HAR SVENSKEN INGEN SJÄLVBEVARELSEDRIFT?

Jag håller på och granskar en kommun i Småland i flera avseenden. Bland annat har jag tittat på befolkningsförändringen i kommunen och framförallt när det gäller inrikes och utrikes födda men också inrikes bakgrund och utrikes bakgrund. När man ser siffrorna så blir jag skrämd över utvecklingen.

Personer med svenska bakgrund har minskat varje år ända sedan 2002 då den nya definitionen på inrikes respektive utrikes bakgrund började gälla i den aktuella kommunen. Under varje år sedan 2002 har däremot personer med utrikes bakgrund ökat kraftigt.

Så här ser ett befolkningsutbyte ut på kommunnivå!

Befolkningsförändring inrikes_utrikes procent

Jag blir skrämd när jag ser dessa siffror. Är det bara jag som bemödar mig med att ta fram siffrorna från Statistiska Central Byrån.

Tar kommunens tjänstemän fram motsvarande siffror?

Tar de politiska partierna fram siffrorna?

Tar media/journalisterna fram dessa siffror?

Gör det inte det så anser jag att det är grovt tjänstefel.

År 2002 hade 8,8 procent utrikes bakgrund i ovanstående kommun. På 16 år har den siffran ändrats till 23,9 procent för 2018. Jag tror ni förstår att personer med utrikes bakgrund om något decennium eller två är i majoritet i kommunen, om samma utveckling får fortsätta.

Jag begriper inte hur 7-klöverns politiker tänker! Vare sig de är riksdagspolitiker, landstingspolitiker/regionpolitiker eller kommunpolitiker. Det handlar om ett landsförräderi mot den svenska befolkningen.

Hur naiva är den svenska befolkningen som ändå fortsätter att rösta fram 7-klöverns politiker. Vill man förlora kontrollen över sitt eget land? Vill man bli en minoritet i sitt eget land?

Har svensken i gemen ingen självbevarelsedrift?

52 reaktioner på ”HAR SVENSKEN INGEN SJÄLVBEVARELSEDRIFT?

  1. martiusus 2019-09-17 / 17:59

    Och se där sitter han, bakom dyngspridaren. ”Herr” Löfven.
    Och sprider osanningar, hat och misstro.

    Eftersom hans ordförråd är begränsat kastar han ut ett ”nazist” hit och ett ”rasist” dit.
    Detta är vår statsminister… han som enar landet?

    Han kan inte alls begripa varför vissa tycker han är en byfåne.
    Men så är det med träbockar,
    som tror sej kunna mjölka.

    Gilla

  2. martiusus 2019-09-17 / 17:45

    Det spelar ingen roll för brottslighetens bekämpande i Sverige när en stor del av
    dom nya poliserna har hästsvans och väger ungefär 57 kilo. Buset får sej ett gott
    skratt, samt att dom är en säkerhetsrisk för dom manliga kollegorna.

    Gilla

  3. martiusus 2019-09-17 / 16:07

    Vi har hört det tidigare,om skärpta kontroller vid flygplatser och hamnar då man fruktar att ”fel personer” ska försöka ta sig in i Sverige.

    Vi har redan hundratusentals ”fel personer” i landet, unga muslimska män som kommit hit med målet att islamisera Sverige och Europa.

    Men vill man inte kännas vid denna verklighet är det svårt att komma med lösningar.

    Gillad av 1 person

  4. Eva 2019-09-17 / 15:35

    Thoralf, med tanke på all din research om kommunerna så hoppas jag du är på plats i Filipstad när Afs ska ha torgmöte där , 1 oktober. Din information behöver spridas i högtalarna

    Gilla

  5. LA 2019-09-17 / 14:08

    Nybro kommun, dvs. kommunen där muslimerna nu ska bygga en moské på en av kommunen subventionerad tomt, firade för några veckor sedan (31 augusti) att kommunen hade nått invånarantalet 20 000. Detta tyckte uppenbart kommunens styrande vara värt att fira med “rulltårta i massor, tal och fanfarer”.

    När man förflyttar sig genom centrala Nybro på storgatan kan man inte undgå att lägga märke till alla nya muslimska affärer som poppar upp som svampar i jorden samtidigt som anrika svenskägda affärer slår igen på löpande band. Är detta någonting att fira? Jag tycker inte detta och undvek spektaklet på torget.

