desamma vilka fraktioner vi än ingår i eller stödjer i den Sverigevänliga rörelsen.

    Gillad av 2 personer

    • W 2019-05-20 / 15:31

      Thoralf
      Nej det kan jag av naturligtvis inte veta.
      Men ett är jag ganska säker på och detär att Lundgren komme att gå skadefri ur striden.
      SD röstarna är mestadels skattebetalande knegare som utledsna på liberfjantarnas meetoohittepå.

      Gilla

      • Thoralf A 2019-05-20 / 16:55

        Ingen kommer gå skadefri. Det ser media till.

        Gilla

  2. John K 2019-05-20 / 07:37

    Thoralf. tror du inte att ledningen för SD läser din sida. När du förspråkat Kristina. Då har ledningen fått kalla fötter. För dom ville ha bort henne. Ledningen var tvungna att agera. Ledningen gör samma sak som mot dig. Här kan man tala om maktmissbruk och toppstyrning modell store.
    Något har man lärt sig. Syltburken är det viktigaste för egna plånboken. Sina väljare skit man i

    Gillad av 4 personer

    • Thoralf A 2019-05-20 / 07:50

      Samnytt med Kent Ekeroth har också drivit kampanj för Kristina

      Gillad av 5 personer

  3. 61hunter 2019-05-20 / 07:29

    skönt att man avsagt sig medlemskap i sd och röstat på afs. det räckte att se partiets behandling av thoralf. hoppas många fler i sd inser vilket sjukt parti det är.. hoppas nu på rejäl medvind för afs.

    Gillad av 2 personer

  4. C Andersson 2019-05-20 / 06:46

    Förtidsröstningen är ett hot mot demokratin i varje fall i sin nuvarande form. Här visar Sverigedemokraternas ledning sin syn på demokrati.

    Jag har förtidsröstat på grund av att jag kommer att vara utomlands på valdagen. SD:s svek spelar ingen roll. Jag har inte röstat på dem i alla fall.

    Gillad av 1 person

    • bengarne 2019-05-20 / 08:09

      Toralf, Jag har förtidsröstat och kryssat Kristina Winberg, men är utomlands på valdagen och mitt kryss är bortkastat. Det är ett demokratiskt problem i SD av stora mått idag att man inte kan lita på vad de sänder hem i brevlådan ”valsedlar”.

      Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2019-05-20 / 08:55

        Ja, tyvärr så är det så.

        Gilla

  5. Mino 2019-05-20 / 06:33

    Kristina var för bra, den stjärnan lös för starkt inom partiet som nu mer hijackats av mörka krafter. Det finns bara 1 seriöst fritt parti och det är AfS men det är väl en tidsfråga innan de infiltreras och tas över av de som styr 8-klövern.

    Jag måste nog öppna fönstret för jag känner att jag måste ha frisk luft.

    Gillad av 1 person

  6. Tony Ingman 2019-05-20 / 06:18

    Jag tror att partiet anade att Kristina skulle peta ner deras av partiet föreslagna
    kandidater från listan, känner en jävla vrede eftersom jag själv kryssat Kristina,
    Hur gör man nu, jag vill inte att min röst ska tillfalla någon jag inte röstat på, nu
    har jag ju inget röstkort. Kokar av vrede.
    Dom jobbar stenhårt för att bli lika illa omtyckta som dom andra partierna!.

    Och vad för åsikt har Nalle om behandlingen av sin gamle partner i Bryssel?

    Gilla

    • Thoralf A 2019-05-20 / 07:45

      Du behöver inget röstkort för att rösta på valdagen bara ID-handling

      Gilla

    • Oscar L. 2019-05-20 / 08:10

      Om du vet vilken vallokal du har så kan du gå dit på vallokalen så byter de ut din förtidsröst. Jag har hört att det har förekommit att förtidsröster hamnat direkt i valurnan och då är loppet kört, men om allting har gått rätt till så är det bara att gå och rösta i rätt lokal för att ändra på rösten.

