NY SKJUTNING OCH S-TYSTNADSKULTUR

När det händer negativa saker i Kalmar, då inträder den socialdemokratiska tystnadskulturen. Företrädarna gömmer sig så gott de kan om inte media tvingar ut den på banan för att svara på frågor. Johan Persson är ett typiskt exempel på detta. Nu har dock tvingats fram i ljuset och han har till och med besökt Norrliden efter nattens skjutning.

Idag har Johan Persson besökt Norrliden och då tar han med sig Papi för säkerhets skull, det är tryggast så. Annars skulle han ju kanske kunna utsättas för både verbalt och fysiskt bemötande. Givetvis hade han tagit med media till Norrliden för att kunna dokumentera hans besök i området.

Men det finns ett annat socialdemokratiskt kommunalråd som har ansvar för just trygghetsfrågor och hon är dessutom ordförande i det lokala brottsförebyggande rådet och i trygghetsrådet. Så här presenteras hon på Kalmar kommuns webbsida.

Men var är hon nu? Varför ställer inte journalisterna henne mot väggen? Är det någon som skall kunna svara på frågor om tryggheten i Kalmar så är det väl Dzenita Abaza.

Jag skall dock ge henne cred för att hon alltid hälsat och pratat med mig i olika sammanhang och även på stan och marknader. Hon kunde till med stanna till vid SD:s tält och prata några ord. Det är mer än vad man kan säga om i stort sett alla andra socialdemokrater i Kalmar.

Men nu handlar det om gängmord, grova narkotikabrott, skjutningar och en snabbt växande otrygghet i Kalmar. Då vill jag se ansvariga politiker agera och stå i fronten politiskt. Inte minst via kommunens kanaler och på sociala medier.

Lördag kvällens skjutning mot en lägenhet i Norrliden var inte vilken skjutning som helst. Den var enligt uppgift riktad mot mordoffrets familjs lägenhet på Två Bröders väg i Norrliden.

Det här gör ju utan tvekan att man börjar fundera över vem som skjuter, försöker grupperingen som stod för dödsskjutningen skrämma familjen från några hämndaktioner för att upprätta familjens heder. Gör ni något så knäpper vi en till i familjen. Var det innebörden i skjutningen mot lägenheten?

Var skjutningen kvällen innan i Snurrom riktad mot den andra sidan i konflikten? Hoppas bara polisen har koll på detta. De flesta vet säkert vem som var skriven i lägenhet i Snurrom, med skotthål i fönstret.

Utan tvekan så har vi inte sett slutet på denna kriminalitet, det kommer säkert rulla på även om det sägs att nästan alla inblandad skall ha lämnat staden. Vissa är uppenbarligen kvar och sprider otrygghet.

Polisen efterfrågar tips från allmänheten. Det som förvånar mig mycket är att media som vet t.ex. vems lägenheter som blivit beskjutna inte uppger detta i sina artiklar. Berätta sanningen i det som ni har kunskap om.

Det blir lite pinsamt när så många vet sanningen men media låtsas att man inte vet någonting. Vem följer då medias artiklar. Nej, den som är intresserad följer istället ett antal sidor på sociala medier för att få veta vad som händer.

Journalisterna skyller på de pressetiska reglerna och tycker att de är duktiga men jag tvivlar på att läsarna är lika imponerade av deras hängsle o livremsartiklar. Ibland måste man även skjuta från höften!

45 reaktioner på ”NY SKJUTNING OCH S-TYSTNADSKULTUR

  1. Adam 2022-02-21 / 20:22

    Johan är förbannad.

    På sin Facebook kallar han de som skjuter i Kalmar för ”kriminella kräk”. Är det Muhammed och Ibrahim han menar? Papis små älsklingar.

    En Mats Tyrbo är genast där och försvarar invandringen. Är det Olle på radio Kalmars släkting eller bror?

    Är inte förvånad att radio Kalmar är vänstervrisen.

    Gilla

  2. Ò Hyra 2022-02-21 / 18:19

    Ord är betydelsefulla, ord har punkterat många äktenskap. Ord växer till hat.
    Så jag ber idioten på Downing street – håll käften.

    Kom ihåg hur det var när man påstod att Irak hade massförstörelsevapen. Ren bluff

    Sen har vi Nato-chefen, Stoltenberg, krigshetsaren. Sluta med din retorik. Det riskerar att bli ett självspelande piano.

    Gillad av 1 person

    • stigrydmark 2022-02-21 / 23:19

      Håiier med, Stoltenberg är USA:s förlängda krigsvilliga arm med NATO, Vapenhandlarnas Globalistorganisation som provocerande verktyg.

