MATJORD I FICKORNA

Kalmars kommunalråd Johan Persson tycks ha matjord i fickorna. Den 24 februari beslutade kommunfullmäktige att försälja 50 procent av Kalmar Öland Airport till Region Kalmar län med tillträdesdag den 1 april. Köpeskillingen var 80 miljoner kronor. Kalmar kommun hade för avsikt att sätta in reavinsten på ca 73 miljoner kronor i flygplatsbolaget.

Ingen kunde då förutsäga hur coronakrisen skulle slå ut flyget till 100 procent vid flygplatsen. Ett lyckodrag av Kalmar kommun och Johan Persson. Nu har flygplatsbolaget god likviditet, även om förlusten är ca 500tkr per vecka. Det hade blivit tufft för Kalmar kommun om man varit ensamägare av flygplatsbolaget.

Nu är det inte enda gången som Johan Persson haft matjord i fickorna. Nämnas kan också IKEA:s etablering i Kalmar precis när Johan P tagit över som kommunalråd eller Fanerdun som helt plötsligt dök upp i valrörelsen 2006 eller Linneuniversitetets nya lokaler. Alla misslyckanden har Johan P lyckats hålla ifrån sig och låtit andra ta ansvar för. Jag kommer skriva en del om detta i min bok.

Försiktigt positiv

Det är ofta svårt att följa Folkhälsomyndighetens tankegångar. Nu är man försiktigt positiva till utvecklingen och ser det som en nedgång. Allt enligt dagens presskonferens.

Jag har dock svårt att se nedgången. Möjligen kan en viss utplaning skönjas men det är minst sagt osäkert att dra några slutsatser.

Norden antal avlidna per dygn 20200415

58 reaktioner på ”MATJORD I FICKORNA

  1. Lars Cornell 2020-04-16 / 21:41

    Se även följande artikel,
    http://www.klimatupplysningen.se/2020/04/13/covid-slutet-pa-borjan/
    ”Jag påstår inte att krisen på något sätt är över men vill nyansera den bild man lätt får av att epidemin sprider sig okontrollerat med en fördubbling av antalet infekterade på bara några dagar mm. Spridningen i Stockholmsområdet är, tack vara det ändrade beteendemönstret och troligtvis beroende av ett högt antal immuna, stabil – antalet aktivt smittande är relativt konstant … antalet immuna att öka dag för dag, vecka för vecka. Efter en eller två veckor kommer antalet immuna att ha ökat så pass mycket att antalet smittade kommer att börja sjunka.”

    Gilla

    • Lollo 2020-04-16 / 22:54

      Antal döda i Stockholm ökar för varje dag. Senaste dygnet har 93 personer dött av Corona bara i Stockholm.

      https://c19.se/Sweden/Stockholm

      Du är ett troll som hela tiden kommer med osanningar.

      Gillad av 1 person

  2. martiusus 2020-04-16 / 20:47

    Om det stämmer att Corona eller Covid-19 som det också kallas är ett kinesiskt biovapen som kommit på avvägar så är vi riktigt illa ute. Vad är det för nation som sysslar med denna typ av forskning då man vet hur lätt det kan gå fel? Räcker det inte med kärnvapen att ta kål på mänskligheten?

    Kina satte mångmiljonstaden Wuhan i karantän. Staden Wuhan är säte för Wuhan Virology Laboratory där viruset skulle ha tillverkats av Kinas folkarmé.

    Vad visste WHO om orsaken till utbrottet? och vad har man mörkat?

    Gillad av 1 person

  3. Lollo 2020-04-16 / 19:26

    Den som är ytterst ansvarig för den coronakatastrof som Sverige nu befinner sig i är socialminister Lena Hallengren som är en annan sosse från Kalmar. Hon har i regleringsbrev till folkhälsomyndigheten styrt över den centrala arbetsuppgiften som en folkhälsomyndighet bör ha, nämligen att bekämpa pandemier och liknande sjukdomsutveckling, till att istället ägna sig åt att bevaka HBTQ-personers rättigheter, vidta åtgärder avseende jämställdhetsintegrering som ska bidra till att uppnå målen för regeringens jämställdhetspolitik och främja hälsan hos barn och unga i migration.

    Det framgår tydligt av regleringsbrevet som Hallengren har undertecknat att hon sätter mer värde på migrantbarn och HBTQ-personer än på de äldre svenskar som har byggt upp det är landet. Svenska pensionärer undantas från den annars så omhuldade värdegrunden.

