SANT ELLER FALSKT

Igår släpptes en podd där man kom med en rad graverande påståenden angående Jimmie Åkesson och Louise Erixons separation och orsakerna bakom detta. Louise skall helt enkelt slängt ut Jimmie Åkesson på grund av upprepade tillfällen av otrohet, även om paret aldrig varit gifta.

Podden Lögnarnas tempel drivs av Chris och PG. Det vill säga de före detta sverigedemokraterna Christoffer Dulny och Pavel Gamov. Båda har fått lämna SD efter diverse mindre trevliga händelser. Dulny avslöjades med rasistiska uttalanden och kommentarer på sociala medier under valrörelsen 2014 och gled så sakteliga ut genom en bakdörr. Pavel Gamov gjorde bort sig fullständigt under en resa i Ryssland, som riksdagsledamot. Han hade med sig Chang Frick på resan som har skrivit flera artiklar om äventyret i Ryssland på sajten Nyheter idag. Pavel Gamov tvingades bort från partiet.

Vilken trovärdighet som uppgifterna i podden skall ges är väl minst sagt osäkert men ingen rök utan eld säger ju ett gammalt ordspråk. Samtidigt är de före detta Sverigedemokrater som kanske anser sig vara felaktigt behandlade av partiet och Jimmie Åkesson och därmed har ett intresse av att sprida negativa rykten.

Om det däremot kommer fram ytterligare uppgifter som stärker påståendena i podden så är det mycket allvarligt för både Jimmie Åkesson och partiets trovärdighet. Om unga kvinnor genom sexuella handlingar lyckats få fördelar och till och med riksdagsplatser så är det minst sagt beklämmande. Dessutom på andras bekostnad.

Turerna med riksdagsledamoten Stefan Jakobsson har ju visat sig vara helt sanna genom den rättegång som bara för någon månad sedan avslutades med att Stefan Jakobsson dömdes för 39 fall av bedrägeri. Många av bedrägerifallen var kopplade till den otrohetsaffär som Jakobsson sysslade med och som kvinnan belönades med en plats på riksdagslistan av partieledningen.

Blir Dulny och Gamov anmälda för förtal eller kommer det nya avslöjanden som bekräftar deras påståenden?

Poddens namn är ju Lögnarnas tempel och det kanske är en viss vägledning.

PS

Vill du stödja min blogg. Klicka då på det annonser som kommer i mina blogginlägg. Det kostar dig inget men ger mig några extra kronor varje månad. Om nu inte WordPress blockerat alla annonser på min blogg.

29 reaktioner på ”SANT ELLER FALSKT

  1. Befria Sverige 2020-04-30 / 14:57

    Svårt att veta men hur som helst så tycker jag synd om Louise och Jimmies son.. Vad jag vet så blev inte Dulny utesluten utan hoppade av partiet för att börja med sin podcast och projektet ”nordisk alternativhöger” som har nära kontakt med amerikanska alt right rörelsen med antisemiten och vita nationalister Richard Spencer i spetsen.. Gamov blev däremot utesluten.

    Tycker att dom blir överdrivet löjliga med sin skvallerpodd och Dulny påstår att han har varit Åkessons högra hand så känns extra lågt isåfall då han hugger en kniv direkt i hans rygg men om det hela skulle stämma så är det en katastrof speciellt sen SD har intagit en mer sk ”konservativ profil”…

    Sen så är ju saker som detta inte något nytt då man har hört samma saker om Stefan Jakobsson och Mattias Karlsson vilket den först nämnda är bevisad kåtbock så verkar tyvärr vara en del av partikulturen… men som sagt ska man vara försiktig med att påstå saker..

    Gilla

  2. Andersson i Pinan 2020-04-30 / 05:09

    Kan detta vara en förklaring till allt strulet med Jimmies ‘svärmor’? Jimmies före detta sambo kan få det problematiskt om hon träffar någon ny. Oavsett om hen är med i SD eller står utanför partiet. Den kan väl knappast bli tal om något eller några uteslutningsärenden? Jo det kanske det kan. Jag skulle inte bli förvånad.

    Gilla

  3. Tony 2020-04-29 / 19:14

    Vi ska ju inte heller glömma dom två Sossetjejer omedvetna om varandra först,
    men sedan tillsammans gjorde livet till ett helvete för Julian Assange?