      Gilla

  3. Cosmik Debris 2022-02-21 / 17:39

    Dagliga skottlossningar värmer numera min själ på djupet. Jag kan helt enkelt inte få nog. Jag har helt gett upp hoppet och vill att hela jävla landet kollapsar så fort som möjligt. Jag bor inte mångkulturellt eller i något negergetto, så jag ska inte bry mig – har jag förstått.

    Jag har dessutom en attraktiv blodgrupp(akutblod) och har tidigare lämnat blod. Inte en chans i helvete att jag lämnar blod som riskerar att hålla liv i en skottskadad kriminell muslim eller neger.

    Gillad av 1 person

    • janne 2022-02-22 / 07:18

      Verner och Verner.Det går lika bra med grisblod.

      Gilla

  4. Ò Hyra 2022-02-21 / 17:34

    Vad är det för fel på SFI? Egentligen ingenting. En flicka som jag känner från forna östblocket fick sin grundutbildning i svenska språket där. Hon fortsatte sedan vidare till universitet och har idag ett bra jobb ”inom data”.

    För det kan väl aldrig vara så att det är något fel på intellektet på de grupper som kommit sedan 2015? Alla är ju lika värda, och att påstå att vissa elever är oförmögna att ens lära sej grundläggande kunskaper i svenska språket. Det måste väl vara en form av rasism?

    Gillad av 2 personer

    • Lars Johansson 2022-02-21 / 20:54

      En del av de som går på SFI kommer aldrig att nå målen! Alltså rasistiskt tänkande?

      Gilla

  5. Ò Hyra 2022-02-21 / 17:06

    På några årtionden har ett gäng politiker med huvudet under armen lyckats förstöra en välfungerande industrination och förvandla den till en uppsamlingsplats för all världens patrask och bedragare.

    Jag förstår de danska politikerna när de deklarerar att ”vi vill inte ha samma utveckling som i Sverige” och därför vill stoppa all vidare asylinvandring till Danmark.

    Gillad av 3 personer

  6. Ò Hyra 2022-02-21 / 16:55

    Sverige håller på att tas över av islamister, och kriminella. Staten klara inte av sina åtaganden mot medborgarna och Sverige är ett tilltagande laglöst samhälle.

    Gillad av 2 personer

  7. Kalle 2022-02-21 / 16:51

    ##Joakim Lamotte anmäls för reportage om svenska elever i minoritet ##

    ## Journalisten Joakim Lamotte pratade med en flicka som berätttade om hur hon blev mobbad, slagen och trakasserad för att hon var svensk. Nu anmäler skolans centerpartistiska rektor Lamotte till mediaombudsmannen och pressens yrkesetiska nämnd.##

    ## De sa att jag var en svennefitta och kallade mig för saker på deras språk som jag inte förstod, säger Emelie i reportaget.##

    ##”Detta är helt absurt. En rektor har som jobb att svara på journalisters frågor när det rör missförhållanden på skolan. Men som vanligt gör vissa makthavare allt för att skjuta budbäraren istället för att lösa problemen”, skriver Joakim Lamotte på Facebook.##

    https://www.friatider.se/joakim-lamotte-anmals-reportage-om-svenska-elever-i-minoritet

    Förvånad??? Inte det allra minsta. Dett är den nya normaliteten i sverige.

    Myndigheterna agerar inte ett dugg. De fegar ur och tror att allt skall lösa sig kemiskt.

    Beteendet är typiskt för centerpartiet. De vill skrämma bort all kritik!!! De är makthavare och tål ingen kritik!!!

    Gillad av 1 person

  8. Lars 2022-02-21 / 16:14

    Stenkastning, bomber, skjutningar, religiösa konflikter, korruption på alla nivåer – så är det i Libanon och så är det i Sverige. Men svensken gör som alltid – slutar att se och hoppas det går över o blir bra igen. Den här gången blir det sannolikt inte så eftersom utvecklingen mot en muslimsk etablering inte går att stoppa på fredlig väg. En sådan utveckling är oförenlig med ett västerländskt sekulärt, framstegsvänligt samhälle byggt på vetenskap och forskning. Sverige går mot en nationell katastrof och det går snabbt nu.

    Gillad av 4 personer

    • Lars Johansson 2022-02-21 / 20:58

      Ja,men de har ju en sjutusan till ledare ,så han kan ju naturligtsvis fixa till allt.Obs ironi.

      Gilla

      • Andersson 2022-02-22 / 16:34

        Om man måste förklara att något är ironi då har man inte fattat vad som är ironi.

        Tänker du på Lars Johan Hierta?

        Gilla

  9. Otto 2022-02-21 / 14:12

    Hörde att en knarkpåverkad man var på länssjukhuset i Kalnar med kniv på toalett och polis var tillkallad.

    Det är ju vakter hela tiden på akuten och pansarglas och låst inifrån vid entrén.