    Du borde skämmas Hallengren. Det är ditt fel att åldringar nu dör som flugor i en epidemi som du borde ha sett till att myndigheten hade planneret för och sett till så att det hade funnits skyddskläder och virustester för vårdpersonal och andra.

    Gillad av 1 person

  4. Andersson i Pinan 2020-04-16 / 18:34

    Stefan Löfvens ord om Adam Alsing.

    Adam Alsings död kom som en chock för många.Nu uttrycker statsministern Stefan Löfven sin sorg:

    ”Jag vill naturligtvis beklaga Adam Alsings bortgång och uttrycka min delaktighet med hans familj, säger han.”

    Så var det med allas lika värde. En sådan flockmentalitet är inte värdigt en statsminister.

    https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wPGjoP/stefan-lofvens-ord-om-adam-alsing-beklagar

    Gillad av 1 person

  5. Gröna Tomten 2020-04-16 / 18:26

    Härliga tider, Strålande tider. Idag passerade vi Luxemburg på topplistan över länder med flest döda per invånare. Nu en tiondeplats. Nästa land att jaga ifatt och gå om är Schweiz. Se upp där nere i joddlarrike, nu kommer den svenska humanismen och slår er.

    Det sägs att vartannat dödsfall nu levereras från äldreboenden. Ett stort tack till våra ledande politiker som skördar framgång med sossedöden. Bra jobbat!

    Gillad av 1 person

  6. iblandekonomi 2020-04-16 / 18:22

    Det ser inte ut som att du har korrekta data. Det har jag inte heller haft.

    Den data du visar är inte placerad på rätt datum. Det normala är inte att en person har dött på det datum då dödsfallet rapporterades. Det verkliga datumet finns dock med om man tittar på grunddatan, vilket förstås folkhälsomyndigheten gör, och därifrån drar sina slutsatser.

    Det är inte möjligt att dra slutsatser på kort sikt när man har dålig noggrannhet på datumen. Det är stor skillnad på dina staplar och de som använder korrekta datum.

    Gilla

    • Thoralf A 2020-04-16 / 18:43

      Antalet är viktigare än vilket datum som personen avled. Det är upp till två veckors eftersläpning på FHM:s siffror och därför blir de minst sagt inaktuella. Därför använder jag det antal som regioner anmäler in varje dag, även om det blir en lägre siffra under helgerna.

      Gillad av 1 person

      • iblandekonomi 2020-04-16 / 19:00

        Du får förstås göra som du vill, men har du inte rätt data kommer du inte kunna dra rätt slutsatser.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-16 / 19:24

        Det är rätt data när det gäller antal. Menar du att regionerna ljuger i sin rapportering. För att sedan se den mer exakta trenden så kan man titta på FHM:s siffror för två veckor sedan. Idag justerade man siffran för den 1:e april. 16 dagar sedan.

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-17 / 14:01

        Det jag menar är att ett dödsfall som rapporteras in idag har inträffat vid något tillfälle innan idag. Om man ska kunna studera trender (speciellt på kort sikt) måste man känna till detta datum.

        De slutsatser som du felaktigt dragit tidigare kan härledas till dessa brister i din data.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-17 / 18:29

        Vilka felaktiga slutsatser? Man kan inte studera trender på kort sikt med data från FHM.

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-19 / 12:15

        Du har på felaktiga grunder kritiserat uppgifter från FHM om hur många som dör varje dygn. Det är exempel på slutsatser man bara kan dra om man vet vilket dygn dödsfallen inträffade.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-19 / 13:09

        Har du tänkt till nu? Du tycks inte förstå att antalet avlidna är fortfarande detsamma som medelvärde över en tid. Oavsett om det är det dagsvärde som FHM publicerar varje dag eller om du summerar varje dags värde i efterhand när dödsfallet registrerats in på rätt dag. Medelvärdet för antalet avlidna kommer ändå bli detsamma. Jag föredrar dock inte att vänta i tre veckor på att få reda på om det var 49 eller 50 personer som avled den 1 april. För så lång tid är eftersläpningen hos FHM. För att bedöma utvecklingen/trenden är snarare antalet avlidna som FHM anger dagligen ett betydligt snabbare att räkna fram ett medelvärde, även om det inte är exakt på decimalen och att antalet sannolikt sjunker under helgdagar.