    Jag är helt övertygad om att ökningen av antalet kommuninvånare helt beror på att kommunen har tagit emot ett stort antal invandrare. Skulle vara intressant om Thoralf ville göra motsvarande analys för Nybro kommun. Jag tror antalet svenska i kommunen sjunker.

    Högst hönset i kommunen är Christina Davidsson (centerpartist). I en krönika skriver hon bl.a. följande: “Det kommer att bli tuffa år framöver enligt de prognoser som vi fått när det gäller våra skatteintäkter. Med ökad osäkerhet inför framtiden så behöver vi vara klara med att inget kommer av sig självt.”

    “behöver VI vara klara med” skriver damen. Jag har varit klar i över 20 år nu över vad som väntar kommunen med den stora invandringen som har skett till kommunen. Det är du Christina Davidsson som har varit naiv inte jag så dra inte in mig i kommunens problem. Jag har funderingar på att flytta från kommunen.

    Gilla

    • Thoralf A 2019-09-17 / 15:05

      Jag gör rapporter på all statistik i en kommun om någon vill betala för en rapport som tar sikte på massinvandringens konsekvenser i en kommun. Jag åtar mig sådana uppdrag i mån av tid. Har gjort för några kommuner under året.

      Gilla

    • Anonym 2019-09-17 / 16:38

      Jag måste instämma! En väg härifrån blir bara skön, lika skön som vägen hit var för cirka 15 år sedan. När det gäller kommunalrådet Christina Davidson så är hon enbart en fjollande kvinna som gärna finns med på bild. och naturligtvis saknar kunskap om den verklighet hennes ledare Annie Lööf siar om. Eftersom svaret från C.D. tydligen ännu ej inkommit till Thoralf, så är det nog så att hon vet, men inte vill. Beslutet om moskén tillkom i kommunstyrelsen för att slippa debatt bland Nybroborna, vilket hade skett om fullmäktige skulle ha tagit något beslut. Det här har hon försökt sig på tidigare. Då överklagades det till rätten eftersom lagkrav fanns, men hon framhärdade, Trots att protester då framkom i KS. När sedan rätten fann att fel hade begåtts nekade hon och menade ”att det visst skulle till KF”. Detta är Nybro kommun i en mycket kort presentation. Men som sagt, om en person försvinner så kommer 4-5-6 personer istället! Vad kostar dessa?

      Gilla

    • Wordpress99 2019-09-17 / 16:39

      Jag måste instämma! En väg härifrån blir bara skön, lika skön som vägen hit var för cirka 15 år sedan. När det gäller kommunalrådet Christina Davidson så är hon enbart en fjollande kvinna som gärna finns med på bild. och naturligtvis saknar kunskap om den verklighet hennes ledare Annie Lööf siar om. Eftersom svaret från C.D. tydligen ännu ej inkommit till Thoralf, så är det nog så att hon vet, men inte vill. Beslutet om moskén tillkom i kommunstyrelsen för att slippa debatt bland Nybroborna, vilket hade skett om fullmäktige skulle ha tagit något beslut. Det här har hon försökt sig på tidigare. Då överklagades det till rätten eftersom lagkrav fanns, men hon framhärdade, Trots att protester då framkom i KS. När sedan rätten fann att fel hade begåtts nekade hon och menade ”att det visst skulle till KF”. Detta är Nybro kommun i en mycket kort presentation. Men som sagt, om en person försvinner så kommer 4-5-6 personer istället! Vad kostar dessa?

      Gilla

  6. Jalle 2019-09-17 / 10:32

    Thoralf, kommer du vara på plats i Filipstad när Afs kommer torgmöte där?

    Gilla

    • Thoralf A 2019-09-17 / 11:08

      Nej, inget jag planerar. Det är kostsamt att köra bil idag.

      Gilla

    • Niklas R 2019-09-17 / 10:20

      Vad är det för konstigt med det? Sossar är socialister i grund och botten och en av grundpelarna inom socialismen är just judehatet. Alla socialistiska inriktningar har mer eller mindre aktivt judehat. Mest uppenbart var det inom nationalsocialismen i Tyskland där de slog två flugor med en smäll genom att göra judarna till förövargruppen som ställdes mot det tyska folket.

      Men du ser samma tendenser inom feminismen, HBTQL och de andra socialistiska sekterna i olika stor grad.

