LÖGNAREN I KREML

Då har Putin visat sitt rätta ansikte!

Det finns inga ord som kan beskriva hur illa jag tycker om Putin! Jag hoppas att sanktionerna mot Ryssland blir fullständigt förödande! Isolera Putin totalt.

Jag kräks när jag ser hans fula tryne!

Intressant att Dow Jones är upp 1,7 procent strax före stängning men OMX30 i Stockholm föll med 3 procent.

85 reaktioner på ”LÖGNAREN I KREML

  1. Magnus Eriksson 2022-02-28 / 11:37

    Och vem ska avnazifiera Kreml då?

    Gilla

  2. Andersson 2022-02-26 / 10:59

    Thoralf, kriget i Ukraina förflyttar fokus här hemma i Sverige och även i Kalmar. Det är lägligt rentav förträffligt för de som styr i det här landet. Inte minst för den som styr i Kalmar. Vad är väl fyra skjutningar i Kalmar mot alla skott i Kiev.

    Låt dig inte ryckas med. Du ensam kan inte påverka det som händer i Ukraina. Du ensam kan inte påverka vad som händer i Sverige i stort. Däremot kan du påverka det som händer i Kalmar. Där har du en stor mission att fylla.

    Magdalena Andersson ville inte ta emot några flyktingar från Ukraina. Jag undrar hur Johan Persson resonerar. Här finns ett utsökt tillfälle för lögnaren i Kalmar att öka på skatteintäkterna.

    Gillad av 1 person

  3. Sven d.ä. 2022-02-25 / 21:45

    Putin är den aggressive och har skulden till kriget. Men jag går inte med på att säga att han är galen, tokig, paranoid etc – man måste se honom som en slug maktspelare som inte får underskattas.

    Jag tror inte att sanktioner mot Ryssland är verkningsbara. Ryssland drivs i armarna på Kina. Ryssland blir mer och mer självförsörjande vilket är en styrka.

    Jag tror att kriget i Ukraina är efterdyningar av upplösandet av Sovjet. Man har märkliga gränsdragningar som kanske fungerat mellan provinser i Sovjet, men inte mellan självständiga stater. Samma svårighet fanns och kanske finns efter att Jugoslavien löstes upp. Det är inget som kan åtgärdas nu, det får vi leva med.

    Sedan gör det inte lättare att USA, Kina, Nato och EU har sina agendor.

    Trots alla svårigheter så tror jag att kriget är över på någon vecka (kanske blir som Georgiens 1-veckas krig) när Putin har bytt ut Ukrainas president mot en som inte vill gå med i Nato.

    Gilla

  4. turrim 2022-02-25 / 19:35

    Jag kan inte förtränga tanken: Kommer EU fortsätta att klandra och bötfälla Polen och Ungern för att de vill vara fria, självbestämmande stater? Eller EUs andra krav på länders skogar, infrastruktur och levnadsvillkor? Vad är skillnaden mot Putins krav på fria stater (bortsett från militärt anfall)?

    Gillad av 2 personer

  5. Ò Hyra 2022-02-25 / 19:00

    Norrbaggen Stoltenberg ska låsas in för alltid.
    På samma anstalt som Breivik.

    Gilla

  6. Ò Hyra 2022-02-25 / 18:32

    Om det skulle bli en flyktingström från Ukraina har några oönskade grupper i Sverige särskilda skäl att oro sej. I Ukraina, detta genomkorrumperade land som Sverige skickar bistånd till finns en maffia av gangsters av en kaliber som kommer att få dom som styr narkotikahandeln idag att blekna.

    Idag styrs narkotikahandeln i Sverige ofta av asylskojare från Afrika, Apganistan och Mellanöstern.

    Detta kommer att ta slut, på ett våldsamt sätt när dom Ukrainska gangstrarna rensar upp.
    Det kan ta ett till tre år av ännu mer skjutningar och oro men till slut blir det Ukrainska maffian som rensat upp och ett bedrägligt lugn infinner sej…

    Gilla

  7. Ò Hyra 2022-02-25 / 17:31

    Vad är det för värden USA står för som är så bra? Ett land som begick folkmord på ursprungsbefolkningen och importerade slavar, ett land som saknar historia och kultur till skillnad från Ryssland som har en kultur som står oss européer närmare än USA:s.

