JAG GILLAR INTE UTVECKLINGEN

Tonen har blivit betydligt mycket hårdare på sociala medier som Facebook men speciellt på X, eller före detta twitter. Jag funderar på hur många av dessa konton som är trollkonton. Det sprids så mycket osanna och falska påståenden så man undrar om inte hälften vore tillräckligt.

Jag har bemött en del vänsterpolitiker, vänstersympatisörer och sannolikt ett stort antal vänstertroll som tycks leva dygnet runt på X. Det är en minst sagt skrämmande värld som jag möter. Det har fått till följd att mitt flöde på X översvämmas av dessa falska inlägg. Vissa av personerna är aktiva socialdemokrater på riksnivå. Personer som verkar fullständigt ideologiskt förblindade från verkligheten.

Själv utsätts jag för ständiga attacker i kommentarsfältet på min blogg. Det är fega och ryggradslösa individer som ägnar sig åt detta. Det är riktigt lågt stående figurer.

Men det som bekymrar mig mest är hur splittrad jag upplever att SD-sympatisörer blivit. Frågan är dock om det är riktiga SD-sympatisörer eller om det även är vänstermänniskor med falska konton som genom sina inlägg ständigt och jämnt försöker infiltrera och smutskasta SD.

Oavsett om det handlar om Nato, Rysslands invasionskrig i Ukraina, stödet till Ukraina, Israel/Hamas/Hizbollah, antisemitism, EU, reduktionsplikten på drivmedel eller som nu den så kallade angiverilagen så spyr de ut sina galla mot SD och partiets ställningstagande. Sverigedemokraterna fick inte egen majoritet i riksdagen och kunde bilda regering. SD är förvisso det största partiet i det som utgör regeringsstödet men partiet har inga ministrar, inga departement. Därför måste man förhandla om varje fråga där det finns olika uppfattningar inom dessa partier.

Jag har full förståelse för att man har stora förhoppningar på SD men det har andra partiers väljare också på sina partier.

Möjligen har jag en liten annan syn på hur man kan agera eller hur man kan driva frågor i riksdagen efter mina fyra år i riksdagen och den erfarenhet som jag fick. Men det är givetvis mycket enklare att sitta på läktaren och skrika, än tvingas att ta ansvar och förhandla fram förslag.

Men om SD varit så kategoriska som vissa personer uttrycker sig på sociala medier så hade Tidö-avtalet spruckit redan under 2023. Vad hade vi fått då? En Socialdemokratisk regering med stöd från Liberalerna under fyra långa år och kanske ytterligare 4 år efter valet 2026. Är det det som alla dessa SD-kritiska röster önskar sig? Var hade varit då med lagstiftningen?

Eller är det vänstertroll som försöker splittra vår rörelse. Nej, jag tror inte det i någon större utsträckning. Jag tror det är våra egna alternativa kanaler och webbtidningar som bidrar till detta. Jag har tappat förtroende för en lång rad personer som jag tidigare lyssnade till och även skrev några artiklar för, som till exempel Nya Tider. Swebbtv har blivit som en prorysk kanal med Mikael Wilgert och Lars Bern. Elsa Widding har förlorat fotfästet sedan hon gav sig in i andra ämnen än klimatpolitiken, säkert under påverkan från Swebbtv.

Roger Richthoff är en före detta Sverigedemokrat som sprider mycket skit och som jag betraktar som en prorysk person idag.

Det har varit tragiskt att skåda och det finns många fler som jag skulle kunna nämna. Kanaler där antisemitismen lyser igenom, om inte till och med nazistiska tendenser. Men dessa kanaler och deras texter för fram så mycket felaktiga och falska uppgifter och anger ytterst sällan några källor till dessa uppgifter. Så jag blir helt förbluffad när andra personer använder dessa falska påstående senare på Facebook och X för att argumentera för sin sak.

Om man då går in och ifrågasätter deras uppgifter och efterfrågar källor så är det inte ovanligt att man blir angripen av ett antal personer.

Vad vill då dessa människor? Varför kritiserar de SD så hårt! Vilket parti tror de skulle kunna driva en bättre politik och dessutom få igenom nya lagförslag i riksdagen? Jag kan inte se något annat parti i Sveriges riksdag om man vill förändra och förbättra Sverige i rätt riktning.

