HELT OTROLIGT

Igår kom en Sifo-undersökning som visade en uppgång för Socialdemokraterna med hela 6,8 procentenheter sedan förra mätningen. Helt otroligt!

Sossarna

Socialdemokraterna ökar från 23,8 till 30,6! Vad tänker folk med?

Det här är anledningen till varför jag inte tror på Sverige längre. Folket är så fullständigt indoktrinerade av vänstern, att stora delar av folket förlorat förmågan att tänka självständigt.

Att svenska väljare går tillbaka till socialdemokraterna är minst sagt obegripligt om de varit det minsta intresserade av utvecklingen av coronaviruset och convid 19 i Sverige. Hur kan man ha förtroende för den sittande regeringen? Om media varit intresserade och rapporterat om utvecklingen och skillnaden mot våra nordiska grannländer hade kanske siffrorna sett annorlunda ut. Samtidigt får jag gratulera oppositionen till deras ”lyckade” arbete.

Det här är verkligheten idag.

Norden antal smittade 20200409

Sverige har tagit en betryggande ledning i Norden över antalet smittade och utökar försprånget för varje dag. Är det därför Socialdemokraterna belönas av svenska folket?

Norden nya antal smittade 20200409

Sverige har de senaste två dygnen haft ca 700 nya bekräftade smittade per dygn. Det är ungefär lika många som Danmark, Norge, Finland och Island haft tillsammans per dygn. Är det därför Socialdemokraterna belönas av svenska folket?

Norden antal vårdade IVA 20200409

Antalet personer som intensivvårdas ökar för varje dygn. I våra nordiska grannländer minskar istället antalet personer som intensivvårdas för convid 19? Är det därför Socialdemokraterna belönas av svenska folket?

Norden antal avlidna 20200409

Kurvan över antalet avlidna blir bara brantare och brantare. Nu avlider ca 100 personer varje dygn av coronaviruset i Sverige. I våra nordiska grannländer har inte ens hälften så många avlidit tillsammans. Är det därför Socialdemokraterna belönas av svenska folket?

Norden avlidna per capita 20200409

Det hjälper inte att räkna om siffrorna till per capita. Det är fortfarande lika bedrövligt i Sverige. Och det värsta är att det går inte att se någon ljusning.

Är det därför Socialdemokraterna belönas av svenska folket?

Det är ingen tävling i antalet flest smittade och avlidna! Men det har uppenbarligen inte det svenska folket förstått. Inte ens journalisterna i pk-media!

 

 

 

 

65 reaktioner på ”HELT OTROLIGT

  1. Staffan Sundqvist 2020-04-11 / 08:32

    Nånting som gnager mig med SIFO:s siffror är detta: Jag tror att de redan börjar trigga för ett präktigt valfusk till 2022. De ska skola in folket på att sossarnas siffror är höga fast de i stället mörkar det riktiga resultatet. Sen, på valkvällen kommer den stora skrällen. Sossarna med vapendragare tar en skrällseger medan SD backar kraftigt. Glöm inte vad som hände vid valet 2018. SD:s siffror före det beramade avbrottet i redovisningen versus siffrorna efter avbrottet. En drastisk minskning. Det finns varken rim eller reson där. För mig var det ett solklart exempel på valfusk. Och tro mig, vi kommer att få se något liknande vid nästa val. Löfven och hans anhang är beredda att gå över lik för att behålla makten!

    Gillad av 2 personer

  2. Tony 2020-04-11 / 08:22

    Tror inte det är så otroligt, vi ska ha klart för oss att där Svensk Media är inblandad
    så går det ut på att hålla Makten om ryggen, och så villospår.

    Skulle det va rätt så kan man fråga sig vad anledningen till denna uppgång beror
    på? Är det för att dom bränt upp skyddsmasker som var avsedda vid just sådana
    tillfällen med pandemier eller krig? Är det för deras senfärdighet eller deras egna
    lösningar vitt skilda från andra länders bekämpning av detta virus?

    I denna mätning är där inte bara en hund begraven, utan en hel kennel!

    Gilla

  3. Cosmik Debris 2020-04-11 / 02:35

    Expressen:
    ”När Pelle begärde att få se dokumenten […] insåg han något som inte alla ledamöter i socialutskottet förstått. Det här var en lagändring med stora konsekvenser. Den kunde ruinera affärsidkare. Den kunde hota grundläggande rättigheter, rentav.”