    Gilla

      • Ò Hyra 2022-02-25 / 18:48

        Nej men det verkar vara en grund för USA att starta krig eller blanda sej i andra länders politik över hela världen. Dom har rätt värdegrund?

        Gilla

      • Karl W 2022-02-28 / 10:35

        Så du gillade inte exemplen. Fakta ur historien. Att mörka historien gör ju dig själv till större lögnare än Putin.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-02-28 / 10:56

        Ditt hat mot västvärlden och framför allt USA. Inte heller dina ytterst vinklade sanningar, om jag uttrycker mig försiktigt. Ditt vurmande för Kina som världens främsta demokrati har varit ganska avslöjande av din egen agenda. Den hör dock inte hemma på min blogg.

        I synnerhet i det nya läget som uppstått i och med Rysslands aggressiva attack på Ukraina.

        Gilla

      • Karl W 2022-03-03 / 08:42

        Jag hyser inget hat mot västvärlden, eller någon, men jag känner tragik. När det gäller demokrati, jag faktiskt upplevt båda och kan jämföra. Vilka personliga erfarenhet kan du själv framföra. Ryssland har inte attackerat Ukraina, Ryssland har attackerat USAs aggressiva militära expansion där Ukraina är USA verktyget. En historisk parallell. När Ryssland attackerade Tyskland förra seklet var det inte Tyskland dom bekämpade, utan nazisterna. Nu bekämpar man USA. Om någon hade attackerat Hitler när han planerade Tredje Riket hade kanske 80 miljoner människor fått leva. Nu attackerar Ryssland USA för att stoppa ett upprepande.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-03-03 / 09:43

        Det var en lögn. Du har i flera kommentarer visat att du är fylld av aggressivitet mot USA.

        Det är minst sagt häpnadsväckande att du skriver ”Ryssland har inte attackerat Ukraina”.

        Det visar med eftertryck att du antigen är fullständigt indoktrinerad eller att du inte är vid dina sinnens fulla bruk.

        Jag ber dig sluta kommentera på min blogg!

        Gilla

      • Karl W 2022-03-06 / 10:25

        Jag har verkligen ingen större kärlek till varken nazisternas erövringar och expansion, eller USAs. Det gjorde ont efter befrielsen 1945, hur blir det nästa gång. Vi har inte nått dit än.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-03-06 / 11:54

        Vad menar du med USA:s expansion. De har väl haft samma gränser så länge jag kan minnas!

        Gilla

  8. Anders G 2022-02-25 / 17:23

    Högsta domstolen prövar inte hovrättens fällande dom mot EU-parlamentarikern Peter Lundgren (SD), som åtalats för sexuellt ofredande mot en partikamrat.
    Partitet ska nu diskutera framtiden med honom.

    Gilla

  9. Ò Hyra 2022-02-25 / 17:20

    Ända sedan 1945 har Europa gått i USA:s ledband och gått på myten att det var de som befriade Europa från nazismen när det i själva verket var Sovjetunionen som gjorde jobbet och hade gjort slut nazismen oavsett om dagen D inträffat eller inte.

    USA förlorade 170 000 soldater.
    Sovjetunionen 13 600 000 soldater

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_antal_d%C3%B6dade_under_andra_v%C3%A4rldskriget

    För övrigt bodde och arbetade jag i diktaturen DDR, fem år under 1980-talet.
    Det var fan så mycket trevligare än att bo i ”demokratin” Sverige idag.

    Gilla

    • Ölandsbonde 2022-02-26 / 12:56

      ”USA förlorade 170 000 soldater.”
      Det var väl totalt? Inklusive striderna mot Japan i Stilla Havet. I Europa kan de inte ha förlorat särskilt många. Tyskarna hade inte mycket till försvar där. Deras styrkor var i öst i försök att stoppa ryssen. Såg en siffra som jag inte vet om den är riktig, men jag tror det. I väst 3 divisioner mot 97 i öst.

