112 procent på en vecka

Minst 82 procent skall vara dubbelvaccinerade eller mer. Ändå ökar antalet nysmittade från dryg 28 000 under vecka 51 till nästan 60 000 under vecka 52. Det är en ökning på ca 112 procent på bara en vecka.

Ännu en gång är Folkhälsomyndigheten fullständigt ute och cyklar i sina så kallade prognoser. Den 30 december slogs ett nytt dygnsrekord med 11 507 smittade.

Frågan är om inte det rekordet kommer att slås redan imorgon när siffrorna för den 4 januari publiceras!

Att vaccinen skulle skydda mot smitta är uppenbarligen nonsens. Gud förbjude! Men tänk om dessa vacciner nu även kommer visa sig ge biverkningar på lång sikt. Snacka om att det kommer bli lynchstämning i samhället mot myndigheter och regeringar.

PS

”STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) En ny variant av coronaviruset, preliminärt identifierat som B.1.640.2, och tros ha sitt ursprung i Kamerun, har hittills smittat tolv personer i södra Frankrike.

Det rapporterade Jerusalem Post.

Den nya varianten, även kallad ”IHU” efter att ha upptäckts av Mediterranee Infection University Hospital Institute, tycks ha 46 nya mutationer, vilket riskerar att göra den mer smittsam.”

+

23 reaktioner på ”112 procent på en vecka

  1. Roland Salomonsson 2022-01-05 / 10:56

    WHO/EU-kansliet beordrade att testerna skulle ökas 2-3 ggr i början av november. Notera hur resultaten av testerna inte längre presenteras som % utan som ”antal”. I varje fall i media. Antal skrämmer också MER! När således ANTALET smittade ökar, så får myndigheterna möjlighet att påtvinga gräsrötterna de genmanipulerade (mRNA) experimentpreparaten, som inte genomgått fullständigt test innan godkännandet. Sak läget är dock att fördubblas antalet smittade genom dubbla antalet tester, så är smittotalen faktiskt OFÖRÄNDRAT låg.

    För ett par veckor sedan så meddelade FHI att smittan nu ”drevs” av de vaccinerade (bl a 6 av 10 var vaccinerade minst 2 ggr), medan ovan i artikel och kommentarer, så talas det om att 2 av 11 är vaccinerade. Sammantaget är det en massa myndigheter och politrucker som ljuger kopiöst. Kan det bero på agerande från ”Nya Sanningsministeriet” d v s Psykförsvaret?

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2022-01-05 / 11:00

      Jag ser gärna att du också har länkar till dina påståenden!

      Gilla

    • Roland Salomonsson 2022-01-05 / 11:03

      Svenska Sanningsministeriet/Psykförsvar fungerar ju endast om alla gräsrötter erfarenhetsvis kan urskilja att det omtalade faktiskt är en sanning. Beteendeförändringen kan inte erhållas med en osanning som grund.
      Se skillnaden mellan USA propaganda, där oftast hela det uppspelade scenariot är en lögn på lögn etc! Vilket kostar miljarder att spela upp. Jämför sedan med Rysslands motsvarigheter där propagandan i regel är helt sann och synlig som sådan. Då och då kommer ett instick som är osant eller bara delvis sant. Men ack så billigt att driva och samtidigt effektivare.

      Gilla

  2. Stefan 2022-01-05 / 08:23

    Vaccinet är inget vaccin, det börjar bli uppenbart även för de mest entusiastiska vaccinförespråkarna. Det inkluderar även dig, Thoralf.

    Läkemedlet måste snarare ses som en profylax/bromsmedicin än vaccin. Hade jag vaccinerat mej som Kungen, tre gånger och ändå fått Covid-19 hade jag varit riktigt, riktigt förbannad.

    Jämförelsen att man har tecknat tre personskadeförsäkringar, men skadar du dig får du inte ut en krona av någon kan dras.
    Vem hade accepterat det?

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2022-01-05 / 09:21

      Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom! Det har du uppenbarligen missat. Men det kanske inte är viktigt för dig.

      För mig är det den viktigaste saken och av den anledningen har jag vaccinerat mig!

      Gilla

      • Ann-Charlotte 2022-01-06 / 20:17

        Hur kan du vara säker på det? Bara för att de som tillverkar vaccinera säger det behöver det inte vara sant. Själv fick jag feber och lite ont i huvudet EN dag ovaccinerad.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-01-06 / 21:07

        Det finns statistik som visar detta! Inte bara från Sverige utan från flera länder!

