ETT RÖDGRÖNT VIRUS

När jag ser dödstalen för Sverige och jämför dessa med våra nordiska grannländer blir jag minst sagt rädd. Vilken strategi har Sverige? Kan det verkligen vara rätt strategi? 10 gånger fler döda än Danmark! 20 gånger fler döda än Norge och Finland!

Norden jämförelse

Jag tittade alldeles precis på kvällens Agenda. En bedrövlig Anna Hedenmo försökte få både den norska och danska intervjuade personen att säga att Sveriges strategi är den rätta. Har Anna Hedenmo ingen respekt för alla som avlidit? I Sverige har totalt 1578 personer avlidit på grund av coronaviruset och i Norge 165 personer. Hur kan Sveriges strategi vara bättre enligt Anna Hedenmo? Hönshjärna!

Jag ser mig själv som att jag tillhör en riskgrupp. Både när det gäller ålder, övervikt, högt blodtryck och typ 2 diabetes. Jag hade känt mig betydligt tryggare om jag varit bosatt i Norge eller i Finland, med den strategi som deras regeringar beslutat om. Jag är nog inte ensam om den känslan med det begriper vare sig Stefan Löfven eller Anna Hedenmo.

I Sverige har vi en rödgrön regering som låter en myndighet och en stadsepidemiologen Anders Tegnell styra landet. Myndighetens generaldirektör Johan Carlsson tycks ha dragit sig tillbaka från media. Är det möjligen för att han senare skall lägga ansvaret på sin stadsepidemiolog. Om strategin går åt skogen i förhållande till våra nordiska grannländer.

Det sorgliga är ju att svensk media inte granskar hur regeringen och Folkhälsomyndigheten sköter pandemin. Ingen kritik mot statsminister Stefan Löfven eller socialminister Lena Hallengren. Ingen verklig och kritisk granskning av de svenska dödstalen. Anders Tegnell har ensamrätt och tolkningsföreträde! Ingen vågar ifrågasätta hans märkliga uttalanden. I synnerhet ingen inom regeringsmajoriteten eller journalistkåren, inte ens något av oppositionspartierna. Inte ens Sverigedemokraterna!

”Den höga dagliga rapporterade dödssiffran orsakas av ett visst eftersläp, vilket innebär att de som rapporteras under 24 timmar inte har avlidit under det specifika dygnet.

I dag, lördag, rapporteras 111 dödsfall, men endast 22 personer har avlidit under fredagen eller lördagen, enligt Folkhälsomyndigheten.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/just-nu-111-nya-dodsfall-i-sverige-totalt-1511-doda/

Ovanstående två meningar är minst sagt häpnadsväckande! Journalisterna på Expressen tycks mena att de höga svenska dödstalen beror på en ”viss eftersläpning” och att dödstalen blir lägre om de smetas ut på ett antal dagar tillbaka i tiden. Jag häpnar!

Journalisterna har varit duktiga och summerat fredagen och lördagens dödstal enligt FHM under lördag eftermiddag. Det visar ju i varje fall att de kan addera men begriper de vad de skrivit? Tror de på fullt allvar att det endast avlidit 22 personer i covid-19 under dessa två dagar. Har journalisterna på Expressen efter en dryg månad med daglig statistik från FHM, ännu inte förstått hur FHM redovisar dödstalen? Idag har siffran för fredag och lördag justerats till 32 avlidna. Imorgon och på tisdag kommer sannolikt siffran justeras upp ytterligare för att om ca två veckor nå det rätta antalet avlidna. Frågan är om Expressens journalister förstår detta?

Jag tar mig för pannan och undrar vilken IQ som krävs för att jobba som journalist i pk-media!

 Handlar det om dumma journalister eller är det en medveten lögn för att lura godtrogna läsare?

Eller handlar de om att all svensk media är infekterad av ett rödgrönt virus som slagit ut förmågan att tänka fritt och redovisa sanningen men också slagit ut förmågan till konsekvensanalys och logiskt tänkande. Svensk pk-media mer eller mindre vägrar kritisera den sittande rödgröna regeringen, med samarbetspartier.

Det verkar som även media ingår i den så kallade borgfreden, inte bara oppositionspartierna!

Sanningen är väl att svensk media lever i symbios med partierna och deras politiker, i synnerhet de rödgröna. Om man nu även räknar in landsförrädaren Fredrik Reinfeldt i den skaran.

Expressens Niklas Svensson intervjuade nyligen den före detta statsministern Reinfeldt om coronaepidemin. Intervjun handlade inte så mycket om coronaviruset utan betydligt mer om nationalism, främlingsfientlighet, Donald Trump och det kommande presidentvalet i USA och om globalismen. En beklämmande intervju som visar vilken agenda som drivit landsförrädaren Fredrik Reinfeldt. Jag mår illa!

Är det någon som är förvånad över att alternativa medier växer betydligt snabbare i Sverige än i våra nordiska grannländer? Jag är det i varje fall inte. Det är ett sundhetstecken mot det rödgröna viruset som angripit Sverige!

96 reaktioner på ”ETT RÖDGRÖNT VIRUS

  1. Ricky 2020-04-21 / 21:28

    Eztrad AB i Hansa city ansöker om konkurs!

    Gilla

  2. Hacke 2020-04-21 / 21:02

    Statstelevisionen blir ta mig f-n bara värre och värre. Nu tycks man ha fastnat för gott på hyllningsstadiet av regimen
    Senaste dygnet har redovisats fasansfulla 185 döda i covid-19 i Sverige. Därmed har Sverige på ett dygn fler avlidna än Norge har totalt (en avliden senaste dygnet).
    Då väljer Rapport som huvudnyhet vinkeln att ”Stockholm nu sannolikt har nått en platå” (för vilken gång i ordningen?)! Och fortsätter med att Sveriges linje fortsätter att intressera utlandet och att man nu dessutom får beröm från Storbritannien.
    Detta illustrerat med att en mycket ung tjej på Euro News via länk på dagens presskonferens säger ”I have a guestion to Anders? Följt av att en ”tung professor i Storbritannien” (märk väl, inte bara professor utan ”tung”) hävdade att man i Sverige ”var modiga att inte stänga ned som man gjorde i Storbritannien”.
    Thats it! Så syr man alltså ihop kvällens förstanyhet på satstelevisionen.
    Det är knappast någon tillfällighet att Nordkorea för några år sedan skickade en delegation ”journalister” till just Sverige på studiebesök. Var kan man bättre se och lära hur en slipsten ska dras.