Det finns inget parti utanför riksdagen heller, som har en minsta möjlighet att ta sig in i riksdagen. Inte efter att Alternativ för Sverige har valt en antiukrainsk hållning, som ibland kan tolkas som prorysk från vissa företrädare. I den tid som råder efter Ryssland invasionskrig i Ukraina så behöver EU-länderna hålla ihop, oavsett vad man tycker och tänker om EU. Jag skulle själv vilja se att Sverige lämnar EU men det är ingen lämplig fråga att driva i valrörelsen 2026. Det skulle inte bli en vinnarfråga för något parti i dagens situation med ett krig i Europa.

Samtidigt förstår jag de personer som är förtvivlade över utvecklingen i Sverige och det råder ingen tvekan om att Liberalerna är den stora bromsklossen mot att det sker snabba förändringar av lagstiftningen. Inte minst på Migrationsområdet.

Min stora förhoppning är att Sverigedemokraterna tillsammans med bara Moderaterna och Kristdemokraterna kan bilda en ny regering efter valet 2026. Det vore det absolut bästa för Sverige.

Men då måste alla destruktiva röster och webbtidningar och alla kanaler gå samman och till angrepp mot det vänsteralternativ som finns med Magdalena Andersson som statsminister, inte hålla på med destruktiv kritik av Sverigedemokraterna. Istället lyfta fram allt positivt som sker och allt positivt som är på gång.

Det tar tid att vända en så negativ utveckling som Sverige haft under flera decennier, det görs inte på en mandatperiod! Det krävs definitivt ytterligare en mandatperiod för att få all ny lagstiftning på plats och även kunna se resultat av den.

Förstör inte den möjligheten med en massa destruktiva handlingar!

45 svar på “JAG GILLAR INTE UTVECKLINGEN

  1. Profilbild för Kalle Kalle 2024-11-29/14:31

    ## Furtenbach: ”Regeringen dödar effektivt en infekterad debatt”##

    ## ”Det här innebär att regeringen effektivt dödar en väldigt infekterad debatt och en hotande strid med Liberalerna”, säger Ekots inrikespolitiska talesperson Fredrik Furtenbach. ##

    https://sverigesradio.se/artikel/furtenbach-regeringen-dodar-effektivt-en-infekterad-debatt

    Håller med undvik strid med Liberalerna.

    Kommer SD att krackelera nu när liberalerna sätts före det större SD??? Allard på SD-riks är heligt förbannad som han skriver på X !!!

    Gilla

    • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-29/15:23

      Samtidigt får regeringen igenom en lång rad av andra åtgärder. Åtgärder som skapade den så kallade Reva-debatten för 10 år sedan.

      Gilla

  2. Profilbild för Bo Adolfsson Bo Adolfsson 2024-11-29/10:28

    Stödjer Du Mattias Bäckström Johansson som sverigedemokraternas näste partiledare?

    Jag har lyssnat ett par gånger till Roger Richthoff när jag var medlem och tyckte att det var en klok person när det gällde militära frågor.

    Igår hade jag en bra stund med Mikael Wilgerts intervjuer med Jan Blomgren och Elsa Widding på Swebb-TV. Jag tittar t o m på RT för att få en uppfattning om hur ryssarna tänker och samtidigt få del av många nyheter om vad som händer i väst och som förtigs här.

    Man måste ta del av flera kanaler för att få en samlad bild av vad som händer i världen!

    Gilla

    • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-29/11:00

      När det gäller Lars Berns kategoriska uttalanden utan någon ödmjukhet eller nyansering så räcker det för mig. Däremot kan jag lyssna till ekonomerna på Swebbtv men Wilgerts ständiga insinuationer har jag tröttnat på.
      Om MBJ skulle väljas som partiledare så skulle jag stödja det. Jag är ingen bitter person. Jag har fått en del hjälp med t.ex straffskatten för 57:orna från MBJ.
      Jag försöker vara pragmatisk i mina tankar och handlingar.
      Roger Richthoff har jag noll förtroende för efter allt skitprat om SD, som han själv var en del av under många år.
      Jag var väldigt besviken efter att jag själv blev utesluten men den besvikelsen bearbetade jag när jag skrev min bok. Sedan la jag det bakom mig.

      Gilla

      • Profilbild för Bo Adolfsson Bo Adolfsson 2024-11-29/11:16

        Just pragmatism är väl vad som saknas av de som leder Sverige idag.

