BRISTANDE OMDÖME

Nu har det gått tre veckor sedan jag skickade mitt öppna brev till Sverigedemokraternas partistyrelse och ordförande Jimmie Åkesson. Jag fick omgående ett svar att brevet var mottaget och vidarebefordrat till dessa.

Jag väntar fortfarande på ett svar från antingen Jimmie Åkesson eller partistyrelsen. Jag undrar om alla ledamöter i partistyrelsen har delgivits mitt öppna brev?

Jag tycker att på tre veckor borde man haft både tid och möjlighet att besvara mitt brev. Jag tycker det är väldigt respektlöst av mina vänner och före detta partivänner om ingen svarar på mitt brev. Ett sorgligt och dåligt omdöme i så fall.

Apropå omdöme, så undrar jag hur det står till med omdömet hos ledande företrädare inom SD.

Kompetens och god vandel är uppenbarligen inte så viktigt längre. Viktigast är istället lojalitet. Många gånger för att själv kunna behålla och bevaka sin egen maktposition och därmed kunna styra beslut.

När en organisation inte längre värdesätter kompetens och god vandel, utan lojaliteten till chefen och när chefen väljare sina medarbetare utefter lojalitet istället för kompetens och god vandel så brukar utvecklingen avstanna och organisationen börja krackelera inifrån. Då gäller för fler och fler i organisationen att just mota bort personer med kompetens som skulle kunna hota den egna positionen.

SD Kalmar län är tyvärr inget undantag numera.

Jag är övertygad om att bubblan kommer att spricka på ena eller andra sättet. Jag är förvånad över att den inte redan gjort det. Exemplen på en direkt olämplig vandel och bristande kompetens är flera. Det är helt enkelt anmärkningsvärda uppgifter som man nonchalerar.

Att vara förtroendevald politiker innebär att man förväntas ha en god vandel. Att det efterföljs är ansvarigas uppgift om man vill att partiet skall åtnjuta väljarnas förtroende.

Då kan inte lojalitet gå före god vandel och kompetens!  

Som jag skrivit tidigare så kommer min röst i EU-valet gå till AfS, Alternativ för Sverige! Efter den behandling jag fått av SD kommer jag stödja AfS på olika sätt. T.ex. genom min blogg. Tycker även du att SD har behandlat mig illa så kan även du markera detta genom att istället lägga din röst på AfS.

I synnerhet om du bor i Kalmar eller Kalmar län för att visa ditt missnöje. Inte minst med distriktsordförande Mattias B Johansson som låg bakom uteslutningen av mig från SD. Om SD skulle förlora 1 000 röster genom att många personer istället lägger sin röst på AfS i Kalmar och Kalmar län så tappar bara SD en promille av rösterna i riket. Det har med andra ord ingen praktisk betydelse.

Ta chansen och ge SD en minnesbeta! 

Om du känner att du ändå måste rösta på SD i EU-valet, kryssa då Kristina Winberg som är en äkta och riktig Sverigedemokrat sedan 10 år tillbaka.

UPPDATERING!

Titta gärna på detta videoklipp. SD:s första partiledare Anders Klarström tycker jag verkar väldigt sympatisk. Jag har tyvärr aldrig träffat honom men vem vet det kanske jag får någon gång i framtiden. Om ni inte är intresserad av SD:s tidiga historia så kan ni hoppa fram till ca 34:45 in i klippet då samtalet berör EU-valet. Där kommer några sanningar fram enligt min mening. Lyssna särskilt till Anders Klarström analys mellan 35:40-37:15 om Sverigedemokraternas ställningstagande angående EU. Jag instämmer till 100 procent!

Annonser

45 reaktioner på ”BRISTANDE OMDÖME

  1. Tomas 2019-05-05 / 10:03

    Angående Anders Klarström, det finns ingen dom mot honom för att ha hotat Hagge. Anders gick på ett par möten med NRP, men han var aldrig medlem i partiet. Han gick även på möten med andra partier, såsom Moderaterna, men det är det aldrig någon som nämner.

    Gilla

  2. Cosmik Debris 2019-05-04 / 14:30

    Mogens Glistrup: ”Muhammedanerna endast är här för att infiltrera och ställa in sig, tills de är starka nog för att avrätta oss. De ska ut!”