    Gilla

    • Thoralf A 2020-04-21 / 21:30

      Skönt att fler noterar hur public service jobbar vid varje nyhetssändning!

      Gilla

  3. turrim 2020-04-21 / 17:42

    Nu ska invandrare obligatoriskt lära sig om Sverige. Jaha – och vad händer om man inte lär sig eller inte ställer upp? Vem kollar? Borde det inte också vara ett obligatoriskt krav på svenska språket och krav på slut med tolkhjälp efter två år?

    I dag läste jag att Arbetsförmedlingen slutar kolla att arbetslösa söker arbete. De får pengar ändå. Jämför ovan.

    Så typiskt. Man stiftar luddiga lagar och ställer luddiga krav. Aldrig något krav på kontroll. Det är endast snälla svenskar som lyder och som kollas.

    Gilla

  4. ROLLE 2020-04-21 / 16:27

    De så kallade ”experterna” pratade om att kurvan planar ut.
    Rekordsiffran: 185 coronadöda i Sverige senaste dygnet
    https://www.friatider.se/rekordsiffran-185-coronadoda-i-sverige-senaste-dygnet
    Sverige slog Norges totala dödssiffra – på en enda dag
    Sveriges coronasiffra fortsätter förvärras och är nu det tionde värsta landet i världen i antal döda per en miljon. Senaste dygnet hade Sverige ytterligare 185 coronadöda, mot 1 dödsfall i grannlandet Norge.
    https://www.friatider.se/sverige-slog-norges-totala-dodssiffra-pa-en-enda-dag

    Gilla

  5. ROLLE 2020-04-21 / 13:33

    Nu för tiden avslöjas lögnerna på löpande band.
    BETYDLIGT LÄGRE UTBILDNINGS- OCH KUNSKAPSNIVÅ HOS MIGRANTER
    Ny studie visar att såväl den formella utbildningsnivån som de faktiska färdigheterna är lägre för utrikes födda jämfört med inrikes födda.

    I samhällsdebatten har det länge hävdats att migranterna som kommer till Sverige är högutbildade och utgör kompetenstillstkott. Den bilden stämmer inte med fakta.
    https://samtiden.nu/2020/04/betydligt-lagre-utbildnings-och-kunskapsniva-hos-migranter/

    Gilla

    • Ölandsbonde 2020-04-21 / 18:17

      ”migranterna som kommer till Sverige är högutbildade och utgör kompetenstillstkott. ”

      Det var då själva hin håle vad fake news det sprids här. Vår dåvarande landshövding sa att 35% var högutbildade flyktingar. Det gjorde statsministern också ,sa att 30% var läkare och ingenjörer. Och Ylva Johansson sa det var 1/3. Och sådant vet ju hon bäst, då hon då var arbetsmarknadsminister med massor av projekt i såväl pipe som avgasrör.

      Sluta sprid fake om att våra högutbildade flyktingar inte är det. Tänk på att det är de, som om några år, får äran av att ha byggt landet. Det som då finns kvar i alla fall.

      Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2020-04-21 / 20:08

        Landshövding Stefan Carlsson sa till och med 50 procent!

        Gillad av 1 person

  6. Roland Salomonsson 2020-04-21 / 11:15

    Om Sverige tagit in 10-20 ggr så många invandrare som vart och ett av övriga Nordiska länder, så blir självklart utfallet därefter. Jämför man däremot etniska nordbor mellan länderna, misstänker jag att utfallet i döda motsvarar varandra ungefär.

    Sedan har Sverige sannolikt högre grad av korruption, som finansierar en högre grad av invandrares ”semesterresande” än vad grannländerna har.

    Gillad av 2 personer

    • Maja Dacke 2020-04-21 / 19:26

      Och härmed är jag blockad av Thoralf eller humhum själv …

      Men, Thoralf, kolla vad jag sände även om du inte vill låta det komma fram. Det är mycket nu …

      Gilla

      • Thoralf A 2020-04-21 / 20:11

        Vissa konspirationsteorier och videoklipp vill jag inte ha på min blogg. Men vad jag kan se i loggen har jag inte blockerat något från dig.

        Men det har hamnat i skräpfiltret! Det är inget jag styr utan sannolikt WordPress.

        Gilla

  7. ROLLE 2020-04-21 / 10:13

    Nya bilbränder i Umeå: ”Blir förbannad och förstår inte varför”
    I helgen sattes ett flertal bilar i brand i Umeå. Under natten mot tisdagen var det dags igen. Efter fynd på platsen misstänker polisen att bränderna är anlagda.
    – När det brinner så många bilar så fort så finns det risk att det är anlagt,
    säger operatören på SOS Alarm.
    https://samnytt.se/nya-bilbrander-i-umea-blir-forbannad-och-forstar-inte-varfor/
    Varför fanns inte detta när jag växte upp.
    ”förstår inte varför” ..
    Alla med sunt förnuft fattar vad detta beror på och de ytterst ansvariga är regeringen.
    ”finns det risk att det är anlagt”..
    ”misstänker polisen att bränderna är anlagda.”..
    Förståndshandikappade?
    När jag växte upp var bilbränder ytterst sällsynta.

    Gilla

    • Thoralf A 2020-04-21 / 10:21

      Det skulle verkligen förvåna mig om inte Peter Akinder och hans sossegrupp går emot tjänstemännen och beviljar PO Persson bygglov.

      Gilla

      • Pamp 2020-04-21 / 14:03

        Det är ju helt sjukt om ”Poppen” får igenom det bara för att han är bästis med Johan Persson. Om det blir så är det bevisat en gång för alla att Kalmar kommun är korrupt.

        Gilla

      • Jerry 2020-04-21 / 15:04

        Då är det mer än korrupt, men alla vet att Peo och Johan umgås privat.

