HOTFULLA PAPPOR

4H-gården

Igår publicerade Barometern en artikel om att barn kastade sten på djuren vid 4H-gården vid Skälby i Kalmar. När den kvinnliga ansvariga vid 4H-gården sa till barnen att sluta blev barnens pappor arga och hotfulla. De blev så hotfulla att personalen tillkallade polis. När polisen kom till platsen så lämnade de stenkastande familjerna 4H-gården.

https://www.barometern.se/kalmar/barn-kastade-sten-pa-skalby-4h-gards-getter-polis-tillkallades-d15b6a1c

Enligt ansvariga vid 4H-gården skall det vara ett återkommande problem.

Jag ställer mig några frågor.

  • Vad är det för pappor som inte stoppar sina barn från att kasta sten på djuren?
  • Vad är det för pappor som blir hotfulla om deras barn blir tillsagda av personalen? De är ju besökare.
  • Blev papporna hotfulla på grund av att det är en kvinna som säger till barnen och papporna?

Allt i denna historia tyder på att det rör sig om utländska barn och pappor. Det sannolika är också att de kommer från något MENA-land.

Svenska pappor låter inte sina barn kasta sten på djuren och dessutom blir de inte hotfulla om de blir tillsagda av just den anledningen.

Men varför skriver då inte Barometern hela sanningen bakom denna händelse? Varför måste jag och alla andra börja spekulera om vilka som kastade sten på djuren och vilka papporna är? De flesta förstår säkert anledningen.

Jag skickade igår mejl till både journalisten Janet de Kriek som skrivit artikeln och till Tina Burvall på 4H-gården som omnämns i artikeln men ingen av dem har svarat. Jag har även försökt kontakta ordförande för 4H-gården Jennie Hinkel men ingen återkopplar. Jag ville få en bekräftelse på att det rörde sig om invandrarfamiljer. Troligen är både journalisten Janet de Kriek och Tina Burvall rädda för att bekräfta dessa uppgifter och vilka konsekvenser det i så fall skulle få för dem. Nu får jag själv åka ut till 4H-gården och prata med besökare och personal.

Att de inte svarat ser jag faktiskt som en bekräftelse på att det handlar om invandrarfamiljer. Hade de varit svenskar hade dessa tre kvinnor med all sannolikhet svarat på mina mejl.

Varför skall denna grupp av invandrare alltid skyddas från kritik?

I Facebookgruppen ”Kalmar” diskuterar händelsen vid 4H-gården. Det som är så helt otroligt är att så många uppenbarligen tror att det handlar om svenska pappor och deras barn. De tycks inte förstå att Barometern mörkar personernas bakgrund.

UPPDATERING

Tina Burvall har idag på förmiddagen svarat på mitt mejl men inte svarat på min frågor om hur papporna var hotfulla eller om de hade utländsk bakgrund. Däremot skrev hon om helt andra saker. Jag har dock fått nya uppgifter från ett annat håll.

I det här inlägget på Facebook kan man se hur får behandlas i Marocko. Utan tvivel så kommer dessa får få halsen avskuren och en plågsam död. Det kallas halalslakt.

 

 

34 reaktioner på ”HOTFULLA PAPPOR

  1. Fotboll 2020-08-07 / 13:42

    Vidriga avskum!

    Gillad av 1 person

  2. Blackout 2020-08-06 / 18:35

    OM Sverige nu hade varit ett normalt land,
    så hade de sunda krafterna i djurrättsrörelserna / jaktsabotörerna släppt sina sågar under jakttornen, övergett brytverktygen utanför ladugårdarna, bränt sina hotfulla plakat och listorna på jägare o. lantbrukare de planerar att terrorisera!
    …och A.S.A.P. bege sig till Skälby i Kalmar för att konfrontera det djurplågande, sadistiska och våldsbejakande slöddret med sin destruktiva kultur.

