TRUMP LEVERERAR IGEN

Baghdadi

USA:s president levererar återigen. IS-ledaren Baghdadi är nu död. Bra för världen men troligen inte i det korta perspektivet. Jag gissar att just nu planeras det för fullt för nya självmordsattacker mot amerikanska mål. Kanske även i Sverige, t.ex. mot USA:s ambassad i Stockholm eller amerikanska företag som t.ex. Facebooks serverhall i Luleå.

Att Trump i sitt tal tryckte på att Baghdadi dog som en feg hund var ingen tillfällighet utan välregisserat då hundar är haram inom islam. Baghdadi och hans anhängare skulle förnedras.

”Han dog inte som någon hjälte, han grät och dog som en hund, som en fegis, säger Donald Trump.”

Hur skall nu alla Trumphatare och journalister och krönikörer hantera detta? Skall de kritisera Trump för att han sett till att IS-ledaren Baghdadi skickats till de 70 jungfrurna i Allahs paradis. Jag gissar att det kommer vara tyst som i graven från dessa Trumphatare.

Den kommande veckan lär vi säkert få uppleva någon självmordsbombare eller liknande som vill hämnas på USA och Trump.

I Sverige finns det väldigt många IS-anhängare. De är dessutom inte de minsta rädda för att skylta med sina sympatier. Utan de sprider videoklipp på den ”svenska” IS-krigaren Michael Skråmo där han ”föreläser” om ideologin islam. Den som sprider videoklipp med Michael Skråmo måste vara IS-sympatisör. Alla IS-sympatisörer borde utvisas från Sverige på stående fot!

Imamen Abo Raad skall givetvis utvisas och det gäller även övriga imamer som sitter i förvar efter att Säpo plockat in dem. Ut med dessa religiösa extremister. Granska dessutom alla som demonstrerar för att de inte skall utvisas från Sverige. Dessa personer sympatiserar med extremister och IS-anhängare.

Jag tittade på kvällens Agenda där imamen Abo Raad diskuterades. SD:s Adam Martinen var med i studion och stod på sig väldigt bra och lät sig inte luras av programledaren Anders Holmberg. Vänsterpartiets Linda Snecker har inte många rätt, vilket tokigt fruntimmer! Hur kan någon rösta på Vänsterpartiet? Sedan har vi centerpartisten Johan Hedin. Vad sa han egentligen? Han pratade en del men vad sa han?

Adam Martinen har tuffat till sig. Bra!

48 reaktioner på ”TRUMP LEVERERAR IGEN

    • Maja Dacke 2019-10-29 / 00:45

      Han har en son, mycket lik sin far … …

      Gilla

  1. Benny 2019-10-28 / 19:24

    Intressant det här! Obama skickade pengar och vapen till ISIS medan Trump försöker bli av med Obamas skyddslingar i Syrien som ju egentligen är terrorister! Undrar när Trump tar itu med den andra skurken i sammanhanget dvs Hillary Clinton som är medbrottsling. Att Obama skickade pengar och vapen till terroristerna vill ju inte MSM alls erkänna även om bevisen är vattentäta.Obama borde ju också ställas inför rätta…Till saken hör att Obamas bror är imam och islamist som nog hoppades på ett nytt khalifat i Mellanöstern.

    Gillad av 1 person

    • Onkel Björn 2019-10-28 / 23:25

      Och Obama fick fredspriset.
      Kommer vi ihåg vilka jänkarna stödde då Ryssarna invaderade Afghanistan. Talibanerna !

      Gillad av 1 person

    • Maja Dacke 2019-10-29 / 00:44

      Skickade pengar och vapen? Är du säker på tempus? Inte ”skickar”?

      Gilla

  2. Rune 2019-10-28 / 19:07

    Jag undrar vad som hänt med Samhällsnytt? När man försöker öppna deras sida möts man av en stor blaffa som täcker hela sidan som har rubriken: Vi värdesätter din integritet! Där man sedan skall lämna en del uppgifter om ditten och datten.
    Är det någon som har hackat sidan? Eller är det något slags virus?

    Gillad av 1 person

    • Maja Dacke 2019-10-29 / 00:42

      Epoxihackarna är väl i farten – Soros betalar bra.