        Gilla

  8. ROLLE 2020-04-21 / 09:31

    Är invandrare dumma i huvudet?
    Att han inte fattar att finns det inga jobb så finns det inga.
    Han visste från början vilka regler som han hade godtagit.
    Gratis uppehälle med gratis skolgång.
    Vad f-n är det han gnäller för.
    Åk nu tillbaka och var glad för att svenska folket har betalat din utbildning.
    Så j-a trött på all invandrare och SVT som hela tiden skall ha särregler för invandrare.
    SVT kampanjar för migrant med tre avslag: ”Helt omöjligt att skaffa fast jobb”
    https://samnytt.se/svt-kampanjar-for-migrant-med-tre-avslag-helt-omojligt-att-skaffa-fast-jobb/

    Gillad av 1 person

  9. ROLLE 2020-04-21 / 08:37

    Här ser vi resultatet av den vänsterliberala synen på brott mot kvinnor mm.
    Ytterligare ett resultat från den handlingsförlamade sozzeregeringen som inte förmår att stifta lagar med relevanta straff mot brottslingar?
    Allmänheten varnas: Sadistisk våldtäktsman på fri fot
    Under helgen utfärdades en varning via sociala medier om att en sadistisk våldtäktsman går omkring som en fri man på Malmös gator, eller för den delen i princip var som helst i Sverige, efter att hans tidigare tio år långa fängelsestraff reducerades då han hävdat att han var under 18 år när han begick sina bestialiska dåd. Svenskt rättsväsende har åter misslyckats att skydda landets flickor och kvinnor från en hänsynslös och brutal sexualsadist då man tagit hänsyn till att det skulle bli besvärligt för förövaren, och utvisningen är det inte heller säkert att man kommer kunna verkställa. Jag publicerar idag Jonatan Alfvéns Facebookinlägg där våldtäkten beskrivs detaljerat, detta för att det ska sjunka in vilka monster som svenska jurister låter få ha sin frihet i Sverige. Kvinnofriden har nog aldrig varit så långt borta som den är nu, 2020. Läs och förfasa dig över vad som pågår. Kom sedan ihåg att det finns de som kallar sig humanister och feminister som står på dessa våldtäktsmäns sida. Du som efterlyser källa till detta hårresande fall, den är hovrätten över Skåne och Blekinge, B 413-20.
    https://katerinamagasin.se/allmanheten-varnas-sadistisk-valdtaktsman-pa-fri-fot/

    Gillad av 1 person

    • stigrydmark 2020-04-21 / 09:35

      Det är för jävligt. Hovrättens medlemmar borde fängslas och interneras. De har inte gjort sin plikt.
      Kommer troligen att mejla hovrätten.

      Gillad av 1 person

    • turrim 2020-04-21 / 09:39

      Redan Birger Jarl lagstiftade om kvinnofrid bekräftat av Magnus Ladulås i Alsnö stadga 1280. Den som dömdes förlorade all lösegendom och blev biltog lika med fredlös i hela landet och kunde dräpas av envar.

      Dagens justitieminister och rättsskipare borde läsa historia.

      Gillad av 1 person

  10. Onkel Björn 2020-04-21 / 02:06

    Nu tillhör inte jag dem som läser ett flertal olika tidningar varje dag, men av det jag hittills läst kan jag bara hålla med om att vi har en journalistkår med brister, Det verkar finnas en hel del frågor som borde ställas till våra makthavare och FHM.

    jag tror ju inte att svenskar är bräckligare än vad finnar och norrmän är. Så varför dör då fler svenskar. Kan det vara som så att det kanske inte bara är svensksvenskar utan en hel del invandrarsvenskar som dör. medierna var ju tysta när det gällde etnicitet, tills den somalisk svenska läkarföreningen gick ut och informerade att en stor del av de döda var somalier. Finland har ju inte så många somalier som vi har, så kanske det kan vara en del av förklaringen. Invandrarna kanske rent av har ett sämre imunskydd mot denna typ av sjukdomar

    Eller är det så enkelt att både Norge och Finland har en mycket bättre sjukvård än vad vi har.
    Att Finland har haft en beredskap och lager som vi inte har haft, spelar ju säker också in.

    Vad jag inte vill tro, är att man på sjukhusen sitter och spar på intensivvårdsplatser och därför prioriterar bort de gamla med andra sjukdomar från sådana platser. För är det så, ja då är vi ju tillbaka i 30-talets nazityskland.

    Hur som helst får man väl hoppas att allt fler människor nu vaknar upp och inser att vi här i Sverige, trots alla skatter vi betalar, inte har världens bästa land längre.

    Gillad av 1 person

    • stigrydmark 2020-04-20 / 23:34

      Visst är det egendomligt att FHM så strikt föreskriver skyddsutrustning i äldreomsorgen UTAN ansiktsmask. Den ses tydligen som något obehövligt och besvärande. Vi som med fasa ser hur de äldre offras kan inte förstå att ett extraskydd i form av ansiktsmask kanske ändå kan ha betydelse. Är det en sådan brist att det år snålhet som styr? Varför måste jag som en i allmänheten fråga, varför aldrig någon journalist?
      Rapporten om äldreboendes slappa skyddsrutiner är skrämmande.

      Gilla

    • stigrydmark 2020-04-20 / 23:37

      Mitt svar hamnade under fel kommentar.

      Gilla

  11. Sven d.ä. 2020-04-20 / 17:36

    Flockimmuniteten är inte strategin men tydligen är det det som man vill uppnå – för att oskadliggöra viruset. Jag kan tänka mig att flockimuniteten fungerade i Sverige, när Sverige var ett homogent samhälle. Men nu är det många ”flockar” i Sverige – etniska svenskar, muslimer, personer i förorten mm. Frågan är vilken eller vilka flockar som först får immunitet. Min gissning är de grupper som har haft en överdödlighet av coronan t ex somalier får immunitet först. Det kommer att skapa obalans i samhället.

    Gilla

  12. Cosmik Debris 2020-04-20 / 16:49

    ÖP: ”Storlien Food Handel döms att betala beställd tobak – ville häva köpet när kommunen tog varor i beslag”

    https://www.op.se/logga-in/storlien-food-handel-doms-att-betala-bestalld-tobak-ville-hava-kopet-nar-kommunen-tog-varor-i-beslag

    Befattningshavare: Abdel-Ghani, Bassem Hussni (48)
    https://www.ratsit.se/5590570569-Storlien_Food_Handel_AB#ansvariga

    Vem hade trott något annat? Inte ens Storlien är förskonad från muslimsk/arabisk masskriminalitet. Det går ”utför” i en rasande takt.

    Gillad av 1 person

  13. ROLLE 2020-04-20 / 15:18

    Ytterligare en idiot som går ut och erkänner sin inkompetens.
    De skall ställas till svars för det dom har förstört för Sveriges folk.
    Jag anser att det är kriminellt beteende att förstöra det som det svenska folket byggt upp.
    Tidigare försvarsministern erkänner: ”Vi var naiva och historielösa”
    Återigen går en politiker från de sju gamla partierna ut och erkänner att de varit naiva. Denna gången handlar det om Sveriges krisberedskap, som av alla partier utom SD monterades ner med början på 90-talet. ”Vi var naiva och historielösa och ingen har tvingat oss till detta utan det var något vi hittade på själva” säger Anders Björck, försvarsminister 1991-94.
    https://samnytt.se/tidigare-forsvarsministern-erkanner-vi-var-naiva-och-historielosa/
    Hoppas att alla sju(k)klöverväljare tar sig en funderare nästa gång de går till valurnorna.

