ALLA MÄNNISKORS LIKA VÄRDE

Anställda inom Folkhälsomyndigheten har fått hot och hat enligt uppgifter i media. Statsminister Stefan Löfven känner stor vrede enligt Expressen.

Jag har under det senaste året gjort ett flertal polisanmälningar om både hat, hot och dödshot. Ingen i media har brytt sig om mina polisanmälningar och hoten. Inte heller några politiker i Kalmar, allra minst kommunalrådet Johan Persson.

https://thoralfsblogg.com/2020/10/18/fuck-islam-2/

https://thoralfsblogg.com/2020/01/08/polisforhor/

Beror det på att hatet och hoten med stor sannolikhet kommer från muslimer.

Hatet och hoten fortsätter så fort jag skriver om moskén i Kalmar eller om islam. Se nedan.

33 reaktioner på ”ALLA MÄNNISKORS LIKA VÄRDE

  1. messkalle 2021-02-20 / 08:05

    Thoralf är ett föredöme för FHM när han publicerar polisanmäler hot. FHM behöver bara sätta EN datafreak på att identifiera och publicera verkliga hot. Den som upprepar hot mot myndighetspersoner skall mottaga HOT om polisanmälan.
    Själv hatar jag Lena Hallengrenä pladdrande #jagstårinteut. Upplever LH detta hotfullt får jag pudla och meddela att blusen är bättre än budskapet. Alternativt att hon är så snygg när hon syns.

    Gilla

    • Thoralf A 2021-02-19 / 18:30

      De skickar länkar till mig med Mikael Skråmo som föreläser!

      Gilla

  2. Ölandsbonde 2021-02-19 / 12:25

    Minns du Thoralf? När Mazetti fick skriva vad hon tyckte om SD i ett inlägg på dåvarande Avpixlat?
    Hon fick över 1.600 kommentarer.

    Jag läste igenom alla kommentarer och där var bara vänliga människor som gav sin syn på frågan.
    Två var hotfulla och de kom från samma IP-nummer som hon själv hade. Litet krystade niccar. Var det också. Ing-Marie och Marie-Inga?

    Du har sparat hela inlägget och alla kommentarer.

    I Pressen hette det att hon masshotades och masshatades. Ren lögn.

    Man ska skilja på hat och hot, fast är det hat från sunda människor så blir det hot.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2021-02-19 / 12:33

      Du har in förväxlat Avpixlat med ICA_kuriren?

      Gilla

      • Ölandsbonde 2021-02-19 / 13:34

        Nej. Hennes upsrungliga inlägg var en krönika i ICA-kuriren, som var väldigt grov. Efter den så erbjöds hon plats på Avpixlat att skriva en förklarande text.
        Jag är rätt säker på att du har den nedladdad. Eller är det bara ICA-krönikan du har? Skulle vara uppfriskande att få läsa den igen.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-02-19 / 13:38

        Finns länk till krönikan i kommentarerna

        Gilla

  3. janne 2021-02-19 / 07:57

    Varför ska dom ge sig på FHM arbetar inte dom på order från regeringen undrar jag eller har jag fel.

    Gillad av 1 person

    • Frang 2021-02-19 / 21:23

      Till Janne

      Jo så är det, men sorgligt nog är svenskar väldigt oorienterade beträffande statskunskap.

      Gilla

  4. Tony 2021-02-19 / 07:23

    Stefan Löfven är en katastrof,först sitter han ovch leitimerar sina ministrar
    som strör hat o grova tillmälen över Sverigedemokrater, och sen sitter han
    och gnäller över att någon gör sdamma sak med sina politiskt tillsatta
    tjänstemän??
    Har någon hört honom med att säga att han fylls av vrede över alla knivdåd
    och våldtäckter som utförs av hans importerr??

    Nej S.L är ern feg krake!

    Gillad av 5 personer

    • Tony 2021-02-19 / 07:26

      Ursäkta felstavninmgar, ibland går det lite fort.

      Gilla

  5. Evert 2021-02-18 / 21:42

    Så Sossarnas hat mot SD gillar du eftersom du har censurerat mig mig, Ja dom var ju taskiga vid dig. Hycklare !!!!!

    Gilla

  6. Evert 2021-02-18 / 21:01

    Men hot o hat o kränkningar mot SD från de egna politruckerna det gillar han.

    Gillad av 2 personer

  7. B.Högst. 2021-02-18 / 20:42

    Men vad menar Fhm med ordet hat? Det är är väl knappast förbjudet att ”hata” någon eller ngt? Ungefär som ngn person skulle säga till ngn annan ”jag hatar dig”, det säger väl folk dagligen till varandra, t.om på dagisnivå. Att ”hota” ngn med ”våld” eller ”hot om våld” , det är en annan sak det.