    Hur är det möjligt att sitta i socialutskottet och inte ens begripa vad man har att ta ställning till? Stefan Löfven och sossarnas strategi är att så många som möjligt över 80 ska dö och att alla småföretagare ska gå i konkurs. Regeringen kommer inte att ersätta småföretagarna om inte trycket utifrån blir för stort och hotar deras position. Klassisk socialdemokratisk ondska

    Sossarna om ersättning till näringsidkare:
    ”Socialdemokrater ser det inte riktigt så. För dem handlar det i grunden om det allmännas bästa, att det ska gå först.”

    Fascism på riktigt alltså.

    https://www.expressen.se/nyheter/qs/kristerssons-utbrott-pa-lofven-under-krismotet/

    Gillad av 1 person

  4. Lars Cornell 2020-04-10 / 21:37

    ”Det är något som inte stämmer”, så skrev jag för några dagar sedan.
    Det finns ingen coronapuckel i dödsstatistiken.
    Nu tar SvD upp det problemet,
    https://www.svd.se/patientlistan-visar-vad-som-ar-fel-alla-ar-unga
    ”Femte veckan. Kollegan frågar oroligt: Var är våra vanliga patienter?”
    ”Ser du vad som är fel?” Han tittar på personnumren och nickar efter ett tag.
    ”De är unga. Alla födda på femtio-, sextio- och sjuttiotalen.”
    ”Exakt.” Vi är vana vid att våra patienter är trettio år äldre.
    ”Så var är alla våra vanliga patienter?”

    Gilla

  5. stefan a. 2020-04-10 / 19:19

    Inge konstigt vid kriser tenderar folk att söka sig till det gamla och invanda och vi är ju marinerade i sozzesås sedan 80 år ….

    Gillad av 2 personer

  6. Onkel Björn 2020-04-10 / 19:09

    Håller med om att det är märkligt att S har fått ett ökat stöd. Men statistik är nu som den är och beroende på vilka man frågar så får man svar därefter. Stödet kanske inte ökar trots allt. Vi minns ju senaste valet och de siffror som SD hade månaderna före.

    Annars så får man väl säga som Hjalmar Söderberg lär ha sagt (enl en insändare i Nya Tider)
    ” Det är inte konstigt att majoriteten i riksdagen är dumbommar, när majoriteten av befolkningen är dumbommar”.

    Annars är det väl bara att konstatera att fler och fler i detta landet har inte upplevt det Sverige som fanns före 1970.

    Gillad av 3 personer

    • Ölandsbonde 2020-04-11 / 21:17

      Japp. Sossedöden (smärtstillande och sömnmedel..+) är bra för landet och ekonomin.

      Gilla

  7. ROLLE 2020-04-10 / 17:53

    Den svenska coronamodellen förvånar andra länder.
    Time avslöjar: Vårdpersonal med bekräftad corona beordras fortsätta jobba i Sverige
    En riktig bomb återfinns dock i mitten av reportaget där en överläkare på ett stort sjukhus i Sverige citeras. Enligt källan rekommenderas vårdpersonal som testats positivt för Covid-19, men inte uppvisar symptom, att fortsätta arbeta – vilket i sådant fall underminerar hela den uttalade strategin med att skydda riskgrupper från smittan.
    https://samnytt.se/time-avslojar-vardpersonal-med-bekraftad-corona-beordras-fortsatta-jobba-i-sverige/

    Gilla

    • Lars Johansson 2020-04-10 / 20:35

      Krasst sagt som man inte får säga.Varje död äldre är en vinst för samhället!

      Gilla

  8. Robban 2020-04-10 / 16:53

    Det är nog tyvärr bara att inse att vi är körda!
    Corona och massinvandringen kommer sätta spiken i kistan, så att säga!
    Det jag inte förstår och antagligen aldrig kommer förstå är varför de gör det? Varför PK, media, flertalet politiker och partier, kämpar 24/7 på att göra om Sverige till ett land i tredje världen?
    Vad är vinsten? Visst de i toppen kommer bli rikare än någonsin! Men de andra? Tex de 30% som S har nu? Alla kan ju inte vara bidragsturister? Känns ju rätt hopplöst om en stor del av befolkningen är både efterblivna och suicidala!