    MEN….
    Djurrättsrörelsen är tyvärr numera infiltrerad av kommunister / militant vänsterpack som styr vad som får sägas o inte.
    Rörelsen engagerar vänsterblivna kvinnor med kronisk logikbrist, samt andra unga lättledda och inskränkta individer med snedvriden empati, revolutionär livsåskådning och blossande våldskapital.

    Rädslan för att bli kallad rasist med dess konsekvenser, är större än empatin för djuren.

    Ytterligare en sund röst med oemotsägliga erfarenheter, i ett f.ö. trasigt samhälle:

    Gillad av 1 person

  3. Andersson i Pinan 2020-08-06 / 18:03

    Sätt stopp för vansinnet! Nu!!!

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/kommunalrad-vill-stoppa-fredagsbonerna-i-brunnsparken

    https://www.expressen.se/kvallsposten/kommunalrad-vill-stoppa-fredagsbon-i-brunnsparken/

    https://www.blt.se/ronneby/polisen-gor-ingen-omprovning-for-fredagsbonen-256a6fc6

    https://www.sydostran.se/ronneby/forslaget-fredagsbon-i-brunnshallarna-0f777d85

    https://www.sydostran.se/ronneby/kommunalrad-kritisk-till-muslimsk-bon-i-brunnsparken-51cc0135

    https://www.sydostran.se/ronneby/far-tillstand-till-bon-i-brunnshallarna

    Det kan inte vara polisens ska att bestämma vilken religion vi ska ha i vårt land. En polis som inte gör sitt jobb är sämre än ingen polis alls. Vi behöver inte ett rättsväsende som inte vet vad rättvisa är. Vi behöver lagstiftning där alla är lika mycket värda utan hänsyn till värdegrund.

    Gillad av 1 person

  4. Ò Hyra 2020-08-06 / 17:40

    Sverige styrs av verklighetsfrånvända politiker som ser islam och muslimer som helt vanliga människor med en tro likt kristendom eller judendom. De varken vill eller kan förstå att islam är en politiskt-religiös ideologi med målet att på sikt islamisera hela sin omgivning.

    Redan idag kan vi se prov på detta i de ”särskilt utsatta områdena” där moralpoliser patrullerar och ser till att kvinnorna döljer sitt hår och att Koranens bud efterföljs.

    För att motverka detta öser den rödgröna regeringen miljarder skattekronor över dessa områden samtidigt som svenska pensionärer inte har råd till tandvård och föräldrar till handikappade barn blir av med sitt assistansstöd.

    Gillad av 1 person

  5. Andersson i Pinan 2020-08-06 / 13:50

    En kollega till svetsloppan sprängde hela Beirut i luften …

    Gilla

  6. Otto 2020-08-06 / 13:36

    Läser nu på SR att det var fåglar som plågades på ett lantbruksföretag i Kalmar län. Guldfågeln i farten igen?

    Gilla

    • Thoralf A 2020-08-06 / 16:06

      Nej, Cedergren i Fliseryd. Uppenbarligen en extern städfirma som slagit ihjäl kycklingar och klämt dem i dörrar. Vilka kan jobba på en städfirma som jobbar på nätterna?

      Gillad av 1 person

      • Corona 2020-08-06 / 17:13

        Dessa företagare anlitar alltså kulturberikare till att utföra städjobb med statliga bidrag? Inte lustigt det inte finns jobb till lågutbildade svenskar längre.

        De passade på att ha ihjäl lite hönor till den muslimska högtiden.

        Gillad av 1 person

  7. Apan 2020-08-06 / 13:24

    Det är uppenbart att Tina Burvall vill skydda dessa medvetet. Varför annars undvika svara på frågorna?

    Gillad av 1 person

  8. Otto 2020-08-06 / 13:06

    Det är ju allmänt känt att dessa kulturer har en annan syn på djurhållning. Vilka är det som plågar igelkottar, katter och fåglar?