    Att beskylla svenska folket o alla invandrare för hot o hat för att de uttryckt ogillande mot Fhm o myndigheterna hur uselt de hanterat pandemin o därigenom orsakat onödigt många dödsfall i sjukdomen, ja det är bara ett desperat försök att verkligen ”hota” befolkningen om att sluta tala öppet, sluta sprida faran via mediala kanaler, med andra ord är det ju istället myndigheterna som attackerar ”det fria ordet”, o det är väldigt allvarligt, vill Sveriges befolkning verkligen ha diktatur?

    För ditåt leder myndigheterna folket mer o mer.

    Myndighetspersoner borde ha en jur kand i botten, man bör veta vad som krävs i juridisk mening med att kasta ur sig div brottsbenämningar utan att ens veta vad för rekvisim är för ngt.

    Att du Thorvald fått sådana här hot?? Det är vi väldigt förvånade över. Fruktansvärt, du har ju t.om deras ip nummet, borde varit en baggis för polisen!!!! För när man läser dessa, riktade mot en politiker, då är det ett övergrepp mot vår demokrati! Varför har inte Barometern, Johan Persson kommunalråd, o framför allt alliansen larmat?? Helt helt ofattbart!

    Ja, jag håller med tidigare talare i denna tråden, att Palme var en oerhört intelligent människa, o att Löven skulle inte ens platsat som statsråd på den tiden, långt därifrån. Att Palme styrde landet så bra berodde på att han var både streetsmart o högintelligent, ngn sådan ledare hade behövts i dessa tider när landet har blivit helt upp o ner.

    Gilla

    • Lars 2021-02-19 / 06:33

      Överskatta varken utbildning eller intelligens. Epiteten stämmer på Palme men han åstadkom också galna beslut, som att ta bort tjänstenmannaansvaret och principbeslutet att göra Sverige mångkulturellt. Så när bildning och intelligens används till dåliga ting kan det vara förödande. När ledarskap grundas på klokskap, erfarenhet, empati etc. brukar de mesta bli bra.

      Gillad av 2 personer

      • Roland Salomonsson 2021-02-19 / 10:49

        Och grundas på ”konservatism”. Ungefär ”Behöver något ändras, så gör det i små steg, så att det är lätt att återställa efter sådant som visar sig gå snett”!

        Gilla

      • tompas11 2021-02-19 / 11:01

        Ställ dig också frågan varför senare borgerliga regeringar inte infört tjänstemannaansvaret och varför de heller inte förändrat principbeslutet om att Sverige ska vara mångkulturellt.

        Gilla

      • Benny 2021-02-19 / 11:55

        Palme tog väl bort tjänstemannaansvaret för att utbildningen redan på den tiden var undermålig och skapade en massa okvalificerade byråkrater och statliga tjänstemän! Han insåg väl att om ansvaret låg kvar skulle ingen våga ta jobben! I stället för att bättra på utbildningen som flumskolan mer eller mindre avskaffat så ansåg nog Palme att det skulle bli mindre besvärligt att helt enkelt sänka kraven….På den vägen är det dessvärre! Palme var skolminister när flumskolan infördes! Dock jämfört dagens kaosskola så var väl t o m flumskolan ljusår bättre!

        Gilla

      • Anonym 2021-02-20 / 12:35

        Man kommer längst med utbildninng. Beträffande Palme, finns ingen människa som är perfekt, men korkad var han inte som Löven. Det var nog tur att tjänstemannaansvaret togs bort, annars hade vi inte haft några myndigheter överhuvudtaget, det ska vara chefen som halshuggs när ngt blir fel, annars fungerar inte ngn organisation. På Palmes tid var det definitivt inte så stor invandring som i sin tur slagit ut vårt välfärdssystem och försämrat sjukvård, skola, åldringsvård, m.m, som däremot Löven orsakat. Under Lövens tid har befolkningen ökat med ett par miljoner pga att grindarna till Sverige öppnades helt för ca 6 år sedan, utan ngn som helst kontroll.

        Nu får vi skattebetalare stå åt sidan med inbrott i våra källare och bilar o cykelstölder o bedrägerier m.m som polisen inte har tid med, för nu har polisen fullt upp att utreda plötsliga balkongmord som vi aldrig tidigare haft i Sverige, utredning på högsta nivå där Säpo är inblandat i dessa IS krigare och kärringar som tagit sig dit men som vill hem nu villigt, polisen släpper allmänhetens bekymmer och servar denna skiten istället, pedofeli genom barnäktenskap ska polien också utreda nu vilket vi aldrig haft problem med tidigare i Sverige, våldtäker av unga pojkar, det ska polisen också utreda, ett brott vi aldrig haft problem med i Sverige tidigare, försäkringskassebedrägerier där folk tagit med sig massor av bidrag och flyttat tillbaka till sina hemländer och försörjs i hemländerna av oss skattebetalare, sådant har vi inte heller haft i Sverige och ska utredas, NÄR har polisen tid att utreda de brott som de hårt jobbande skattebetalarna vill ha hjälp och stöttning för, som inbrott t.ex, nej inom polisen finns inga resurser, så illa är det, för de som invandrat hit har tagit med sig sin kultur och sin fortsättning på brottslig väg.