        Vart skall den krigshest som pågår leda till? Ryssland är en stormakt och ligger där det ligger. Det får vi förhålla oss till. Ukrainas sak är inte vår.

        Klimathetsen lär väl snart upphöra, när alla fattar att vi inte har råd att avstå från fossila bränslen. Hur kan sd med den menlöse Kinnunen spela med i detta spel om att livets gas koldioxid skulle vara farlig? Kan han inte fotosyntesen?

        Son chalmerist står jag helt bakom mina Chalmersvänner Lars Bern och Elsa Widding. Min röst på sd i senaste valet var helt beroende av Elsa, som fick mitt kryss. Det är fruktansvärt skamligt hur sd har behandlat henne!

        Bo Adolfsson Hjo CTH V71

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-29/12:40

        Det är väl just ett pragmatiskt sätt som präglar SD i riksdagen och i förhandlingarna med regeringen.

        Elsa Widding körde sitt race i riksdagen. Det gav problem internt. Men det kan bero en alldeles för dålig kommunikation och introduktion från ledande SD-företrädare. Kinnunen är inte känd för att vara en fena på att kommunicera med sina medarbetare.

        Gilla

      • Profilbild för bo Adolfsson bo Adolfsson 2024-11-29/13:26

        Vad är det Kinnunen skall kommunicera? Att han tror på att koldioxid kommer att orsaka jordens undergång? Vad tror han och sd på? Varför lägger de massor av resurser på detta? 240 mdr kr på Northvolt. Suck! Hur kan de stödja sådant?

        Klart att det blev en totalkollision när det kom in en ledamot som kan frågan på sina fem fingrar och har läst alla IPCC:s rapporter. Det var ju därför vi röstade in henne i riksdagen. Avgörande röster för sd och Kristerssons regering! Vad kan sd om klimatet? Jag har läst massor om detta och har kommit fram till att den s k gröna omställningen (som eg är grå) är en enda stor bluff! Hur kan sd spela med i detta taskspel?

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-29/14:08

        240 mdr kr på Northvolt. Suck! Källa på denna uppgift? Är det Swebbtv?

        Gilla

      • Profilbild för Bo Adolfsson Bo Adolfsson 2024-11-29/15:06

        Ursäkta! det skall vara 214 mdr kr enligt ledare i GP igår, som citerade Dagens industri. Mycket av detta är skattepengar och pensionsfonder. Varför undersöker inte sd detta? Till stor del är det korruption och detta borde ordförande i näringsutskottet Tobias Andersson rota i!

        Den största skandalen sedan Ivar Kreuger!

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-29/15:21

        Du undviker ju fakta!

        Över 214,5 miljarder kronor har investerats i bolaget – varav 88 miljarder är offentliga medel från en rad europeiska stater.

        Hur mycket är svenska offentliga medel? 9 miljarder från pensionsförvaltare. Vilket mer har betalats ut till Northvolt av offentliga medel?

        Gilla

      • Profilbild för Bo Adolfsson Bo Adolfsson 2024-11-29/16:53

        Hur kan sd fortsätta att försvara de gröna investeringarna? Är de goa eller som vi säger i Göteborg?

        Jag fortsatte att titta på Swebb-TV där Mikael Wilgert talar med Bo Hansson och Christian Hamberg. Det är både skärmande och skrattretande när de kommer in på Northvolt. Hur har detta kunnat pågå så länge utan att någon av sd-topparna har ingripit eller förstått det?

        Svensk Exportkredit och Energimyndigheten har betalat ut miljardstöd.

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-29/18:02

        Källa på dessa miljardstöd?

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-29/18:05

        Hur menar du att SD-toppar ska reagera på att ett privat företag bygger en batterifabrik med privat och offentligt stöd framförallt från utlandet? Förklara gärna det!

        Gilla

      • Profilbild för Bo Adolfsson Bo Adolfsson 2024-11-30/12:08

        Du såg väl på Henrik Jönsson idag? Han levererade inget nytt , men en bra sammanfattning om de gröna bubblorna och all korruption som ligger bakom. Tyvärr har han ännu inte kommit så långt att han inser att vårt välstånd är helt beroende av fossila bränslen (eller inte vågar säga det).

        Lars Bern och Mikael Wilgert igår var också bra. De sågar ju helt hypotesen om koldioxidens farlighet. Som Bern uttrycker blir det en grå omställning i st f en grön. Mera koldioxid ger mer växtlighet och en grönare värld!