    ”tills de är starka nog för att avrätta oss”

    Mogens Glistrup fremmeddebat på TV3 [1997]

    Gillad av 1 person

  3. sanningssägare 2019-05-04 / 13:08

    Anders Klarström ”glömde” nämna medlemskapet i Nordiska Rikspartiet och hotet mot Hagge Geigert som han blev dömd för.

    Gilla

    • Thoralf A 2019-05-04 / 13:20

      Läs hans bok Prima Victoria om du skall kalla dig sanningssägare!

      Gillad av 2 personer

    • Marko 2019-05-04 / 19:50

      Han blev aldrig dömd för det.

      Gilla

  4. turrim 2019-05-04 / 11:49

    Just nu läser jag i Expressen Nätet, att moderaterna vill kunna utvisa kriminella EU-medborgare. Ja, men domstolarna obstruerar, kör sitt eget race och utvisar inte ens icke-EU-medborgare. Justitieministern sniglar som vanligt.

    Jag är trött på moderaternas snack före ett val och sedan glömmer eller inte vågar. Nyligen skulle man behålla kärnkraftverk. När det kom upp riksdagens utskott så fegade M och KD ur. Lita aldrig på dem. Tyvärr seglar SD mot samma hamn med snack men ingen verkstad.

    Gillad av 2 personer

    • W 2019-05-04 / 19:03

      Så sant bådeM och KD har låtsas plagierat SDs politik sedan långt innan valet.
      KD med stor framgång har vi sett. Det mullrar i folkdjupet och SD är brännmärkta. Här tror och hoppas många på flosklerna. Och när frågorna sk avgöras i riksdagen inte visar sig vara annat än politisk varmluft.

      Löfven ljuger, Reinfeldt ljuger, Lilluffe ljuger Ebba ljuger, Morgan Johansson ljuger, Mikael Damberg ljuger, Strandhäll ljuger … listan kan bli hur lång som helst. Alla ljuger de år ut och år in. hur ledigt som helst, medan medierna låter bli att nita fast dem med dessa så uppenbara lögner; hellre fokuserar de på annat som Trump och Ungern och Polen,
      och den tredje statsmakten är kanske många ggr den första statsmakten.
      Rättsväsendets påverkan på samhällsutvecklingen ska inte heller undervärderas.

      Gilla

  5. Tony Ingman 2019-05-04 / 09:58

    Det finns många med bristande omdöme,Svenska kyrkan, till exempel,
    Helle Klein känner sig förfärad över att L ska debattera mot SD, hon
    menar att det ger legitimitet till S D ?? Men Helle Klein, det har ju Svenska
    folket gjort för länge sedan genom att rösta fram dem till 20 %.

    När 250 kristna blev mördade av Islamsekten, då höll hon och övriga
    kyrkans ledning tyst, men att någon ska tala med SD, då får
    Helle Klein Hjärtsnörp, det säger rätt mycket om vad det är för figurer i ledningen
    och i dess närhet, kyrkan vill återta sin gamla roll som åsiktsförtryckare..

    Vad sen Åkesson vill uppnå med att debattera mot detta L övergår visserligen
    mitt förstånd, men som sagt Kyrkans hyckleri blir bara värre!

    Gillad av 4 personer

  6. Tony Ingman 2019-05-04 / 08:28

    Brukar ju finnas en sista dag när det handlar om valmaterial, själv har jag inte
    fått något alls, eller sitter Post Nords personal och sorterar bort material som inte
    passar den styrande oredan??

    Gillad av 2 personer

    • Maja Dacke 2019-05-04 / 10:00

      Samma här. Ingenting alls som rör EU-valet. Inget röstkort lr valinfo..

      Gilla

    • Sven 2019-05-04 / 11:44

      Jag har fått AfS under veckan. Till valet i september beställde jag efter sedlar från SD- men inget kom. Jag tror det inte har med Post Nord att göra.

      Gilla

  7. Efraim Barkbit 2019-05-04 / 08:25

    Körde buss för 5 – 6 år sen från Göteborg till Gotlandsfärjan med Sverigedemokraterna. Skylten i framrutan låg nere så jag reste upp den. Men då blev jag tillsagd att lägga ner den fortare än kvickt. Varför undrade jag? Därför att har vi den uppe så riskerar vi att folk kastar sten på bussen. Dom var på väg till Almedalen. Såg videoklippet å kom å tänka på det.