      Gilla

      • Thoralf A 2019-05-20 / 08:56

        Inga förtidsröster skall hamna i valurnan innan klockan 21:00

        Gilla

  7. Stig Bergman 2019-05-20 / 05:48

    En medalj har som bekant en baksida. Kika på den med hjälp av Nyheter Idag.

    Gilla

    • W 2019-05-20 / 08:36

      Stämmer det som står där så kan man förstå partiets agerande.

      Gilla

      • Thoralf A 2019-05-20 / 08:58

        Påhitt av partiledningen. Jimmie Åkesson blev arg när Kristina Winberg startade sin personvalskampanj tillsammans med Kent Ekeroth och Samhällsnytt. Där har du sanningen!

        Gillad av 2 personer

  8. Ulrika 2019-05-20 / 05:46

    Jag skäms för att HA VARIT medlem i SD. Lämnade demonstrativt för en tid sedan och det känns iaf. skönt och min röstsedel gick inte till dem.

    Gillad av 3 personer

  9. Ulf Sawert 2019-05-20 / 02:43

    Helt sinnessjukt! Partiet kommer nu att kollapsa innifrån, allt förtroende för ledningen är nu borta.

    Gillad av 4 personer

  10. Onkel Björn 2019-05-20 / 00:26

    Om det är någon som inte borde bli chockad, så är det väl du Toralf, efter allt som SD gjort mot dig.

    Nu kan man ju undra vad det är som har hänt de sista veckorna som har gjort att hon nu uteslutits.
    Är det månne så att man känner att hon kanske är populärare an de andra kandidaterna och därför via personkryss riskerar att peta bort någon av dem. Eller finns en annan anledning.

    Nu när jag skriver detta har jag lite dålig koll på de som har blivit uteslutna de sista åren. Men är det inte som så att majoriteten, eller kanske rentav alla, är kritiska till islams utbredning i landet.

    SD verkar ju ha börjat vänt när det gäller islam. När hörde vi det pratas om repatriering senast.
    Kanske partiledningen börjat inse att man inte kan tömma landet på muslimer och att man därför rensar ut alla islamkritiska röster. Idag hör man inte längre samma tongångar från SD som man gjorde för 15 – 20 år sedan.

    Men det är ju därför vi har röstat på dem. Vi vill inte ha moskéer, vi vill inte ha en massa bidragstagande muslimer/araber/afrikaner i landet. Vi vill ha valuta för våra skattekronor. År det så svårt.

    2 saker som jag nu undrar över. För det första, när får vi se Jimmie bjudas in till Bilderbergarnas möten och hur lång tid kommer det att ta innan en eller flera i partitoppen sjukskriver sig och går hem. Det verkar som om det pågår en inre strid. Ska bli intressant och se hur det går.

    Gillad av 7 personer

    • Onkel Björn 2019-05-20 / 01:40

      När man tittar på de kandidater som SD har till EU parlamentet så blir man ju en aning undrande.
      Charlie Weimers, som så sent för ca 1 år sedan vid samtal med Lars Adaktusson försäkrade att han delade KD s värderingar och att han skulle vara kvar i KD. Vad var det som gjorde att han sen hoppade av KD och istället sökte sig till SD. Månne anledningen ha varit att han ville säkra en politisk karriär. Han hoppade ju av KD strax innan valet 2018, från ett KD som då riskerade att åka ur riksdagen.

      Jessica Stegrud är ju också en ny SD medlem som vad det verkar inte har någon partipolitisk erfarenhet. Däremot har hon deltagit i samhällsdebatten under ett par år.

      Vad vet SD egentligen om dessa 2.

      https://omni.se/weimers-forsakrade-att-han-skulle-vara-kvar-i-kd/a/6nR93O

      https://www.dagen.se/nyheter/lars-adaktussons-kanslichef-lamnar-kd-for-sd-tre-dagar-fore-valet-1.1198449?paywall=true

      https://detgodasamhallet.com/2018/02/07/jessica-stegrud-gick-utanfor-asiktskorridoren/

      Finns det verkligen inga gamla erfarna SD politiker (Die alte kämpfer) kvar att skicka utan man måste ta in nytt folk.
      Verkar lite som att EU valet inte är så viktigt när man skickar 2 muppar (Weimers verkar ju ändå ha lite politisk erfarenhet, dock inte från SD).

