INGEN VALVINNARE 2022

Jag har mer eller mindre slutat skriva om corona, covid-19 och vaccinationer. Den polarisering som ämnet skapat är minst sagt obehaglig och vissa personers mer eller mindre aggressiva argumentation avstår jag hellre.

Jag har i mina inlägg försökt visa enbart fakta från olika myndigheter och utan att göra några nämnvärda egna bedömningar eller värderingar utan jag har visat grafik över utvecklingen.

När man dock läser på sociala medier så blir man mörkrädd över vilka påståenden som förekommer helt utan att ange några källor eller ibland minst sagt okända källor. Det som gör mig bekymrad är att vissa kanaler som försöker bygga upp en trovärdighet för sin kanal samtidigt håller på att rasera den på grund av sin retorik när det gäller covid-19 och vaccinationer. Kanaler som gör ett väldigt bra jobb när det gäller andra ämnen men som i varje fall jag nu börjar tvivla på deras omdöme.

Var och en är givetvis fri att bedöma riskerna med att bli sjuk i covid-19 och att själv välja hur man lever sitt liv. Alla har givetvis också rätt att avstå vaccination. Min personliga åsikt är att yngre personer inte skall vaccinera sig då jag anser att vaccinet fortfarande inte är tillräckligt kontrollerat för att barn och ungdomar skall vaccineras.

Ju äldre man är desto större är riskerna med att bli sjuk i covid-19 och att till och med avlida. Idag har alla över i varje fall 30 års ålder haft möjligheten att idag vara fullvaccinerad. De som inte gjort det har tagit ett beslut om att avstå vaccin och de får då också ta eventuella konsekvenser. Jag är övertygad om att de som tagit vaccinet också gjort en riskbedömning och sedan valt att vaccinera sig.

Idag är jag övertygad om att alla känner någon som varit sjuk i covid-19 eller även känner någon som avlidit i covid-19 och att även det legat till grund för att man valt att vaccinera sig.

Jag betvivlar inte heller vaccinets funktion men förstår samtidigt att det inte är hundra procentigt utan att det är en mindre andel som ändå blir svårt sjuka och till och med kanske avlider trots att de är fullvaccinerade. Även att det finns biverkningar som en mindre andel personer drabbats av. Statistiken talar dock sitt eget språk och det går inte att ifrågasätta den.

Det som bekymrar mig allra mest är att vårt land Sverige har styrts av partier och politiker som inte värnat Sveriges bästa, det är bara att betrakta samhällsutvecklingen så ser man facit. Därför behövs alla krafter för att styra om kursen politiskt inför valet 2022. Så att vi kan byta ut den befintliga och skadliga rödgröna regeringen mot en konservativ regering som värnar Sverige och det svenska folket. Det inkluderar alla olika kanaler på sociala medier. Idag har några fastnat i något som nästan kan likna ett ”självskadebeteende” genom sitt agerande och som samtidigt sänker deras trovärdighet på alla andra områden.

Några kanaler i alternativmedia har insett detta och mer eller mindre helt och hållet släppt all rapportering om covid-19 och vaccinationer för att istället fokusera på migration, brottslighet och andra ämnen som kan gynna ett konservativt regeringsalternativ. Jag hoppas att andra kanaler även inser vad som är viktigast inför valet 2022.

Ifrågasättandet av corona, covid-19 och vaccinationer är ingen valvinnare 2022!

Det får inte bli så att pandemin räddar kvar de rödgröna vid makten i Sverige!

PS

Jag är fullvaccinerad, fick min andra dos den 2 juni. Jag gjorde en egen riskbedömning på grund av min ålder och min typ-2 diabetes, högt blodtryck och nedsatt lungfunktion efter en sjukdom för15 år sedan.

90 reaktioner på ”INGEN VALVINNARE 2022

  1. Otto 2021-09-04 / 13:15

    Länssjukhuset i Kalmar har hissat Pride-flaggan idag, fy fan vilken PK-kommun.

    Gilla

    • Thoralf A 2021-09-04 / 13:34

      Jag såg igår att det var en hel rad prideflaggor hissade i Färjestadens hamn.

      Idag skriver även M. L och KD i Barometern om hur bra det är med en pridevecka.

      Gilla

  2. Bergman 2021-09-04 / 12:33

    Jan Sjunnesson:
    ”Kvinnlig journalist frågar personal på Huddinge sjukhus om ovaccinerade patienter som ligger på IVA skäms. Hur lågt kan man sjunka?”

    Gilla

  3. tompas11 2021-09-04 / 10:30

    Är vaccinet säkert? Döm själva.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2021-09-04 / 11:03

      Frågan är ju vem som producerat videon?

      När det kommer till risken att avlida av covid-19 så sprider de osanningar. Man kan inte räkna in icke smittade när man skall räkna ut risken! Ibland icke smittade är givetvis dödligheten noll.
      Utan man skall ju givetvis räkna fram den på de som blivit smittade och avlidit och då ser siffrorna helt annorlunda ut.

      I Sverige gäller följande.
      60-69 år 1,2 procent
      70-79 år 8,1 procent
      80-89 år 24,2 procent
      90- år 34,4 procent

      Är man äldre så får man ställa risk mot risk men är man ung eller barn är det en helt annan sak.