        Varför är det helt tyst från sd? Borde inte vara dags att be Elsa Widding om ursäkt? Vi som röstade på sd p g a att topparna i sd satte henne på valtsedeln för att få våra röster kommer aldrig att rösta på sd igen!

        Gilla

  3. Profilbild för Högt hårfäste Högt hårfäste 2024-11-28/23:59

    Det värsta är väl alla foliehattar som skriver att pandemier är påhittade för att läkemedelsföretagen och Illuminati ska tjäna pengar, mänskligheten ska utrotas och att det är gift och chip i vaccinsprutorna. Det är giftiga E-ämnen i livsmedel som medvetet ska döda oss.

    Folk går inte ens på mammorgrafi och liknande screening, för det är ju en komplott bakom det också. Flygplanen sprutar ut gift i atmosfären för att vi ska dö…

    Något som känns igen…?

    Gillad av 1 person

    • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/20:31

      Frida Stranne skriver i en vänstertidning och hennes argumentation påminner om flera andra proryska debattörer. Inte med ett ord tar hon upp de villkor som Putin och Lavrov satt som villkor för en fredförhandling. Då är man ute på hal is enligt min uppfattning.
      Ukraina bestämmer över hur de mobiliserar, det gör inte USA. Ukraina bestämmer själva när de anser att de måste gå till förhandlingsbordet och till dess hoppas jag att väst stödjer Ukraina.

      Sista veckan har rubeln rasat i värde och det kan vara en nära förestående kris i Ryssland.

      ”Kremls talesperson Dmitrij Peskov lyfte fram att rubelns försvagning inte skulle påverka vanliga ryska medborgare eftersom de får sina löner i rubel. Trots dessa försäkringar pekar experter på att rubelns devalvering är ett tecken på en snabbt försämrande ekonomisk situation i Ryssland.”

      Gillad av 4 personer

      • Profilbild för magnus norstrom magnus norstrom 2024-11-28/21:50

        vi har ju hört det här under de snart 3 år som kriget har hållit på att Ryssland skulle kollapsa ekonomiskt pga kriget och restriktioner men det har ju inte inträffat!

        du skriver att Ukraina själva bestämmer när dom vill gå till förhandlings bordet men om Usa slutar att stödja kriget så blir dom så illa tvungna att förhandla för inte många tror väl att Europa kommer att kunna fortsätta kriget om usa drar sig ur.

        och hur Ukraina ska kunna vinna kriget när dom har brist på soldater förstår i varje fall inte jag?. ska dom vinna kriget så måste andra länder skicka soldater och då har vi 3 världskriget framför oss.

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/22:22

        Enligt din tolkning så har vi redan ett världskrig! Nordkorea har soldater i Kursk!

        Du böjer dig för rysk retorik och hot. Precis det Putin hoppas på.

        Gillad av 1 person

  4. Profilbild för Ó Hyra Ó Hyra 2024-11-28/17:46

    Sluta med dina excentriska funderingar, det leder ingenstans. Ägna dej åt något vettigt. Som att plocka lingon eller sticka.

    Gilla

    • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/17:54

      Jag släpper fram mycket kritik men då är den konstruktiv och inga personpåhopp!

      Gillad av 2 personer

      • Profilbild för Ó Hyra Ó Hyra 2024-11-28/18:12

        Plocka lingon. Var det ett personangrepp. Konstruktivt tycker jag.

        Gilla

  5. Profilbild för Ó Hyra Ó Hyra 2024-11-28/17:25

    ”Själv utsätts jag för ständiga attacker i kommentarsfältet på min blogg. Det är fega och ryggradslösa individer som ägnar sig åt detta. Det är riktigt lågt stående figurer.”

    Du låter som Trump också han en knäppgök.

    Alla som kritiserar gossen Thoralf är lågt stående figurer.

    Herregud vilken bisarr figur.

    Gilla

    • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/17:52

      Jag gick idag igenom alla sparade kommentarer som jag inte godkänt på bloggen. Ganska många kommer från dig.

      Skall jag sätta samman dem i ett litet galleri över dina antisemitiska och USA hatande åsikter och förhärligande av kommunistisk diktatur.

      Jag tycker ju samtidigt att det är lite synd att du har ett alias och kunde ju berätta lite mer om dig, för alla i Kalmar.