    Gillad av 1 person

    • Lars Johansson 2020-04-10 / 19:51

      Allt är ofattbart att de som har haft ansvaret och de man borde lita på går i detta pk-band istället för att se till hur det verkligen förhåller sig! Sverige är verkligen sjukt,tror sig veta bäst i världen!

      Gillad av 1 person

  9. Lisa. 2020-04-10 / 16:42

    Lägg in siffrorna för Polen också, får du se något märkligt.
    39 miljoner människor och mindre än 200 döda.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2020-04-10 / 17:16

      Mycket beror på när utbrottet sker i respektive land. Jag tror länderna i öster var sena i starten men samtidigt så beslutade de om kraftfullare åtgärder.

      Gilla

      • Ölandsbonde 2020-04-10 / 20:17

        Polen redovisade sitt först dödsfall samma dag som Sverige; 12 mars. Ligger nu på 5 döda per miljon och Sverige på 78.

        Eftersom SVT gillar att skriva skit om Ryssland så citerade man Moskvas borgmästare om hur ansträngt läget var i Moskva. Just nu 1 död per miljon invånare i Ryssland. Men Ryssland ligger en vecka efter Sverige. Flyttar man tillbaka Sverige en vecka så var det då 30 per miljon i Sverige.

        Testas alla äldre som nu ligger och dör på våra äldreboenden?

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-10 / 20:27

        ”Testas alla äldre som nu ligger och dör på våra äldreboenden?”

        Nej, så gör inte region Kalmar län.

        Gilla

  10. Djungelstedt 2020-04-10 / 16:36

    Som sagt, lika lite som jag litar på mainstream lika lite litar jag på sifo.
    Jag vill gärna hålla mig till evidens och fakta. Men ibland sätter tvivlet in.
    Det kan bli svårt när tvivlet övergår till konspirationteorier.

    Gillad av 1 person

  11. Bert 2020-04-10 / 15:58

    Någon som vet om regioner måste registrera och rapportera dödsfall till Folkhälsomyndigheten? Annars kan det ju vara betydligt fler än visas?

    Gilla

    • Lars Cornell 2020-04-10 / 21:02

      Det där är konstigt och troligen ineffektivt och missvisande.
      Döda rapporteras till skatteverkets folkbokföring som rapporterar till SCB, fördröjningen är stor.
      Men corona har en egen rapportering till FHM.
      Och Thoralf hämtar sin information från något annat ställe.
      Jag tvivlar på att de tre är jämförbara och därför mycket förvirrande.

      Gilla

      • Bert 2020-04-10 / 21:35

        Var hämtar du dina siffror, Thoralf? Har regionerna redovisningsplikt även över döda?

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-10 / 22:49

        C19.se har den bästa uppdateringen.

        Gilla

  12. Thor 2020-04-10 / 15:58

    ”Först kommer käket, sedan moralen” var det en tråkig tysk poet vid namn Brecht som sa.

    De flesta kanske inser att sossepacket är ytterst ansvarigt för att coronasmittan dödar på äldreboenden..

    Men samtidigt hotas mångas försörjning, ganska naturligt att man då stöttar den pålitligaste bidragsgivaren.

    Borgarna har ju en track record av att endast stötta migranter. Och SD har ju tyvärr i realiteten ingen nämnvärd makt.

    Gilla

    • Lars Cornell 2020-04-10 / 21:10

      Även Brecht hade dina dåliga dagar.
      Först kommer driften, sedan käket och moralen är etikens antipod.

      Gillad av 1 person

  13. Andersson i Pinan 2020-04-10 / 14:38

    På tal om statistik. Detta finns att läsa på sr.se:

    ”Sörmland har högst andel coronadödsfall i landet”

    Menar de Sörmland eller Sörmlands län? Menar de Södermanland eller Södermanlands län? Menar de något annat?

    Gilla

    • Sven d.ä. 2020-04-10 / 17:55

      Om det är en journalist som skrivit det så menar de säkert området runt Stockholm men ej Stockholm. Någonstans mellan Skåne och Norrland. Vi ska inte begära för mycket av journalister.