      Gilla

  10. Kalle 2022-02-25 / 17:12

    Just nu:

    ##Ryssland hotar Sverige##

    ## Nya kravet: Överge Nato-planerna – annars väntar ”militära konsekvenser”##

    https://www.friatider.se/ukrainare-sover-i-tunnelbanan

    Som vanligt när sverige nedrustar försvaret så ”smäller” det någonstans i vår närhet.

    Nu hotar ryssen oss!!!

    Skall vi gå med i NATO så skall försvaret kosta 2% av BNP Nu lägger vi bara 1,5%.

    Tycker det är bättre att vi förblir neutrala och lägger 4-6% på försvaret som under ”Kalla Kriget”

    Då hade vi ett av de starkaste flygvapnen i världen och stor försvarsförmåga för övrigt.!!!

    Nu har vi inget av detta. Bortrationaliserat av knäppa politiker som satsat på massinvandring isället.

    Snart vill Ryssen ha Gotland för att skydda sina gasledningar i Österjön

    Satsa mycket mer pengar på försvaret och förbli neutrala, tycker jag.

    Det har lönat sig förr och skulle nog löna sig idag också. Beror på försvarsviljan!!!

    Gillad av 2 personer

    • Ölandsbonde 2022-02-25 / 18:45

      Det var ryssen som fortifierade Gotland. Som skydd mot engelska flottan. Vore säkert bra för miljön om ryssarna arrenderade några hektar.

      Gilla

    • Stentmannen 2022-02-25 / 18:55

      Läs på din Knäppgök!

      Gilla

  11. Otto 2022-02-25 / 12:52

    Länsstyrelsen i Västra Götaland har påbörjat krisberedskap och samlat alla kommuner till planering, med anledning av Putins agerande. Kalmar län som ligger vid Östersjön borde vara än mer utsatt.

    Kalmar är alltid sist på bollen.

    Gilla

    • Bergman 2022-02-25 / 16:44

      Gotlands södra udde ligger 70 mil från Kiev eller ungefär som en tågresa på c:a 6 timmar mellan Stockholm och Köpenhamn – om liknelsen tillåts.

      Gilla

      • Andersson 2022-02-25 / 18:17

        Kaliningrad ligger 35 mil från Torhamns udde. Sjövägen.

        Gillad av 1 person

      • Stentmannen 2022-02-25 / 19:02

        Nej det tillåts inte. En korkad jämförelse.

        Gilla

      • Ò Hyra 2022-02-25 / 19:04

        Tåg över Östersjön?

        Gilla

  12. Jan Sundberg 2022-02-25 / 12:41

    Men det är något med Ukraina och nynazistet. Ett tag efter insättandet av den nuvarande presidenten visade SVT Play en fransk dokumentär om hur europiska nynazister hade rest till Ukraina för att hjälpa till. För någon vecka sedan sände P1 en dokumentär om en svensk som varit med. Många av milisgrupperna har viftat med hakkorsflaggor. Nyligen visades på nätet en bild av en milisgrupp mot en fond av en kingsize hakkorsflagga.
    Varför det är något med Ukraina och nynazister har jag inte förstått.
    Sök på ‘Ukraine and neo nazis”.

    Gilla

    • Benny 2022-02-25 / 14:33

      Det är ”våra” nazister det är frågan om, de ska kväsa oppositionen i Ukraina! USA skickade vapen och pengar till IS för att ”våra” terrorister som skulle avsätta Assad i Syrien osv…Proxykrigare kallas det visst! Så länge pengar och vapen rullade in fungerade IS! Vi får se hur länge Azov-bataljonen marscherar i Ukraina? Vem blir förvånad över att politiker ljuger? ”Våra” politiker ljuger ju ständigt!

