HUR KUNDE DET GÅ SÅ ILLA?

Ännu en bekant har avlidit av covid-19. Han kämpade många veckor på sjukhus med sjukdomen. För en vecka sedan skrev han följande på Facebook.

”Inte bra alls ikväll svårt med andningen jag stänger av telefonen nu godnatt.”

Det var det sista livstecknet. Jag har kollat hans Facebook varje dag sedan dess men det har inte varit några uppdateringar. Idag på morgonen läser jag att han avled igår.

Vila i frid Olof!

Samtidigt blir jag ännu mer ledsen och förbaskad på alla förnekare som brukar hoppa på mig när jag tar upp Coronaviruset och covic-19 på min blogg. Eller alla som hoppade på mig när jag valde att vaccinera mig och skrev om det på bloggen. Jag var en svikare, en idiot och begrep inget om den stora ”konspirationen” enligt dessa förnekare.

Jag har tänkt mycket på detta under de senaste månaderna. Hur har så många människor kunnat bli så misstänksamma mot samhället. Man misstror nästan allt som kommer ifrån staten och som förmedlas av media. Man lyssnar och sätter betydligt större tilltro i vissa fall till minst sagt konspiratoriska webbsidor.

Hur har det kunnat gå så illa?

Jag använder själv alternativ media i väldigt stor utsträckning men jag lyssnar även till Sveriges Radio P1 och ser på SVT:s nyheter och andra medier. Sedan kan jag själv bedöma vad som är riktigt. Public service utelämnar ofta det som inte är politiskt korrekt och vinklar sina nyheter. Alternativa medier utelämnar inte dessa uppgifter men de vinklar ofta sina nyheter också. Men tar man del av båda ”sidor” så landar man ofta mer rätt, enligt min uppfattning. Samtidigt får man en förståelse för hur public service och pk-media jobbar med sin indoktrinering, oavsett om det gäller migration, brottslighet eller klimatalarmism när man tar del av alternativa medier.

Jag kritiserar ofta public service på min blogg och det med rätta!

Min slutsats är att politikerna på riksnivå som suttit i regeringsställning bär ett stort ansvar tillsammans med public service och pk-media för att misstron mot samhället blivit så monumental inom vissa grupper. Och att alla dessa konspirationsteorier får fäste och gror hos så många människor.

Vi har en statsminister som berättar sagor för folket, den tidigare statsministern, han med ”öppna era hjärtan” var inte ett dugg bättre. Båda lika oärliga. Vi har en socialminister i Lena Hallengren som hellre skyller på andra än tar eget ansvar och regeringens ansvar för Sverige misslyckande med Corona och covid-19.

Genom sina falska påståenden och ibland rena lögner eller undvikande av fakta så bygger man inte folkets förtroende, vare sig man är politiker eller journalist/chefredaktör. Man undergräver sakta men säkert sin egen plattform och skapar misstroende. Ett utmärkt och slående exempel är de fem kvinnomorden som debatterats flitigt de senaste veckorna. Det är endast i alternativa medier vi kunnat läsa att fyra av gärningsmännen har utländsk bakgrund.

För mig är det glasklart vem som bär skulden till att så många misstror samhället. Det gamla ordspråket ”som man bäddar, får man ligga” stämmer helt och hållet i detta avseende.

Men ingen verkar sätta Sverige först. Inte ens statsministern och regeringen!

Hur har det kunnat gå så illa?

62 reaktioner på ”HUR KUNDE DET GÅ SÅ ILLA?

  1. PL 2021-05-17 / 16:31

    Hej Thoralf, berättelsen om din väns frånfälle är gripande. Vi vet dock ej om din vän hade fått två doser av vaccin eller om han var ovaccinerad. Personligen känner jag åtminstone ett par dussin personer i olika åldrar med varierande hälsotillstånd som haft Covdíd-19. Samtliga hade varit sjuka under mindre än en vecka och blev helt friska.
    Sedan till frågan om vaccinerna är huvudorsaken till att färre blir svårt sjuka och avlider av Covid-19. Svaret är att vi kan inte säga det med full säkerhet, däremot vet vi att viruset är säsongsbundet, virulensen avtar när dagarna blir ljusare. Det positiva med vaccinationerna är att hundratusentals vaccinerade äldre kan känna optimism och levnadsglädje igen,

    Gilla

    • Thoralf A 2021-05-17 / 17:39

      Jag vet vad som gällde i det aktuella fallet där en bekant avled efter lång tid på sjukhus.