    Helt otroligt!

    Gilla

  10. Otto 2022-02-21 / 13:53

    Är det knarkuppgörelser eller vad handlar det om? Märkligt tyst på Johans blogg om detta. Är väl för dålig PR och minskar chanserna att vinna olika utmärkelser.

    Gilla

  11. Kalle 2022-02-21 / 12:56

    Adam Cwejman, Ledare GP

    ##Stämpla inte folkligt missnöje som högerextremism##

    ## Behandlingen av demonstranterna i Kanada är ett tecken i tiden: politiska eliter tål inte kritik av fel slag.##

    ## Eftersom demonstrationer av dessa slag inte kan inordnas i den politiska elitens projekt så misstänkliggörs de i stället.##

    ## Trudeau gjorde i veckan det många före honom i Sverige har gjort: Kallade motståndarna för nazistkollaboratörer. Det gjorde konservativa ledamöter i parlamentet vansinniga. De krävde att premiärministern prompt skulle be om ursäkt. Men någon sådan kom inte.##

    ## Vad Trudeau och många med honom avslöjar genom denna inställning till politiska meningsmotståndare är att de själva har blivit maktfullkomliga och tappat förståelsen för stora delar av befolkningen. De är så övertygande om förträffligheten i det egna politiska projektet, att de inte kan förstå hur någon skulle vara emot det.##

    https://www.gp.se/ledare/st%C3%A4mpla-inte-folkligt-missn%C3%B6je-som-h%C3%B6gerextremism-1.66178958

    ## Justin Trudeau [franskt uttal ʒystɛ̃ trydoʹ; engelskt uttal jəstin tru:ʹdou], född 25 december 1971 i Ottawa i Ontario, är en kanadensisk politiker. Han är partiledare för Kanadas liberala parti sedan 2013 och Kanadas premiärminister sedan 2015. Han är son till den tidigare partiledaren och premiärministern Pierre Trudeau.##

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Justin_Trudeau

    Den politiska majoriteten tål inte kritik!!! De är maktfullkomliga!!!

    

    Gillad av 1 person

    • turrim 2022-02-21 / 16:59

      Till den här salvan kan man lägga Julia Caesars krönika (länk i marginalen) ”Är Justin Trudeau son till Fidel Castro?”

      Gillad av 2 personer

  12. onkelbjrn 2022-02-21 / 10:22

    Ja, att vara en spegling av odugliga politiker är något som polisen tyvärr inte är ensamma om i myndighetssverige.
    Ger man en myndighet inte rätt förutsättningar för det uppdrag de är satta att sköta, så blir det inte bra.
    Men är det egentligen rätt att skylla på polisen? Polisen får utstå en massa spott och spe för något som politikerna är skyldiga till.

    Gillad av 3 personer

  13. peo 2022-02-21 / 04:52

    De som har ansvar för den dagliga verksamheten att förhindra och utreda brott är polisen men de bevisar dagligen att de är Sveriges mest odugliga myndighet.

    Gilla

    • ivarandersson 2022-02-21 / 08:50

      Du och Johan Persson ser nu resultatet av den förda politiken. Tar man hit klaner så blir det kamp om makten över narkotikamarknaden. Johans partikolleger i regeringen har inte insett att med denna politik måste Polisen, som är en statlig myndighet vars regleringsbrev skrivs av sosseregeringen, ges mycket mer resurser. Snålheten ser du resultatet av i hela landet.

      Gillad av 2 personer

      • peo 2022-02-21 / 10:52

        Svammel!! Finns ingenting som hindrar polisen från att förhindra och lösa brott. Bara deras oduglighet!

        Gilla

      • ivarandersson 2022-02-21 / 19:05

        PEOs svar
        Lagstiftningen hindrar Polisen från att agera som du tycker att de ska göra. Dina kompisar i regeringen tycker att det är bra som det är. Finns ingenting som hindrar regeringen från att ändra lagarna. Eller är det viktigare att klamra sig fast vid makten?

        Gilla

    • tompas11 2022-02-21 / 09:17

      Polisen är en spegling av odugliga politiker, som knappt tänker längre än näsan räcker. Så vad hade du Peo förväntat dig?

      Gillad av 4 personer

    • Andersson 2022-02-21 / 11:31

      De ska höja kraven har jag hört. Muslimer med ADHD ska få företräde. Hijab eller hästsvans för gränspolisen. Samt burka när det gäller den hemliga polisen.

      Gilla

      • Andersson 2022-02-21 / 15:47

        ”Kalmarborna hedrar den döde 22-åringen med blommor och ljus. SVT / Hamed Ubaidi-Karlsson”

        Vad är det att hedra? Magda måste börja vända på stenarna i Småland. Det är några stycken om man säger så. Fast Kalmar är väl inte stenrikast precis.