    Gilla

  14. Hasse 2020-04-20 / 14:38

    Blir äcklad av det svenska folket som bara ska ha och ha nu, staten ska visst försörja dem alla. Vidrigt! Om de får 700:- av att stanna hemma och inte göra ett skit, så ska det gnällas såklart.

    Gilla

    • ROLLE 2020-04-20 / 16:55

      Har du samma inställning till alla invandrare som bara skall ha och ha utan att göra ett skit.
      Inte en endaste skattekrona har de bidragit med.

      Gilla

  15. Ölandsbonde 2020-04-20 / 13:55

    När vi är i avgrunden.
    Vad kan en sosseregering göra för att få in mer pengar att stoppa i alla hål.

    Hos vanligt folk kan man alltid försöka minska utgifterna när inkomsterna inte räcker till.
    Den möjligheten har inte vår sosseregering eftersom deras egentliga mål är att ta allas pengar och sedan dela ut efter eget tycke och smak.

    Mindre medel till invandring och dess hantering, sjukvård åt illegala, bidrag till pressen, tvångsavgit till SVT, föreningsbidrag, bistånd, genustrams, etc.
    Nej sådant går inte att skära ner på. Möjligen kan man spara in på pensioner nu när äldre dött undan. Troligare är att det man sparar här raskt satsas på något värdegrundat projekt.

    Så. Minskning av utgifter lär inte ske. Jösses vad gråtande det skulle bli av sådant.
    Utan det gäller att dra in mer pengar. Vad finns det att ta av.

    Massor där ingen skatt/avgift finns idag. Ex.

    Vattenavgift. Alla som använder kommunalt vatten får betala en tillgänglighetsavgift på 37 öre per kubik. Till att börja med. Vattenleverantören åläggs att dra in och redovisa pengarna. Märkligt? Vattenverken är i regel kommunala, ju. Inte alls. Fungerat bra när det gäller eldistribution. För de med eget vatten tas ett halvt basbelopp ut.

    Inga/få barnavgift. De som lever i hushåll utan barn får betala en extra inga-barn-jag-har avgift på 377 kr/månad för varje barn de inte har. Antalet barn de inte har utgår från det medelantal en barnfamilj har.

    Alla, utom MP, vet att träd andas koldioxid och släpper ifrån sig syre. För att minska trädplundringen ska skogsägaren betala en straffavgift för varje träd som fälls. Avgiften varierar med våra klimatzoner och blir på 211-730 kr per träd.

    Trafiken är väl slutplundrad, tror många. Fel. Här finns pengar att hämta. Bilar med el-motorer ska betala ett basbelopp per år som bidrag till vindkraften.

    På tal om trafik så är datatrafik, bortsett från moms, obeskattad. Internet Service Providers åläggs att mäta sina kunders datatrafik och driva i en avgift på 2,37 kr per Gigabyte.

    Detsamma gäller mobiloperatörer som därutvöver ska driva in 25 öre för varje utgående samtal. Och 75 öre för varje SMS och för MMS ska 1,50 kr tas in.

    Företag som tillhandahåller e-posttjänster ska dra in 65 öre för varje sänt e-brev. Undantag brev till våra myndigheter.

    Nöjesskatten för biobeök återinförs. Och kompletteras med eventbesökskatt och teaterskatt. Så kallade ståuppsarrangemang ska skattebeläggas med 45 kr/besökare. För bio ska 18 kr/biljett utgå och för bevistande av event 77 kr. Opera är inget nöje så där ska skattefrihet råda.

    För att balansera kostnaderna för utspisning åläggs de som säljer ätbart över disk att betala 10 kr/portion. Detta gör restaurangbesöken relativt billigare. Något vi som har råd att gå på restaurang gillar skarpt. Låt en grillad med bröd bli tian dyrare. Smakar det så får det kosta för populasen.

    Ett svårbeskattat område är allt knullande som sker runtom i landet. En uppskattad verksamhet som är svår att övervaka och att administrera. Någon form av avgiftsbeläggning borde, i rättvisans namn, kunna ske. Inte minst för alla de som inte får vara med. Undantag, förstås, när partier har kongresser.

    Om jag har glömt något så är det bara att lägga till.

    Gillad av 1 person

  16. iblandekonomi 2020-04-20 / 12:15

    Det är klart att det är svårt för andra länder att erkänna att de av politiska skäl valt en riskabel strategi, som dessutom innebär väldigt stora kostnader. Men facit kommer i efterhand.

    Gilla

    • Thoralf A 2020-04-20 / 12:35

      Du menar att Sverige valt en säker strategi? I så fall är du ganska ensam om det.

      Gillad av 2 personer

      • iblandekonomi 2020-04-20 / 12:56

        Jag menar precis det jag skriver.

        Sen vet jag att det finns de som anser att Sveriges strategi verkar vara den mest säkra, i fråga om hur många som dör i förhållande till hur många som smittas.

        Själv tycker jag att det finns en hel del som talar för det, men jokern som ingen kan uttala sig om just nu är om det kommer effektiva behandlingsmetoder. Och för svensk del, och de flesta andra länder, är det dessutom frågan om vilka möjligheter Sverige i så fall har att köpa in dessa mediciner.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-20 / 16:43

        Nu talar du emot dig själv. Om det kommer effektiva behandlingsmetoder så skulle ju Sverige gjort allt för att stoppa smittspridning och därmed minska antalet avlidna. De som redan avlidit kan inte räddas med nya behandlingsmetoder!

        Gillad av 2 personer

      • iblandekonomi 2020-04-21 / 08:20

        Nej, tror inte du förstod vad jag skrev. Med joker menar jag en osäker faktor som påverkar vad som är bäst att göra.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-21 / 08:39

        Ja, du har ”jokrar” överallt för att skydda den urusla rödgröna regeringen.

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-21 / 12:47

        Det är bara de enfaldiga som inte tar hänsyn till att det råder osäkerhet kring alla prognoser.

        Gilla

      • stigrydmark 2020-04-20 / 15:19

        Mig veterligen har inga äldre från boenden eller inom hemtjänsten fått intensivvård på sjukhus.De har behandlats av personal, troligen utan speciella kunskaper i denna pandemi och vård i livets slutskede, som genomgått tragiska stunder bland döende äldre. Dessa äldre har alltså förhindrats att få en intensivvård som kunde ha räddat många liv. Jag lider med alla dessa och också med personalen som tvingats arbeta utan några som helst verktyg för att lindra och vårda.