      Det finns statistik som visar att dödligheten har minskat för de äldre åldrarna där en stor andel nu börjar bli fullvaccinerade. Nu kommer sannolikt också dödligheten minska i åldrarna 60-69 år också.

      Självklart beror det på vaccinationerna det syns så tydligt i statistiken!

      Gilla

  2. Monica Eliasson 2021-05-17 / 10:56

    Hej Thoralf, även jag har tagit första dosen Pfizer. Du visade tidigare i ett diagram att just Pfizers vaccin hade resulterat i flest dödsfall, om jag minns rätt. Detta bekräftas av en rapport från Israel, där Lars Ernson i ett samtal med Mikael Willgert, berättar om de talrika dödsfallen efter den omfattande vaccineringen där. 32% högre dödstal för åldrarna 20-30 år, 20% högre generellt i befolkningen, om jag minns rätt.

    Dessutom har Lars Bern, kunnig och påläst, i SWEBB-tv redovisat en studie, som visar att det inte är själva Corona-viruset som är farligast, utan spikproteinet. Studien visar att detta spikprotein i de allvarliga fallen angriper och inflammerar våra blodkärl. Inte nog med det: även de spikproteiner som vaccinerna producerar i våra kroppar kan angripa våra blodkärl. Det är detta som förorsakar blodproppar bla. Och det gäller alla vacciner, vector vacciner såväl som mRNA vacciner.

    Om ni vågar rekommenderar jag starkt dessa två intervjuer på SWEBB-tv. Man blir mycket betänksam och tveksam inför hela vaccineringskampanjen, samtidigt som man känner sig mer eller mindre tvingad att genomgå den. V

    Gillad av 2 personer

    • Thoralf A 2021-05-17 / 12:37

      Har funderat på vem som har gjort studien? Vilka intressen har de?

      Andel avlidna efter vaccinering Pfizer 0,009%, Moderna 0,006% och Astra 0,003%

      Gilla

  3. Hacke 2021-05-17 / 08:05

    ”Hur kunde det gå så illa?
    Här är en avgörande del av svaret:
    ”…en kamp om försörjningen av för ekonomin mer eller mindre onödiga eliter.”
    Sverige i ett nötskal, passande illustrerat med en flinande Mona Sahlin under Metoo-kampanjen.
    En mycket läsvärd och träffande analys kring den nya polariseringen och överproduktionen av ett nytt prästerskap.
    https://kvartal.se/artiklar/overproduktion-av-eliter-bakom-polarisering/

    Gilla

  4. Cosmik Debris 2021-05-16 / 20:54

    GP: ” Gert, 81, lider av hemtjänstens bristande svenska: ”Bryter ned mig”

    Vem vad det som skulle rädda vården? För 12-13 år sedan pratade jag med en kroatiska (inte muslim) som berättade vad hennes muslimska kompisar tyckte om att arbeta inom äldrevården. Jag fattar mig kort: ”jävla svennejävlar”

    Må djävulen ta Stefan, Annie och Märta.

    Gillad av 4 personer

    • Thor 2021-05-16 / 22:21

      Hemtjänsten befolkas i hög grad av migranter därför att det gratis eller i det närmaste gratis arbetskraft för anordnaren.

      Det är ett fulspel utan like, jag märker hur åldriga grannar med hemtjänst indoktrineras att tro ”vi klarar oss inte i Sverige utan dem”.

      Samtidigt som arbetslösa svenskar sorteras bort.

      Gillad av 1 person

      • Cosmik Debris 2021-05-16 / 23:41

        ”vi klarar oss inte i Sverige utan dem”.

        Det är nog det värsta av allt. Folk tänker inte utan litar blint på vad desinformatörerna/lögnarna på SVT/SR säger. Folk måste för helvete börja tänka? Gå in i vilket väntrum som helst och se vilka det är som är patienter. Läkartätheten i Sverige är 3,98 läkare per 1000 invånare.

        Är det någon som tror att det kom över 630 läkare bara under 2015?.