        Ja, man kan verkligen fråga sig, Va Faen Får jag för pengarna!

        Gilla

    • Andersson 2021-02-19 / 07:17

      Att hata är sunt. De människor som inte förmår hata är inte som de ska vara. Det är bara föremålen som varierar. Företeelser, sammanslutningar och enskilda personer. Vår statsminister Stefan Löfven är ett utmärkt exempel. Han hatar sverigedemokrater och han hatar Jimmie Åkesson. Hata är mer än tycka illa om.

      Att älska är också sunt. Det är samma sak här att det är föremålen som varierar. Företeelser, sammanslutningar och personer man tycker om. Älska är mer än tycka om.

      Att hata eller älska är inte förbjudet inte ens olagligt. Men journalister och politiker försöker hamra i oss att det är olagligt att hata. Ordet hat finns inte i lagboken. Inte ens som hatbrott. Det är nyspråk och ju mer nyspråk ju värre. Den dagen det blir olagligt att hata är vi illa ute. För att inte tala om den dag det blir förbjudet att älska.

      Det är redan förbjudet att uttrycka sina åsikter i tal och skrift. Fel åsikter kallas hets mot folkgrupp. Nu har det kommit i dagen att det ska vara förbjudet att granska statsmakten, att kritisera myndigheter och deras medlöpare. Det kallas hat och hot. Men det är bara olaga hot som är olagligt.

      Såvida det inte gäller sociala media. Facebook, Instagram, Twitter och dylikt.

      ********************************

      I kärlek och hat, fiende, kamrat,
      glädje och sorg, hydda och borg.
      Tar vi ett kort på barnen i sommar tid,
      när dom dansar, när vi dansar.
      En stund på jorden.

      Peter R. Ericson

      Gillad av 1 person

    • messkalle 2021-02-19 / 07:41

      @B.Högst. Håller med dig om Palme. Hans arrogans och pedagogiska teknik orsakade nog hans död. He var en person som blev både älskad och hatad. Jag har alibi för den 28 februari 1986. Jag befann mig utomlands.

      Du skriver ”Myndighetspersoner borde ha en jur kand i botten, ….” Instämmer ALLA myndighetspersoner och politiker ska ha studerat grundkurser i juridik och samhällskunskap. På regeringsnivå måste de ha avlagt en högskoleexamen. Nu har många många bara ett munvädersbetyg.

      Gilla

  8. Jan 2021-02-18 / 20:22

    Dubbelmoralen är enorm!

    Gillad av 1 person

  9. Mats 2021-02-18 / 20:02

    Det är ju inte så konstigt egentligen med alla dessa muslimers hat med tanke på deras pedofila mördarprofet,sen är de ju inavlade och det är allmänt känt att inavlade blir fuckade i skallen

    Gillad av 2 personer

  10. Hacke 2021-02-18 / 19:03

    Sådan herre sådan hund eller som man sår får man skörda.
    Stefan Löfven går nu ur och förfäras över tonläget och talar om åtgärder.
    Då borde han få fullt upp med att i första hand ta itu med sig själv, sina ministrar och sin valboskap som är värsta syndarna när det gäller att så hat och splittring i vårt land.
    Att någon förutom just bidragsinvällarna fortfarande kan rösta på detta vidriga parti med dagens avskyvärda representanter övergår mitt förstånd.
    Sådär, det var mitt bidrag till det uppriktiga hat jag känner för politiker-/medieetablissemanget som förvandlat vårt forna välmående, trygga och homogena Sverige till oigenkännlighet.
    Om de haft minsta vett och förstånd borde de förstått att detta är precis vad deras illgärningar mot det egna folket leder till.

    Gillad av 4 personer

    • Ò Hyra 2021-02-18 / 19:35

      Du tog orden ur munnen på mej. Tack Hacke.

      Gillad av 1 person

    • Ros 2021-02-18 / 21:45

      Så sant! Exakt så.

      Gilla

  11. Ò Hyra 2021-02-18 / 18:37

    För 50 år sedan skulle en sådan som Stefan Löfven inte ha haft en chans att klättra inom sossepartiet, på den tiden krävde man lite bakom pannbenet även av sossar.