      Gillad av 1 person

      • Andersson i Pinan 2020-04-11 / 00:45

        Menar man Region Sörmland ska man skriva Region Sörmland. Region Sörmland omfattar en del av Sörmland och en del av Västmanland.

        Gillad av 1 person

      • Anders J 2020-04-14 / 13:02

        Håller med ‘Andersson i Pinan’ nedanför, med tillägget: ”minus den del av Sörmland som ligger i Stockholms län”.

        Gilla

  14. Kalle 2020-04-10 / 12:49

    Kanske något att tänka på!!!

    ””WHO:s generaldirektör medlem i kommunistisk terrororganisation

    Högsta chefen för Världshälsoorganisationen, Tedros Adhanom Ghebreyesus, har en bakgrund som revolutionär kommunist i den terrorstämplade etiopiska milisen Tigreanska folkets befrielsefront (TPLF). Han uppmärksammades för några år sedan i samband med ett försök att få Zimbabwes kommunistiska diktator Robert Mugabe utnämnd till WHO:s världsambassadör.””

    https://samnytt.se/whos-generaldirektor-medlem-i-kommunistisk-terrororganisation/

    Högsta chefen för WHO är dessutom inte läkare utan en vanlig karriärpolitiker på vänsterkanten, vill jag minnas.

    Gilla

  15. ROLLE 2020-04-10 / 11:56

    Har Tegnell gett Migrationsverket särregler.
    Brukar ju vara vanligt när det gäller invandrare.
    Migrationsverket kör omkring ”flyktingar” mitt i coronakrisen
    Folkhälsomyndigheten har sagt att man ska undvika ”onödiga resor” på grund av coronasmittan. Migrationsverket fortsätter dock köra omkring så kallade flyktingar mellan sina boenden, uppger flera medier. Invandrarna testas inte för covid-19 innan de körs runt i landet.
    https://www.friatider.se/migrationsverket-kor-omkring-flyktingar-mitt-i-coronakrisen

    Gillad av 2 personer

    • turrim 2020-04-10 / 12:46

      Migrationsverket står över lagen med obegränsad budget och fattar i tysthet sina egna beslut.

      Gilla

  16. PK 2020-04-10 / 11:53

    Johan Persson slår sig för bröstet igen och tar åt sig av äran.

    Gilla

  17. SasjaL 2020-04-10 / 11:32

    Sätt detta i relation till den undersökning som gjordes nyligen, där förtroendet för Annie Lööf ökat med 4-5%, trots att hon varit helt frånvarande. Det är inte rimligt, om inte tolkningen skall vara att det är bäst att hon håller sig borta ifrån politiken …

    Med tanke på att [opinions-] undersökningar alltid följer talessättet ‘som man ropar får man svar’, bör man ställa sig frågan om hur korrekta resultaten är. Att det kan vara ett beställningsverk går inte heller att utesluta, vilket gör det i så fall till propaganda. Som bekant har vi bevittnat sådan typ av vinklingar inom andra områden de senaste årtiondena (ex. ‘97%-syndromet’) …

    Gillad av 4 personer

  18. ltsundelin1950 2020-04-10 / 11:30

    I kristider söker man sig till det som man anser vara säkert. Så är det alltid. Dock kan det vända tvärt om makten gör bort sig.

    Gilla

  19. Bajen666 2020-04-10 / 11:19

    Håller med jag har inget förtroende för denna regim (Januaripartiet) har aldrig haft ska tilläggas, men jag har hoppats på att det Svenska folket ska se igenom den falska politik som just nu genomförs på område efter område.

    Men jag får även där se att det finns tyvärr inget hopp eller framtidstro…det är kört för detta land med en sån röstboskap.

    Gillad av 2 personer

  20. Kalle 2020-04-10 / 11:09

    Att sossarna ökar beror nog på lättsinnet i deras Caronabudskap. Folk vill helst tro på det optimistiska och stödjer det med den Tegnellska doktrinen som ledstjärna.

    I sverige behövs inte ansiktsmakser trots att hela världen bär ansiktsmasker. Varför behövs det inte i sverige??? Enkla skälet är att det inte finns ansiktsmasker för befolkningen så då säger man att det inte behövs. Problemet löst!!!

    Vad är det som gör svensken så världsfrånvarande??? När något passerar svenska gränsen så blir det genast ofarligt.