        Gillad av 1 person

  5. Hacke 2021-05-16 / 18:49

    Instämmer till fullo. Ett friskt samhälle behöver vare sig alternativmedia eller s k missnöjespartier.
    I genomruttna Sverige frodas och växer fri media så det knakar och ”missnöjespartiet” som tillkommit p g a de styrandes totalvägran att lyssna på folkets massiva missnöje med den största av ödesfrågor invandringspolitiken skriver politisk framgångshistoria vid varje val och slåss redan om förstaplatsen bland landets partier. Detta trots smutskastning, obstruktion och peststämpling från det samlade politisk/mediala etablissemanget av en omfattning som också det lär gå till historien. Detta i ett land som trots de ideliga övergreppen på folkopinionen inte bara hävdar att man är en fullvärdig demokrati utan dessutom har mage att kalla sig humanitär stormakt!
    Denna ständigt växande massa av uppvaknade, missnöjda och i grunden svikna kommer aldrig någonsin att återvända till etablissemangspartierna eller få något som liknar förtroende för den värsta förrädaren gammelmedia.
    Därför, när man nu ser alltfler tecken på desperation och skälvningar i grundvalarna på denna den vidrigaste av demokraturer, är det nästan så man börjar tro på talesättet om gudomlig rättvisa.

    Gillad av 3 personer

  6. Bergman år 2021 2021-05-16 / 18:35

    Det var väldigt många kommentarer i den här frågan. Tydligen har Thoralf slagit huvudet på spiken. Eller, hemska tanke, kanske rent av råkat kränka någon.

    Jag, gamle man, får väl också vittna om min väg till frälsning. Jag har alltså tagit mina två sprutor med följande försiktighetstid utan mankemang och därefter i rask takt med tåg besökt Dalarna och Skåne och sett solen gå ner i väster lite till höger om Västerbron och inte bara cyklat för att hålla formen utan linkat in med min höftledsprotes på gymmet idag. Long time no see.

    Och på tisdag blir det konferens vid köksbordet med gubbarna som alla har sprutat färdigt och är säkrade från IVA och siktar mot hundra. Därutöver har vi support från underbara Foot of Africa. Och snart kommer appen som säger att vi får fara o flyga vart f-n vi vill och då sk-ter vi fullständigt i all gråt och tandagnisslan. De ni!

    Gillad av 1 person

  7. Cosmik Debris 2021-05-16 / 17:10

    Du frågar: ” Hur har det kunnat gå så illa?” När verkligheten går på tvärs med det som förmedlas och det som krävs av svenskarna blir det till slut ohållbart.

    Fråga: Hur många personer i Sverige har en transexuell identitet?
    Svar: 2015 visade det sig att 0,4 % hade en transexuell identitet (sannolikt lägre, min anm.)
    Fråga: Hur många i Sverige har ett rörelsehandikapp
    Svar: 515 000(5%) har en rörelsenedsättning varav 150 000 använder rullstol.

    Varför ska hela samhället anpassa sig efter 0,4% av befolkningen? I rättvisans namn borde det då inte lagstiftas om att t.ex. ALLA lägenheter och bilar måste handikappanpassas?

    Fråga: Hur många kvinnor arbetar som ställningsbyggare?
    Svar: Av Sveriges 1600 ställningsbyggare är tre (3) kvinnor.
    Fråga: Hur många kvinnor sitter i svenska bolagsstyrelser?
    Svar: Andelen kvinnor i de största svenska bolagsstyrelserna ligger idag på 38 procent

    Borde det inte vara mer angeläget att få in fler kvinnor i ställningsbyggarbranschen för att uppnå jämställdhet i alla branscher?

    Det handlar så klart om något helt annat och det har många förstått. Nämligen om kontroll och totalitarism.

    Socialdemokratisk fascism i korthet:
    Den enda friheten som kan vara en verklighet är Statens frihet och individens inom Staten. För socialdemokraten är allting Staten och inget mänskligt eller andligt existerar. Än mindre har ett värde utanför Staten

    Gillad av 6 personer

    • pllay 2021-05-16 / 17:48

      Annat än om dessa mjuka humanistiska värden kan användas för att öka statens makt, religion till exempel eller kvinnokamp så länge den inte utgör ett hot mot den socialistiska makten.
      Socialism är ett annat ord för totalitär makt, att sätta ordet demokratisk efter ordet socialistisk är en motsägelse i ord och betydelse, en skvader, något som inte existerat och inte kommer existera.