    Gillad av 1 person

  9. Tony 2020-08-06 / 12:20

    När inte begripet är större hos Föräldrar, så är det inte konstigt att barnen
    beter sig som dom gör. Kanske en månads indraget bidrag med hot om fler
    hade kanske fått dessa figurer att tänka till lite. Men krav ställs endast på
    Svenskar.

    Gillad av 1 person

  10. Edde 2020-08-06 / 10:52

    Att dessa pappor kommer från icke skidåkande länder behöver man ju inte tvivla på.

    Gillad av 3 personer

  11. Sven d.ä. 2020-08-06 / 08:48

    Är inte detta typisk svenskt som Thoralf skriver ”Man kan gå till affären utan att behöva trängas och på vägarna blir det lugnare och behagligare.” Vi uppskattar oss själva som individer men också familjen och den lilla vänkretsen och sedan naturen. Men efter det drar vi en gräns. Svensken är inte extrovert utanför den lilla kretsen. Jag tror att svensken vill sitta i sitt lilla torp under semestern, arbeta runt huset, läsa en bok i lugn och ro, kanske ta en kopp kaffe med en nära vän.

    När den ursprungliga svenska kulturen och levnadssätt möter en extrovert och gapig kultur som har importerats – så blir det konstigt nog inga konflikter. Nej svensken knyter sig ännu hårdare till familjen och den lilla vänkretsen och naturen. Den ”gapiga kulturen” flyttar fram sina positioner och svensken förlorar mark. Sverige behöver en modern Gustav Vasa.

    Gillad av 2 personer

  12. Hans 2020-08-06 / 08:30

    Dessa människor med en så främmande kultur, mentalitet och religion tar sakta men säkert
    över Svea rike.

    De etniska svenskarna bara tittar på och klagar.

    Tyvärr det finns ingen sammanhållning hos dagens etniska svenskar och ej heller krut
    och fananamma.

    Modets deklination.

    Hans

    Gillad av 2 personer

  13. Hacke 2020-08-06 / 08:14

    Bra jobbat Thoralf.
    Jag vet inte vilka som är värst, de ockuperande parasiterna och nya herrefolket eller deras beskyddare, ynkryggarna och folkförrädarna i systemmedia.
    Fy fa’n säger jag bara vilket förfall på alla nivåer i samhället.

    Gillad av 3 personer

  14. Bajen666 2020-08-06 / 07:21

    Djurplågare pedofiler och våldtäktsmän har jävligt svårt för jag t om hatar dom, och dessa avarter förkommer mycket i MENA.

    Sina omänskliga begär och psykopati försvinner inte bara för att man ”flyr” till ett annat land.

    PS; Kan inte denna föreståndare/ordförande Jennie Hinkel skydda djuren så ska hon avgå och låta nån som värnar om djuren ta över.

    PS: 2…Finns det nån polisanmälan om djurplågeri…eller struntade Kling och Klang att ta upp en.?!!

    Gillad av 3 personer

    • Cosmik Debris 2020-08-06 / 04:32

      Varannan vecka ska det vara. Det är illa nog.

      Gilla

  15. jarnbollen 2020-08-06 / 02:39

    ALLA vet vad det är för klientel det handlar om. Sluta smussla för fan! Dags att Svensson vaknar snart??!!! Eller? Men det spelar ju ingen roll att dessa jävla djur kommer att ta över så småningom…Detta kanske är hets mot djurgrupp, men det får jag leva med…

    Gillad av 3 personer

    • Walter 2020-08-06 / 06:22

      Och där avhumaniserade du ett helt folk. Precis som Hitler gjorde med judarna på 30-talet. Känns det bra?

      Gilla

      • L8 2020-08-06 / 09:56

        Vilket folk är det menar du?