    Innan gick Ebba Busch Thor skilda vägar från sin man, så det är ju inte
    första gången det händer,men ganska olämpligt som partiledare.
    Men än har vi bara rykte att gå efter, och låta dem själva reda ut det!

    Gilla

  4. Ölandsbonde 2020-04-29 / 14:57

    ”Medlemmarna i SD får inte rösta fram sina riksdagskandidater till riksdagsvalsedeln. ”
    Då har jag fel. Har för mig att det fanns två listor på förslag senast att rösta mellan. Menar du att partiledningen/valberedningen satte ihop de första 60 namnen och att det sker enväldigt?
    Finns där ingen medlemspåverkan genom att t ex distrikten får nominera kandidater?

    Verkar inte bra, tycker jag. Lika bra de sällar sig till de andra sju.

    Gilla

    • Thoralf A 2020-04-29 / 16:14

      Valberedningen la fram en lista med 60 namn som skulle vara gemensamma för alla riksdagsvalkretsar. Det fanns ett visst missnöje med listan så några personer kom med en alternativ lista men att göra detta är nästan som att be om att bli utesluten eller i varje fall så är du rökt till nya positioner inom partiet. Sedan kompletterades listan med namn från plats 61-72 från varje valkrets. I Kalmar län var det Mattias B Johansson som tog fram ordningsföljden på dessa 12 namn som skulle tillföras de 60 namnen. Jag satt till och med i presidiet för distrikt Kalmar län men jag fick bara listan presenterad för mig. Det var bara att acceptera listan och en icke valbar plats för min egen del i valet 2018.

      Om medlemmarna verkligen fick bestämma så skulle medlemmarna i varje riksdagsvalkrets som t.ex. Kalmar län rösta fram sin egen lista bland de som är nominerade. Det är väl en anledning till varför SD-medlemmar anser att demokratin fungerar dåligt inom partiet.

      Gillad av 3 personer

      • turrim 2020-04-29 / 18:00

        Detta visar klart vad MBJ har för sinnelag. Hur kan ni ärliga medlemmar med öppna sinnen arbeta under en sådan självutnämnd diktator? Som dessutom på något sätt har partiledarens stöd.

        Gilla

      • Ölandsbonde 2020-04-29 / 19:07

        Det stämmer. Vad jag trodde var att distrikten fick komma med nomineringsförslag till valberedningen och att medlemmar sedan fick rösta fram de första 60 kandidaterna som, efter koll, blir valberedningens förslag. Och att självklart platserna 61-70 utsågs av medlemmarna i länet genom någon form av röstning. Gör inte t ex moderaterna så? Hur kan medlemmar i SD acceptera att en man styr vilka som ska vara på riksdagslistans plats 61-70? Ni är fan värre än sossarna med sina ombudsmannaval.

        Gilla

      • Sven d.ä. 2020-04-29 / 20:41

        Hela idén med att ett parti ska ha ngt med ordningsföljden att göra är odemokratiskt. Låt väljarna avgöra genom att markera med 1, 2 och 3.

        Gilla

      • Sven d.ä. 2020-04-29 / 21:33

        ”Det var bara att acceptera listan…” Med facit i efterhand skulle du aldrig accepterat. Du skulle satt hårt mot hårt. Men svårt att förstå och se möjligheterna när plötsligt ngt sker snabbt.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-29 / 23:32

        Hur då hårt mot hårt? Jag fick vara glad att jag fanns med på listan överhuvudtaget.

        Gilla

      • Sven d.ä. 2020-04-30 / 17:49

        Hårt mot hårt. Jag förstår, det kanske inte fanns en annan utväg. Du har förstås tänkt tanken om du inte accepterat listan, vägrat rösta på den eller hur nu ni nu gör. Men det kanske kommer i boken. Hur som helst så tror jag att du har lagt ned mer tid i valarbetet än andra för din plats i Kommunalfullmäktige.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-30 / 18:41

        Ja, det kan man nog lugnt påstå utan att få dåligt samvete.