      Gillad av 1 person

      • Cosmik Debris 2021-05-16 / 18:43

        Exakt. Tack!

        Gilla

  8. Kalle 2021-05-16 / 16:25

    Om man tittar i ”facit” på antal döda av Corona i sverige så ligger den över 14 000 avlidna. Jämfört med våra nordiska grannländer som endast har några tusen avlidna i Corona.

    Då inser man direkt att något är totalt fel med sverige!!!
    Antingen Tegnell, Smittskyddsinstitutet eller regeiringen i sverige!!! Kopplar man INTE det så lär den personen inte koppla något alls när det gäller Coronan.

    En ”sopa under mattan” undersökning skulle bildas. Har den kommit till något slut??? Har missat det i sådant fall.

    Är det fel på vår sjukvård med lägsta antalet vårdplatser i hela Europa med de svenska högsta skatterna. Något är alarmerande fel!!!

    Har Tegnelldoktrinen avlivat våra pensionärer i onödan??? I sådant fall har det lyckats med råge.

    Är skrämd över regeringens brist på agerande och handlingsförlamning när det gäller Coronan.

    Varför, har det blivit sååå???

    Det sovande folket sussar sött vidare tills nästa katastrof inträffar och det är de nöjda med!!!

    Många är skptiska till vaccinen sedan erfarenheterna av svininfluensan med oönskade iinsomningar som en bieffekt. Folket tror INTE på myndigheternas lugnande lögner längre med en massa bortförklaringar i statliga medier!!!

    Gillad av 2 personer

  9. Robban 2021-05-16 / 16:05

    Politiker men framförallt media bär ansvaret om den ökande grava misstro som nu råder bland delar av befolkningen inom diverse ämnen!
    Faktum är väl att det snart gäller allt utom möjligen vädret och sportresultaten!
    Mig själv inräknad!
    När det gäller covid och vaccin så misstror jag inte generellt vacciner!
    Vilket i covids fall betyder att jag vägrar låta mig injiceras med experimentiella vaccin, såsom Pfizer, Moderna mf som har år kvar på sina kliniska tester och där absolut ingen kan veta vilka ev långtidseffekter dessa potentiellt kan ha!
    För övrigt så fungerar inte dessa som traditionella vaccin, då de inte angriper viruset, utan påverkar spike proteinet!
    Har 4st bekanta som drabbats svårt av covid! 2 av dom avled, den tredje hamnade på iva men kunde skrivas ut efter ett par veckor!
    Båda hörde till olika riskgrupper! Den tredje är ett barn och klarade sig. Den fjärde fick akut hämtas med ambulans pga andningssvårigheter men fick komma hem senare samma dag! Har dock fortfarande problem månader efter infektionen.
    Så visst finns covid det råder det inget tvivel om!
    Själv hör jag inte till någon riskgrupp och avser därför att avstå alt vänta tills det kommer traditionellt utvecklade och testade vaccin för covid!
    Personligen så anser jag att SVT/SR måste läggas ned pga de inte längre fungerar som nyhetsförmedling, utan snarare som en för regeringen vänsterliberal/vänsterextrem propaganda myndighet!
    All form av presstöd bör avskaffas pga trovärdighet!

    Gillad av 3 personer

  10. Nils Dacke 2021-05-16 / 15:53

    Tack Thoralf, jag instämmer till fullo, när det gäller vaccinet så är de som inte vågar ta detta samma människor som för 150 år sedan hade blivit livrädda för den nya järnvägen som drogs genom landet. När det gäller media och alternativmedia så läser jag båda delarna och försöker skapa mig en egen uppfattning om vad som är sant eller falskt. Jag är lika kritiska till stats och regimmedias s.k fakta som till vissa alternativmedias överdrifter och konspirationsteorier. När det gäller swebbTV så har jag stor respekt för Lars Bern som tekniker och företagsledare och även som kommentator inom politik, däremot anser jag att vissa av hans uttalanden om mat, vitaminer och mediciner som ren påhitt och smörja.