    Gillad av 3 personer

  21. A.L. 2020-04-10 / 11:02

    Ett yttre hot har väl så gott som alltid under historiens gång lett till att stödet för de makthavande ökar. Under kristider samlas man kring ledaren, åtminstone initialt oberoende hur ledaren hanterar krisen. Många krig har startats för att uppnå denna effekt.

    Gilla

  22. Staffan Sundqvist 2020-04-10 / 10:52

    Thoralf! Ta det lugnt, is i magen, det är ingen ko på isen så länge rumpan är i land! SIFO, vem Fan litar på SIFO?Den firman tillhör verkligen klubben för inbördes beundran. Siffrorna är så friserade så det går helt enkelt inte att tro på dem. Sossarna styr och dirigerar, och SIFO publicerar glatt och villigt de siffror som Löfven & Co vill att folk ska se. Så är det.

    Gillad av 2 personer

  23. Bre 2020-04-10 / 10:44

    Är inte så svårt att förstå allt handlar ju om corona just nu och det är S som styr. Det lustiga i den här ökningen är att det krävdes ett dödligt virus så det är inget S borde vara stolta över.

    Gilla

  24. Hoppalong 2020-04-10 / 10:40

    Övertygad att det blir så p.g.a den totala dominansen i MSM av S, V och M. Enda gången de har nämnt SD var nu när de ”rasat” i SIFO. SVT använder konstant Sjöstedt och Kristersson i sina intervjuer.

    Ingen verkar begripa att vi är sämst i Norden och en del av världen i dödsfall. En annan orsak är att de stora grupperna har inte drabbats ännu, utan det som händer gäller inte mig. Köpcentrum fulla med folk o.s.v. Ingen verka förstå faran utom de som drabbas först, d,v,s de äldre. Grannen hade fullt med folk utan avstånd under påskfirandet igår. Även barn kan bära smittan och smittas även om deras symptom är lindriga.

    En observation på nyheterna idag var att nu pratade man om Dr, Tengele och hans åsikter inte FHM:s åsikter. Börjar man förstå att vår metod är vansinnig och kanske vill kränga av honom?

    När slaget är över och det förhoppningsvis framgår hur nonchalanta sjuklövern har varit i planering av beredskapslager och planering för kriser så tar man sitt förnuft till fånga. Räkenskapens dag måste komma.

    Gillad av 2 personer

  25. Varjager 2020-04-10 / 10:17

    Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Det här är effekten av diktaturens lydiga medier. Ingen kritik framförs. Inga kritiska frågor ställs. Lögnerna är det enda som är kvar. Men det är Sifo. De som har de sista åren haft den sämsta statistiken.

    Gillad av 1 person

    • Sven d.ä. 2020-04-10 / 12:17

      Varjager, jag tror du sitter på sanningen. Ingen kritik framförs. Jag tror inte att svensken ser att det antalet döda som är måttet på framgång eller misslyckande. Jag tror svensken uppskattar att man gör något och då räknar man in rekommendationer. Och sedan så om det leder till högt antal döda så har myndigheten ialla fall gjort något. Jag tror inte folk vet om att det dött 800 i Sverige och ”bara” 8 i Finland.

      Gilla

  26. Hacke 2020-04-10 / 10:11

    Hela landet är att betrakta som ett särskilt socialdemokratiskt utsatt område. Så hjärntvättade av generationers 68-rörelse att den egna tankeförmågan närmast upphört.
    Det skulle sannolikt räcka att visa den store ledaren Löfven som vaxfigur varje dag i statstelevisionen för att opinionssiffrorna snart skulle peka mot egen majoritet.
    Jag har alltid närt ett hopp om ett genombrott för en verklig opposition mot denna självmordshegemoni men jag börjar faktiskt tvivla på allvar. Det där med folkutbyte kanske är helt logiskt och ofrånkomligt med ett befolkningsunderlag där merparten tycks ha förlorat till och med sina naturliga överlevnadsfunktioner.

    Om det nu, när röken har lagt sig och det är dags att summera coronakrisen, visar sig att Sverige var det land som precis som inom migration, kriminalitet med flera områden var sämst i klassen skulle regeringskonstellationen tillsammans med regimtrogen media åter lyckas lura upp folket på läktaren och sitta i orubbat bo. Som om inget egentligen hade hänt och allt återgå till det ”normala” i dårhuset.
    Hur skulle det annars kunna sluta med ett folk, inte resistent mot virus men väl mot fakta och sunt förnuft.