      Gilla

      • tompas11 2021-09-04 / 11:24

        Hur testar man om en människa har Covid i kroppen? Jo genom PCR-tester. Dessa tester har visat sig vara otillförlitliga på grund av att man kör testet i alltför många cykler. Den person som tog fram PCR-testerna var Kary Mullis, vilket han också erhöll nobelpriset för. Mullis har påtalat att man kan inte köra PCR-testerna så som man gör, för då kan man få vilket resultat som helst. Testerna är därför meningslösa. Därför kan man inte heller säga säkert att de som avlidit har avlidit av just Covid.

        Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2021-09-04 / 11:33

        De som är avlidna har varit sjuka!

        Du menar också att många kan ha avlidit med covid-19 där PCR-testet varit negativt.

        Gilla

      • tompas11 2021-09-04 / 11:57

        Ja självfallet har de som avlidit varit sjuka, i annat fall hade de inte avlidit. Dock kan det inte fastslås att de endast avlidit av Covid eftersom PCR-testerna är otillförlitliga. Folk avlider inte endast av Covid, det finns även andra orsaker.

        Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2021-09-04 / 12:59

        Anser du att någon avlidit av covid-19?

        Gilla

      • tompas11 2021-09-04 / 14:20

        ”Anser du att någon avlidit av covid-19?”

        Ja.

        Gilla

      • Karl W 2021-09-05 / 01:29

        Mer intressant är att de siffrorna motsvarar ganska normal letalitet vid vanlig förkylning. Totalt är siffran 0,05% vilket även det är normalt när det gäller en vanlig svår förkylning. Allt styrker teorin att Covid skapades eller selekterades av BigPharma bolagen och avsiktligt planterades på olika platser runt världen för att kunna skapa ett artificiellt behov av vaccin och tjäna pengar. Sedan vet vi med säkerhet att TCM Lianhua Qingwen, hydroxychloroquine, vitamin C och D, zink och empiriskt Ivermektin är verksamma mot viruset, men dom försöker man intensivt stoppa för BigPharma tjänar inga pengar på dom. Dom kan inte patenteras. Som bekant stoppade Kina just ett utbrott på det sättet. Det ser allt mer ut som om hela mänskligheten är utsatt för ett massiv bedrägeri.

        Gilla

  4. Håkan E. 2021-09-03 / 21:55

    ”Det får inte bli så att pandemin räddar kvar de rödgröna vid makten i Sverige!”

    Just det är nog ingen risk. Det är väl inget parti som är uttalat emot vaccineringen. Självaste Jimmie är väl t.ex. vaccinerad?

    Gilla

    • Thoralf A 2021-09-03 / 22:54

      Pk-media kommer givetvis koppla samman alternativa medier, SD och vaccinskeptiker. Det finns många exempel de kan lyfta fram från alternativ media. Sedan är det bara klistra på SD och någon koppling. Trodde alla lärt sig hur pk-media och deras journalister jobbar.

      Gilla

      • Ölandsbonde 2021-09-04 / 05:14

        ..och inte att glömma klimatet. Många otrogna SD:är i den svindeln.

        Gilla

  5. Åke 2021-09-03 / 21:40

    Thoralf och Sven D.Ä. Har som sagt BMI 21, men har gått ned 13-14 kg. Har tunn benstomme och kilona satt i ansiktet och en liten käck kalaskula. Gick upp ett kilo om året och försökte ”hålla igen” och gick ibland ned ett par kilo.

    Tills jag vagt hörde talas om LCHF. Testade det och gick ned 3-4 kg på en månad. Insåg att detta kunde fungera på sikt och trängde djupare och djupare in iämnet. Började intressera mig för kroppen på riktigt. Den är bra j-a finurlig.

    Hursomhelst. LCHFär ju den svenska beteckningen på ”lite kolhydrater” och ”mycket fett”. Den säger något om hur man skall äta. I USA används beteckningen ”Keto” och den säger istället hur kroppen fungerar (dvs i ketos). Det senare är mycket smartare beteckningen, för det är den metabolism man vill åstadkomma med en *strikt* LCHF-kost (dvs cirka under 20 gram kolhydraterr per dag).

    99,9% av jordens befolkning äter IDAG en kost rik på kolhydrater. Dessa omvandlas av levern till glukos, vilket blir till bränsle till varenda cell i kroppen (cellernas/människans bensin). Överskott av kolhydrater lagras som glykogener i musklerna och levern och som omvandlas till glukos när cellerna behöver mer bränsle. Men om musklerna och leverna är fulla av glykogen, så omvandlas resten av kolhydraterna till fett som lagras i kroppen.

    Men vad händer om man inte äter några kolhydrater? Inga problem, fettet man äter omvandlas till s.k. ketokroppar/ketoner, vilka okså är ett bränsle till cellerna! Helt fantastiskt – våra celler / vår kropp är som en hybdridbil. Det allra finurligaste är att om vi inte äter tillräckligt med fett, så tar kroppen fettet från kroppen och omvandlar det till ketokroppa. Helt sömlöst!

    Vad innebär det att det är sömlöst? Det innebär att när kroppen på några dagar ställt om sig till att drivas av fett istället för av kolhydrater, så försvinner i stort sett hungerkänslorna så som vi är vana vid dem. När vi åter kolhydrater så tar glukosen ”slut” efter cirka 4 timmar och vi blir hungriga och kroppen säger att vi skall äta. I ketos så har kroppen alltid fett att ta av (om vi inte blir anorektiskt smala). Man blir alltså inte hungrig på samma sätt. Inte sugen. Det är konstigt, men det fungerar!