    Gilla

    • 502V8S 2021-05-16 / 23:57

      Efter att ha läst Lars Berns böcker har jag den största respekt för honom, speciellt när det gäller just mat, vitaminer och mediciner. Han har källhänvisningar till det mesta, och att vissa av hans uttalanden skulle vara rena påhitt har jag svårt att se. Vilka skulle det vara?

      Gilla

  11. Benny 2021-05-16 / 14:40

    Politiker och fulmedia är de största skurkarna bakom att folk tappat förtroendet för myndigheter och media! Frågan är hur lång tid det tar att återupprätta förtroendet igen?…Antagligen generationer och en ordentligt upprensning och förbättring av det politiska systemet! Finns det några tecken å att sossarna tänker lämna ifrån sig makten eftersom deras politruker sitter på en massa nyckelositioner i samhället och ilsket bevakar sina förmåner och låtsasjobb? Inga alls utan det blir bara värre med politruker som ska granska vad som är ”sant” i nyhetsflödet och skapa nya myndigheter som jagar oliktänkande m.m. Sverige DDR 2.0 håller på att införas och det ”sovande folket” låter det ske!

    Gillad av 3 personer

  12. Kenny 2021-05-16 / 13:49

    En sväng till då, ok är du säker på att han avled AV covid 19 och inte MED covid 19? Jo jag är fullt medveten av att detta är en kraftigare och hemskare influensa som slår olika hårt och även yngre kan stryka med. Dem få bekanta och bekantas bekanta jag känner till som avlidit har varit äldre med absolut flera bakomliggande sjukdomar. Det är också sant att om någon dör i en trafikolycka och testas positivt för covid räknas det med i statistiken. Sen får man tro vad man vill.

    Gillad av 2 personer

    • Thoralf A 2021-05-16 / 14:01

      Dör människor av cancer eller med cancer? Har det någon betydelse för den som dör i cancer?

      Gillad av 3 personer

      • Fredrik Östman 2021-05-16 / 14:47

        Om det rör sig om mord eller en trafikolycka räknas det inte som cancerdöd ens om man är akut döende i cancer. Däremot räknas alla som en gång före sin död haft ett sant eller falskt positivt test som Coviddöd. Hur kan det komma sig?

        Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2021-05-16 / 15:23

        Mord och trafikolyckor räknas inte som covid-19 dödsfall! Det är en skröna. Ge mig en tillförlitlig källa på den uppgiften.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-16 / 16:59

        Det är ju frånvaron av tillförlitliga källor vi diskuterar.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-16 / 17:32

        Du påstår alltså saker utan att du har någon källa. Men det är ju inte ovanligt.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-17 / 05:42

        Jag tror inte att det finns så mycket källor, eftersom det ljugs så friskt. Därför förvånar det mig när du begär källor. Jag tror att min åsikt är minst lika underbyggd som din. Låt oss enas om att vara oense. Det viktigaste är att var och en själv får välja och inte tvingas att deltaga i experiment.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-17 / 07:51

        Du vet att jag kan ange riktiga källor men att du själv bara skriver trams som cirkulerar på sociala medier.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-17 / 08:18

        Nej, det vet jag inte. Du bluffar. Jag bygger min uppfattning på vetenskapliga artiklar.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-17 / 08:26

        Ta då fram de vetenskapliga artiklarna som säger att vaccineringar är overksamma!

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-17 / 09:19

        Något sådant har jag ju inte påstått. Det jag har sagt om vaccinen är (a) att de inte är färdigutvecklade, utan bara prototyper som inte har testats färdigt och (b) att de verkar genom att omprogrammera kroppens celler till att själva producera Covid-virusets spikproteiner. Det finns ingen avstängningsknapp, utan produktionen kommer att fortgå tills cellerna dör, vilket i genomsnitt väl tar 7 år, men många celler är merlånglivade. Detta kan man läsa om på tillverkarnas egna hemsidor. När det gäller mitt påstående att spikproteinerna verkar vara den del av en Covid-infektion som leder till de främsta symtomen, nämligen svåra angrepp på blodkärlen, finns det förstås vetenskapliga papper som anmäler just denna misstanke.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-17 / 09:38

        Du skrev tidigare följande.