      Gillad av 1 person

      • W 2019-05-20 / 08:46

        Alldeles tydligt har SD ambitionen att bredda sig, att bli ett konventionellt konservativt parti som kan attrahera marginalväljarna.
        Rätt eller fel manfår välja det parti som motsvarar ens krav.
        I riksdagsvalet blev det Afs för min del.

        Förtidsröstade på SD häromdagen och kryssade på Winberg på Thoralfs inrådan. Och det kommer jag inte att ändra på.
        Har en förhoppning att de konservativa krafterna med Salvini i spetsen ska kunna uträtta stordåd de kommande fem åren.

        Gilla

      • Thoralf A 2019-05-20 / 09:00

        SD vill ju inte samarbeta med Salvini! Har du missat det. Alternativ för Sverige vill däremot ingå i Salvinis grupp.

        Gillad av 2 personer

      • W 2019-05-20 / 10:00

        Thoralf
        Nej jag har inte missat det.
        Men jag tänker att i slutändan så drar de konservativa förhoppningsvis åt samma håll
        Hade jag trott på att Afs fått sina 150 000 röster hade givetvis min röst hamnat där
        Men 21000 röster i förra valet satte sina spår.
        Trist när ens röst hamnar på hälleberget,
        Då får det bli det näst bästa….
        SD harväl inte gått och blivit liberala får vi hoppas.

        Gilla

  11. Cosmik Debris 2019-05-20 / 00:20

    Beställ valsedlar. Sista dagen/natten/morgonen

    https://utur.eu/

    Gilla

    • Sven 2019-05-20 / 09:57

      Vadå sista dagen. Det tar en vecka minst att få dem levererade med posten om det är addresserat till en svensk i Singapore. Men man kan ju alltid använda dem som inköpslista, dvs skriva på baksidan.

      Gilla

  12. Tony Kyrk 2019-05-20 / 00:12

    Det ska bli ett sant nöje att rösta på AFS…

    Gillad av 1 person

  13. mynameislena08 2019-05-20 / 00:02

    Jag kommer att lägga min röst på AfS i valet till EU-parlamentet!
    Kryssar Kasselstrand för han är i en klass för sig

    Gillad av 6 personer

  14. ceskyraj 2019-05-19 / 23:26

    Ja, fruktansfört av Sd och det förvånar mig inte. Och detta händer 1 vecka förre EU valet. Hellt rätt Thoralf att rösta på Afs och Gustav Kasselstrand. Jag har bytt från Sd till Afs redan för flera år sedan. Må flera till komma över till Afs, enda parti som är för Swexit.

    Gilla

  15. gnrk1 2019-05-19 / 22:57

    Har valsedeln klar med kryss för K W! Hoppas att tusentals väljer bort SD efter detta! För mig blev det plötsligt mycket lätt att välja bort SD. Hur länge kan MBJ med all sin ohederlighet finnas kvar i partitoppen?

    Gillad av 6 personer

    • Anonym 2019-05-19 / 23:19

      Sista raden (frågan) skulle ej vara med!

      Gilla

  16. Marie B 2019-05-19 / 22:45

    Jag var mycket nöjd med att kunna rösta på AfS i riksdagsvalet – trots att de bara fick 0,31%. Om jag så hade varit ensam hade jag varit nöjd med mitt val, då jag inte med gott samvete hade kunnat rösta på SD igen. .( 7-Klövern är förstås utesluten sedan många år). I EU-valet blir det förstås AfS återigen och hoppas att många fler följer sitt hjärta denna gång. Kasselstrand är dessutom Sveriges absolut bästa talare inom politik.

    Gillad av 2 personer

    • Sunt förnuft 2019-05-20 / 12:30

      Klockrent, så tänker jag också. Så ska man tänka, ger man inte sin röst till Afs då blir de aldrig stora. HEJA AFS!!!