        Gillad av 2 personer

  16. stigrydmark 2020-08-05 / 23:33

    Det har ju varit en del rapporter ganska nyligen om attacker på djur och även tortyr. Man får ett klart intryck av invandrare bakom dessa illdåd. Inom vissa kulturer tycks man se ner på djur och behandlar dem föraktfullt och hänsynslöst. Djurplågeri är tydligen populärt.

    Gillad av 1 person

  17. Corona 2020-08-05 / 23:22

    Barometern mörkar i vanlig ordning och kvinnorna vågar inte säga sanningen av rädsla eller för att de är PK. En kombination?

    Gillad av 1 person

  18. Tegnellaren 2020-08-05 / 22:51

    Ingen vågar tala ur skägget och i synnerhet inte i illröda arbetarkommunen Kalmar. Vad är detta för jävla land?

    Gillad av 3 personer

  19. Cosmik Debris 2020-08-05 / 22:31

    Djurplågeri, då kom jag att tänka på en tweet av Linda Snecker

    Linda Snecker på Twitter: ” Det är enkelt att kombinera familjeliv och jobb. Just nu står jag tex på Kolmårdens djurpark i en liten skogsdunge för att strax debattera livstidsstraffet mot Morgan Johansson”

    Hon är alltså motståndare till att mördare, pedofiler, mordbrännare, terrorister och våldtäktsmän får mycket långa och kännbara fängelsestraff.

    Att sedan som sommarnöje besöka en djurpark, där helt oskyldiga djur hålls livstidsfångna i burar – har den falska lilla människan inga som helst problem med? Den varelsen är helt felgängad i huvudet. Hon kan inte tänka. Vid en jämförelse framstår Annika Strandhäll och Veronica Palm som både kloka och balanserade.

    Hon är en vandrande Dunning–Kruger-effekt
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten

    Gillad av 1 person

    • Doken J 2020-08-06 / 09:25

      Linda Snecker hade 0,3 på högskoleprovet, kan vara svar både på det ena och det andra.

      Gillad av 2 personer

      • Thor 2020-08-06 / 10:56

        Det var Veronica Palm. Eller båda.

        Gilla

      • Thor 2020-08-06 / 11:02

        Rättelse: Palm hade hela 0,4!
        Snecker 0,3 precis som du skrev.

        Gillad av 1 person

      • Robban 2020-08-07 / 11:46

        Jag har för mig att man rent statistiskt kan singla slant och då få ett liknande resultat!
        Vilket innebär att dessa damers resultat i det närmaste kan ses som en bekräftelse på någon typ av funktionshinder!

        Gillad av 1 person

    • Ölandsbonde 2020-08-06 / 09:37

      ”där helt oskyldiga djur hålls livstidsfångna i burar”
      Misstänkt muppvarning på det. Här är du på ettt område där du inte har kunskap.

      Fakta är: Det finns inga djur av något slag som inte har det bättre i en djurpark än i det vilda. Läs gärna boken ”Berättelsen om Pi ”, så får du mycket förklarat för dig om djur och natur, Dessutom på ett spännande och underhållande sätt. Det är boken som gäller, inte filmen.

      Gilla

      • Cosmik Debris 2020-08-06 / 16:00

        ”Fakta är: Det finns inga djur av något slag som inte har det bättre i en djurpark än i det vilda”

        Det var nog det mest korkade jag läst på länge. Hoppas att du skämtar? Orkar inte argumentera mot dumhet.

        Gillad av 1 person

  20. Håkan Spångberg 2020-08-05 / 22:21

    Vår en gång så stolta, suveräna nationalstat sjunker långsamt ner i dyn.
    Sverige RIP.

    Gillad av 2 personer

    • Onkel Björn 2020-08-06 / 01:01

      Håller med.

      Gillad av 1 person

    • L8 2020-08-06 / 10:09

      Ja man undrar ju vad det var som var så hemskt och dåligt med ett homogent land? Jag minns det som lugnt och skönt.

      Gillad av 2 personer

Kommentarer är stängda.