        Gilla

  3. tompas11 2022-01-04 / 22:22

    Hur vet man att minst 82 % av befolkningen är dubbelvaccinerade när man inte genomfört någon folkräkning sedan 1990?

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2022-01-04 / 22:28

      Nej, då vet vi inget om Sverige befolkning, inte ens om brottsligheten eller om hur stor andel som jobbar eller är sjukskrivna. Vi vet ingenting!

      Gilla

      • Goliat 2022-01-04 / 23:05

        SCB har nån statistik på arbetslösa och liknande väl?

        Gilla

      • Thoralf A 2022-01-04 / 23:25

        Enligt tompas11 så är ju all statistik som utgår från befolkningsmängden felaktig. Det gäller givetvis alla myndigheter enligt tompas11.

        Gilla

    • tompas11 2022-01-04 / 23:46

      Det är inte enligt mig utan enligt Statistiska centralbyrån. Har man inte genomfört någon folkräkning sedan 1990, så är det den som gäller, vilket innebär att 2022 vet man inte hur många människor som befinner sig i landet. Vad är det som är så svårt att förstå?

      Gilla

      • Thoralf A 2022-01-05 / 00:00

        Tror du alla blir registrerade vid en folkräkning?

        Gilla

      • tompas11 2022-01-05 / 00:23

        Tja vad tror du själv? Är det bättre att inte genomföra en folkräkning än att verkligen genomföra den? Svaret torde vara givet, om man i realiteten vill ha något som liknar facit. Annars är ju dessa procentsiffror inget värda. Synnerligen märkligt om du inte begriper detta.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-01-05 / 08:12

        Och vad skulle 82 procent eller 79 procent göra för skillnad?

        Gilla

  4. tompas11 2022-01-04 / 22:19

    Det är ointressant hur många som är smittade enligt ett otillförlitligt test. Ökar man testförfarandet så ökar antalet smittade. Hur många som verkligen är sjuka på riktigt vore betydligt intressantare information.

    Gilla

    • Anders J 2022-01-11 / 09:59

      Ja, jag kollade t.ex. på Region Skånes siffror på inlagda på sjukhus för Covid (inklusive inlagda på IVA). Verkligen ingen anledning till panik där, ligger långt under vad det var vid förra årsskiftets utbrott.

      Gilla

  5. Bergman 2022-01-04 / 20:36

    ”Pass upp för medicinmissbruk,
    inga piller idag ska du ta!
    Om du äter för många förblir du sjuk
    långt sedan du blivit bra.”
    Alf Henrikson

    Gillad av 1 person

  6. Sven d.ä. 2022-01-04 / 20:12

    Lynchstämning! Knappast, undanflykter kommer att sändas ut via statsmedia.

    – Jag tog sprutan och fick ett mildare sjukdomsförlopp.
    – Jag tog boostern så nu är jag skyddad.
    – Det har visat sig att vaccinet klarar delta men inte omikron. När vaccinet mot omikron kommer så måste man ta det.
    – Alla måste ta vaccinet för att bli skyddad. Varje barn även spädbarn måste ta. Det är därför det är hög smittotal nu.

    Läkemedelsbolagen har satsat miljarder på detta vaccin, så de kommer inte att lägga ned denna guldgruva* utan strid. En av de största bidragsgivarna till WHO är Bill Gates.

    * Onödig kunskap: Biontech (de som tagit fram Pfizers vaccin) adress är ‘An der Goldgrube’ i Manheim.

    Gilla

  7. Högt hårfäste 2022-01-04 / 19:14

    Det går bra nu som JP säger. Hur ska det bli nu när skolorna börjar? De måste införa distansundervisning.

    OS i Kina kan väl inte vara möjligt att genomföra?

    Gilla

  8. Goliat 2022-01-04 / 18:58

    Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk alltså. Kommer det nya restriktioner imorgon, vad tror ni?

    Gilla

    • tompas11 2022-01-04 / 23:13

      Jajamen, som ett brev på posten. Nää det var en utsökt dålig liknelse, den gällde bara då jag var ung. I dag kan man inte lita på någonting.

      Gilla

Kommentarer är stängda.