      Gilla

  17. W&D 2019-05-19 / 22:44

    Hur fick Mattias B Johansson så mycket makt över partiet?
    När blev Mattias B Johansson medlem?
    Någon som vet?!

    Gilla

    • Thoralf A 2019-05-19 / 23:20

      Han har varit medlem sedan gissningsvis 2003

      Gilla

  18. Svante 1 2019-05-19 / 22:39

    Jag röstade tre val för SD….jag gick ur i februari 2019….EU-val 26:e maj- AfS !!!!

    Gillad av 2 personer

  19. DecemberKartellen 2019-05-19 / 22:30

    Jag gillar kommentarerna jag läser på Samnytt – det ser ut som att många som tänkt rösta SD – nu väljer AfS istället. För SD:s del tror jag tidpunkten var illa vald – jag hoppas många blir förbannade på sveket och röstar på något annat parti istället.

    Påminner om att om du har förtidsrösta kan du rösta igen på valdagen – då är det din röst på valdagen som räknas.

    https://samnytt.se/sd-stryker-kristina-winberg-som-eu-kandidat-utesluts-aven-ur-partiet/

    ……………………………………………………………………………

    Några kommentarer på Samnytt:
    Det förlorar SD mycket på.

    Snart har man väl uteslutit fler medlemmar ur det där skitpartiet än vad man har medlemmar.

    För min del ingen mer röst på SD !
    Politik är smutsigt men det här …………, dessutom så kort tid före valet …..FULT .

    Är SD kapat.Hade tänkt rösta på Kristina.Tycker SD har en skyldighet mot väljarna att gå ut med det som föranleder att hon utesluts.

    Förklaringen till uteslutandet känns inte trovärdigt . Jag hade tänkt kryssa Wiberg men efter detta fula utspel blir det AFS som får min röst istället .

    Som sagt! Glöm SD! De arbetar inte för oss längre! De har nya herrar i globalistmaffian och 8klövern!
    Gå och rösta, även om du förtidsröstat på Kristina Winberg! Då annuleras din förtidsröst och du kan då lägga din röst på det enda Sverigevänliga partiet, dvs AfS!
    Befriande iaf att SD väljer att komma ut ur garderoben och erkänna att de inte längre arbetar för Sverige eller svenskars bästa!

    Det blir AfS för min del också.

    SD är inte vårt parti längre.

    Ett obehagligt parti, SD.
    Jag tror att de snart försvinner och att väljarna delas mellan KD och Afs.

    Va fan är detta för ÖVERDRIFT
    utesluts för skitsaker, för jävlet!!!

    Rösta på AfS istället. Vi behöver två nationella partier.

    OK. AfS är det ena. Vilket är det andra nationella partiet?

    Anklagelserna är alldeles för svepande. Om man ska utesluta någon i valkampanjens slutskede måste man väl ha något konkret att visa upp.

    Det är ju alltid svepande anklagelser.Se på Thoralf Alfsson som ett tydligt exempel.

    SD jobbar verkligen på att framstå som som ett parti fullt av extremister och stollar.

    Gillad av 5 personer

  20. Yrsa Bernecker 2019-05-19 / 22:22

    Smått ofattbart ! Har SD för många medlemmar väljare ??

    Gillad av 2 personer

    • Rune 2019-05-19 / 22:57

      De vill kanske inte ha för många? Bara ett lagomt antal som inte medför jobbigt ansvar.

      Gillad av 1 person

  21. Annette 2019-05-19 / 22:15

    Tack till mig själv att jag lämnat sd. Hade jag varit kvar så hade jag skämts. Tänk hur fort det gått utför med SD. Jag var en gång i tiden en stolt medlem.
    Hoppas att hon går med i Afs. Jag har såklart röstat på det enda vettiga partiet, Afs 🇸🇪

    Gillad av 3 personer

  22. Anders 2019-05-19 / 22:12

    Det är mycket enkelt: Kristina Winberg hotade att kryssa sig förbi Charlie Weimers och det kunde inte partiledningen tillåta.

    Gillad av 8 personer

    • Sven 2019-05-19 / 22:44

      Vad har de lovat Weimers? En plats i Bryssel om du går över till oss innan valet?