      Gilla

  3. Rätt ska vara rätt 2019-10-28 / 18:59

    ”Martyrdöden”, Pytts!
    Snarare Hunddöden.
    Nytt begrepp lanserat av den gode Donald Trump.

    Gilla

    • Maja Dacke 2019-10-29 / 00:40

      Tänk att Katerina klarade sig så länge … …

      Gilla

      • hllviken 2019-10-29 / 07:47

        Artikeln gick att läsa nyss så hon är inte permanent avstängd.
        Tack och lov!

        Gillad av 1 person

  4. Anonym 2019-10-28 / 16:16

    Nu efter att ha hört intervju med den f.d chef på scania så förstår jag varför jag inte fick jobbet i Oskarshamn. Trots att jag hade BCE körkort behörighet och truck kort för alla typer av truckar så valde scania i Oskarshamn att anställa 100 st somalier. Tio utav dem blev kvar resten fick sluta p.g.a misskötsel i arbete.

    Gillad av 2 personer

  5. Muhammed 2019-10-28 / 14:19

    Detta kommer generera hämnd!

    Gilla

  6. Rätt ska vara rätt! 2019-10-28 / 12:51

    Faktafel i texten ovan!

    72 oskulder
    är den rätta siffran för antalet sexslavinnor som förespeglas de muhammedanska fähundar som dör martyrdöden.
    Inte 70.

    Rätt ska vara rätt!

    Gillad av 1 person

    • martiusus 2019-10-28 / 16:54

      Detta är oerhört viktigt… tänk att det är 72 och inte 70.
      Som alla numera säger – jag är chockad…

      Gilla

    • Ölandsbonde 2019-10-28 / 18:19

      Ja 72 ska det vara. Fast det är tveksamt om det är oskulder. Kan vara översättningsfel. Russin är mer troligt.

      Gillad av 1 person

      • Maja Dacke 2019-10-29 / 00:38

        Russin. Men vem skulle ge sitt liv för ett antal russin? Imamerna känner sina soldater och vet deras preferenser … Textförfalskningar genom tiden.

        Gilla

  7. Roland Salomonsson 2019-10-28 / 11:09

    Propaganda från USA! De motsäger sig själv om ”framgången”. Var är ”liket”? Spränger sig själv inne i en tunnel? Som ev rasar? Hmmm…

    Slutsatsen kan bara bli att Al-Baghadi fortfarande lever och att han tagit sig ut via några bakvägar med de överevande i familjen. Bli inte förvånade om det kommer uppgifter om att ett lik i tunneln inte har Al-Baghadi´s dna.

    I Sverige finns IS-anhängarna idag infiltrerade över allt. Inom Tro och Solidasritét fattar man inte att verksamheten är förberedelser för att avrätta medlemmar som är icke muslimer – ungefär som vad skedde när mullorna tog makten i bl a Iran. Kommunistideologin ”islam” är dödsfiende med alla andra varianter av kommunism, alltså leninism, trotskism, stalinism, nazism, socialism, fascism, maoism, kulturmarxism, vänsterliberalism osv!

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2019-10-28 / 11:16

      Vi kommer sannolikt få se videoklipp på detta.

      Gilla

    • Maja Dacke 2019-10-29 / 00:35

      Jo, Mannen från Bagdad verkar ha många liv så han återuppstår väl … …

      Gilla

  8. ltsundelin1950 2019-10-28 / 10:53

    Typiskt att i gårdagens nätupplagor av Expressen och Aftonbladet fick IS-ledaren Baghdadi’s död största och första platsen hos Expressen. I Aftonbladet gömdes IS-ledaren Baghdadi’s öde undan långt bak och undanskymt och smått.

    Gillad av 1 person

  9. Robban 2019-10-28 / 10:26

    De psykiskt sjuka kan inte se verkligheten oavsett!
    Det enda sättet är genom att de själva direkt eller indirekt drabbas!
    Så på ett sätt så kommer det ju att bli bättre!
    Frågan är bara vad det kommer att kosta och inte nödvändigtvis i pengar, innan så sker!