        Jag försökte förklara för en amerikanare på besök var mörkaste Småland ligger. Han fattade precis: Det är inte här, det är inte där utan långt borta på andra sidan stenmuren. I Kalmar ser det mörkt ut.

        Gillad av 1 person

    • Cosmik Debris 2022-02-21 / 17:40

      Polisens oduglighet skulle ha varit mindre uppenbar och samhällsskadlig om landet inte hade fyllts med kriminella negrer och muslimer från skithålsländer.

      Har du tänkt på det?

      Gilla

    • Lars Johansson 2022-02-21 / 21:05

      Jo,det som hindrar polisen att utföra uppdrag är det politiskt korrekta som finns inom polisen,där de som ser verkligheten inte tas på allvar och dessutom hindras från en utveckling av de politiskt rättrogna!

      Gilla

  14. stigrydmark 2022-02-20 / 22:42

    Det ökade stödet för Magdalena Andersson är helt obegripligt. Detta snack om att lyfta stenar, som nu både skol- och arbetsmarknadsministrarna använder, kommer inta att fungera i verkligheten. Vissa stenar kommer att vara för tunga och andra att vara osynliga. Man kommer inte att ha lagar/verktyg som i Danmark, där man utvisar hela familjer. Skjutandet kommer att fortsätta och en majoritet väljare tcker det är ok.

    Gillad av 6 personer

    • Roland Salomonsson 2022-02-21 / 12:13

      ”vilket ökande stöd”? De flesta oppinionsinstitut som har verksamhet i Sverige är så undertryckta av S (vänsterextremismen) att de på order ljuger rakt av.

      Konstatera bara att Maggan redan är avslöjad.

      Min analys är att vänstern, under ledning av S, förbereder ett rejält valfusk, och när resultatet blir en stor seger för S, så kommer man att säga att detta stämmer med en lång följd av uppgång för S. Fast nu har islams parti NYANS tillkommit och ställer sannolikt till en rejäl kaos i planerna. Nyans övertar MP roll som partner till S och därmed är Sverige inom ett fåtal år en islamsk stat.

      Gillad av 2 personer

  15. Kjell 2022-02-20 / 21:56

    Johan blev bränd av kineserna och nu satsar han på andra ? kan vara lite ironi ha ha

    Gilla

  16. Goliat 2022-02-20 / 21:12

    Johan kommer nog få besöka Norrliden och även Snurrom många gånger till framöver. Detta lär väl inte upphöra när det väl börjat.

    Inte ett ord om detta på hans skrytblogg.

    Gilla

    • bengarne 2022-02-21 / 14:29

      Det närmar sig val och jag misstänker att vänstern har många röster i bidragsområdena även i Kalmar. Så är det här i Stockholm, 70%-90% s stöd i vissa av dessa områden

      Gilla

  17. Champagne Supernova 2022-02-20 / 18:57

    Tystnaden är även total på Barometerns FB-sida där man inte skrivit ett endaste ord om senaste veckans ”stök” (som det brukar kallas i media)..

    Gillad av 3 personer

    • Gunnar Karlsson 2022-02-20 / 19:45

      Denna tystnad kan bara tolkas som ynklig feghet och avsaknad av ryggrad !!

      //Gunnar

      Gillad av 2 personer

  18. Högt hårfäste 2022-02-20 / 18:18

    @Thoralf

    Har du koll om det är två gäng som rivaliserar, eller grupperingar inom ett och samma? Bråk om pengar och knark?

    Varför har några lämnat staden? Kan det vara dessa personer som ska ha rekryterats från Göteborg och Malmö?!?

    Gilla

  19. janne 2022-02-20 / 18:14

    Ja denna sk media i stan,vill man göra en kommentar av något som skrivits så ska
    man logga in med bank id,vad är det för jävla trams,stå rakryggade och göm er inte.
    Det finns media som säger som det är och utan bank id.Jag litar mer på dom.

    Gillad av 1 person

  20. Gunnar Karlsson 2022-02-20 / 18:10

    Thoralf,

    Mycket bra, banka och slå på Sosse-hycklarna, förr eller senare, kanske det trillar ned en pollett även hos Svenne-banan.

    Det tragiska problemet med dagens Sverige, bortsett ifrån Sosseriet, är avsaknaden av en fri av vaken Press, vad avundsjuk man blir på våra nordiska grannar.

    //Gunnar

    Gillad av 1 person

  21. Nils Dacke 2022-02-20 / 18:01

    Kommer Kalmar nu att utlysa kriminalnödläge i analogi med tidigare utlysts klimatnödläge?, ganska klart vilket nödläge som är mest akut.

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.