    Gillad av 1 person

  8. Sven 2019-05-04 / 07:25

    Jag läser ovan i din text ”Jag fick omgående ett svar att brevet var mottaget och vidarebefordrat till dessa.” Nu kan jag inte hitta ditt svar som du fick, det finns i ett av dina artiklar. Men stod det inte ”…vidarebefodrat till berörda.” Jag tror inte att de tänker sig att Åkesson och partistyrelsen är de ”berörda”. Jag tror det har gått till ett medlemsutskott (eller vad det kan kallas) som har möte en gång i månaden eller så. Jag tror inte Åkesson och partistyrelsen har sett brevet.

    Och sedan stod det något om att det tar ett år innan man kan ta upp en uteslutens önskan om att återfå medlemsskapet. Så det kan betyda att det tar ett år (sedan du uteslöts) innan de tittar på ditt brev.

    Ledsen att vara så negativ.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2019-05-04 / 08:15

      Brevet var inte adresserat till MU utan till Jimmie Åkesson och partistyrelsen.

      Gilla

      • Sven 2019-05-04 / 11:47

        Det garanterar inte att de fått brevet, det är många administratörer mellan dig (och mig) och Åkesson.

        Gilla

  9. ltsundelin1950 2019-05-04 / 06:37

    Förvänta dig inget svar. De tänker tiga ihjäl dig.

    Gilla

    • Thoralf A 2019-05-04 / 08:14

      Jimmie kommer till Kalmar och då kan jag komma så han får en chans att svara. Jag kan även åka till sommartalet i Sölvesborg och då kan fler få en möjlighet att svara 😉

      Gillad av 9 personer

    • Thoralf A 2019-05-04 / 08:13

      En sak har ändrats de senaste veckorna. Jag kan inte längre se hur många gånger mina blogginlägg länkas på Facebook. De kanske helt enkelt är blockerade?

      Gillad av 1 person

      • Rolle 2019-05-04 / 12:12

        Kanske skulle köra facebook parallellt med t.ex weme.
        https://mewe.com/

        Gilla

      • Thoralf A 2019-05-04 / 12:20

        Om jag blir blockerad eller att mewe blir större.

        Gilla

    • Thoralf A 2019-05-04 / 06:07

      Ett framsteg att Barometern inte kallar dem för Nisse och Kalle.

      Gillad av 3 personer

    • Lancelot 2019-05-04 / 10:07

      Dags att vakna upp från dvalan Johan Persson!

      Gilla

    • Ralf 2019-05-04 / 10:46

      Kalmarbor tror att det bara finns ett parti och en man att rösta på; Johan Persson. Han ser inga problem med någonting.

      Hur många år ska han sitta?

      Gilla

  10. Staffan Sundqvist 2019-05-04 / 05:05

    Anders Klarström träffade jag i olika sammanhang i slutet på 80-talet. Trevlig och mycket förståndig man. Raka motsatsen till den gamnackade syltrygg som Jimmie Åkesson förvandlats till. Min röst går till AfS, Så får det bli.

    Gillad av 3 personer

  11. Bajen666 2019-05-04 / 04:49

    Jag håller med dig och står bakom dig till 100%…syltryggarna i SD:s partistyrelse kommer ALDRIG mer att få min och mina bekantas röst/er.

    Så även jag kommer att lägga min röst på AfS i EU-valet men också valet 2022.

    Mvh.

    Gillad av 1 person

  12. Befria Sverige 2019-05-04 / 02:07

    Anders Klarström är en härlig man! Och det är han som framställs som supernazisten utav etablissemanget och ses som personifieringen av SDs ”nazistiska” rötter.

    Det är riktigt kul att han har gjort någon form av comeback och fått ge ut sin version av vad det var som hände under SDs tidiga historia.

    Gillad av 2 personer

    • Thoralf A 2019-05-04 / 05:28

      Skulle gärna se honom ta ställning för AfS!

      Gilla

  13. Robban 2019-05-03 / 23:37

    Var veckor sedan jag fick mina röstsedlar från AfS!
    Blir inte SD igen, då de bytt åsikt i för många, för mig, viktiga frågor!
    Addera ovanpå det Jimmie Åkessons allt oftare återkommande märkliga utspel och åsikter och uteslutningsärenden av kompetenta och trogna partimedlemmar!
    1. Ut ur EU!
    2. Börja med obligatorisk återvandring i stor skala!
    3. Win Win!

    Som grädde på moset, så är Kasselstrand lika vass eller vassare än Jimmie Åkesson även när Jimmie var som bäst!