        Regering, FHM och arbetsgivare har en stor skuld. Den kommer sannolikt aldrig att regleras.

        Gillad av 3 personer

      • Thor 2020-04-20 / 18:35

        En strategi som omfamnas av alla som är marinerade i socialdemokrati. Partiet har alltid rätt! Som alla apparatjiks i öst brukade uttrycka sig. Löfven tillämpar väl för övrigt samma strategi som i alla andra sammanhang: maximal passivitet medan adressboken gås igenom för att finna någon gammal partikoryfe som ska erhålla ett lukrativt utredningsuppdrag med på förhand beställda slutledningar. I god socialistisk anda. Jag kan tipsa Löfven om den perfekte kandidaten: förre landshövdingen i Kalmar. Hade inte vederbörande varit inne och härjat i Apoteksbolaget en gång i tiden?

        Gilla

      • Vax 2020-04-21 / 19:09

        Strategin i Stockholm är att låta gamlingarna dö i ett morfinrus. ( Morfin som sätterp ner andningsfunktionen)
        Snabbt och effektivt minskar det sk köttberget.
        Plats och ekonomi för ytterligare inflöden ett win win scenario för våra politiska folkförrädare.

        Samtidigt läser man att 75 % av de intensivvårdade i Stockholm är invandrare.
        Är de sjukare eller åker de gräddfil här också?

        Gilla

    • Robban 2020-04-20 / 13:16

      Försiktighetsprincipen! Miljöbalken 2 Kap 3§

      ”Alla som bedriver eller avser att bedriva en verksamhet eller vidta en åtgärd skall utföra de skyddsåtgärder, iaktta de begränsningar och vidta de försiktighetsmått i övrigt som behövs för att förebygga, hindra eller motverka att verksamheten eller åtgärden medför skada eller olägenhet för människors hälsa eller miljön”

      Detta vill vi naturligtvis se herr Löfven och Dr. Tengele att utveckla lite mer i framtida rättegångar!

      Gilla

      • Robban 2020-04-22 / 04:27

        Iblandekonomi

        Eftersom i det här fallet går att använda mot den kriminella regimen! Vad trodde du?

        Personligen så hoppas jag givetvis på att alla som stödjer massmord, får sitt straff förr eller senare!

        Gilla

      • iblandekonomi 2020-04-22 / 11:43

        OK, trodde jag var tydlig i min första fråga. Varför tror du att Miljöbalken är tillämplig?

        Gilla

    • Ölandsbonde 2020-04-20 / 14:00

      IBlandekonomi.
      Vad dillar du om. Sverige har dödstal per capita som placerar oss på tionde plats i hela världen. 190 länder har lägre dödstal än vi. Så du menar att 190 länder valt en riskabel strategi som leder till ett fåtal döda jämfört med Sverige. Du skulle ha rätt om syftet var att få många döda. Där ligger vi bra till.

      Titta på andra länders siffror innan du yttrar dig över den svenska förträffligheten och inse att vi är bland de tio sämsta i hela världen!

      Gillad av 5 personer

      • iblandekonomi 2020-04-21 / 08:24

        De andra länderna vet att de troligtvis skjutut de flesta dödsfallen framåt i tiden.

        Det har Sverige också gjort, men inte lika mycket, så vi är troligtvis närmare slutet.

        Gilla

    • Lollo 2020-04-20 / 16:41

      Det är väl klart att den svenska regeringen och FHM aldrig kommer att erkänna att de har gjort ett fatalt misstag som har orsakat tusentals dödsfall helt i onödan.

      Gillad av 3 personer

      • iblandekonomi 2020-04-21 / 08:28

        Fast de har redan sagt att en del dödsfall på äldreboenden i Sverige borde kunnat undvikas.

        Frågan är om det verkligen är så dock. Vi kan inte sätta våra äldre i fängelse med besöksförbud resten av livet, så förr eller senare kommer de flesta att bli utsatta för smitta.

        Gilla

  17. T.P 2020-04-20 / 12:12

    Polen ett land med 38-miljoner invånare som gränsar till sju länder har hittills noterat 360 avlidna.

    Gillad av 4 personer

  18. ROLLE 2020-04-20 / 12:03

    Sozzeregeringen vilseleder i vanlig ordning.
    Åkesson: Regeringen har vilselett folket
    Men för tusentals personer handlar det om en ”kompensation” på 700 kronor, 490 kronor efter skatt, som inte ens täcker hälften av inkomstbortfallet.
    – Jag blev chockad över att de inte säger hela sanningen. Jag förstår att blir väldigt stora summor, men regeringen ger massor av miljoner till näringslivet. Då tycker jag man kan göra något ordentligt för oss som går på knäna, säger undersköterskan Marie Karlsson enligt Aftonbladet.
    https://www.friatider.se/akesson-regeringen-har-vilselett-folket

    Gillad av 2 personer

    • ac carlsson 2020-04-20 / 17:38

      Staten tycker ju att det är helt OK med moms på skatt när det gäller el och drivmedel m.m. Vi ska nog vara väldigt glada så länge vi slipper moms på löneskatten. Kvar av de 490 kronorna blir då bara 438 🤪

      Gilla

  19. Ölandsbonde 2020-04-20 / 11:26

    ”generalsekreterare för Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa,”

    Hm. Hade inte våra vikingar något liknande valspråk när de turistade i andra länder och spred humanismen och jämlikhet ut över världen.

    Gilla

    • Thor 2020-04-20 / 15:31

      Rättvisa, just det. Herr Musse generalsekreterare kan ju fråga Saudiarabiens ambassadör varför de inte tar emot sina trosfränder medan svenskarna som finns hundratals mil bort tvingas av Löfven, Lööf, Reinfeldt och allt vad de heter att acceptera hundratusentals.

      Gillad av 1 person

  20. en småländska 2020-04-20 / 10:10

    Apropos nio sidor dödsannonser i DN, så hade Barometern fyra sidor i lördags, har max sett tre sidor tidigare.