        Gilla

  5. Mattias R 2020-04-29 / 13:23

    Har hört podden nu.
    Om det absolut inte stämmer så bör en förtalsanmälan redan kommit in. Har man någon självbevarelsedrift gör man inte en sån podd utan att ha rejält på fötterna. Och det tror jag skaparna har, i stor mängd.
    Vore jag JÅ hade jag omgående klivit av från politiken och sökt hjälp, han har ju förmodligen en stark missbrukspersonlighet och då finns hjälp att få. Om det visar sig vara sant förstås.
    Även om inte precis allt stämmer gör nog en hel del det. Och tar inte förtroendet för honom hos partiets sympatisörer slut, är det mer än märkligt.

    Får ju säga att uttrycket ”skita i det blå skåpet” just blev rätt aktuellt.

    Gillad av 1 person

    • Ölandsbonde 2020-04-29 / 14:50

      Man behöver inte ha ”ha rejält på fötterna” för att slippa bli fälld för förtal. Det kan vara hur sant som helst. Det saknar betydelse i en förtalsprocess.

      Gillad av 1 person

      • Thor 2020-04-29 / 23:16

        Jo, det är något som en känd djurplågare utnyttjar. Undrar om andra länder har en lika absurd lag?

        Gilla

  6. Bajen666 2020-04-29 / 12:58

    Jag har inget som helst förtroende för dessa två herrar ( Chris och PG) men som du också skriver så ingen rök utan eld…och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Jimmie klampat i klaveret både en och två gånger…lätt hänt med lite alkohol inblandat samt att flickvännen är långt borta.

    Stämmer allt så tycker jag verkligen synd om Louise Erixons och sonen Nils, tycker hon gör ett strålande arbete med Sölvesborg trots alla vänsterliberaler och HBTQ-rörelsen som motarbetar henne på daglig basis.

    Gillad av 4 personer

  7. Kalle 2020-04-29 / 12:19

    Många unga par utsätts för frestelser från alla håll och kanter. Speciellt de med maktpositioner. Många unga par biter ihop och går vidare här i livet. Andra bryter.
    Sådent är livets gång, helt mänskligt!!!

    Beklämmande för SD är att en del kvinnliga riksdagsledamöter har gått ”sängvägen” för sin plats i riksdagen.

    Då har SD gått fööör långt åt fel håll.

    Gillad av 2 personer

    • Maja Dacke 2020-04-29 / 17:16

      Jämför med andra sängvägsvandrare inom politik och media … Det är så vanligt sedan mycket länge – unga snärtor och deras farfäder – och inget att förvånas eller förskräckas av. Det kommer alltid att fortsätta så här.

      Värre tycker jag att det är när vuxna kvinnor blir sängvärmare gång efter annan under åratal och sedan anmäler våldtäkt! Var finns moralen här? Svekmoral!

      Åkesson var förresten inte ensam om besluten att öppna för riksdagsplatser o d.

      Gillad av 1 person

  8. nilscobra 2020-04-29 / 11:54

    Förutsatt att det är sant. Så tycker jag det är väldigt allvarligt att individer han prasslat med tillskansat sig höga positioner i partiet. Det problematiska här, även om man tycker det är klandervärt är alltså inte prasslet i sig utan att folk dragit fördelar av det. Om jag var Åkesson så skulle jag avgå nu innan han tvingas avgå på grund av detta. För inte kan han väl sitta kvar efter detta OM det nu stämmer?

    Gilla

    • Maja Dacke 2020-04-29 / 17:09

      Avgå? Löjligt! Åkesson måste väl få bete sig som så många andra i hans bekantskapskrets. Och han håller sig nog bara till fruntimmer, eller ..? Hans förmådda partikamrater kunde bara inte låta bli …

      Gillad av 1 person

      • nilscobra 2020-04-29 / 19:52

        Det problematiska här är inte prasslet i sig (hans privatliv) utan att personer han prasslat med kunnat tillskansa sig högre positioner i partiet.