      Gillad av 1 person

  7. Nils Dacke 2019-09-17 / 09:03

    Är du förvånad att inte kommunen bryr sig Thoralf?, det är inte jag för enligt rådande PK-ism och heliga religionen värdegrunden så är alla människor lika viktiga för en kommun, alltså 10 civilingenjörer är lika positivt för kommunen som 10 utrikes födda analfabeter från dysfunktionella länder.

    Gilla

    • Thoralf A 2019-09-17 / 09:25

      Det är faktiskt så att det svenska utjämningssystemet ger mer pengar för 10 analfabeter än för 10 civilingenjörer. Men samtidigt betalar civilingenjörerna in mer skatt men det kommer inte kommunen till del på samma sätt.

      Det viktigaste är att ha kommunmedborgare som kostar kommunen så lite som möjligt.

      Gillad av 2 personer

    • hllviken 2019-09-17 / 13:28

      En klok ungerska ringde P1 och blev indirekt kallad rasist!

      Gilla

  8. turrim 2019-09-17 / 07:24

    Indoktrineringen fortsätter även om klimatet. I går ett långt reportage i Aktuellt om glaciärer. Varför? Nu när vintern kommer.

    En dam som visste allt om glaciärer var sorgsen över att de sedan ett hundra år håller på bli mindre. Jag gissar att hon försörjer sig som forskare vid Tarfalla forskningsstation.

    Jag hade velat fråga henne om mellandagar mellan istider. Varför är det bra för Sverige med glaciärer? Hur stora är bäst? Finns det inget intressant som dolts under istäcket som ni kan forska på i stället? Från reportern inga frågor.

    Jag hade nog inte kunnat hålla tyst med, att jag faktiskt var uppe på Sydtoppen när den fortfarande var högst. Det stod faktiskt 2123 m ö h vilket jag skrev i mitt fotoalbum. Jag tror dock att det var en gammal mätning med grövre metoder.

    Gillad av 3 personer

    • turrim 2019-09-17 / 07:29

      Reportaget var i Rapport. Beklagar dålig korrekturläsning.

      Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2019-09-17 / 07:57

        Jag såg det i Aktuellt och skrattade åt inslaget då enda syftet var att blåsa under klimatalarmismen.

        Gillad av 2 personer

    • Thoralf A 2019-09-17 / 07:55

      Instämmer. Glaciärer kommer och går över tiden.

      Gilla

  9. Ulrika Halvordsson 2019-09-17 / 07:21

    Tyvärr är Bengtsfors ”min” kommun men många tycks ännu inte fattat hur illa ställt det är då de personligen inte märkt av nedskärningarna nämnvärt. Har du inte barn i skolåldern, är gammal/sjuk med omsorgsbehov eller med nära anhöriga som drabbats eller åker buss är det lätt att gå i tron att allt är som förr. Har du jobb och eget hus (som ej är granne med vissa hyresfastigheter) och bil, som oftast är ett måste, ser man hucklena i samhället då och då, eller mer ofta beroende på bostadsort, men inte mycket mer. Detta och bristen från msm att vara ärliga med alla problem vi fått på halsen gör att ”verkligheten” är milsvida olika om du tillhör dem som vaknat eller ej. Att kommunalrådet (M) gått ut i med ett öppet brev är ju bra MEN han tigger bara mer bidrag från staten – våra skattepengar – för att fylla detta mer och mer oändliga slukhål. Många här lever nog i tron att får han bara mer slantar är allt frid och fröjd igen och ser inte längre. Faktiskt undrar jag mer än ofta om folk klarar att gå och prata samtidigt då den intellektuella nivån tycks skrämmande haltande.

    Gillad av 5 personer

  10. Robban 2019-09-17 / 02:19

    Det kommer troligen inte gå att lösa, utan omfattande och obegränsad användning av maktmedel!
    Om tex AfS skulle komma in nästa val och få 51% av rösterna, så kanske det finns en chans!
    Personligen så tror jag att det är större chans att få 8rätt på lotto!
    Vi lär få reda på hur det slutar!

    Gillad av 4 personer

  11. svinfylking 2019-09-16 / 23:29

    Sverige befinner sig bara några steg ifrån avgrunden! Tänk om vi hade haft en Engelbrekt och en Dacke i dessa dagar..
    Etablissemangets totala förakt för Sverige och Svenska Folket är ju inte bara riktat till oss som lever nu! ..utan även till ALLA generationer som har byggt landet med blod, svett och tårar.