      Många skulle säkert spärra upp ögonen och undra om det verkligen finns personer med dessa åsikter i Kalmar.

      Vad tycker du?

      Gillad av 2 personer

      • Profilbild för Ó Hyra Ó Hyra 2024-11-28/18:06

        Antisemit är ju helt befängt och det vet du. Folkmord finns och det ska kritiseras. USA är inblandad i och förser världen med vapen i alla nu pågående krig, nåja nästan alla.

        Är du SÄPO-agent eftersom du hotar dom som uttrycker en åsikt?

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/18:13

        Alla kommentarer har du ju skrivit på min blogg, ingen annan. Du är ju i allra högsta grad en vuxen person som får ta ansvar för dina kommentarer.
        Men nu är jag trött på dina påhopp och dina vedervärdiga kommentarer!

        Fattar du?

        Gillad av 2 personer

      • Profilbild för Kejdkdj Kejdkdj 2024-11-28/21:53

        ”fattar du” Det där låter en aning aggressivt! Ska jag ta det där som ett hot? Jösses vilken hybris du besitter!

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/22:26

        Och där kom stalkern och ville vara med i diskussionen. Gå och lägg dig!

        Gillad av 2 personer

  6. Profilbild för Mats Mats 2024-11-28/15:36

    Det är fullkomligt klart att det skickas ut info-mail från Sveavägen 68 till lydiga sossar på twitter, som sedan publicerar och återpublicerar dem.

    Inlägg som är fulla av lögner, floskler och vantolkningar, t ex detta med tandvården.

    Det är synd om ungdomarna mellan 19-23 som inte får fri tandvård, medan inte ett ord om förbättringen för dem som verkligen har stort och dyrt behov av tandvård, som pensionärer.

    Eller svamlet om skjutningar som minskat kraftigt sedan 2022, inte ett ord om det av S. Istället ”kräver” de krafttag, trots att de själva gjorde noll under Morgans tid…

    För att inte tala om snacket om fascister vid makten, om SD-regeringen och om MC-presidenter, medan Botkyrka vägras diskussion.

    Gillad av 5 personer

  7. Profilbild för Lennart Stenkvist Lennart Stenkvist 2024-11-28/15:29

    De intellektuella och klokare minoritetsbefolkningen gillar att umgås socialt och diskutera med varandra. De antiintellektuella och dummare majoritetsbefolkningen gillar att prata och skriva skit om andra. I denna viktiga samhällsfråga lär framtiden inte skilja sig från nutiden. Sannolikheten är större att det kan bli mycket värre.

    Gilla

  8. Profilbild för Thorsten Schütte Thorsten Schütte 2024-11-28/14:20

    Även om jag politiskt står milslångt från din position instämmer jag i analysen av den politiska samtalstonen. Det är just samtalstonen som gör att jag inte engagerar mig mera politiskt än genom passivt medlemskap i MP. Jag är för lite konfrontativ och för mycket ”å ena sidan – å andra sidan” för detta.

    Gilla

    • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/15:01

      Märkligt när det jobbar för att få bort momsen på trafikförsäkringen att du är medlem i MP. Det parti som mer eller mindre vill förbjuda biltrafik om de fick makten själva. Det var minst sagt märkligt av dig.

      Gillad av 1 person

      • Profilbild för Thorsten Schütte Thorsten Schütte 2024-11-28/15:30

        Inget parti är monolitiskt och även inom MP finns det ett spektrum av åsikter runt bilen. Och här för jag ju inte ett resonemang i en sakfråga, men om tonen i det politiska samtalet. En gång i tiden tillhörde jag FPs vänsterflygel, men partierna har ändrat sig och nu är det MPs pragmatiska flygel som står mig närmast.

        Och det är inte momsen, men den totalt onödiga punktskatten på trafikförsäkringen jag vill få bort.

        En förutsättning att demokratin överlever är att valsegraren går varsamt fram så att förlorarna nöjer sig med att knyta näven i byxfickan och ger sig till tåls till nästa val Och man behåller vänskaps- och släktkontakter även över blockgränsen. Annars blir det som i USA, Brasilien o s v.

        Gilla

      • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/15:44

        Så MP vill ta bort den punktskatten?