    Gillad av 4 personer

  14. stigrydmark 2019-05-03 / 21:47

    SD:s behandling av dig Thoralf är rent respektlöst. SD är kanske inte unika, men jag kan konstatera att jag kanske de senaste 30 åren också saknar all respekt för våra politiker. Att förr vara politiker gav en viss bild av seriositet, kunskap och ärlighet. Idag är de en del av PK-etablissemanget som jag föraktar och saknar total respekt för. Jag mejlar, sänder artiklar och talar om för alla vilka idioter de är, och hur jag föraktar dem. Det gäller ministrar, politiker, åklagare, domare och alla som begår övergrepp mot demokrati och sunt förnuft.
    Hela samhället är degenererat och där ingår också våra politiker.

    Gillad av 5 personer

  15. Pim 2019-05-03 / 19:54

    AfS turné kommer visst till Kalmar den 22 maj. Återvandringsturnén på Larmtorget senast var rätt underhållande med motdemonstranter i form av tonåriga feministtjejer med Pride-flaggor samt 30-åriga invandrarmän. Där ser radikalvänstern ut att ha dålig återväxt bland svenska killar.

    Torgmötet på Larmtorget 2018 ligger på YouTube: https://youtu.be/euuWv1g7YOg

    Gilla

  16. Lars Johansson 2019-05-03 / 19:51

    Ja,tyvärr kommer min röst att hamna hos AfS,Jag är mycket besviken på SD,vilka enligt min åsikt svikit sina kärnväljare! SD:s närmande till 7klövern.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2019-05-03 / 20:46

      Jag har uppdaterat mitt blogginlägg med ett videoklipp. Missade inte det.

      Gillad av 2 personer

  17. Ove Isaksson 2019-05-03 / 19:31

    Min röst går till AFS, då du inte längre representetar SD.

    Gilla

    • Thoralf A 2019-05-03 / 19:25

      Det är uppenbarligen satt i system.

      Gilla

    • C Andersson 2019-05-04 / 11:26

      Enligt min uppfattning är det inte fullt så enkelt. Om jag minns rätt så var det tidigare så att man var enbart kunde väljas för den valkrets där man var bosatt – var folkbokförd. Hur bostadarrangemanget i huvudstaden för ledamöterna från landsbygden var ordnat minns jag inte. Det var rimligen riksdagens egna övernattningslägenheter eller schablonmässig ersättning för de som bodde i lägenhet ute på stan.

      Det springande punkten är att det borde vara ett krav på riksdagsledamot skall vara folkbokförd i sin egen valkrets. Med rätt till övernattningslägenhet i Stockholm till schablonersättning.

      Det finns minst två fördelar med det här upplägget. Dels så nominerar parterna lokalt sina kandidater. Dels kan inte en person toppa alla valsedlar i riket. Till exempel en partiledare. Ingen nämnd och ingen glömd.

      Jag kan inte se att de som pekas ut har gjort några formella fel. Det är systemet det är fel på. Som möjliggör det som kallas fusk i spatlerna. Att drevet går just nu när det är några veckor kvar till EU-valet är inte någon slump.

      Jämför med Håkan Juholt som offrades av sina partivänner. Han gjorde definitivt inte något fel när det gällde sitt sätt att lösa bostadsfrågan i Stockholm. Inte enligt de regler som fanns då.

      Man måste skilja på ersättning och bidrag. Det kunde inte drevet på Juholts tid. Det verkar vara bättre bevänt med den saken den här gången. Fast jag har inte sett ordet bidrag nämnas.

      Kan reglerna ha ändrats när man införde enkammarriksdagen 1970? Det var första gången jag fick rösta.

      Gilla

  18. Lars 2019-05-03 / 18:31

    Afs har också stor potential att växa. Synd att du inte var med på valupptakten på Långholmen.

    Gilla

  19. Lars 2019-05-03 / 18:28

    Blir en röst på Afs för min del.
    SDs nya inriktning och behandling av dig är inte okej.

    Gilla

  20. turrim 2019-05-03 / 18:27

    För att vara riksdagsledamot så måste man ha övertydliga regler för att inte fuska med sin bosättning. Man behöver inte heller vara artig och svara på brev. De som är artiga och följer tio guds bud blir uteslutna. I varje fall i SD.

    Gillad av 1 person

Kommentarer inaktiverade.