    Gilla

  10. Denice Jensen 2019-10-28 / 09:50

    Terror har inget med Islam att göra, kära Thoralf..

    Gilla

    • Thoralf A 2019-10-28 / 11:14

      Kära Denice, har du aldrig hört talas om ”nine eleven” och alla de muslimska terroristorganisationen som utfört terrordåd i framförallt USA, Europa, Afrika och Asien. Alla dåd utförda i Allahs namn. Är så fullständigt indoktrinerad.

      Gillad av 5 personer

      • Sven Tycker 2019-10-28 / 13:30

        Kära Thoralf. Terrorister finns inom alla extrema grupper. De flesta terrordåd i västvärlden är utförda av högerextremister.

        Gilla

      • Bertil 2019-10-28 / 17:45

        Sven Tycker gjorde ett märkligt inlägg där han tillskriver högerextremismen som den värsta terrorn.
        Personligen tycker jag all terror är skit men jag blev nyfiken och valde därför att undersöka hans påstående.

        EUROPOL lägger årligen ut sina TE-SAT rapport (Terrorism Situation and Trend Report) där all form av terrorism inom EU har sammanställts. Överlägset flest attacker sker av den kategori som EUROPOL benämner Separatister & Etno-nationalister. Nu betyder inte Etno-nationalist att man är högerextrem utan det står för folk som slåss för sin egen kultur såsom Basker i Spanien, folket på Nord-Irland, vissa grupper i Frankrike eller rent utav kurder med koppling till PKK. Etno-nationalist står alltså inte för nazism och högerextremism. EUROPOL har en egen kategori för högerextremismför detta finns en egen kategori som heter Right-Wing.

        Jag har summerat samtliga dessa rapporter från EUROPOL vilket innebär utgivningsåren 2006-2018.
        Under dessa år sker 3492 lyckade, avstyrda och misslyckade terrorattacker och indelat på kategori sker så här många.

        Islamist/Jihadist: 104
        Separatist & Etno-nationalist: 2562
        Left-Wing: 364
        Right-Wing: 25
        Single-Issue: 11
        Not Specified: 426

        Det sker alltså drygt 14 gånger fler attacker från vänsterextrema grupper än högerextrema.

        Kategorin Single-Issue står för grupper som fokuserar på en sak t.ex. personer som står för djurs rättigheter, veganer etc. Jag misstänker att dessa grupper även har starka kopplingar till vänster.

        Något som är ganska talande är att EUROPOL 2011 byter namn på kategorin ‘Islamist’ och kallar den istället för ‘Religious Inspired’. Det verkar dock inte ske några attacker från andra religiösa grupperingar så 2015 byter man åter igen namn på kategorin och ersätter Religious Inspired med ‘Jihadist’.

        Jag kan försöka att återkomma med antalet omkomna i de olika attackerna för även om t.ex. högerextrema attacker har varit väldigt få så har en del såsom den i Oslo/Utöya skördat många liv.

        Gillad av 2 personer

      • Bertil 2019-10-28 / 17:53

        Glömde ange att Sven Tycker hänvisar till västvärlden medan min inlaga enbart rör de länder i Europa som ingår i Europol. Rätt ska vara rätt.

        Gilla

    • HS 2019-10-28 / 11:53

      Islam har inte i Europa att göra.

      Gillad av 2 personer

    • Stefan 2019-10-28 / 14:20

      Nej, alla muslimer är inte terrorister, men nästan alla terrorister är muslimer…

      Gillad av 1 person

    • Niklas R 2019-10-28 / 22:11

      @Denice
      ”….och jag har segrat genom terror….”
      – den falske profeten Muhammed
      Hadith Sahih al-Bukhari 2977

      Muhammed håller inte med dig.

      Gilla

  11. SB 2019-10-28 / 09:30

    Bra att IS-ledaren är död. USA:s specialtrupper är skickliga att utföra dylika operationer. men sett ur ett större geopolitiskt perspektiv, så är detta USA:s ”belöning” för att de mer eller mindre lämnat Syrien militärt.