        Så att jag skulle haft felaktiga uppgifter är enbart trams från den sida.

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-20 / 12:13

        Du har gått in och kritiserat enskilda siffror, eller mycket korta perioder.

        Att man vill vara snabb är ingen bra ursäkt för att ha fel. Speciellt inte som det finns människor på FMH som löpande förmedlar bilden av trenden med hjälp av den bästa data som är tillgänglig.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-20 / 12:33

        Problemet är att det är inte tillräckligt bra då det tar tre veckor att fastställa antalet avlidna en viss dag. Ändå räknas inte avlidna på äldreboende in eftersom de inte testas för corona. Ett sätt att hålla det officiella antalet avlidna nere. Förstår du inte verkligheten?

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-20 / 12:51

        Jag förstår verkligheten. Men jag driver ingen politisk agenda för att smutskasta regeringen.

        Du vet väl om hur många man har kapacitet att testa, eller?

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-20 / 16:41

        Ja, antalet tester är ju ytterligare en anledning att kritisera regeringen. Under vecka 15 lyckades man få ihop 19900 tester. Det var den sjätte veckan som man testade. Hjulen rullar långsamt!

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-21 / 08:17

        På vilket sätt anser du att regeringen skulle agerat för att få fram tester?

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-21 / 08:36

        Det finns många sätt som den saktfärdiga regeringen kunnat agera. Centrala inköp testkit i ett tidigt skede. Egentillverkning i Sverige av testkit.

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-21 / 12:44

        Men det är ju det man gjort. Vad är det som får dig att tro att regeringens agerande skulle kunnat få det att gå snabbare?

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-21 / 13:48

        Nej, det är det som den svenska regeringen inte gjort.

        Jag jämför med Sydkorea som startade tillverkning av testkit vid fyra olika industrier. Redan den 13 mars skrev SVT att man i Sydkorea testade 20 000 personer per dygn. Man inrättade till och med drive-in-teststationer.

        https://www.svt.se/nyheter/utrikes/allt-farre-nya-fall-i-sydkorea-efter-200-000-tester

        I Sverige var vi uppe i 19 900 vecka 15, alltså 6-7 veckor efter att det börjat testas i Sverige.

        Det försvar av regeringen är minst sagt pinsam och ologisk.

        Gilla

  7. Lollo 2020-04-16 / 17:18

    Jag lyssnade en stund på pressträffen med FHM och Tegnell. I dag påstod han att antalet döda av corona ”medeltal” är 60 personer per dygn. När man sedan tittar på statistiken så ser man att 130 personer har dött det senaste dygnet, i går var dödssifran 170 och dessförinnan 133 döda. Han saknar tydligen elementär matematisk kunskap eller så ljuger han. Jag tror på den senare.

    Gilla

  8. Hacke 2020-04-16 / 14:09

    Norge har liksom de flesta andra länder agerat kraftfullt mot coronapandemin från början (karantän på de som återvänt från högrisklandet Sverige över påsk är bara ett färskt exempel). Så framgångsrikt att man nu planerar att återställa sjukhusen i normalläge och i övrigt varsamt lätta på delar av restriktionerna.
    En av det marginella extremistpartiets många ministrar(!) Per Bolund intervjuades i Ekot efter ett inslag om detta faktum och han konstaterade då stolt att många länder nu väljer att ansluta till Sveriges mjukare linje?!
    Ni tror väl inte han fick någon besvärande och självklar följdfråga på det horribla uttalandet från partikamraten och mikrofonhållaren på statsradion.
    Coronapandemin har inte bara avslöjat Sveriges oduglingar i regering och övriga 7-partiet utan kanske i ännu högre grad deras statsfinansierade megafoner i media. Inte tillstymmelse till något som liknar journalistik de senaste två månaderna i msm. Förut kunde man åtminstone låtsas, för syns skull ställa en trött följdfråga eller ta in någon röst som med lite god vilja kunde föreställa någon av annan åsikt. Men nu kör man rakt av den eviga rundgången av samma politrukskara som ostört får paradera och häva ur sig logiska kullerbyttor i parti och minut framför deras förlängda mikrofonstativ.
    Allt medan omvärlden häpnar och skrattar åt den nakne kejsaren som fortsatt inbillar sig att det är uttryck för beundran.