        Gilla

  9. Lollo 2020-04-29 / 10:37

    Att SD har satt upp älskarinnor och släktingar på riksdagslistan har framkommit tidigare i andra sammanhang. Detta kan säkert förekomma även i andra partier vilket tyder på ett korrupt valsystem. Partierna har för stor makt i Sverige. Man borde införa ett personval värt namnet där alla som vill kandidera till riksdagen kan göra så. Vill partierna inte godkänna att en person kandidera för partiet borde man kunna kandidera som oberoende. Det borde vara en enkel sak att införa med dagens internet. Alla kandidater kan presenteras på valmyndighetens hemsida och man borde kunna rösta digitalt. De som får flest röster blir sedan riksdagsledamöter oavsett om de tillhör ett visst parti eller inte. Det nuvarande systemet är sjukt, odemokratiskt och gynnar bara en politikerelit som svansar för partledningen och skiter i folket som de ska represetera.

    Gillad av 3 personer

    • Thoralf A 2020-04-29 / 10:50

      Jag instämmer delvis. Personvalet måste få en betydligt större påverkan på vilka som väljs till riksdagen. Sverige behöver riktiga och självständiga politiker, inte knapptryckarkompanier i riksdagen.

      Gillad av 6 personer

    • Ölandsbonde 2020-04-29 / 13:03

      Jag tycker det är bra att kandidater nomineras av registrerade politiska partier. Hur de sedan sköter sina nomineringar är upp till deras medlemmar. Kandidatlistor fastställs genom val i alla partier och dess olika nivåer. Att direkt ”olämpliga” kommer på valbara platser kan man ändå inte överlåta till något allmänt röstande på internet.

      Var och en kan låta fantasin spela vilka som skulle dra många röster. Och ingen känner sig väl så bra av det.

      Jag kommer att tänka på vad A Hitler skrev i Min Kamp om det han kallade den brittiska parlementarismen. Han var emot den formen av styre. Han menade att av 350 ledamöter finns inte mer än 10 som är kunniga i varje fråga. Resten röstar bara som partiet säger. Vidare ansåg han att mindre partier som tycker det är viktigt att komma in i riksdagen för att där få en plattform att föra fram sina budskap tänker fel.
      Rent nys, tycker A Hitler. Det får inte ut några budskap. Pressen skriver som de vill och maler på. Några budskap kommer inte på pränt. Den stora massan får inget veta den vägen. A Hitler menar att folkmakt måste vinnas på gator och torg.

      Ja. Sådan var han den otäckingen. Men jag har ofta för mig själv undrat om de behöver vara så många i vår riksdag.

      Gilla

      • Thoralf A 2020-04-29 / 14:39

        Medlemmarna i SD får inte rösta fram sina riksdagskandidater till riksdagsvalsedeln.

        Gillad av 1 person

      • Maja Dacke 2020-04-29 / 17:03

        Jaså, var han sådan, den otäckingen. Tja, kvinnotycke hade han i alla fall – de var som tokiga efter honom, sägs det. Om det var pga av utseende, makt eller charm lär vi väl aldrig få veta. Samma gäller nuvarande politiker … Jag skulle gärna vilja veta hur det svärmas runt Löfven …

        Gilla

  10. Hacke 2020-04-29 / 10:13

    Man är väl inte mer än människa, sa han som uppfört sig som ett svin.
    Å andra sidan har ju Åkesson ofta framhållit folkhemsskaparen (även om det var högern som myntade begreppet)) och landsfadern Per Albin Hansson som förebild. Om ryktena är sanna går Åkesson minst sagt grundligt tillväga för att leva upp till förlagan också på detta område. Per Albin var ju känd för sitt prasslande vid sidan om.

    Skämt åsido. För mig får ryktena gärna vara just bara illasinnat skitprat från försmådda f d sverigedemokrater.
    Åkesson har ju i de flesta sammanhang visat prov på otrolig stabilitet och mognad med tanke på ålder. Minst sagt imponerande att se honom axla rollen som den kloke och ansvarstagande fadern bland snorungar som Löfvén, Lööf, Lövin och de många andra överåriga pubertalerna i vår högsta beslutande församling.
    Men även om också denna sol visar sig ha sina fläckar är han min partiledare och givne blivande statsminister alla dagar i veckan. Och efterträdaren och jämliken får gärna heta Louise Erixson.

    Gillad av 3 personer

  11. Johan 2020-04-29 / 08:52

    Jag tror det stämmer. JÅ har nog varit rejält otrogen.

    Gilla

Kommentarer är stängda.