        ”Samtidigt är de påbjudna metoderna alla overksamma:
        Ansiktsmasker
        Upplösning av det bestående samhället
        Vaccinering”

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-17 / 11:30

        Ja, det gäller ju tills vi vet bättre. Än finns inga resultat av vaccineringarna. Och detta beror, för att återkomma till början av diskussionen, inte minst på att det fuskas så vilt med siffrorna att man inte kan uttala sig om något med säkerhet.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-17 / 12:39

        Du påstår ju att du grundar det på vetenskapliga studier/rapporter. Jag efterfrågade din källa! Men du hade ingen.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-17 / 13:11

        Eftersom det inte finns några resultat kan jag ju inte hänvisa till några! Det finns heller inga resultat som säger att månen är en grön ost!

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-17 / 13:16

        Det är ingen som påstår att månen är en grön ost men du påstår att vaccinering är overksam.

        Därmed är detta ett avslutat kapitel!

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-16 / 15:33

        Jag har sett det avsnittet från SwebbTV för några dagar sedan. Lars Bern är ingen guru och han drivs av sina intressen. Skulle detta finnas någon sanning i så skulle det komma fram från andra kanaler. Jag ser fram emot att du anger andra källor än Lars Bern och SwebbTV. Jag tar gärna del av detta.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-16 / 17:29

        Väldigt mycket Kina.

        Other authors on the study are Yuyang Lei and Zu-Yi Yuan of Jiaotong University in Xi’an, China; Cara R. Schiavon, Leonardo Andrade, and Gerald S. Shadel of Salk; Ming He, Hui Shen, Yichi Zhang, Yoshitake Cho, Mark Hepokoski, Jason X.-J. Yuan, Atul Malhotra, Jin Zhang of the University of California San Diego; Lili Chen, Qian Yin, Ting Lei, Hongliang Wang and Shengpeng Wang of Xi’an Jiatong University Health Science Center in Xi’an, China.

        The research was supported by the National Institutes of Health, the National Natural Science Foundation of China, the Shaanxi Natural Science Fund, the National Key Research and Development Program, the First Affiliated Hospital of Xi’an Jiaotong University; and Xi’an Jiaotong University.

        Gilla

      • Magnus B 2021-05-16 / 16:47

        Det är en klar skillnad på att dö AV någonting eller MED någonting. Jämförelse: om man även räknar med de personer som dör MED XX i gruppen av personer som dött AV XX är det som att räkna stolpskott och ribba ut som riktiga mål i en fotbollsmatch.

        Du kanske har rätt i att det inte spelar någon roll för personen i fråga om det är med eller av cancer, för vederbörande är hur som helst död, men för att kunna skilja på olika dödsorsaker och kunna, om möjligt, ta riktiga beslut angående behandling eller andra praktiska och administrativa motåtgärder är det viktigt att veta orsaken. Om en bil har en motor som inte går jämnt, måste man t.ex. veta om det är bränslet, filtret eller insprutningen som är problemet. Ingen mekaniker säger ”ok motorn hackar men varför intresserar mig inte”. Han vill veta varför motorn hackar, och bilägaren också, för att kunna åtgärda problemet.

        Gillad av 2 personer

      • pllay 2021-05-16 / 16:50

        Det har en våldsamt stor betydelse för den statistik som ligger till grund för anslagstilldelningen.
        Med den mediala hysteri som nu råder ligger det i hälsovårdens intresse att så många som möjligt registreras som döda AV C19.
        Då pandemin var i sin första fas 2020 var detta också i politikernas intresse.
        Nu, då Sverigebilden solkats har regeringen ett alltmer ökat intresse av att sänka dessa siffror, för hälsovården gäller det fortfarande att maximera rädslan för C19, döden och komplikationer, här går sjukvården och medicinindustrin hand i hand.
        Exakt detsamma gäller för statistiken över nya sjuka i C19, politiskt styrd aktivism.
        Mitt förtroende för myndigheter och deras publikationer försvann för många år sedan, nu tappar jag alltmer förtroendet för forskarskrået i spåren av klimatpaniken, kärnkraften, CO2 och miljörörelsens fokus och uppbackning.
        Vem i hela världen kan man lita på?

        Gilla

      • gnrk1 2021-05-16 / 22:17

        Osedvanligt plump kommentar av dig!