    En fet kompis till mig blev förbannad när jag föreslog att han skulle testa LCHF/Keto. Han menade att han i hela livet ätit en macka det första han gjorde på morgonen och det skulle han ALDRIG kunna sluta med. Han testade dock motvilligt och redan andra morgonen åt han ingen frukost. Samma erfarenhet med min fru som alltid blev grinig om hon inte fick nåt att äta var 4:e timma. Idag äter hon sitt första mål på lunchen på jobbet.

    Och det hela är inte konstigt. Vi från Norden var i Ketos på vinterhalvåren från stenåldern fram tills för bara några hundra år sedan. På jägarstenåldern odlade man inte utan levde istort sett enbart på kött, precis som t.ex. eskimåerna gör än idag. Och senare åt man sparade rovor och annat på vintern, men mest kött.

    Så, efter denna långa berättelse. Ta ett seriöst grepp och testa LCHF/Keto. Sajten dietdoktorn / dietdoctor har massor med tips och recept. På Youtube kan man t.ex. följa Dr Eric Berg eller DR. Sten Ekberg som har massor av tips. Det finns f.ö. många exempel på människor som blivit av med sin Typ 2-diabetes som börjart med LCHF/Keto.

    Så killar. Testa detta. Det kan vara en kul grej. Se vad som händer. Man får äta kött, såser, grönsaker, bacon och det finns både bakverk och ketogodis om man vill. Gör strikt LCHF direkt (<10 gram kolhydrater per dag); ge det två veckor och jag lovar att ni går ned 2-3 kilo och mär ännu bättre än vad ni gör idag.

    En viktig regel: Ät när du är hungrig. Ät tills du inte är hungrig längre. (Dvs man skall inte äta om man inte är hungrig och inte äta tills man är mätt utan tills man inte är hungrig längre).

    Gilla

  6. Martin 2021-09-03 / 20:55

    Misstänker att medelåldern är rätt hög här inne.. att kalla vaccinskeptiker som Matikainen, Janouch, Bern för folliehatt säger mer om den som uttrycker det.
    Toralf har nyligen varit med i Ingrid och Marias podd. Hur gick tankarna där Toralf? Större vaccinmotståndare än de två vet jag inte finns..Jag kommer själv aldrig ta någon spruta mot Corona viruset.. eftersom det aldrig kommer ta slut, kommer fortsatta i oändlighet och nya virus dyker upp och nya restriktioner och nya krav på uppvisa intyg om att man tagit vaccinet, det har gått för långt. Folket har blivit som en viljelös fårskock, alla går samma väg. Och dom som avstår blir ”idiotförklarade” och utfrysta.
    Att 99 % av alla som vårdas för covid på intensiven nu är invandrare ska kanske inte glömmas..eller ?

    För övrigt så ägnar sig media åt annat än covid 19 eller den skenande brottsligheten i Sverige.
    Det handlar om Afghanistan, Afghanistan och återigen Afghanistan i SvT och tv4.
    Hur länge ska dom hålla på mjölka ur allt därifrån? Existerar ens andra problem än detta? Låter inte så. Helt sjukt vad dom tjafsar om det sk*tlandet långt bort. Och trött på se en gravallvarlig Terese Cristiansson i slöja på tv4 lalla runt ju Kabul med sina snyfthistorier.
    Det är så man undrar- om Danmark invaderats , hade det rönt lika stor uppmärksamhet i msm media som detta med Afghanistan.?

    Gillad av 2 personer

    • Thoralf A 2021-09-03 / 22:52

      När jag var med i Ingrid&Marias pood så pratade vi enbart ”stasiarkiven”, inget annat. Så det var ett osmakligt påhopp från din sida.

      Du glömde nämna att dessa 99% invandrare också är ovaccinerade.

      När det gäller Afghanistan så delar jag din uppfattning och jag har dessutom skrivit om just det tidigare.

      Gilla

      • Martin 2021-09-04 / 00:01

        Vet inte hur du får ihop det till att jag gjorde ett osmakligt påhopp bara genom att kommentera att du var med i en podd? Jag vet att det inte handlade om vaccinet, tror du misstar min ambition, men det kan lätt bli så på nätet. Att 99% av dessa invandrare på intensiven är ovaccinerade är säkert riktigt, och helt oväsentligt för mitt argument. Annars kunde jag tagit med det. Min poäng är att det är dom som belastar vården. Jag känner ingen som haft covid 19 ( känner ganska många…)så ”alla känner inte nån som haft covid”.

        Gilla

  7. Ò Hyra 2021-09-03 / 19:01

    Bland dom få saker som Tegnell haft rätt i är hans skepsis till munskydd.
    Var på en resa till en turistö I Atlanten. Ingen i Sverige Hade munskydd men på Kastrup och sedan i planet var det munskydd som gällde.

    En snubbe hade ett ”tygstycke” som det stod Liverpool på, ett rött sådant, knappast ett godkänt kirurgiskt munskydd. Vid hemresan en vecka senare sitter samme gubbe på flyget hem med sitt äckliga Liverpool-munskydd, ordentligt besmittat kan man anta.

    Gillad av 3 personer

  8. Ölandsbonde 2021-09-03 / 18:15

    Det kan ju hända att man vaccinerar sig för att vinna rörelsefrihet. Oavsett vad man tror om fördelar respektive nackdelar. Det behöver inte vara detsamma som ett ställningstagande för eller emot. Jag är inte kunnig nog på aktuellt område.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2021-09-03 / 18:46

      Jag tackar heller inte nej till den rörelsefrihet som vaccineringen ger men den var underordnad när jag valde att vaccinera mig.