    Gillad av 2 personer

  27. awsvensson 2020-04-10 / 10:03

    Många i det här landet känner sig i nuläget ekonomiskt trängt, Vilka är det då som ska komma dem till hjälp om inte sossarna, de har ju alltid haft en förmåga att införa nya skatter ,o då gäller det att inbilla väljarna att det är de rika som beskattas när det i själva verket blir då som nu medelklassen.

    Gillad av 1 person

  28. Malin 2020-04-10 / 09:56

    Återkommer till hur antalet smittade och döda per miljon invånare i Sverige är så många fler än i övriga länder i Norden. Det är så frustrerande att ingen tar med antal invandrare, där vi har en mycket större del per miljon än övriga Länder.
    Kan det vara så att det har någon betydelse?? Inte minst inom äldreomsorgen. ..
    Malin

    Gillad av 1 person

  29. Ölandsbonde 2020-04-10 / 09:53

    10 länder i hela världen har fler döda per miljon invånare än Sverige. De finns alla i Europa och är:

    Andorra, Belgien, Frankrike, Italien, Luxemburg, Nederländerna, San Marino, Schweiz, Spanien, Storbritannien

    Ca 190 länder har lägre antal döda än Sverige. Trenden gå mot att vi inte bara är en humanistisk och feministisk stormakt, utan även blir en smittad stormakt.

    Gillad av 1 person

  30. ROLLE 2020-04-10 / 09:44

    Här en som borda ha tystnat för länge sedan.
    Özz Nûjen kräver coronapengar från staten: ”Standup är big business”
    Özz Nujen vägrar avboka föreställningar – hittat en lucka i regelverket
    Senare samma månad ändrade sig regeringen och förbjöd sammankomster och tillställningar med fler än 50 deltagare. Det har fått Nûjen – nyligen i blåsväder efter avslöjanden om att hans företag slussat svarta pengar till Drottninggatan-terroristen Rakhmat Akilov
    https://samnytt.se/ozz-nujen-kraver-coronapengar-fran-staten-standup-ar-big-business/
    Min kommentar direkt från denna blogg ratades av GP efter granskning.
    Jag tycker inte att Özz Nujen varit ens ganska rolig på över 20 år, och förknippar honom numera enbart med Akilov, Drottninggatan, islam, terror, Ebba, arrogans, svenskhat och svarta terrorpengar. Och då kan man verkligen hålla sig för skratt.
    Men i dagens GP skriver han på fullt allvar att ”man inte ska sätta olika grupper mot varandra och då så ska man inte heller sätta olika scenkonstformer mot varandra. Det är osolidariskt.”
    http://soldatmamma.blogspot.com/2020/04/thomas-gur-har-svaret-pa-ozz-nujens.html

    Gillad av 1 person

    • turrim 2020-04-10 / 11:32

      Özz Nujen kan man själv glömma och gömma. Det värsta är att han får utrymme på scener, i media och särskilt i av oss ägda SVT där han framställs som en guru som det är synd om.

      Gillad av 1 person

    • Janne 2020-04-10 / 12:04

      Vem fan är så dum att han går och lyssnar på den idioten jag skulle inte det om jag så fick betalt.

      Gillad av 2 personer

    • Vax 2020-04-10 / 16:52

      Özz Nujen denna föraktliga figur.
      Han slår sig för bröstet och kallar sig för kurdiska nationalist.
      På säkert avstånd från stridigheterna i hemlandet.

      Ett gemensamt drag för många män från MENA de flyr som harar och lämnar barn och kvinnfolk i stridsområden.

      Samtidigt står han på, estraden och hånar det svenska. Har rentav haft det som bärande tema.
      Vi som värnat våra svenska traditioner har han naturligtvis utmålat som rasister.

      Vi glömmer aldrig hans perfida uppträdande när han deltog i Janne Josefssons program.
      Att den mannen fortfarande kan dra publik är obegripligt.
      Vad är det för syltryggar som betalar för att lyssna på denne svenskhatare.