    Gilla

  21. Hacke 2020-04-20 / 09:40

    Anna Hedenmo och övriga politruker på statsmedia följer sitt uppdrag gentemot regimen till punkt och pricka. Hur illa det än går och är ställt i landet följer man gängse tågordning; först manipulering, mörkning och vid behov rena lögner följt av skönmålning och regelrätt hyllning. Allt enligt ökänd totalitär modell.
    Tänk hur annorlunda ett program som gårdagens Agenda kunnat se ut med en journalistik värd namnet. Vilken uppsjö av frågor som kunde ställts och reportage som kunnat göras kring Sveriges ”strategi”. Den enda man hade att välja på på grund av urusla resurser, framförhållning och beredskap. Ett katastrofalt tillstånd som kommer i dagen så fort landet sätts på prov. Ta bara senare års skogsbränder där Sverige blottades som det u-land det sjunkit till på fler än detta område.
    Allt som resultat av ett långvarigt maktmissbruk där alla resurser och politiskt engagemang varit koncentrerat till förvrängd humanism i form av storhetsvansinnesprojekt som massinvällning från dysfunktionella kulturer toppat med okontrollerat biståndsregn samt destruktiv genus-/hudfärgs-/värdegrundsgalenskap. En samlad idioti som inte ens går att uppskatta i pengar.
    Men nu har vi äntligen fått en bra värdemätare på åtminstone massinvandringens totalhaveri och oöverskådliga verkan på landet och dess ekonomi. Detta genom Entreperenörskapsforums rapport ”När blir utrikes födda självförsörjande”.
    Denna givna spelvändare och kioskvältare lär vi dock aldrig få se en skymt av hos vare sig skadereglerarna på Agenda eller övriga lydhundar i statsmedia.

    Gillad av 4 personer

  22. Björne 2020-04-20 / 09:21

    Man är stalinistiskt-maoistiskt lagda. En ärftlighet från 68-vänstern och 70-tals proggen.

    Gilla

  23. ROLLE 2020-04-20 / 09:15

    Någon som blir förvånad att det kommer från en verklighetsfrånvänd skribent på DN?
    När tystnadskulturen i ett land är så förlamande,
    att ingen vågar uttrycka ens det mest elementera.
    Nio sidor dödsannonser mötte under söndagen DN:s läsare – mer än dubbelt så många annonser som i vanliga fall.
    – Det är en tydlig ökning men det är svårt att säga exakt vad den beror på, säger Caspar Opitz, redaktionschef på Dagens Nyheter.
    http://soldatmamma.blogspot.com/2020/04/nar-tystnadskulturen-i-ett-land-ar-sa.html

    Gillad av 2 personer

  24. ROLLE 2020-04-20 / 09:07

    Kommer coronafallen nu att öka? Risken är stor.
    Stockholmare har ”tröttnat” på corona – börjar röra sig ute och festa som vanligt
    Många tecken tyder nu på att att allt fler invånare i Stockholm slutar att ta risken för coronaviruset på allvar och återvänder till sina tidigare beteendemönster.

    Sveriges strategi för att bekämpa coronaviruset går ut på så kallad frivillighet och personligt ansvar. Men i Stockholm, som fortfarande är hårdast drabbat i landet, finns nu tydliga tecken på att allt fler struntar i rekommendationerna om social distansering.
    https://www.friatider.se/stockholmare-har-trottnat-pa-corona-borjar-rora-sig-ute-och-festa-som-vanligt

    Gillad av 1 person

  25. Ivar Andersson 2020-04-20 / 08:52

    Både SVT, SR och MSM är beroende av skattemedel. Man biter inte den hand som ger bidrag till den olönsamma verksamheten.

    Gillad av 2 personer

  26. Karl 2020-04-20 / 08:24

    Har vaccinerat mot lunginflammation samtidigt som den årliga sprutan så det finns hos oss också men jag tror man måste säga till om det. Vad är sant om corona egentligen får hoppas det snart är över.

    Gilla

    • Bajen666 2020-04-20 / 19:04

      Går det att vaccinera sig mot en virusbaserad lunginflammation.?

      Hörde idag på radion att den lunginflammation man får av corona inte är Bakteriell som den ”vanliga” och som kan botas av antibiotika utan virusbaserad som inte antibiotika biter på.

      Gilla

  27. peo 2020-04-20 / 06:49

    Man kan konstatera att fler och fler länder nu börjar komma på att deras nedstängning leder till ekonomisk katastrof. De börjar nu öppna upp mer och mer och närmar sig den svenska modellen. Det gör t o m Trump fast det lär han väl aldrig erkänna.

    Gilla

    • Thoralf A 2020-04-20 / 07:25

      Du tycks vara lika dum som Hedenmo och glömt att vi har 10-20 gånger fler döda. Betyder det inget för dig?

      Gillad av 5 personer

      • peo 2020-04-20 / 07:48

        Så många fler döda har väl Italien och USA, eller?

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-20 / 09:55

        Så därför tycker du att det ok med så många döda? Det kan bara vara en indoktrinerad rödgrön väljare som är så …..

        Gillad av 4 personer

      • PL 2020-04-20 / 10:04

        Hej Thoralf, det är förståeligt att du är orolig för egen del att bli smittad och vill ha ett smittskydd av finländsk/norsk/dansk modell. Det hade för din del inneburit att du blivit stoppad av polis när du velat lämna din lägenhet för att ge dig ut på långpromenad på Öland. Nu finns det inte tillräckligt många poliser eller militär personal för att upprätthålla ett utegångsförbud och spärra av våra storstäder, så detta krav faller till marken. Att Sverige har fler smittade och avlidna än övriga norden har flera orsaker. Jag rekommenderar starkt göteborgsbloggaren Anders Svensson och hans blogg Zaramis där han lugnt och sansat redogör för läget.
        Man får inte glömma att pandemins offer främst är äldre och sjuka, medan barn, ungdomar och vuxna under femtio inte blir sjuka eller bara får ringa symptom. En person som utan vidare gör milslånga promenader på Öland tillhör definitivt inte riskgrupperna.
        Av dessa och många andra skäl hade det inte varit möjligt att i Sverige välja en annan strategi än den FHM har valt och mycket riktigt, nu ser vi att antalet smittade/intensivvårdade/avlidna håller på att minska.
        Slutligen, att som flera profilerade debattörer kalla frontpersonen på FHM ”Dr. Tengele” åsyftande en viss lägerläkare i Tredje Riket är fruktansvärt obehagligt och gör att det blir svårt att ta dessa debattörer på alvar när de yttrar sig i andra sammanhang.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-20 / 11:43

        Sverige hade kunnat besluta om betydligt kraftfullare åtgärder utan att besluta om utegångsförbud. Jag tänker på t.ex. att vi tillåter sammankomster upp till 50 personer. Här kunde det gjorts betydligt mer. Man kunde beslutat om att stänga t.ex. biografer, barer, pubar och restauranger för gäster men att de enbart levererat ”take away”. Infört fler restriktioner på resande och stängt gränsen. Det hade inte behövts särskilt många poliser och militärer för att dra åt lite mer i Sverige. Åtgärderna kunde också gällt de regioner som är extra hårt drabbade, som t.ex. Södermanland och Stockholm.