      Gillad av 1 person

    • Sven d.ä. 2021-09-03 / 19:35

      I UK var det hela 46% som angav möjlighet att resa som främsta skäl att ta sprutan. Men det gäller att ha rätt typ av tillverkning på injektionen. Jag tror det var USA som inte godkände vissa tillverkare. Merkel lär få besvär eftersom hon har två injektioner från olika tillverkare.

      Gilla

  9. Rickard 2021-09-03 / 17:01

    I Israel har man redan slutar räkna två dos vaccinerade som vaccinerade nu är det en tredje dos som gäller och då har det inte ens ett år gått sen man började vaccinera! Att kalla de ett vaccin måste vara det största skämt världen skådat. Så vi får se vad vaccinhetsarna säger när det är dags för ”boosterspruta” 15 för att ha sin frihet kvar!

    Gillad av 3 personer

    • Thoralf A 2021-09-03 / 18:44

      Jag litar inte på alla olika uppgifter om Israel. Ibland från lite konstiga källor.

      Gillad av 2 personer

    • Janne 2021-09-03 / 19:20

      Är rädd för att det blir en spruta 3 (som är på gång) 4 och 5 osv. Detta är inte ett traditionellt vaccin utan en injektion som gör att kroppen själv skall tillverka ”vaccinet” spikproteiner som immunförsvaret skall reagera på.
      Källa: Matti Sällberg. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/experten-om-kinesiska-coronavaccinen-inte-sarskilt-orolig.
      Det han inte säger, för det vet han inte då eller undanhåller för enkelhetens skull, är att för varje injektion ökar antalet spikproteiner i kroppen vilket inte är positivt i längden. Finns många källor på det. Swebbtv, Lars Bern t.ex.

      MEN

      Är man äldre och har underliggande sjukdomar, skall man definitivt ta det. Men för yngre och barn är det en risk.

      I det stora hela är det vansinnigt med denna skrämsel och hysteri.

      Att som i Nordegren & Epstein gå ut och kalla dem, som inte vill ha vaccinet, för diverse nedlåtande är inte ok men de ställer ju upp på Regeringens agenda att splittra folket. Skrev ett brev till redaktionen för detta program och har inte fått något svar.

      Hoppas detta inte detta blir en ”svininfluensa” inför valet -22.

      Gilla

  10. Håkan Södergren 2021-09-03 / 15:02

    Hej Matti Sällberg som tvärsäkert får uttala sig i skattebetalar TV och SR och i Telias TV4 …..
    Han äger Vaccinfabriken som är med nu i ”racet” för vacciner i all evighet
    Han är s.k ”expert” överallt när somhelst!!
    Vadå 2 stolar!!!
    Han är fd tandläkare…..vad händer i vår värld??
    Jag förstår dig Thoralf att du vaxat dig…..med din diabetes mm.
    Men Matti vill att du ska fortsätta nu Thoralf med en boost i höst…och sedan 2022 med två nya och 2023 två nya igen!!!
    Jag tänker ta vaccin när dom fått fram ett vaccin utan mRna…. ett vaccin som bygger på ett avdödat covid virusfinns idag ett vaccin i Kina och två på gång i Europa Novalux och Valneva….

    Gillad av 4 personer

      • Karl W 2021-09-04 / 02:21

        Verkan av vaccinet börjar klinga av asymptotisk samma dag du tar sprutan. Efter fyra till sex månader har vaccinet slutat att verka. Istället har din kropp förhoppningsvis fått träning att själva tillverka antikroppar. Det kan alltså vara motiverat med en tredje spruta. Ditt beslut. Astra Zeneca och Modena vaccinen innebär vissa risker för biverkningar och död vilket inte gäller de traditionella vaccinerna som Sputnik eller Sinopharm, dessutom verkar Astra Zeneca och Modena vaccinen inte på de nyare varianterna av viruset med de traditionella fungerar. Informationen är rent horribelt dålig. Värt att läsa.
        —Astra Zenecas vaccin ”dödsvaccinet”
        Kommentar här
        https://samnytt.se/ingen-gillar-astra-zeneca/
        Ingen har hittills varken dött eller blivit sjuk av de traditionella vaccinerna.
        De som dör är bara kollateraler, precis som i USAs bombningar eller drönarattacker. Det verkliga syftet med vaccinet är uppnått, Astra Zeneca och Modena tjänar stora pengar.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-09-04 / 07:24

        Astra Zeneca tjänar inga pengar på grund av sitt låga pris.

        Gilla

  11. Håkan E. 2021-09-03 / 14:08

    Thoralf. Jag tror att du gjorde helt rätt att vaccinera dig; det hade jag också gjort om jag haft diabetes, högt blodtryck och nedsatt lungfunktion. Hands down!

    Vi är ungefär lika gamla och jag har valt att inte vaccinera mig med de ”vaccin” som erbjuds nu. Har lågt BMI (21), arbetar utomhus (mycket sol och D-vitamin) och har inga underliggande sjukdomar.

    Min bedömning är att jag klarar en Covid-infektion utan problem. Visst, det är en chansning, men risken för svår sjukdom eller död är delar av en promille för någon i min kategori.

    Om jag får Covid-19 bör jag efter tillfrisknande ha ett robustare skydd än av nuvarande ”vaccin”. De senare skyddar ju bara mot ett av fem (?) proteiner och med nya varianter av viruset lär man som vaccinerad ändå bli smittad och få vissa symptom. För att inte råka illa ut kommer man behöva ta påfyllnad varje år.