      Özz ska ut i kylan för evinnerliga tider

      Gillad av 1 person

  31. Nils Dacke 2020-04-10 / 09:39

    Japp, det är otroligt konstigt, men det absolut viktigaste för Sveriges framtid är att facsistpartiet MP åker ur riksdagen och det galna Centerpartiet blir så litet som möjligt i nästa val.

    Gillad av 3 personer

  32. ROLLE 2020-04-10 / 09:27

    Helt otroligt! Håller med.
    Skulle nästan alla väljarna från de övriga partierna som minskar gå till S.
    Detta måste vara den största riggade/felaktiga mätningen någonsin.

    Gillad av 2 personer

  33. nilscobra 2020-04-10 / 09:22

    Inte så konstigt egentligen. Jämfört med Anders Tegnell så har väl Löfven närmast framstått som ett geni och kritiken mot hanteringen av Coronapandemin har ju varit i det närmast obefintlig från övriga partier, inklusive SD.

    Gillad av 1 person

  34. Gröna Tomten 2020-04-10 / 09:21

    I 40 år har det gällt att satsa på sig själv och skita i andra. Det har nu kommit många signaler från ledande politiker att kostnaderna skenar för stat och kommun. Främst på grund av den åldrande befolkningen och dess vårdbehov. När nu äldreboenden avfolkas och hemtjänstens brukare decimeras blir det både lediga platser och bättre ekonomi.

    Det är klart att utvecklingen ser bra ut och för det tackar vi S.

    Gilla

  35. Assarsson 2020-04-10 / 09:08

    Ett fenomen i många länder att sittande regeringar får ökat stöd hur usla de än är. Vi får i alla fall vara glada att valet är en bra bit bort.

    Gillad av 1 person

  36. peo 2020-04-10 / 09:07

    Det går att göra många olika jämförelser och det är ju ingen konst att hitta länder som det går betydligt sämre i.

    Gilla

      • peo 2020-04-10 / 11:14

        T ex Spanien och Italien m fl.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-10 / 11:22

        Du är väl medveten om att dessa länder ligger ca 2-3 veckor före Sverige i epidemin. Sveriges dödstal idag skall därför jämföras med de siffror som Italien och Spanien hade för 2-3 veckor sedan. Hur ser det då ut?

        Gilla

  37. Lollo 2020-04-10 / 09:04

    Jag tror det är två faktorer som bidrar till denna absurda utveckling. Public service och övriga s.k. journalister som mörkar och aldrig ställer några kritiska frågor. Tegnell kan stå och blåljuga och säga att det dör ca. 40 personer om dagen när siffran i verkligheten är ca. 100 utan att någon ställer honom mot väggen.

    Den andra faktorn är de s.k. hjälppaket som regeringen har utlovat. Folk som får bidrag tycker naturligtvis att detta är bra men ingen funderar på hur allt detta ska betalas. Man tror att detta är gratis.

    Gillad av 1 person

  38. karlakerman 2020-04-10 / 08:54

    När dödstalen närmar sig tusen om dagen så hamna de under 20%.
    Vet inte varför många tycker sverige har gjort rätt med sin corona bekämpning när det funnits tidiga indikationer på hur man ska göra.
    Bäst i klass är Sydkorea som gjorde allt rätt, fyllständig lockdown, företag ställde om sin produktion till att hjälpa vården, både med tester, skyddsutrustning och framställning vaccin.

    Håller helt med Thoralf, hur insnöade kan man vara.
    Har pratat med arbetskollegor som har samma inställning att sverige har gjort rätt och att vi är ett land som utgör ett bra exempel på hur detta ska hanteras, men de hoppas på att vi inte ska bli som Italien och Spanien.
    Sveriges agenda har hela tiden varit folkimmunitet, men det kom tidigt rapporter om att man kunde bli smittad igen efter att man tillfrisknat, och nu kommer det flera rapporter som styrker detta

    27 februari
    https://thehill.com/changing-america/well-being/prevention-cures/484942-japan-confirms-first-case-of-person-reinfected

    13 april
    https://www.latimes.com/world-nation/story/2020-03-13/china-japan-korea-coronavirus-reinfection-test-positive

    7 april
    https://www.scmp.com/news/china/science/article/3078840/coronavirus-low-antibody-levels-raise-questions-about

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.