    Gillad av 1 person

    • Ölandsbonde 2020-04-16 / 14:43

      Och till det finns som bekant 200.000.000 nya skäl utöver alla tidigare gåvor till ”det fria ordet”.

      Gilla

      • Hacke 2020-04-16 / 16:58

        Precis. Det är snart lika tabu att prata volymer på detta område som inom den heliga migrationen.
        – I tider som dessa är behovet av ”yttrandefrihet” och ”saklighet” av största vikt, som man säger i demokraturen.

        BTW. Stoppa pressarna! Statsministern, inrikesministern och gränspolischefen kallar till extra presskonferens. Något stort på gång? Skojar bara.
        – Vi förlänger nu inreseförbudet med ytterligare 30 dagar. Under föregående månad stoppade vi 60 personer! Wow! (Dessutom efter påbud från överförmyndaren EU).
        Bland undantagen gäller naturligtvis som tidigare de som ”söker skydd”.
        Ännu ett spektakel som uppenbarligen går hem hos stora delar av väljarkåren.
        Några ytterligare sådana låtsasföreställningar och ”kraftpaket” från musen som röt och sossarna har egen majoritet och allt är som vanligt i den öppna anstalten.

        Gillad av 1 person

    • iblandekonomi 2020-04-21 / 13:12

      Jag tror de flesta som fortfarande inte fattar den svenska strategin är de som gör det av politiska skäl.

      Till att börja med var kommunikationen från myndigheter på ett sådant sätt att många inte hängde med, men nu har nog alla som satt sig in i frågan ändå förstått det här med immunitet i befolkningen.

      Gilla

      • Thoralf A 2020-04-21 / 13:50

        Så du försvarar inte regeringen av politiska skäl. Tillåt mig smålee……

        Gilla

  9. Arne 2020-04-16 / 12:31

    Undra om Johan Hårfästet Persson kommer slå sig för bröstet lika mycket när lågkonjunkturen kommer. Då borde hans förtroende sjunka som det alltid gör för makten.

    Kalmar som lever på handel och turism kommer drabbas extra hårt efter detta. Resor och konsumtion kommer minska dramatiskt.

    Rejäl skattehöjning att vänta, Thoralf?

    Gillad av 1 person

  10. ROLLE 2020-04-16 / 11:17

    Är detta sant är det rent förjävligt.
    Uppgifter: WHO hjälpte Kina dölja spåren efter coronaviruset
    Alltmer tyder på att coronaviruset härstammar från ett laboratorium i den kinesiska staden Wuhan. Enligt nya uppgifter ska Världshälsoorganisationen, WHO, ha känt till förloppet och bistått Kina med att undanröja spåren.
    https://samnytt.se/uppgifter-who-hjalpte-kina-dolja-sparen-efter-coronaviruset/

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2020-04-16 / 11:24

      I påskhelgen redovisade bara 10-20 avlidna per dag. Den redovisningen kommer nu istället efter påskhelgen. Därför högre siffror. Dessa avlidna kommer sedan registreras på den aktuella dödsdagen vilket gör att de siffror du hänvisar till förändras kraftigt. Dessutom redovisar FOHM endast avlidna som testats för covid19. Alla som avlider på äldreboenden är oftast inte testade. Därmed är antalet avlidna betydligt högre än de siffror som FOHM anger i sin statistik.

      Gillad av 1 person

  11. PK 2020-04-16 / 09:40

    MQ ansöker om konkurs. Två butiker i Kalmar. Ännu en lämnar Barnen och en Modehuset. Hur många klädaffärer kommer återstå efter Corona? Det går lite för bra nu, som Johan brukar säga. 🙂

    Gilla

    • Sven d.ä. 2020-04-16 / 14:17

      Jag är förvånad av vilken liten marginal de har? MQ har haft en julhandel som traditionellt är hög. Sedan kommer några månader med låg försäljning, och då går man i konkurs efter 1-2 månader. Jag undrar om det egentligen är Corona effekter? Kan man inhysta bidrag pga Coronan?

      På sätt och viss tycker jag det är bra att det sker en utgallring. Hur många klädaffärer behöver man? Behöver man kunna köpa en kebab/pizza i varje gathörn? Jag hoppas att nu blir det väsentligaste kvar.

      Gillad av 1 person

      • Ölandsbonde 2020-04-16 / 14:40

        MQ har varit på fallrepet länge. Aktien har gått ned från 300 kr till under tian. De gjorde en nymeission förra våren? men den hjälpte inte särskilt länge. Planerade för ännu en nu i dagarna, men valde konkurs.