    Dvs den globala ”vaccineringen” tycks innebära att någon flockimmunitet uppstår, utan med muteringar och påfyllnadsvaccinationer kommer det här rulla på tills det antingen kommer ett riktigt vaccin som baseras på hela viruset ELLER att tillräckligt många ovaccinerade gått igenom sjukdomen (som Tegnell m.fl. nog egentligen vill).

    I andra vågskålen står att jag slipper chansa med ”vaccinet”. Det ÄR inte testat på människor och ingen vet de långsiktiga konsekvenserna.

    Sedan tycker jag att det är konstigt att det ens fortsätter. I USA har officiellt fler än 11 500 personer dött av vaccinet. När svininflense-vaccinet dödat ett 50-tal amerikaner stoppades det.

    I övrigt håller jag med om att det är för mycket fokus i vissa fria media på vaccineringen och vaccinpass mm. Rent krasst riskerar man sin läsekrets, då en sbsolut majoritet av det svenska folket vaccinerat sig. Hade jag vaccinerat mig hade jag skytt ställen där man i huvudsak berättar vilka risker man nu har utsatt sig för. Som ovaccinerad tycker jag iofs att det är intressant med intervjuer av läkare och andra angående problemen med vaccinen – det ger ju MIG en boost i självförtroendet av att ha gjort ett korrekt val.

    Vad gäller grafen kring avlidna i olika åldersgrupper och att det avtar med tiden betyder säkert delvis att det är de svaga med underliggande problem som dött. En alternativ strategi hade ju varit att utsatta grupper vaccinerades och skyddades, medan resten av befolkningen utsatte sig för viruset, fick ta del av profylax och fungerande mediciner och därmed skapade flockimmunitet. Det tycker jag hade varit en win-win. För til syvende og sidst så är Corona Sars Cov-2 bara en lite allvarligare influensa – någon överdödlighet att prata om har vi ju inte.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2021-09-03 / 18:42

      Hade jag haft dina förutsättningar hade jag sannolikt också avstått ett oprövat vaccin. Att klara infektionen ger det absolut bästa skyddet. Ett vaccin kan aldrig ersätta en genomgången infektion. Jag nämnde inte att jag även har ett BMI strax över 30. Men jag har de senaste åren minskat det talet en del och hoppas komma under 30 ganska snart.

      Gillad av 2 personer

      • Sven d.ä. 2021-09-03 / 19:37

        Vikten är viktig. Jag ligger runt 30 också, men har svårt att gå ned ytterligare eftersom jag har kraftig benstomme :).

        Gilla

    • Karl W 2021-09-04 / 02:33

      Risken att avlida i covid är 0.05%, vilket är detsamma som för existerande svåra förkylningar. Du behöver inte bli sjuk i Covid för att få immunitet och motståndskraft. Små och många doser av smitta gör att kroppen tränar upp sin förmåga att snabbt reagera. Det är just det som sker med vaccineringen. Flockimmunitet fungerar inte för då skulle hela befolkningen ha vaccinerats på samma dag, vilket är omöjligt. Man arbetar istället med så kallad ”ringfencing” vilket betyder att man spårar och vaccinerar de som smittats och alla som varit i kontakt med dem. Kina har lyckats som bekant, och anledningen är just metoden ”ringfencing” och profylax med TCM och vitaminer samt munskydd i nära kontakter.

      Gilla

      • Thoralf A 2021-09-04 / 07:27

        Du kan inte räkna fram risken genom att ta med hela befolkningen, bara de som insjuknat och då blir risken högre.

        Gilla

      • Karl W 2021-09-05 / 01:49

        Om du skall jämföra siffrorna måste du jämföra på samma grunder, antingen hela befolkningen, för vi vet inte hur många som verkligen är smittade av covid totalt precis som vi inte vet hur många som är förkylda, eller endast de som avlidit i samband med covid eller en svår förkylning. I båda fallen är siffrorna desamma. Statistiskt är covid en vanlig svår förkylning och har samma effekt.

        Gilla

  12. Högt hårfäste 2021-09-03 / 13:29

    Katerina Janouch menar ju att Corona inte ens existerar. Lars Bern och Lennart Matikainen menar väl i princip samma sak. Större foliehattar får man leta efter. De menar att Matti Sällberg är delägare i nåt vaccinbolag och har egenintresse, att det är övervakningschip i vaccinet och Gud vet allt.

    Alla alternativmedia är motståndare.

    Gillad av 1 person

      • Goliat 2021-09-03 / 19:30

        Vilka är inte det?

        Gilla

      • Thoralf A 2021-09-03 / 20:22

        Vilka är vaccinmotståndare?

        Gilla

    • Fredrik Östman 2021-09-03 / 19:35

      Bevisen är onekligen mycket svaga för att Covid existerar. Någon pandemi är det i varje fall inte. Har vi sett en komplett gensekvens?

      Gilla

      • Thoralf A 2021-09-03 / 20:27

        Vad är bevis för dig? 1 miljon smittade i Sverige och närmare 15 000 döda. Har du sett hur ansatt IVA-avdelningarna varit. Vad tror du vårdpersonal anser om covid-19?

        Jag skall inte säga vad jag anser om personer med den uppfattningen som du har. Ni främjar i varje fall inte att vi kan få ett regeringsskifte! Ni förstör den möjligheten.

        Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2021-09-03 / 22:57

        Förnekar du att personerna har avlidit av covid-19?