        Regeringen kunde varit betydligt med aktiv för att minska smittspridningen utan att ett utegångsförbud införts!

        Gillad av 2 personer

      • Bernt Ekholm 2020-04-21 / 10:01

        Ingen anledning till panik om vi nu tittar på statistik över antal döda i Sverige sedan 2015-2020,

        https://scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/stockholm-sticker-ut-i-statistik-over-dodsfall/ .

        Här kan vi utläsa att för innevarande år, 2020, så har det dött 49 personer färre än medeltal för 2015-2019, 1 jan till 12 april.

        Tyvärr har jag inte motsvarande statistik för de övriga nordiska länderna.

        Anser att Sverige har tagit rätt beslut i denna fråga, trots det anser jag att vi inte har en regering som är värdig landet.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-21 / 10:19

        Du menar därmed att vi inte har någon överdödlighet av coronaviruset i Sverige?

        Din jämförelse är inte relevant eftersom det första dödsfallen på grund av corona inträffade först i mitten av mars.

        Om man istället jämför perioden 15 mars till 12 april har istället 1220 personer fler avlidit än genomsnittet för samma period 2015-2019.

        Den siffran är betydligt mer relevant!

        Gilla

      • Bernt Ekholm 2020-04-21 / 16:34

        Förstår inte riktigt var du fått siffran 1220 från, gällande överdödlighet.
        Tabell 5 visar att först i vecka 12 har Sverige början på en överdödlighet av 3 personer och fram t.o.m vecka 15 en total överdödlighet på 179 personer.
        Influensatiderna visar tydliga siffror på överdödlighet, se 2015 och 2018 som tydligen var svåra år.

        Gilla

      • Thoralf A 2020-04-21 / 20:07

        Läs vad jag skriver!

        Under åren 2015-2019 avled det i genomsnitt 7485 personer under perioden 15 mars till den 12 april.

        Under 2020 har det under samma period avlidit 8704 personer. 8704-7485=1219 personer fler än genomsnittet för åren 2015-2019.

        Enkel mattematik.

        Gilla

    • messkalle 2020-04-20 / 13:11

      @PEO, Lite O.T., men blir det inte ekonomisk katastrof av att importera bidragsberoende människor? Borde det inte bli bättre för världen fattiga om skattebetalarna pengar läggs där nyttan blir störst?
      Den svenska humanistiska stormaktens blågula baskrar gör bäst nytta där de hör hemma
      De kan språket.

      Gilla

    • Robban 2020-04-20 / 13:34

      @PL

      Jag tycker du ska redogöra över de vetenskapliga undersökningar som gjort att regimen med A Tegnell valt nuvarande ”strategi” för att möta Corona!
      Kan du inte det, så betyder det ju att det är någon form av experiment på 10miljoner människor med ett dödligt virus!
      Personligen så får jag rätt starka nazi vibbar av ett sådant förfarande! Där människoliv tycks sakna värde för regimen och dess hantlangare!
      Ser därför med spänning fram emot din information, som klargör att detta är den bästa strategin!
      Självklart med försiktighetsprincipen i beaktande!

      Gilla

      • stigrydmark 2020-04-20 / 17:04

        När kommer vi som patienter att kunna besöka sjukhus och vårdcentraler utan att bli smittade?

        Gilla

      • PL 2020-04-21 / 11:56

        Robban, har man medicinska baskunskaper vet man hur epidemier uppträder med tillväxtfas, platåfas (lagfas) och avtagande fas, lämnande immunitet hos befolkningen. Hade detta inte inträffat hade Digerdöden och Spanska sjukan härjat fortfarande. Just nu är vi inne i den avtagande fasen innebärande att om en månad från nu är sjukdomsrisken utomordentligt låg. Detta är ”vetenskap och beprövad erfarenhet”. Bry deg inte om alarmisterna med deras spådomar om framtida ”massdöd” orsakad av coronaviruset.

        Gilla

  28. Varjager 2020-04-20 / 05:41

    Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Sanningen är farligast. Om det hade varit korrekt rapportering hade svetsaren haft 0% i stöd.

    Gillad av 2 personer

  29. Eriksson 2020-04-20 / 01:07

    Regnfelt bekänner sig helt öppet som landsförädare och att han inte vill ha nationalstater i dem senaste nyheterna i veckan. Få reagerar på att en dåre vill förstöra sverige och går fri!

    Tror det var H Bali eller nån som sa att den här killen har aldrig haft ett enda rätt. Ändå pladdrar han på med osanningar i årtionden genom massmedia.

    https://nyadagbladet.se/inrikes/carl-bildt-vill-se-ny-auktoritar-global-institution/

    Gillad av 3 personer

  30. Robban 2020-04-20 / 00:24

    Jag skulle vilja påstå att de antingen medvetet och planerat alt för att vara tillags enligt devisen! Antingen är du med oss eller emot! De tror naturligtvis inte ens på det här själva, men nu har de satt så mycket prestige på spel att de kommer hända att allt är rätt, görs rätt osv oavsett om vi får 100ggr fler döda än våra grannar!
    För övrigt så vill jag se vilka vetenskapliga undersökningar Folkhälsomyndigheten och regeringen baserar sin strategi på!
    Där kommer det framgå att de ljuger och chansar, ihopp om att ”flockimmunitet” ska uppstå och att de skiter i antal döda som deras vansinne orsakar!
    Min personliga åsikt, utifrån vad som idag är kännt! Är att regeringen och Folkhälsomyndighetens ansvariga, åtalas och döms för massmord!

    Gillad av 4 personer

    • Lollo 2020-04-20 / 08:36

      Regering och myndigheter spelar roulette med våra liv. Jag läste nyss att var sjätte som drabbas av coronasmittan i Stockholm har dött. Man är alltså beredd att offra en sjättedel av befolkningen i sin strategi att uppnå s.k. ”flockimmunitet”.

      Det är inte alls säkert att man blir immun om man har drabbats av viruset och överlevt. Även om man har antikroppar så betyder detta inte nödvändigtvis att man är immun mot att bli sjuk igen. Det här viruset har redan muterat och kan mutera igen. Dessutom vet man inte vilka skador som viruset orsakar hos de personer som överlevt.

      Jag håller med dig. Den här regeringen ska ställas till svars för massmord på befolkningen!

      Gillad av 2 personer

      • Maja Dacke 2020-04-20 / 15:28

        Och på Karolinska intensivvårdas i stort sett endast importsvenskar enligt visselblåsare …

        Är det pga främlingsfientlighet som svensksvenskar inte vill vårdas där utan föredrar att dö i sitt boende?