        Håller med om detta med klädaffärer. Gick runt med en kamrat i Hansa City letandes efter en tobaksaffär. Hittade ingen men herregud så många klädaffärer där fanns. De flesta helt utan kunder. Vi pratade om det och kom fram till att det kanske rusar till folk på helgerna. Annars kan det inte löna sig. Oavsett vilka marginaler de har. Detta var för några år sedan och har inget med hur det ser ut idag att göra.

        Gilla

  12. ROLLE 2020-04-16 / 09:06

    Ett land som de PK och sju(k)klöverpolitikerna ser som ett skräckexempel.
    Ungerskt coronastöd till grannländer
    Men nu har även Ungern klivit in och börjat stödja europeiska länder i behov, inklusive Italien som får 100 000 ansiktsmasker och 5 000 skyddsdräkter av Ungern. Ungrarna har hittills även skänkt 710 000 ansiktsmasker, 32 000 skyddsdräkter och 200 000 par handskar till sina grannländer Kroatien, Slovakien, Rumänien, Serbien och Slovenien.
    https://www.exakt24.se/ungerskt-coronastod-till-grannlander/

    Gillad av 1 person

  13. ROLLE 2020-04-16 / 08:48

    Folkhälsomyndigheten tycker sig se en nedgång?
    NY PROGNOS: Mellan 52 och 183 tusen svenskar kommer att dö av corona
    I en ny studie som ännu inte är referensgranskad prognostiserar en grupp forskare från Uppsala universitet att det mest sannolika alternativet är att drygt 100 tusen svenskar ska dö i epidemin. Den nuvarande intensivvårdskapaciteten kommer att överskridas 40 gånger.
    https://samnytt.se/ny-prognos-mellan-52-och-183-tusen-svenskar-kommer-att-do-av-corona/

    Gillad av 1 person

    • Lars Cornell 2020-04-16 / 10:56

      Den studien ger jag inte mycket för – den kommer inte att bli godkänd. Det är med den modellen på samma sätt som med klimatmodellerna, de överdriver. Jag har ögnat igenom studien och där står det att nästan hela befolkningen kommer att bli smittad till början av juni. Det rätta är att flockimmunitet inträffar vid ca 50% och då klingar smittan av automatiskt. Det indikerar att det finns ett ALLVARLIGT FEL i modellen.

      Vi har nu dödstal ca 50 per dag och det ser ut att ha planat ut på den nivån. På 40 dagar blir det 2 000 döda och det är dit jag tror att vi kommer nå.
      https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/
      Av Sveriges intensivvårdsplatser har ca hälften nu tagits i bruk läste jag någonstans. Den som gjorts i ordning i Älvsjö har inte tagits i bruk.

      Gillad av 1 person

      • Lollo 2020-04-16 / 11:33

        Jaha du Lars om man bara läser vad public service skriver och dessutom tror på propagandan så har man ingen aning om vad som verkligen händer i landet.

        Gillad av 1 person

      • Lollo 2020-04-16 / 11:37

        Vi får väl se om dödstalet stannar vid 50 i dag som du tycks tro. Jag tror att det blir minst det dubbla.

        Gilla

      • Lars Cornell 2020-04-16 / 16:35

        #Lolo. Jag bryr mig inte så mycket om Public Service. Men jag ägnade en timma åt att läsa rapporten och den var inte förtroendegivande. Har du läst rapporten?
        Vi närmar oss nu 50% flockimmunitet. Därför kan siffran 50 per dag inte öka nämnvärt. Troligen minskar det nu.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-16 / 18:38

        Under senaste veckan har ca 75-80 personer avlidit per dygn av covid19

        Gilla

      • Lollo 2020-04-16 / 17:08

        130 döda senaste dygnet. Du hade fel när du gissade på 50 och jag hade rätt som gissade på minst det dubla. Så går det när man förlitar sig på propagandaorganet SVT som mörkar, vinklar och vilseleder.

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-16 / 18:55

        @LOLLO: Det är väl bättre att du läser och försöker förstå rapporten istället för att bara tro en massa.