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-09-04 / 07:09

        Ingen vet. Inga tillförlitliga tester finns eller görs. Inga tillförlitliga utsagor görs. Inte ens läkarattesten är längre helig, utan politiker bestämmer, på inrådan från ett WHO lett av en gammal kommunistisk terrorist helt utan varje utbildning och utan kristen tro, vad som gäller. Det är så mycket ljugeri omkring Covid att man inte kan tro ett enda ord om någonting. Detta säger jag som vetenskapsman.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-09-04 / 07:31

        Du är ingen vetenskapsman! Du förnekar att någon avlidit i covid-19. Jag känner personligen flera som avlidit efter en tids sjukdom.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-09-04 / 08:13

        Nej, jag förnekar att man kan veta det. Allt har politiserats. Och jag är vetenskapsman. Jag är publicerad. Men inte inom medicin, utan teknik.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-09-04 / 08:37

        Källa på det?

        Då hade jag förväntat mig lite mer logiskt tänkande och inte förnekelse,

        Gilla

      • Thoralf A 2021-09-04 / 11:03

        Jag frågade efter en länk.

        Det finns flera Fredrik Östman!

        Gilla

      • Thoralf A 2021-09-04 / 14:28

        Känns mer som civilingenjör än som vetenskapsman.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-09-04 / 14:51

        Har man publicerat är man vetenskapsman. Peer reviewed journal paper. Men du kanske har något att invända mot min vetenskaplighet?

        Gilla

      • Thoralf A 2021-09-04 / 14:55

        Nej, vi delar dock inte alltid samma åsikter.

        Gilla

      • stigrydmark 2021-09-03 / 22:56

        Det finns ju också de som dött i nära anslutning till vaccinering.

        Gilla

      • Thoralf A 2021-09-03 / 23:19

        Enligt Läkemedelsverkets granskning av de som avlidit inom 30 dagar efter en dos vaccin så är det bara några få av dessa som kopplas till vaccinet och då Astras vaccin. Men framtiden kommer säkert utvisa vad som är rätt eller fel.

        Gilla

    • Karl W 2021-09-04 / 02:58

      Risken att avlida i covid är 0.05%, vilket är detsamma som för existerande svåra förkylningar. Du behöver inte bli sjuk i Covid för att få immunitet och motståndskraft. Små och många doser av smitta gör att kroppen tränar upp sin förmåga att snabbt reagera. Det är just det som sker med vaccineringen. Flockimmunitet fungerar inte för då skulle hela befolkningen ha vaccinerats på samma dag, vilket är omöjligt. Man arbetar istället med så kallad ”ringfencing” vilket betyder att man spårar och vaccinerar de som smittats och alla som varit i kontakt med dem. Kina har lyckats som bekant, och anledningen är just metoden ”ringfencing” och profylax med TCM och vitaminer samt munskydd i nära kontakter.

      Gilla

      • Karl W 2021-09-04 / 03:05

        Christchurch var annorlunda. Gärningsmannen var stor motståndare till massinvandringen av muslimer. Händelserna i Christchurch var en attack på muslimer, inte av muslimer. Händelserna i Christchurch var en dubbel tragedi för Nya Zeeland är ett invandringsland där olika religioner faktiskt respekterar varandra och muslimer besöker kyrkan för en kopp te och kristna moskéerna.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-09-04 / 08:11

        Du har inte påvisat någon skillnad. Båda attackerna tyder på att dina påståenden inte alls stämmer. Muslimerna vill döda eller omvända oss. Det kan bara sluta på ett av två sätt.

        Gilla

      • Karl W 2021-09-05 / 02:00

        Fredrik Östman Mer korrekt är att extrema personer som är muslimer vill döda eller omvända oss. Eftersom svenskar har förenat sig med IS betyder inte att alla svenskar är IS medlemmar eller sympatisörer. Den där ekvationen fungera inte baklänges. Jag har själv bott och arbetat i muslimska länder och jag kan inte minnas att befolkningen försökte döda eller omvända mig. Tvärt om blev jag alltid behandlad mycket respektfullt och artigt. Problemet är att Sverige har importerat det värsta som inte ens kunde leva i sina egna länder.

        Gilla

      • Fredrik Östman 2021-09-05 / 08:16

        Situationen är en annan när vi bjuder in dem till våra länder och ger dem våra pengar och allmakt och tillåtelse att taga över samhället och makten och plåga och döda oss utan något som helst straff. Då gäller reglerna för jihad precis som de står i koranen.

        Gilla

  13. Bert Juhlin 2021-09-03 / 13:24

    Det finns många läkare och forskare som tycker helt annorlunda än FHM, WHO, den svenska regeringen osv.
    Läs denna artikel av ”Unger-Salén: Därför är ”covidvaccinerna” värdelösa och farliga.
    Länk till artikeln i NEWSVOICE:https://newsvoice.se/2021/08/covidvaccinerna-farliga/#comment-409010

    Läs artikeln Thoralf !
    Thoralf är den här artikeln också en sådan dito som du blir mörkrädd för?

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2021-09-03 / 18:36

      Uppgifterna i artikeln om Indien stämmer inte. Det är fakta som är felaktiga. Till exempel att Indien har ca 30 000 – 40 000 fall per dag och har haft det under hela sommaren.

      Det finns många läkare som har en annan uppfattning också!

      Gilla

      • Bert Juhlin 2021-09-03 / 20:08

        Det viktiga som framkommer i avsnittet om Indien är att Covid-Delta i princip försvann 5 veckor efter det att man i Indien storskaligt börjat använda malariamedicinen ”Ivermectin” mot C-”Delta”.