        Gilla

      • Profilbild för Thorsten Schütte Thorsten Schütte 2024-11-28/15:53

        Jag argumenterar inom partiet för det. Men den här skatten är så korkad att jag argumenterar mot den på alla möjliga håll, precis som du gjorde med 57:ors skatt! 😉

        Gilla

  9. Profilbild för Kalle Kalle 2024-11-28/14:16

    ## ”Vi ska utrota klägget”: Riks-profil vill utmana SD – på riksnivå ##

    ## Missnöjet med att invandringen inte minskar har redan jäst ett bra tag, och för vissa blev tisdagens nyhet droppen som fick bägaren att rinna över. ##

    ## Han lyfter också fram Sverigedemokraternas agerande på nationell nivå och menar att partiet inte använder sitt inflytande fullt ut.##

    ## – Miljöpartiet hade typ fyra procent av rösterna och kunde förmå sossarna att göra både det ena och andra. SD har 40 procent av regeringsunderlaget. Vad har de fått igenom? Lek med tanken på att MP hade haft den styrkan i ett regeringsunderlag.##

    ## – Du kan trycka igenom lagar på någon vecka om det behövs, säger han och kritiserar SD för att vara alltför systemlojala. ##

    https://www.friatider.se/vi-ska-utrota-klagget-riks-profil-vill-utmana-sd-pa-riksniva

    _-_-_-

    ## Svenska X: Hellre Örebropartiet än SD ##

    ## En föga vetenskaplig undersökning som Fria Tider genomfört på svenska X (tidigare Twitter) visar att det åtminstone där finns ett starkt stöd för Örebropartiet att utmana Sverigedemokraterna. ##

    ## ”Vilket parti skulle du rösta på om det vore val just nu?” lyder frågeställningen, och de enda alternativen som erbjuds är Sverigedemokraterna och Örebropartiet.##

    ## När 3.000 användare hade röstat så var resultatet 66,1 procent för Örebropartiet och 33,9 procent för Sverigedemokraterna.##

    ## ”Det parti som står upp för Sverige och inte knäböjer för främmande makt”, lyder toppkommentaren från användaren Extra Exakt. ##

    https://www.friatider.se/svenska-x-hellre-orebropartiet-sd

    Gilla

    • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/14:59

      Det är just detta som jag ogillar. Vad har Fria Tider för agenda? Är det högerextremister?

      Sedan ogillar jag även artiklar där man bara citerar andra utan att bidra med egna tankar och synpunkter.

      Uppenbarligen förstår man inte vad SD redan åstadkommit och vad som kommer i ny lagstiftning utan man föredrar att sitta på läktaren och gapskrika!

      Gillad av 3 personer

  10. Profilbild för Hemlig X-sson Hemlig X-sson 2024-11-28/14:14

    Mycket bra skrivet Thoralf. Jag är mycket trött på ”missnöjda SD-väljare” som inte verkar inse att 20% SD inte kan styra hela hela Regeringen. Jag försöker förklara för de som inte förstår hur demokrati fungerar, men det är som att diskutera med en vägg. De lobbar istället för Afs och Örebropartiet. Magdalena Andersson gnuggar händerna över den ökande splittringen inom ”högern”. Splittringen drivs inte så mycket på av de rödgröna, för det fixar ”de missnöjda SD-väljarna” helt på egen hand. Minns inte folk hur det gick till när Ny Demokrati begicks självmord.

    Gillad av 4 personer

    • Profilbild för Thoralf A Thoralf A 2024-11-28/14:55

      Jag har noterat samma sak. Örebropartiet har väl snart straffat ut sig från Riks!

      Gillad av 2 personer

  11. Profilbild för epographo epographo 2024-11-28/12:20

    Stort och ett varmt TACK till dig, Thoralf! Du är sannerligen en oinfattad Pärla och det är nog inte bara jag som uppskattar dina inlägg och dina viktiga analyser om det svenska tillståndet!

    Önskar dig all välgång och fortsatt glädje i att dela dina iakttagelser och avslöjanden som tjänar oss alla som följer dig!

    Tack för dina kloka och träffande inlägg!

    Tack att Du finns Thoralf! Hatten av för dig Thoralf. alla dagar i veckan!

    Gillad av 7 personer

  12. Profilbild för Bergman Bergman 2024-11-28/10:12

    Thoralf skriver utifrån klokhet, kunnande och erfarenhet.

    Gillad av 6 personer

Kommentarer är stängda.