        Rapporten har flera brister som påverkar utfallet mycket. Det utgår från att de kinesiska myndigheterna testat och kunnat bekräfta smitta hos hälften av de som smittats. Mycket osäkert antagande. Om kineserna istället hittat var tionde fall, vilket de flesta verkar tycka är troligt blir siffrorna att dödligheten är 0,14% istället för de 0,7% som rapporten använder.

        Sverige kommer att ha en första möjlighet att bedöma dödligheten om några veckor, baserat på testerna som gjorts bland allmänheten i Stockholm mellan 27/3 och 3/4. Men även detta underlag är egentligen för litet, pga att så få smittade hittades. Liknande studier borde dock kunna ha gjorts även i andra länder och då kan man nog lägga ihop resultaten för att få bättre siffror.

        Gilla

  14. Andersson i Pinan 2020-04-16 / 06:39

    Det är minst sagt hög tid att bilda en samlingsregering och samtidigt rensa upp bland socialdemokraterna i regeringen. Först och främst bort med Stefan Löfven och Morgan Johansson. Med samlingsregering menar jag en regering där representanter för ALLA PARTIER I PARLAMENTET ingår.

    Gillad av 1 person

  15. Andersson i Pinan 2020-04-16 / 06:28

    ””
    Hej Håkan T

    I tisdags var jag och handlade på Cityhallen i Karlskrona. Vid mejeriavdelningen stod en kund och flyttade runt förpackningarna med Åsens lantmjölk. Sannolikt för att hitta den med senaste förpackningsdatum. Han tog tag i handtagen på 6-7 förpackningar innan han fick med sig den som stod längst in.

    En presumtiv smittspridare av guds nåde. Vad tänker ni göra åt saken? Jag är stamkund och jag tillhör riskgruppen 70+ och är hänvisad till att handla antingen hos er eller på Lidl och Hemköp. Kunden med det omdömeslösa beteendet var förmodligen även han över sjuttio. Om det nu har någon betydelse.

    Att få varorna hemkörda från er är inget alternativ. Jag har sett hur det går till när ni plockar i hyllorna ute i butiken.

    Det är vackert så att ni skyddar den personal som sitter i kassorna. Att ni skyddar era kunder är lika viktigt.

    Vad tänker ni göra åt saken? Att sätta upp skyltar vid mejerivarorna är det minsta ni kan göra. Det är trångt på Cityhallen så jag förstår att det är svårt att övervaka. Det är betydligt lättare i de andra livsmedelsbutikerna i stan.

    Vad jag tänker göra åt saken? Förmodligen ta fram dramaten jag har fått i present och dra till Lidl i fortsättningen. Det ska vara nyttigt att röra på sig sägs det.

    Med vänlig hälsning

    Andersson på Hantverkaregatan.

    ””

    Gillad av 1 person

    • Ölandsbonde 2020-04-16 / 11:00

      Och alla gamla tanter som ska klämma på vartenda bröd innan de bestämmer sig. Så har det varit i decennier. För att inte tala om frukt och grönsaker.

      Gilla

      • Andersson i Pinan 2020-04-16 / 13:20

        Jag återkommer med butikschefens svar. Om det kommer något. Annars återkommer jag ändå.

        Gilla

      • Anderson i Pinan 2020-04-17 / 12:19

        Inget svar så här långt …..

        Gilla

  16. Cosmik Debris 2020-04-16 / 02:04

    Om Sverige i Norge.

    ”I Sverige sprenges det så mange bomber at man må til land med lang terrorhistorikk for å finne noe som ligner. Sverige har også valgt en helt annen strategi enn resten av Vesten i håndteringen av koronakrisen”

    NRK Urix 15 april Annerledeslandet
    https://tv.nrk.no/serie/urix/202004/NNFA53041520/avspiller

    Gillad av 1 person

  17. Evert 2020-04-16 / 00:53

    Ingen hade väl kunnat tro efter den dundertabben med Fanerdun att Johan Persson skulle få fortsatt väljarstöd år efter år, är det 14 år han suttit och värmt tronen nu? Det är fullständigt ofattbart, men folket i Kalmar har förtroende för den stora lismande husguden.

    Gillad av 1 person

  18. Färjestadsbo 2020-04-15 / 23:44

    Gamla minnen väcks till liv. Kalmar-verken, en helg för privatpersoner. Herregud min skapare vad vi skrattade på kvällen. Vi hade några filmsnuttar på självaste kinesen gåendes mellan några bås. Ja jisses…

    Ser fram emot boken.

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.