        Om en praktiserande läkare i Sverige framför något annat än vad FHM predikar ang vaccinering mot Covid så är den läkaren snart utmobbad och förmodligen också fråntagen sin läkarlicens!

        Gillad av 1 person

      • stigrydmark 2021-09-03 / 22:38

        Lars bern redovisar resultat från en delsttat i Indien med 240 miljoner invånare och som jämförelse USA med 331 miljoner invånare. När Indiens delstat börjar använda Ivernectin går dödstalen ner till 3 medan USA redovisar 574 (per 100´ Invånare) Det finns andra rapporter om HCQ som ju regelbundet används i Afrika emot malaria. Därav låga dödstal.

        Gillad av 2 personer

      • stigrydmark 2021-09-03 / 22:49

        Rättelse ovan
        Siffrorna för dödstal = döda/dag Den indiska befolkningen var vaccinerad till 4,9% och den amerikanska till 50,5%

        Gillad av 2 personer

      • Karl W 2021-09-04 / 03:13

        Ivermectin används storskaligt i delar av Afrika, inte mot Covid utan mot parasiter, vilket är syftet med Ivermectin. I dom områdena har man iakttagit att Covid inte förkommer i någon stor utsträckning och därför dragit slutsatsen att Ivermectin är verksamt mot Covid. Ingen har hittills kunnat förklara varför. Däremot vet vi att hydroxychloroquine och TCM Lianhua Qingwen tillsammans med vitaminer som C och D och zink är verksamma. Speciellt som profylax. De amerikanska BigPharma bekämpar det ilsket för det reducerar deras vinster från att sälja deras vacciner.

        Gillad av 2 personer

      • Bert Juhlin 2021-09-04 / 12:54

        Om du hade läst hela artikeln så hade du fått veta(du vet säkert) att covid-vaccinationerna minskar vårat egna immunsystems möjlighet att bekämpa ev bakterier, virus osv.

        Till slut efter hel radda av mRNA vaccinationer har hela människans egna immunsystem slagits ut och det är förmodligen det som är mål och mening med massvaccinationerna.
        Kan tänka mig att det är av den anledningen du inte kommer att ta den tredje vaccininjektionen.

        Enligt Luc Montagnier(Nobelpristagare i medicin 2008) orsakar de sk Covidvaccinerna att fler mutationer uppstår med hjälp av de som har vaccinerats med mRNA.

        Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2021-09-04 / 13:01

        Din slutsats är att människorna skall utrotas vilket blir följden om vårt immunförsvar slås ut?

        Vem ligger bakom denna djävulska plan?

        Gilla

      • Bert Juhlin 2021-09-05 / 00:32

        Om de världsomfattande massvaccinationerna med mRNA fortsätter och immunförsvaret blir kraftigt försvagat därav eller till och med slås ut så blir situationen den att de som drabbas i så fall måste se till att de för resten av livet får möjlighet att via div årliga skyddsinjektioner ersätta det förstörda egna immunförsvaret. Ett dylikt scenario ger förstås div suspekta makthavare möjligheten att utnyttja situationen för att genomdriva omfattande förändringar i samhället/na/länderna världen över, exv depopulation.

        Citat:”Vem ligger bakom denna djävulska plan?”

        Svar: Depopulation av jordens befolkning diskuterades redan på 1950-talet i FN, detta då det bara fanns ca 1,5 miljarder människor på planeten Jorden.
        Det finns fler org som har depopulation som det yttersta målet, exv ”Romklubben”.

        Det mystiska granitmonumentet Georgia Guidestones ägares(oklart vem) första budord till planetens makthavare är följande: se till att hålla planetens befolkning till under 500 miljoner, detta så att balans med naturen kan uppnås. De 10 budorden/meddelandena är inhuggna i graniten på åtta olika språk och riktar sig således till omvärlden i stort.

        Thoralf, du kan säkert se att budskapet i GG-stones och dagens klimathotarrörelsers/partiers agendor har samma målgrupp i sikte, ”människan” och då i rollen som det djur som förstör planeten och påstått orsakar dagens klimatförändringar. Om exv miljöpartiets önskade klimatmål(typ 1700-tal) ska kunna genomföras så måste ca 90% av Sveriges befolkning dö då livsmedelsproduktionen under deras dårdrömmars förutsättningar knappt ens kan föda 1 miljon svenskar.

        Gilla

  14. Tony 2021-09-03 / 12:26

    Själv är jag vaccinerad med två sprutor, men har också bestämt mig för att inte ta en tredje dos, som det nu snackas om, likaså när det gäller Covid passet, om det kommer till stånd, vilket
    dom flesta dumheter gör i detta land, så får jag väl stanna hemma från utlandsresor, någon
    gräns får man sätta. Man ser vilken makt myndigheterna har med ett sådant pass.
    Har man inget pass kan folk förlora sin anställning och försörjningsmöjligheter.

    Men myndigheterna har ingen förklaring till att uppemot 300 personer, som inte
    varit sjuka, och trots fullvaccinering ändå har avlidit sen dom tog Sprutorna???
    Det verkar betydligt enklare för myndigheterna att tala om vad som kan komma att
    hända dem som vägrar ta Sprutorna, och dom som tagit båda sprutorna kan ju
    ändå tydligen smitta andra, men detta gäller visst inte för importerade från andra
    länder där sådana krav mot dem inte ställs!

    Gilla

    • Thoralf A 2021-09-03 / 18:27

      Det finns många orsaker till att någon avlider. Man kan avlida av en infarkt eller något annat det förhindrar inte sprutorna.