    Gillad av 4 personer

    • Stig Bergman 2019-09-17 / 06:32

      Ädle svensk, du statt nu fast
      Och bättra det som fordom brast
      Och låt dig ej förvända,
      Nej, låt dig ej förvända.
      Våga både hals och hand
      Att frälsa dina fäders land!
      Gud skall dig tröst väl sända.

      Från Biskop Thomas frihetssång (eller Engelbrektsvisan) från 1439

      Gillad av 4 personer

  12. Muhammed 2019-09-16 / 23:00

    Vilken kommun är det?l

    Gilla

    • Thoralf A 2019-09-16 / 23:02

      Jag håller på att jobba med data för kommunen. Mina läsare kan ju gissa 😉

      Gilla

      • Muhammed 2019-09-16 / 23:50

        Lessebo gissar jag på. Högsby är väl redan granskad.

        Gilla

      • Sven 2019-09-16 / 23:58

        Filipstad

        Gilla

      • Gunnar Karlsson 2019-09-17 / 08:49

        Sven, när flyttade Filipstad till Småland ?? :-))

        //Gunnar

        Gilla

      • MT 2019-09-17 / 12:12

        Tjo är nyfiken trodde verkligen på Lessebo eller Högsby men det var nej.

        Då gissar jag på Tingsryd, Torsås, Hultsfred

        Hmm Hultsfred fick väll någon bot för att vägra ta emot

        Gilla

      • Thomas 2019-09-17 / 12:44

        Nånting säger mig det gäller Emmaboda..🙄

        Gilla

      • Sven 2019-09-17 / 19:43

        Kan det vara Eksjö.

        Gilla

  13. Anders L. 2019-09-16 / 21:44

    Det skulle vara intressant att se de ackumulerade siffrorna för befolkningsutbytet i denna kommun. Det var f.ö. SCB som ändrade definitionen på utrikes bakgrund 2003. Innan dess omfattade det utrikes födda och inrikes födda med en utlandsfödd förälder och nu omfattar det utrikes födda och inrikes födda där bägge föräldrarna är utlandsfödda. (Det ser bättre ut, de är färre då.) Förresten är din kommun med 23,9 % utrikes födda mindre drabbad än riket i stort som har 24,9 % med utrikes bakgrund (SCB).

    Gilla

    • Thoralf A 2019-09-16 / 23:01

      Det var Mona Sahlin som var integrationsminister när definitionen ändrades.

      Din siffra 24,9 procent är felaktig. Den rätta siffran är 19,1 procent utrikes födda i riket.

      Gillad av 1 person

      • Anders L. 2019-09-17 / 09:39

        Jag skrev fel där: du skriver att din kommun har 23,9 % med utrikes bakgrund. Det är mindre än 24,9 % med utrikes bakgrund i riket enl. SCB. Ja, det är 19,1 % utrikes födda i riket. Hur många av den kategorin bor i din kommun?

        Gilla

  14. Sven 2019-09-16 / 19:44

    Det är i dessa mindre kommuner som Islampartiet ‘Nyans’ kommer att slå till i. Det kommer vid nästa val att finnas islamstyrda kommuner. Då kommer de svenske att flytta ut allt mer. Sharialagar i praktiken. Hijab, duk eller vad det nu kallas kommer att vara mer vanligt än utan.

    Med det kommunala systemet kommer kommunen att klara sig men på en helt annan nivå än vad man idag förväntar sig av en kommun.

    Gilla

  15. Hacke 2019-09-16 / 19:40

    Nära hundra år av sossestyre i olika varianter sätter sina vad som förefaller outplånliga spår.
    Svenskens primitiva övertro på överheten ”staten” och att den vill oss alla väl har gjort oss till ett folk som med hängande armar och halvöppen mun varje vaken stund på dygnet låter oss sondmatas av deras främsta vapen regimmedia. Så till den milda grad passiviserade och hjärntvättade att vi till och med tappat de grundläggande funktionerna för överlevnad. Som den naturliga självbevarelsedriften.
    Det tar emot att säga det men den störste skurken av dem alla, landsförrädare Reinfeldt hade åtminstone rätt på en punkt när han talade om ”Det sovande folket”. Ett faktum ondskan personifierad naturligtvis utnyttjade till den yttersta gränsen med ökänt resultat.
    Men jag skulle vilja säga nästan rätt, för jag anser att det är värre än så. Vi är ett folk i koma som inte förmår att vare sig larma eller rädda oss själva ens när det egna huset står i full brand.
    I mina mörkaste stunder så tror jag det är kört för gamla Svedala. Vi är fortfarande för få som ser vad som sker och är beredda att göra något åt det trots att t o m förrädarna själva nu börjar prata i termer som inbördesliknande tillstånd och överväga militärunderstöd till polismakten. Detta i samtidigt som fienden hela tiden okontrollerat tillåts välla över våra gränser och ständigt beviljas bygglov till nya sambandscentraler.
    Vad ska egentligen till för svensken? En skjutklar raket uppkörd i arslet. Fa’n tro’t.