      Gillad av 2 personer

    • Galne Gunnar 2019-05-19 / 23:42

      Din analys är korrekt. Ja, hon hade säkerligen kryssat sig förbi kristdemokraten som blivit lovad att få en plats i EU. Nu försäkrar sig SD med 100 % säkerhet att detta inte kommer ske.

      Gilla

  23. Thor 2019-05-19 / 22:12

    Apropå förtidsröstning. Jag har förtidsröstat och min fingerspitzgefuhl beträffande SD visade sig rätt så jag har ingen anledning att ändra mig. Men jag blev fundersam över hur det fungerar: gubben som var valförrättare tog emot mitt valkuvert, prickade av mig i röstlängden (tror jag det var) och lade kuvertet i valurnan. Om jag ångrar mig och vill rösta annorlunda på valdagen, hur kan mitt gamla valkuvert identifieras och makuleras?

    Gilla

    • Thoralf A 2019-05-19 / 22:29

      Ditt röstkort ligger i samma ytterkuvert som ditt kuvert med valsedeln. När alla röster avgivits under valdagen så har de förtidsröster som tillhör den vallokalen distribuerats till vallokalen och då börjar man registrera förtidsrösterna ser man då att personen röstat under valdagen makuleras förtidsrösten.

      Gillad av 1 person

      • Thor 2019-05-19 / 23:01

        Grejen är att jag inte såg mitt valkuvert hamna i något ytterkuvert utan snarare hamnade direkt i valurnan. Jag har aldrig förtidsröstat förut så jag reflekterade inte närmare då. Tack hursomhelst för klargörandet om hur det ska gå till!

        Gilla

    • Andreas 2019-05-20 / 07:22

      Du blev inte avprickad i någon vallängd (den används bara på valdagen). Däremot ska han ha skrivit upp ett nummer (som talar om röstlokal, kommun, valdistrikt et c). Röstkortet ska ha hamnat i kuvertet (han kanske var snabb). Däremot kastas adresshalvan av röstkortet, det kanske var det du upplevde som att röstkortet åkte i urnan.

      Har röstkortet inte bifogats är det ett brott mot vallagen. Är du rädd att detta sker i din lokal så kan du ju besöka den igen och studera hur det går till när andra får lämna sina röster. Anmäl ifall oegentligheter sker.

      (Det förvånar mig att valförrättaren var ensam när han tog emot rösten, jag trodde praxis var två mottagare, för ökad kontroll och säkerhet).

      Gilla

  24. ltsundelin1950 2019-05-19 / 22:11

    Efter ett långt övervägande personkryssade jag Kristina Winberg när jag förtidsröstade. Jag kommer naturligtvis att gå till vallokalen och rösta på AFS den 26 maj, så att förtidsrösten blir ogiltig. Detta var tamigfan det jävligaste som jag sett inom partipolitiken någonsin. Fy fan!

    Gillad av 4 personer

  25. DecemberKartellen 2019-05-19 / 22:11

    Hoppas Kristina Winberg går över till AfS. Jag håller med Thoralf – har ni personkryssat henne – rösta på nytt på valdagen – AfS.

    Ja, det är tidskrävande att åka ut med valsedlar till lokaler, men nuvarande system gör att det är enda möjligheten att få ut valsedlarna. Jag lade ut AfS valsedlar i tre vallokaler inför riksdagsvalet – både förtidsröstningen och sedan på valdagen i vallokalen – då var jag där direkt när de öppnade.

    Märkligt att man inte kan posta valsedlarna till vallokalerna i god tid innan. Men de som bestämmer vill inte ha in nya partier.

    Gillad av 2 personer

    • Magnus 2019-05-20 / 06:14

      Skriv namn på en blank valsedel

      Gilla

  26. Robban 2019-05-19 / 22:04

    Skönt iaf att SD bekräftar det jag tyckt om dom en tid!
    Falska! Finns inget kvar av det parti jag stött, röstat på och debatterat för under ett större antal år!
    Känns som ett helt korrekt beslut att rösta på AfS!