      Gilla

      • Thoralf A 2021-09-03 / 20:23

        Självklart! Covid-19 är en av många orsaker till dödsfall.

        Gilla

  15. Kenneth Nilsson 2021-09-03 / 11:00

    Tyvärr har vi ju inge opposition ibland verkar det som om Moderaterna inte vill regera många konstiga uttalande från Ulf kanske nöjd med attl yfta lön och bjäbba lite då och då, om Moderaterna tagit avstånd från Reinfeldttiden eller bytt partiledare tex Sonesson eller Hanif Bali kunde det funnits lite hopp igen, Sverigedemokraterna har öppet mål gång på gång men inte heller där händer det mycket inte som kommer fram iallafall.

    Gillad av 2 personer

  16. tompas11 2021-09-03 / 10:39

    Vaccinet är inte tillräckligt kontrollerat varken för barn, ungdomar eller äldre. Med stigande ålder så ökar förstås risken att insjukna i olika sjukdomar och även att avlida på grund av dessa. Detta gäller inte specifikt Covid-19 utan även andra typer av influensa och sjukdomar. Efter att pratat med många som tagit vaccinet är jag övertygad om att de allra flesta inte har en susning om vad de blivit injicerade med. De har bara litat på myndigheterna, som goda medborgare och gjort som de blivit tillsagda utan att ha gjort några som helst efterforskningar själva.

    Gillad av 2 personer

    • Bergman 2021-09-03 / 12:30

      Jag har gjort samma erfarenhet

      Gilla

  17. Nils Dacke 2021-09-03 / 09:50

    Instämmer fullt ut Thoralf, ta till exempel swebbTV som jag tidigare tittade på ofta och speciellt uppskattade jag Lars Bern med sina analyser av politik och teknik. Senaste året har jag blivit mer och mer förbluffad över hans covid och vaccin inlägg därför har jag helt stoppat att tilta på denna kanal då det känns som Lars Bern har passerat bäst före dagen och alltihop ger närmast ett förvirrat intryck.

    Gillad av 1 person

    • Ò Hyra 2021-09-03 / 11:10

      Lars Bern börjar bli stencil.

      Gilla

      • Tony 2021-09-04 / 10:02

        Nils Dacke och O Hyra, håller inte alls med er om att lars Bern har passerat bäst före datum,

        I så fasll tycker jag att ni ska gå in på Swsebbtv och titta på programmet SR P1 Fake News
        där Mikael Wi8gertb går igenom hela detta program från början till slut med Lars Bern och
        Doktor Sture Blomberg drar byxorna av både programledaren För P1 och dom medverkande,,
        som är en märklig sammansättning om man vill kalla sig seriös, en av dom medverkande är
        är delägare i ett Svenskt vaccintillverkare,? han är inte ens läkare utan tandläkare, och den
        andre en dam från något som heter faktakontroll ?? Det är värt att lyssna till, själv tycker jag att dessa herrar smular sönder allt vad dessa så kallade sanningssägare för fram.

        Lars Bern har erbjudit sig att ställa upp och försvara sina åsikter in en direktsändning
        hos SVT, men bara i direktsändning , då han är rädd att klipp o klistra gänget annars
        skulle frisera till programmet så att det passa den gängse mallen,

        och det kan man ha förståelse för, mot dessa två som medverkade ställde programledaren
        inga tuffa frågor som vanligt.

        Sen när ni talar om Lars Bern, som går mot 80 år så gör han nog inte detta för egen
        vinnings skull, det behöver han säkert inte, däremot vill han lyfta fram all det hycklande
        som förekommer i landet! Se programmet och avgör själv!

        Gillad av 2 personer

  18. stigrydmark 2021-09-03 / 09:05

    Jag har inte vaccinerat mig. Jag har haft stort förtroende för Lars Bern och hans kloka ord och till de forskarrapporter han hänvisat till. Även andra rapporter har övertygat mig om att nuvarande vacciner är onödiga. Jag hat starkt kritiserat Läkemedelsverket som som bromsat och inte varit positiv till de två mediciner som använts av flera läkare med framgång. Indien och Afrika har fått mycket goda resultat som nonchaleras av övriga världen. Ingen officiell rekommendation om hur vi kan stärka vårt immunförsvar har nämnts av myndighetena, egendomligt.
    Nu står de ständiga uppmaningarna om vaccinering mig upp i halsen. Låt varje individ ta ställning.

    Gillad av 5 personer

  19. Hans 2021-09-03 / 09:05

    Sveriges dilemma: för att komma ur den nuvarande krisen borde landet vandra en god bit högerut. Men de som nu sitter på de inflytelserika posterna och är beslutsfattare är fostrade
    i ett vänstertänkande som länge genomsyrat hela samhället och som det är svårt att frigöra sig från.

    Socialisternas hegemoni sedan länge plus den feghet och undfallenhet som präglat de borgerliga har burit frukt.

    Det kan nog bli svårt att få den svenska skutan på rätt köl i ett samhälle som präglas av
    motvilja mot ”hem, tro och fosterland”.

    Sverige har ändå ett rikt arv att vara stolt över och kan trona på minnen från fornstora dagar.

    Sveriges utveckling är både skrämmande och tragisk!

    Gilla

  20. ivarandersson 2021-09-03 / 08:57

    Regeringen och FHM lär sig aldrig. I första vågen dog knappt 6000 personer och i andra vågen över 8000 personer vilket visar att lärdomarna ej har tagits till vara.

    Gilla

Kommentarer är stängda.