    Allt som hänt i Syrien de sista veckorna, Turkiets offensiv, vapenvilan, upprättandet av säkerhetszonen och Syriska arméns återtagande av områden som kontrollerades av Kurderna . allt detta är uppenbart regisserat av Ryssland i bakgrunden. inte minst med tanke på att det är Ryssland och dess nära allierade Syrien som tjänat mest på detta.

    Det enda i detta världspolitiska skådespel som inte riktigt passar in i bilden, är USA:s hastiga tillbakadragande innan Turkiska offensiven. jag har undrat vad för köttben Ryssland/Syrien/Turkiet slängt till USA så att de gick med på att dra sig tillbaka. hade USA vägrat att dra sig tillbaka, så hade den Turkiska offensiven blivit i princip omöjlig att genomföra. Alltså måste USA fått något i utbyte för att dra sig tillbaka. Ryssland/Syrien/Turkiet har nog förmodligen haft goda underrättelser var IS-ledaren befann sig, vilken information de nu delgav USA, som nu kunde döda Al-Baghdadi och ta åt sig äran för detta. Det faktum att Trump tackade Ryssland/Syrien/Turkiet för samarbetet i operationen mot Al-Baghdadi i sin presskonferens styrker detta.

    Som sagt, bra att IS-ledaren är död, frågan är nu hur många sovande IS-celler i väst som triggas igång av detta.

    Gillad av 2 personer

  12. ROLLE 2019-10-28 / 09:11

    I Sverige välkomnar sju(k)klöverpolitikerna IS krigarna och hjälper dom med bostad mm.
    Sedan får de fritt röra sig i samhället.
    Att det kommer ett attentat för eller senare kan man klart räkna med.
    Varför inte införa en lag som Danmark gjort och utvisa IS krigare?

    Gillad av 2 personer

  13. HS 2019-10-28 / 09:09

    Vänsterliberalerna kommer säkert att hitta ett sätt att styra debatten i Trump-hatar-riktning.
    Själv önskar jag en svensk variant av Donald Trump vid rodret.

    Gillad av 1 person

  14. Ivar Andersson 2019-10-28 / 08:39

    ”de 70 jungfrurna i Allahs paradis” får man väl bara njuta av om man dör som en hjälte?

    Gilla

    • Thoralf A 2019-10-28 / 09:12

      Muslimer anser att Baghdadi var en hjälte som krigade för kalifatet.

      Gilla

  15. stefan a. 2019-10-28 / 08:13

    Svenska journalister offrar gärna amerikanska liv bakom tangentbordet på den trygga redaktionen 500 mil från krigsskådeplatser, men när väl USA agerar hittar man alla möjliga fel och brister, drar sig USA ur är det fel, attackerar USA är det lika fel, kanske handlar mera om det är Trump eller Obama som agerar….

    Gillad av 3 personer

  16. Laglydig 2019-10-28 / 00:49

    Spot on Thoralf!

    Helt rätt!

    Vi behöver fler ”Thoralf:s” i Sverige som står upp rakryggade även när det blåser storm emot!

    Kämpa på Svenska folk!

    Gillad av 4 personer

  17. Kenny55 2019-10-28 / 00:25

    Kanske den bästa presidenten usa har haft.

    Gillad av 6 personer

  18. Onkel Björn 2019-10-27 / 23:59

    Amerikanska mål i Sverige. Vi får ju inte glömma Mc Donalds. En Amerikansk symbol om något.
    Och varför säger man att hundar är fega. Har bott ihop under många år med hundar. De är inte alls fega, många gånger saknar de självbevarelsedrift (men det kanske är något hundar inte har).

    Ta grythundar tex. Kastar sig utan tvekan ner i ett hål i marken utan att ha en aning om vad som finns där.

    Hur som helst, man får tycka vad man vill om jänkarna. Men de ställer allt som oftast till en massa som vi sen i förlängningen får lida av.

    Gillad av 5 personer

  19. tompas11 2019-10-27 / 23:27

    I Sverige finns det väldigt många IS-anhängare skriver Thoralf.

    Ja och det tycks som en stor del av dessa IS-anhängare även uppehåller sig inom Regeringskansliet, för att inte tala om hur det dräller av anhängare inom Migrationsverkets väggar.

    Gillad av 5 personer

Kommentarer är stängda.