        Jag bara frågar —

        Gillad av 1 person

  31. stigrydmark 2020-04-20 / 00:02

    De flesta har nog uppfattningen att Sverige reagerat långsamt när det gäller skyddet av de gamla. Både FHM, kommunala och privata arbetsgivare har säkert nonchalerat och nu sagt, tänkte inte på de. Enligt Kommunal servade en i hemtjänsten tidigare 4 personer/dag, medan man idag besöker 12 personer. Kanske man idag får besök av 15-20 olika personer så ökar väl också smittorisken? Bristen på skyddsmedel är skrämmande. Ingen journalist vill veta hur stor är den i praktiken. Att som idag ta hjälp av nöjesparker med regnrockar visar eländet.

    Våra grannländer har använt ett system som kanske skjuter smittade och dödstal på framtiden. Samtidigt har det gett utrymme för patienter med intensivvårdsbehov. I Sverige tycks det istället hindrat äldre och svaga att få adekvat vård.

    Med något slags facit i framtiden måste många ansvariga ställas till svars.

    Vänner i Tyskland berättade nyligen att man där sedan länge kan vaccinera sig emot lunginflammation. Kan det fungera emot corona?

    Gillad av 2 personer

  32. Bobbo 2020-04-19 / 23:31

    Stadsepedemiologen i Agenda sa att vi inte kommer släppa på restriktionerna än på långa vägar, vad innebär det i tid? Det kommer eka tomt i många butikslokaler och kontor innan detta är över och statsskulden kommer bli skyhög. Ladorna är snart tomma när alla gapar efter mycket.

    Hur många idrottsklubbar går omkull? Det kommer ju knappast bli någon publik under sommaren heller (men Kalmar FF fortsätter sälja förköpsbiljetter). Hur många kommuner måste höja skatten? Vad händer med skyddsstoppen i äldrevården? Vad ska alla afghaner ta vägen och bo?

    Det kommer bli en mycket intressant tid framöver! Många verkar ju tro att puckeln redan nåtts och snart är allt som vanligt igen. Den dumma svensken slutar aldrig förvåna. Hur kommer sommarvädret de närmaste dagarna påverka pandemin? Kommer det sovande folket klara hålla sig från uteserveringar och krogar?

    Gillad av 3 personer

    • Hasse 2020-04-20 / 14:32

      Sverige är kört! Njuter för varje dag det går lite mer åt helvete.

      Gilla

  33. stigrydmark 2020-04-19 / 23:31

    De flesta är säkert överens om att Sverige varit senfärdig och nonchalant i arbetet med att skydda de äldre. Våra grannländer har ju betydligt bättre siffror. Förmodligen har Sverige en mycket sämre personalstrategi där äldre i hemtjänsten kanske får möta 15-20 olika människor. Enligt Kommunal servade man i hemtjänsten tidigare 4 personer/dag medan idag 12 personer. Det verkar kaotiskt och ökar förmodligen smittorisken. Bristen på skyddsmateriel är verkligen skrämmande. Det måste avkrävas ansvar när vi börjar summera resultaten av pandemin.

    Skillnaderna mellan våra grannländer är oroande. Kanske de har använt en metod som skjuter smittandet och dödstalen framåt i tiden? I så fall har man också undvikit ett stort behov av intensivvård. I Sverige har vi fått för många fall i intensivvård som kanske hindrat äldre och de svagaste att få adekvat vård.

    Eftersom ingen journalist kräver svar har vi ingen aning om hur stor bristen är på skyddsmedel. Tydligen är regnrockar från våra nöjesparker ett användbart surrogat idag!

    Vänner i Tyskland berättade nyligen att man där sedan länge kan vaccinera sig emot lunginflammation. Tänker naturligtvis om det kan skydda emot Corona?

    Gillad av 1 person

    • Maja Dacke 2020-04-20 / 15:20

      Säger bara C-vitamin som används världen över … om man nu inte får använda det läkemedel som föreskrivs till nysmittade där ute. Har räddat många från att somna in i lunginflammation.

      Socialstyrelsen förbjöd också i dessa tider det medel som vi haft i 50-70 år fritt och välbeprövat.

      Det syns tydligt vad som pågår här i landet sedan regeringen skyllde sämre ekonomi på för många åldringar. Till och med distriktsläkare börjar protestera mot att felbehandla gamla smittade.

      Gilla

  34. Corona 2020-04-19 / 23:02

    @Thoralf:
    Har du funderat på att gå ned i vikt? Då kommer du med stor sannolikhet slippa både Diabetes och högt blodtryck.

    Jag håller med om att Sveriges taktik är bedrövlig, allt är bedrövligt här, liksom medborgarna tyvärr. Nu gnäller folket på karensdagen, att de får bara 700:- när de stannar hemma och de klarar inte att överleva. Om en enda dags minskad inkomst gör att folk inte kan klara hyra och mat, då undrar jag faktiskt.

    Corona behövs i Sverige, det är helt uppenbart! Folk har levt länge nog över sina tillgångar och som om dagen vore den sista.

    Ska staten försörja hela landet?

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2020-04-19 / 23:06

      Är på väg ned i vikt. Nere på den vikten jag hade för ca 10 år sedan och resan fortsätter nedåt hoppas jag

      Gillad av 1 person

      • Thor 2020-04-20 / 00:52

        Pressa inte för hårt bara i dessa tider. Viktminskning frestar på om det går för snabbt.

        Gillad av 1 person

      • Thoralf A 2020-04-20 / 07:21

        Jag tror inte bantning utan på motion och mindre ändring av matvanor. Då finns förutsättningarna att behålla sin nya vikt.

        Gilla

      • Andersson i Pinan 2020-04-20 / 08:45

        ”Jag ser mig själv som att jag tillhör en riskgrupp. Både när det gäller ålder, övervikt, högt blodtryck och typ 2 diabetes.”

        Vad det gäller ålder så är du bara barnet. Oäkta hustrun rekommenderar LCHF. Hon håller vikten, blodtrycket och sin diabetes 2 i schack med den kosten. Hon har inga symptom när det gäller diabetes. Då menar jag att hon inte har diabetes men det kommer att ligga latent så länge hon lever.

        Det är inte svårt att laga sådan kost. Det brukar inte heller vara några problem när man äter ute.

        Jag själv har svårt att vara utan bröd, sås och potatis. Och kroppkakor. Kolla in kön. Armlängds lucka och väl det:

        Gillad av 1 person

Kommentarer inaktiverade.