        Gilla

  13. Fredrik Östman 2021-05-16 / 13:14

    Problemet att lögnerna från press och politik har gjort oss misstänksamma är reellt. Men problemet med Covid är att de kända behandlingarna har förbjudits och stoppats:

    Ketotonisk diet baserad på animaliskt fett (LCHF)
    Daglig fasta 16 timmar eller Vitamin C och D
    Zink
    Ivermectin

    Samtidigt är de påbjudna metoderna alla overksamma:
    Ansiktsmasker
    Upplösning av det bestående samhället

    Gillad av 1 person

    • Fredrik Östman 2021-05-16 / 13:15

      Där försvann visst Hydroxiklorokin och vaccinering ur respektive lista.

      Gilla

    • Thoralf A 2021-05-16 / 13:18

      En förnekare som inte kunde vara tyst!

      Kan du påstå att vaccinering är overksam?

      Gilla

      • Thor 2021-05-16 / 14:00

        Vaccination är högeffektiva. Bara att studera den enorma förbättringen i Storbritannien.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-16 / 14:03

        Det hjälper troligen inte för att vissa förnekare skall förstå. Det är bara att titta på den svenska statistiken för att förstå effekten av vaccinationerna i Sverige.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-16 / 15:22

        Det har inte med någon säsongsvariation att göra. Det är bara att titta på hur dödligheten gått ned bland de äldre under de senaste 8 veckorna. Förstår man inte det så skall man vara tyst. Det är bättre än att framstå som en faktaresistent person.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-16 / 14:44

        Vaccinet verkar som viruset självt genom att omfunktionera kroppens celler att producera det spikprotein som förorsakar de svåraste symtomen.

        Angående verksamheten på makronivå är på grund av utbrett fusk statistiken inte pålitlig. De flesta ‘fall’ har varit rena påhitt. Testen är en fars.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-05-16 / 15:19

        Du har uppenbarligen inte förstått hur ett vaccin fungerar.

        Gilla

    • Ingemar Ekman 2021-05-16 / 13:58

      Fredrik
      Du glömde böner och medicindans.
      Obs. Kan möjligen finnas spår av ironi i ovanstående.

      Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-16 / 14:41

        Är det inte just böner och medicindans som påtvingas oss? Vad är avståndstagande, affärsförbud, kundräkning, ansiktsmask och låtsasvaccin annat än just besvärjelse, amsagor, vidskepelse och medicindans?

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-05-16 / 14:49

        Kan du vara mer specifik? Ingen åtgärd jag nämnde har sämre evidens än maskbärning eller testning eller avståndstagande eller ens vaccineringsexperiment.

        Gilla

  14. pllay 2021-05-16 / 13:08

    Det är den monumentala misstron av PK-samhället som är vår största förlust.
    Vi är inte längre ett folk med gemensam kultur, vi har inte längre ledare vi har förtroende för.
    Vi utgår ifrån att samhällets alla auktoriteter vill skada oss och göra våra liv tröstlöst meningslösa.
    Det började för många år sedan med skattetröttheten och har sedan växt ut till misstro mot samhällets alla organ, vi ser socialtanterna som hot mot våra barn och deras trygghet, forskarvärlden som mutade propagandister, skolan som obligatoriska anstalter för PK-indoktrinering, militärmakten som tandlös lekstuga för HBTQ…. aktivister, polisen som åsiktskontrollanter utan integritet, näringslivet som mutade opportunister.
    Numera går en allt större del av livet ut på att gömma sig för myndigheter och angivare i bekantskapskretsen, hej DDR.
    Att rasera förtroendet mellan folk och myndigheter går mycket mycket fort, att bygga förtroende tar generationer.
    Hur ska Sverige någonsin kunna bli ett land där goda människor känner trygghet och framtidstro?

    Gillad av 2 personer

  15. Folklig 2021-05-16 / 11:59

    Bra hedrande text. Jag har samma åsikt med tillägg att de som tenderar att kunna bli samhällskritiska (och ha rätt) även tenderar att kunna gå fel i annan kritik. Människans natur och våra personligheter.

    Gilla

  16. Håkan Spångberg 2021-05-16 / 11:50

    Sverige är i desperat behov av företrädare i maktställning som har Sveriges och svenskarnas bästa för ögonen.
    Det kommer att ta lång tid att återupprätta någon tillit till samhället.
    Om det ens är möjligt…

    Gillad av 5 personer

Kommentarer är stängda.