    Gillad av 2 personer

  27. Nils Dacke 2019-05-19 / 22:03

    Jag tycker det var ett bra beslut av SD men det kom lite sent. Jag stöttade dig Thoralf i striden mot SD pga din kunskap och kompetens men Winberg borde aldrig hamnat i Bryssel överhuvudtaget.

    Gillad av 1 person

    • Rune 2019-05-19 / 22:54

      Varför det? Förklara!

      Gillad av 1 person

  28. Morgan Malmborg 2019-05-19 / 22:03

    Sd behandlar sina medlemmar som en sekt. Nu måste vi tro o hoppas att alla riktiga sverigevänner lämnar sd o röstar på AfS.

    Gillad av 3 personer

  29. Oscar L. 2019-05-19 / 21:57

    Jag blev väldigt förvånad jag med. Samtidigt är jag inte särskilt förvånad men att de gör det en vecka innan valet är…anmärkningsvärt.

    Gillad av 1 person

  30. Åke Nordlöf 2019-05-19 / 21:55

    Känns skönt att vara medlem i AfS,med Sveriges bästa partiledare

    Gillad av 3 personer

  31. Pepsi 2019-05-19 / 21:53

    Det avgjorde saken. Har sett med förskräckelse på att vi med rätta åsikter verkar splittrar upp oss på ett antal småpartier och därmed få noll inflytande. Därför har jag mycket motvilligt tänkt att trots allt rösta på SD. Men nu går det bara inte. Kommer därför att rösta på afs och hoppas många gör det.

    Gillad av 4 personer

  32. Muhammed 2019-05-19 / 21:50

    Gör mig inget. Alltid tyckt Kristina verkar ganska mesig och väldigt dåligt påläst. Jag ska rösta på AfS, det enda partiet numera som vill lämna EU.

    Gillad av 4 personer

  33. Christer 2019-05-19 / 21:44

    Jag ser att du förordar AfS. Tidigare har du också nämnt två andra kandidater, jag vill minnas en moderat och en kristdemokrat. Hittar dock inte det inlägget. Skulle du kunna friska upp mitt minne? (Jag är inte kalmarbo, annars skulle jag ha följt ditt första råd).Hälsningar Christer

    Gilla

    • Thoralf A 2019-05-19 / 22:24

      Någon kandidat för vare sig M eller KD har jag förordat på min blogg.

      Gillad av 2 personer

      • Christer 2019-05-19 / 22:43

        OK, då minns jag fel. Sorry. Får bli Afs.

        Gilla

  34. Sven 2019-05-19 / 21:42

    Min första tanke är att, får man göra på detta sätt. Speciellt om det bara är en vecka kvar. Om jag nu röstat på Winberg och vill ändra det så är det nu helt hopplöst. Jag bor i utlandet – hur ska jag hinna skaffa ett nytt röstkort och valsedlar på ett nytt parti. Alternativet att ta SD sedlen igen och kryssa ett annat alternativ. Jag kan inte ändra mig, även om jag hade röstkort och valsedel så skulle det knappast nå Sverige i tid. Man får inte göra på detta sätt.

    SD har utnyttjat Winberg för att få in vissa röster.
    SD har utnyttjat mig och tagit min röst och lagt till Lundgren.

    (Vilken tur att jag röstade på AfS och inte SD)

    Gillad av 3 personer

  35. Viveka 2019-05-19 / 21:35

    Lägg in mitt tidigare inlägg ikväll under den här rubriken istället. Efter Kristina Winbergs petning är det väl nästan troligt att partiet kommer att implodera (alltå falla sönder inifrån?). Vi som inte tillhör partiet vet ju inte allt som händer inom partiet, men detta är ju ytterst osnyggt skött. Har inte röstat än och vet fler som inte röstat. Vet varken ut eller in!?

    Gillad av 3 personer

  36. Anonym 2019-05-19 / 21:31

    Jag lämnade SD i mars 2017 och har i valet till EU-parlamentet förtidsröstat på AfS.
    SD är ett skämt.

    Gillad av 3 personer

Kommentarer är stängda.