      Gillad av 1 person

    • Ölandsbonde 2022-02-25 / 20:04

      Ukraina stod till en del på Hitlers sida. Lovades en hög ställning i det kommande tredje riket. Pekade glatt ut judar och ryssar för avrättning. Deltog aktivt med massmördande i Belarus och Polen när tyskarna var upptagna i nordafrika.

      Ukrainska nazister bildade också en egen legion inom Waffen SS; den 14:e Galizische Nr. 1. 17.000 man under ledning av general Pavlo Shandruk. En man som idag hyllas med ståtliga parader.

      Gilla

      • Thoralf A 2022-02-25 / 20:34

        Det fanns en hel del svenskar som deltog under nazisterna! Skall vi döma alla svenskar för det?

        Nazistsympatisörer fanns nog i de flesta länderna.

        Men det är bra att ni kryper fram och bekänner färg!

        Gillad av 1 person

  13. messkalle 2022-02-25 / 12:14

    I Donbasområdet bor huvudsakligen rysktalande slaver. De är under kontroll av separatist ledare, som i sin tur används av Puton för att skapa en konflikt och propaganda till ryssarna, vilka i sin tur tror att det är Ukraina angriper ryssar. Men nu står Putins arme några mil utanför Kiev. Jag befarar att det blir ett.blodbad.

    Gilla

  14. Grålle 2022-02-25 / 11:41

    Noterar att vår landsförrädare nr 1 Reinfeldt kallar Putin för en paranoid narcissist.
    Min kommentar till det är: it takes one to know one…..

    Gillad av 5 personer

  15. Gunnar Karlsson 2022-02-25 / 09:29

    Jag tycker att Christopher Jarnvall har en hel del sevärda inlägg på Riks.se, som t.ex. detta.

    //Gunnar

    Gillad av 1 person

  16. Nils Dacke 2022-02-25 / 09:22

    Putin är galen och utvecklat lång gången paranoia samtidigt det har accelererat senaste tiden då han verkar vara isolerad pga pandemin. Det man kan hoppas på att någon modig livvakt sätter en kula i huvudet på honom. När det gäller Lars Bern så har han också utvecklat någon form av galenskap senaste åren och jag har slutat att titta på honom och hela swebbtv sen något halvår tillbaka, hoppas att skiten läggs ned.

    Gillad av 4 personer

    • Thoralf A 2022-02-25 / 13:37

      Ja, utvecklingen på SwebbTV har varit negativ och handlar snart bara om konspirationsteorier.

      Gillad av 2 personer

      • Anders G 2022-02-25 / 13:53

        Håller med!

        Gillad av 1 person

      • Champagne Supernova 2022-02-25 / 18:56

        Jag ”la ner” SwebbTV efter att jag såg intervjun där en stollepelle oemotsagd fick framföra sin teori om att Palmemordet var ett teatermord. Herre Gud.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-02-25 / 19:29

        Jag minns också detta missfall!

        Gilla

    • tompas11 2022-02-25 / 14:44

      # NILS DACKE
      Men när SVT sänder så sitter du som klistrad förmodar jag.

      SwebbTV är en frisk fläkt i ett unket mediaklimat, men den gillas inte av alla vänsterblivna som gillar att bli matade med propaganda, vilseledande nyheter och rena lögner, som dagligen spys ut via SVT.

      Gilla

      • Thoralf A 2022-02-25 / 14:50

        Det handlar om att vara källkritisk, även när det gäller SwebbTV och andra alternativa kanaler. Jag köper inget rakt av oavsett vem som är avsändare. Det borde alla försöka tänka på.

        Gillad av 1 person

      • Nils Dacke 2022-02-25 / 15:08

        Tompas11, jag läser väldigt mycket alternativ nyhetsmedia, bloggar och poddar och ibland även övrig media inklusive statsmedia. När någon media börjar rabbla goja och vidlyftiga teorier så blir jag skeptisk och Swebbtv inklusive Lars Bern har senaste året dragit åt det hållet med mer eller mindre galna teorier. Då är det slut för min del, men tittar du vidare så blir det nog bra, träffar du Putin så hälsa från mig.

        Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2022-02-25 / 15:46

        Dessutom så försöker Wilgert hela tiden lägga orden i mun på den som han skall intervjua. Det stör mig väldigt mycket!

        Gillad av 1 person

      • tompas11 2022-02-25 / 19:24

        # NILS DACKE
        Vad är det för strunt du skriver: ”…träffar du Putin så hälsa från mig.”
        Jag hyser inga som helst sympatier för denna person lika lite som jag hyser några som helst sympatier för den senila nickedockan i USA. Självfallet så säger jag inte tack och amen till allt som publiceras på SwebbTV eller på denna eller andra bloggar/kanaler etc.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-02-25 / 19:34

        Det verkar som du stödjer Putin om man skall tolka vad som du skrivit.

        Gilla

      • tompas11 2022-02-25 / 21:57

        #THORALF A
        Jag har inte skrivit en rad att jag skulle stödja denna person. Tvärtom. Du läser uppenbarligen vad jag skriver såsom fan tolkar bibeln.

        Gilla

    • Bergman 2022-02-25 / 14:47

      Ja, Lars Bern börjar mer och mer inta en attityd liknande en gammal förgrämd gubbe. Synd, för han verkade vara en kunnig, erfaren och bildad äldre herre och alldeles nyss verkligen värd att lyssna till. (Det vågar jag och de övriga förvånade gubbarna runt mitt köksbord påstå långt före kl 12 på natten.)

      Gillad av 1 person

  17. Anders 2022-02-25 / 09:20

    Det värsta är att civilbefolkningen börjar få slut på mat, det är inte överfulla kylskåp och frysar som här utan det är ett fattigt folk överlag som nu har det överjävligt

    Gillad av 1 person

  18. Ò Hyra 2022-02-25 / 08:33

    När Washington skriker hoppa så frågar marionetterna i Bryssel hur högt?

    Gillad av 1 person

  19. Bergman 2022-02-25 / 08:08

    Sanktioner mot Ryssland? EU stoppar bl a import av rysk gas och olja.

    EU är i dagsläget beroende av import av rysk energi. Omkring 40 procent av den gas som används inom EU kommer från Ryssland (liksom närmare en tredjedel av all olja). Ryssland är också en stor producent av många andra viktiga råvaror – t ex spannmål).

    Sanktioner som biter? Sakta i backarna för så sent som nu i början av februari tecknades en rad ekonomiska samarbetsavtal mellan Kina och Ryssland som bl a innefattar rysk export av olja och gas till Kina värda över 1 000 miljarder kronor. (Putin såg det komma!)

    Det kommer bli dyrt och skakigt att leva i EU. (Jag såg det komma)

    En källa: kinamedia.se

    Gillad av 2 personer

    • Thoralf A 2022-02-25 / 08:24

      Putin visste vad han skulle starta! Tyskarna för lida för sin egen dumhet.

      Gillad av 4 personer

      • Gunnar Karlsson 2022-02-25 / 08:48

        Thoralf,

        Kanske dumhet, eller så var gumman Merkel hela tiden fjärrstyrd från Moskva. Att hon sedan de tidiga tonåren var en mycket aktiv medlem i FDJ (Freie Deutsche Jugend), en ungdomsorganisation av typ Unga Örnar som var direkt underställd det östtyska kommunistpartiet är allmänt känt.

        //Gunnar

        Gilla

      • Gunnar Karlsson 2022-02-25 / 09:01

        eller så var det så här ??

        //Gunnar

        Dagens

        Gilla

  20. Thomas 2022-02-25 / 07:32

    I det närmaste en komplett psykopat, saknar bara lugg och 4cm bred mustasch.

    Gillad av 2 personer

  21. Bergman 2022-02-25 / 07:19

    Jag måste erkänna att jag är ganska skamsen idag. För nog har jag tyckt att Putin framstått som en tvivelaktig ledare, men denna förfärliga utveckling såg jag inte komma!