    Gillad av 4 personer

  16. martiusus 2019-09-16 / 19:26

    Många av de kriminella invandrarungdomarna kommer från länder där polisen ger dem en ordentlig omgång stryk på polisstationen om de grips för något.

    Plötsligt befinner de sig i ett land där polisen bjuder på korv och läsk istället och de släpps på grund av sin låga ålder. Vad ger det för signaler? Sådana frågor ställer man sig inte i Sverige för man är dum, godtrogen och konflikträdd.

    Man inbillar sig att dessa ungdomar går att prata till rätta precis som man gjorde med svenska ungdomsförbrytare. Jag har en kompis som jobbar på ett HVB-hem för ensamkommande som kommit på kant med samhället, han säger att det finns inget hopp för någon av dem, de är förhärdade små kriminella frön som bara kommer att bli värre ju äldre de blir.

    Gillad av 4 personer

  17. Jonas 2019-09-16 / 19:05

    Din granskning handlar bevisligen inte om Ikea’s ”Home Of Home”, d.v.s Älmhult… Här går det ännu fortare med ”Replacement Migration” av MENA individer kan jag konstatera efter att bott här sedan år 1988. Enligt SCB så var det 25,14 % som var utrikesfödda enligt folkbokföringen år 2018. Anledningen till att medelsvensson & övre medelklass i de bättre bemedlade områdena i denna bygden fortfarande sover är enligt mig att man har det globalistiska & multinationella Ikea på orten sedan x-antal decennier, så många tror att det är det som gör att gatubilden förändrats… Jag har 2 st barn på mellanstadiet inom 2 olika skolor, & detta är sanningen utan pk-filter: På ”Gemöskolan” går barn som tillhör området ”Möckeln”, d.v.s ett typiskt medelklass/övre medelklass område från 70-tal->nutid… Denna skolan ligger också i anslutning till det kommunala bostadsbolaget ”ÄlmhultsBostäder AB” & det privata bostadsbolaget ”Sydkusten AB” där etniska svenskar flyttade redan när den utrikesfödda befolkningen växte med styvt 4%, & de etniska få svenskar som är kvar i dessa områden är de som inte har ekonomi till att flytta därifrån helt enkelt. Den andra skolan ”KlöxhultSkolan” ligger vid ett villaområde som blev till på i början på 70-talet, där man uteslutande har någon koppling som högre tjänsteman på t.e.x Ikea Of Sweden (IOS). Här ser du inget av MENA utbytet. De som ser befolkningsutbytet i sitt arbete sedan 20 år tillbaka är rädda för att förlora sin försörjning & sociala samvaro helt enkelt. Men en sak är klart: För de som förnekar att det pågår ett fullskaligt befolkningsutbyte i realtid så rekomenderar jag att ta del av en skolkatalog som omfattar årskurs 1-9 inom berörd kommun (undantag småskolor på landet). Det går riktigt fort att bli i minoritet i sitt eget hemland kan jag konstatera, villket får mig att tänka på när jag var nyinflyttad i Älmhult år 1988 i 5:e klass & det var en mörkhyad kille som började samtidigt…. Nu är rollerna ombytta…

    Gillad av 3 personer

    • Bo Adolfsson 2019-09-17 / 09:41

      Det görs inga skolkataloger längre med foton!

      Gilla

  18. Thomas 2019-09-16 / 19:00

    Det är kört, vill inte innerst inne känna hopplöshet men det går inte ändra beteendet på många svenskar. De är så hjärntvättade.
    ”Vi har det bra här i vårt lugna radhusområde, det är idol och fångarna på fortet på tv och fredagsmys och grannen som är muslim är trevlig” så brukar det låta. När Svensson förmår tänka lite utanför boxen kanske femöringen trillar ner ,annars är det gonatt.