    Palme må ha varit ett sv… men ointelligent var han inte

    Gillad av 1 person

  12. Ò Hyra 2021-02-18 / 18:34

    Vad Sverige behöver är färre poliser och fler snutar.

    Gilla

    • tompas11 2021-02-19 / 11:05

      Vad Sverige behöver är färre invandrare och utvisning av de som inte kan sköta sig. Då behövs det varken fler poliser eller snutar.

      Gilla

  13. Ò Hyra 2021-02-18 / 18:24

    Precis vad jag tänkte när jag satt i bilen och hörde stöveln Löfven. Kanske beror det inte bara på att hoten har kommit från muslimer. Löfven har ju varit duktig på att utmåla 20% av Sveriges befolkning som näst intill nazister och därmed i hög grad bäddat för den situation som råder.

    Som man bäddar brukar man få ligga. Korkad som Löfven är utan egen moral eller resning har han lyssnat på sina rådgivare och trott sej ta poänger.

    Det har misslyckats och hans arbetarväljare har i avsky vänt honom ryggen.

    Gillad av 3 personer

    • Hacke 2021-02-18 / 20:50

      Tack till dig också. Huvudet på spiken.

      Gilla

    • Roland Salomonsson 2021-02-19 / 11:31

      Vilka är nazisterna? Numera! den som kan sin historia, vet också att det finns en lång lista av KOMMUNISTISKA ideologier. Där har vi även nazismen – Leninism (bolsjevism), stalinism, socialism, trotskism, nazism, fascism, islamism, maoism, röda khmeer, kulturliberalism/-marxism (nazism i ”nya kläder”), vänsterliberalism (nazism i ”nya kläder”).
      Enda skillnaden mellan dem är hur ”den store ledaren” skall utses, av vilka resp ur vilken grupp. Alla syftar till att bygga ”paradiset” – genom diktatur! Alla är de ANTIDEMOKRATISKA!

      ”Äkta” liberalism är numera död i västvärlden (Sverige). Ingen kan föra liberal politik med kommunistisk bidragspolitik.

      T o m om man studerar svenska MSM/Public Service, så inser man att den vänsterpropaganda dessa (försöker) indoktrinera med ÄR EXAKT VAD NAZISMEN STOD FÖR. Som det sägs – ”den som säger det är själv det” – alltså nazist. Alltså är Sveriges största parti NAZISTER! – något förenklat. S inrymmer massor av kommunistiska ideologier, vilket en ”elit” tagit organisatorisk kontroll över. LO är fascismen. ABF är nazismen, numera infiltrerad av islamism. Även C är nazister, vilket de och media döljer genom att kalla sig ”vänsterliberala”. Givetvis kan inte äkta liberalism förenas med vänsterpolitik. MP-fanatiker är snarast att likna vid islams ”muslimska brödraskap”

      De länder inom västvärlden, som f n har raket-ekonomier och ÖKAR sina medborgares välstånd är sådana som leds av konservativa krafter. Välstånd är lika med BNP per Capita. Ungern, Polen, Tjeckien. De har stått under kommunistisk diktatur, och minns fortfarande detta förtryck OCH VILL INTE DIT IGEN! Det är också dessa länder som har utvecklat demokratin, så att större del av befolkningens åsikter kommer till tals. Massor av lokala resp nationella ”folkomröstningar” talar om för politikerna vad folket kräver. Den politiker som inte gör vad folket kräver blir bortröstad snaraste tillfälle. Någon egentlig politikerklass vill man INTE ha igen! I Sverige är det ingen politiker, inte ens den ”blå” sidan, som pläderar för att reformera demokratins uttryck. Snarare är alla partier i glidning mot extrem kommunism i tron att detta är vad som kommer att ge följare och röster. Resultatet blir tvärtom. Varför stötta en ”halv-kommunistisk” organisation, när det lika väl går att stötta ”originalen”. SD och KD kommer m a o att radera ut sig själ, eftersom de inte vågar stå för sina åsikter (gentemot media).

      Det framtida parti som kommer att lyckas motstå vänstern, är det som lägger upp konservativ politik utan vänsterglidning, står fast vid denna politik, pläderar för fler bindande folkomröstningar (i synnerhet rörande EU-beslut resp internationella konventioner), visar hur demokrati skall utföras genom regelbundna interna medlemsomröstningar, inte låter sig styras av mediadrev, samt pläderar för domslutsrevideringar gentemot Riksdagens ursprungliga beslut, återinföra tjänstemanna-ansvaret! Listan kan förståss göras längre. En viktig detalj är att Riksdagen tar kontroll över HELA SIDA, vilket idag är S ”privata” konto för undergrävande kommunistisk verksamhet i massor av länder som formellt är vänner till Sverige.

      Gilla

Kommentarer är stängda.