    Gillad av 3 personer

  22. Laglydig 2022-02-25 / 00:22

    Jag delar din totala avsky för Putin. Att fanskapet tar ordet ”avnazifiera” i sin mun med tanke på att han gör sig skyldig till exakt samma sak som Hitler gjorde den 1 september 1939 gör inte saken bättre.

    Det var en extremt volatil dag på marknaderna idag där det var reversals åt alla håll. Det är inte ett dugg konstigt att OMX30 gick ner och USA vände upp. Redan innan stängning i Stockholm vände USA upp från botten vid öppningen och så även OMX30 som var ner med ca 4,5 % (det var ju problem med uppdateringarna så vi fick inte riktigt se det i realtid).
    Med tanke på att USA höll hela dagen och stängde på runt dagshögsta så lär OMX30 öppna 2-3 % upp (allt annat lika). Stockholm är en slav till rörelserna i USA och så har det alltid varit. Går terminerna i USA sedan åt något håll på eftermiddagen så följer Stockholm efter. Det som kan ställa till det imorgon är publiceringen av PCE index klockan 14:30 som ju FED tittar mer på än CPI. Skall bli intressant att följa Polymetal International under dagen som var bland det mest volatila, såväl uppåt som nedåt, som jag sett någonsin (17 % upp på 15 minuter från klockan 16 till 16:15) på en nedgång på 37,78 %. Något stort hände på världsmarknaden där i massor av aktier!

    Gillad av 1 person

  23. Champagne Supernova 2022-02-24 / 23:33

    Slutligen visade han sitt riktiga jag, men det tog lång tid att komma dit.

    Gillad av 1 person

  24. onkelbjrn 2022-02-24 / 23:23

    Jag har aldrig varit i Ryssland och heller inte i Ukraina, så min erfarenhet av dessa länder är klart begränsade.
    Krig är inte bra. Det är nog de allra flesta överens om.
    Krig brukar som regel ta vid där politiken tar slut.

    Utan att också vara helt insatt i det politiska spelet som nu har föregått ryssarnas attack mot Ukraina, så kan jag inte är annat än ha en viss förståelse för det som skett. Jag har förståelse för att Putin inte vill ha ett EU/NATO land gränsade till Ryssland med ev amerikanska baser intill gränsen. Ni som minns Kuba krisen vet att USA inte ville ha ryska baser och raketer på Kuba. Och vad som sen hände.

    Sen hur det skulle påverka den ryska befolkningen genom att ha EU intill sig, kan jag inte avgöra. Gissar att risken för en splittring bland befolkningen kanske skulle bli större.
    När det gäller EU tror jag att Hitler ligger i sin grav och är imponerad över hur EU har kunnat svälla ut utan att ha behövt avlossa ett enda skott. Hittills.

    Rätta mig gärna ni som vet.

    Gilla

    • Thoralf A 2022-02-24 / 23:54

      På en punkt. Estland, Lettland och Litauen är medlemmar i NATO så Ryssland har redan NATO inpå dörren.

      Gillad av 3 personer

      • Gunnar Karlsson 2022-02-25 / 09:19

        och även Polen…..

        //Gunnar

        Gilla

      • Hans 2022-02-25 / 10:18

        Estland, Lettland och Litauen borde väl ha räckt?

        Kennan hade varnat för detta (utvidgningen av Nato när Warszavapakten upplöstes).
        Man missade en unik chans och Ryssland har känt sig inringat.

        En av orsakerna kan ha varit fruktan för ytterligare ett Natoland invid sin gräns!

        Hans

        Gilla

      • onkelbjrn 2022-02-25 / 10:42

        Dessa länder fick sin självständighet innan Putin tog över styret i Ryssland.
        Dessa länder har ju ett klart strategiskt läge för Ryssland, men man kan ju undra om han vågar. Ukraina var ju (ännu) ej medlem i NATO. Gissar att om Putin försöker något mot dessa länder så måste NATO och EU agera militärt. Och då har vi ett storkrig, där även vi med all förmodan blir inblandade.
        Tror dock inte han vågar.