    Sverige är fredsskadat säger man lite vårdslöst ibland. Att vi haft det så bra och utan konflikter gör att folk inte tar friheten och nationella stoltheten på allvar eftersom vi inte vet något annat.
    Men exempelvis Schweiz är lika ”fredsskadat” ,men inte ger schweizarna frivilligt bort sitt land och kultur till dysfunktionella invandrare från Mellanöstern/Afrika i lika hög utsträckning.

    Jag har själv suttit med bekanta i samtal om befolkningsutbytet och blir bedrövad hur naivt en del tar detta, ( främst kvinnor, vad annat att vänta?)
    De ser inte verkligheten, de tror att svt/ sr/dn/aftonbladet sitter på sanningen och att alternativ media är högerpopulism. Hur många våldtäkter, sprängningar, mord,överfall,bilbränder ska vi tåla?

    En ”ort” ( jag nämner inte mer om vilken det är men ligger söder om Dalälven) jag ofta besökte på 90-talet kan illustrera hur utvecklingen går.
    Då ,för 25 år sedan var det kanske 5% invandrare och de var mestadels från Grekland, Finland, Jugoslavien och en hel del chilenare. Jag såg aldrig någon kvinna med huckle, slöja på den tiden. Inga somaliska analfabeter hängde på caféerna dagtid. Inga marockanska knarkare syntes till.

    Gator och torg på sena kvällar låg tyst och öde och det strök inte omkring ensamkommande på jakt efter nån svensk blond tjej.
    Gamla kvinnor vågade gå ut själva.
    Att det skulle finnas nån Moské fanns naturligtvis inte ens på kartan.

    Det var rent och snyggt ,skräp låg i papperskorgar, affärer kunde ha varor på utsidan utan att bli bestulna, biblioteken var fredad zon, läsning under tystnad rådde , skolor var öppna och trygga med dem som kom och gick. Osv, kan fortsätta i all oändlighet påpeka hur tryggt,säkert och lugnt det var på den tiden.

    Idag är samma ”ort” total förändrad. Det påminner mer om en förort till Kabul eller Mogadishu.
    Jag vet inget om hur befolkningutbytet framskrider därstädes men idag runt 25 år senare är nog 30-35% av befolkningen invandrare, det känns som mer oxå. Men nu är invandrarna muslimer till 99%, och från icke skidåkande nationer, som mest går och drar och gör nada.

    Många svenskar har flyttat, även invandrare som vill leva i trygghet och försökt anpassa sig har lämnat, det är pride, moské, batikhäxor som styr nu.
    Skit, smuts, skräp, brända bilvrak, krossade rutor på tomma lokaler/byggnader. Tiggare som gör naturbehov lite varstans.
    Det är oroligt varje vecka, rån, bränder, överfall, misshandel, men knappt en notis i nyheter eller lokalblaskan, så långt har det gått. Ingen reagerar eftersom det händer hela tiden numera.
    Sånt som var förstasida i dagar förr är inget särskilt numera.

    Ser man till valresultat i kommunen sista 20 åren så inser man de flesta vill ha det så här.
    Varför? Vad får normalt sansade , vettiga svenska skattebetalare att vilja ta hand om jordens sämsta människor? Varför ska de komma hit? Vad tillför dessa det svenska samhällsbygget?
    Det är oxå så otroligt naivt att tro att dessa primitiva varelser blir vanliga Svenssons så fort de passerat gränsen.
    Hur många sprängningar hade vi förr? Nån enstaka men då mot myndigheter främst, Lars Tingström, den så kallade bombmannen har fått många efterföljare.

    Idag är det flera sprängningar varje vecka. Ganska troligt att de ansvariga vill känna sig som hemma då dessa barbarer kommer från länder där sprängdåd är vardagsmat, men varför ska de komma hit då och fortsätta sitt destruktiva leverne?

    Gillad av 6 personer

  19. Anonym 2019-09-16 / 17:52

    Jag har en teori att det tillsätts en drog i dricksvattnet som gör svensken till ett menlöst mähä okapabel att tänka.
    Visst, en smula konspiratoriskt men hur ska man annars förklara svenskens oikofobiska och ryggradslösa beteende…?

    Gillad av 3 personer

    • wordpress99 2019-09-16 / 18:18

      Kanske genom vaccinationer? Folkhälsomyndigheten och andra har ju genom åren påtalat att ALLA skall vaccinera sig! Jaha…….

      Gillad av 2 personer

      • Anders 2019-09-17 / 19:14

        Ja, vissa blev överdoserade när dom tog sin tamifluspruta.

        Gilla

Kommentarer är stängda.