        Gilla

      • Gunnar Karlsson 2022-02-25 / 10:48

        samt Norge…..

        //Gunnar

        Gilla

      • messkalle 2022-02-25 / 11:59

        Om Putin vill återupprätta det forna Sovjets gränser mot gamla NATO då kan E., L & L. bli nästa expansion. Då blir det liv i luckan. Vi är inte där ännu. Håll tummarna att ingen trycker på fel knapp.
        Likar alla kommentarer.
        Jag #StandWithUcraine

        Gillad av 1 person

    • Hoppalong 2022-02-25 / 09:08

      Tack för det. Ett balanserat inlägg till skillnad från många av gaphalsarna här inne. Putin har bara ett krav vilket är lätt för resten av världen att uppfylla. Hittills har resten av världen sagt nej. Har varit enkelt för resten av världen att uppfylla hans enda krav, inget Nato i Ukraina.

      Sen kan man också undra vilka som tjänar på kriget, men också det är lätt att förstå när man vet vilka som äger vapenindustrin.

      Gilla

      • Thoralf A 2022-02-25 / 13:35

        Nu tror jag att du är naiv!

        Gilla

      • Gunnar Karlsson 2022-02-25 / 14:04

        Hoppalong,

        Menar du på fullt allvar att Ryssland / Putin skall ha rätt att bestämma över ett annat lands val av samarbetspartner ??

        //Gunnar

        Gillad av 1 person

      • Anders 2022-02-25 / 23:30

        Du verkar ju vara helt slut i huvudet.

        Gilla

  25. petergrafstrm 2022-02-24 / 23:01

    Det är ju tur att det exceptionella folkets ledare föregår med gott exempel 🙂

    Gilla

  26. Högt hårfäste 2022-02-24 / 23:00

    Avnazifiera? Menar han att Ukraina är Nazister, eller är jag trög?

    Gilla

    • stigrydmark 2022-02-25 / 00:32

      Det är nazistgrupper som just nu försvarar Donbass. Läs Anthropocene.

      Gilla

      • Thoralf A 2022-02-25 / 07:53

        Där sjönk Lars Bern till botten genom att upplåta sin blogg till detta!

        Gillad av 1 person

      • Högt hårfäste 2022-02-25 / 11:26

        Bern är snart lika tokig som Putin.

        Gilla

      • Ölandsbonde 2022-02-25 / 12:11

        Du har fel. Nazistisk milis har haft jaktsäsong på ryssar i många år. De har fått härja fritt med regeringens stöd.

        Just nu finns större styrka i Maribou. Den är omringad och har tagit gisslan som sköldar.

        Du borde läsa på.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-02-25 / 13:41

        Du borde uppge en källa på alla dina påståenden om du skall vara trovärdig.

        Gilla

      • Focke-Wulf 2022-02-25 / 13:29

        Jag tycker du.skall vårda språket och tänka efter innan du publicerar oförskämdheter.
        President Putin handlar helt efter en annan agenda än den som våra politiker gör,långsiktigt.
        Putins armar är långa,dom når nog till Kalmar.

        Hur och vad hans syfte är det får du själv klura ut.
        Moder Ryssland kommer att överleva vår västerländska civilisation.
        Jag skönjer vår undergång i fjärran.!

        Gilla

      • Thoralf A 2022-02-25 / 13:44

        Är det någon form av hot mot mig som du försöker formulera?

        Gilla

    • stigrydmark 2022-02-25 / 11:28

      Thoralf gillar inte att Lars Bern gett plats för Paul Craig Roberts. Jag håller inte med Thoralf.
      Det är ju välkänt sedan WWII att Ukraina haft och har nazister. CIA arbetade tillsammans med dem sedan kriget. De hjälpte ju också USA genom att störta Janukovich. Vi minns Azov-bataljonen..
      Det finns väl ingen anledning att sopa nazismen under mattan. Även svenska nazister har ju rest till Ukraina för att samarbeta.

      Gilla

Kommentarer är stängda.