KLIMATKRISENS SVERIGE DEL 3, STIGER HAVSNIVÅERNA?

Då har jag sammanställt ett nytt videoklipp angående Erika Bjerströms bok Klimatkrisens Sverige. I del 3 tar jag upp alla hennes påståenden om ett våldsamt stigande hav, med havsnivåhöjningar med upp till 2,4 meter.

Jag ber om ursäkt för att mina klipp inte är så proffsiga men jag hoppas att budskapet ändå går fram. Jag är ingen expert på videoredigering och använder bara gratisprogram för att skapa dessa videoklipp.

Annons

30 reaktioner på ”KLIMATKRISENS SVERIGE DEL 3, STIGER HAVSNIVÅERNA?

  1. Gustav 2022-11-25 / 18:38

    Tycker att denna skulle visas på SVT. Dan Pena förklarar från ekonomiskt perspektiv, ord och inga visor.

    Gillad av 1 person

  2. turrim 2022-11-19 / 19:34

    Äntligen! Nu ska tydligen Riksrevisionen emligt SDS undersöka vad staten ska kräva om hanteringen av av uttjänta solpaneler och propellerblad till vindkraftverk. Det borde ett antal lojala och fega myndigheter ha krävt sedan flera år.

    Gör det snabbt innan fler investerar i miljömässigt farliga objekt.

    Gillad av 2 personer

  3. MickeP 2022-11-19 / 18:22

    Klimatalarmismen är inget annat än maktens försök att hålla massorna i schack. Man försökte med pandemin, det gick inte så bra eftersom lögnerna från maktens propaganda var lättare att avslöja.

    Klimatfrågan är knepigare att genomskåda. Det är inte uppenbart för det nakna ögat att havsnivåerna inte stiger, att isbjörnspopulationen inte minskar, att solens instrålning inte har ngn påverkan etc. etc.

    Makten kan gömma sig bakom klimatfrågan hur länge som helst. Den går inte att syna. Det perfekta redskapet för att hålla massorna i schack.

    Varför vill de hålla oss i schack?

    Här är varför:
    ”European Commission Vice-President Dubravka Šuica has suggested that Europe should increase migration from Africa and other areas in a bid to stem the demographic problems the continent faces due to an ageing population.”

    https://www.breitbart.com/europe/2022/11/19/eu-commissioner-calls-for-more-african-immigration-to-solve-demographic-decline/

    Fast den ”åldrande befolkningen” är naturligtvis ett svepskäl som vi har hört i en herrans massa år. Vad de vill är att blanda alla folkslag i syfte att skapa kaos, så att de själva kan sitta kvar vid makten. Men de behöver ett argument för att hålla massorna i schack. Det är där klimathysterin kommer in i bilden. Med klimatet som sitt lögnaktiga argument för att i förhållande till sig själva hålla massorna i schack.

    ”Söndra och härska” kallas det och det är ett uråldrigt knep. Men man måste ha ngt argument att slå ned de vredgade massorna med. Klimatet är det man valt efter många andra försök.

    Greta, du är så in i bomben lurad och har frivilligt gjort dig till maktens lydiga lakej.

    Micke P

    Gillad av 2 personer

  4. Andersson 2022-11-19 / 17:19

    Lidköpings kommun: ”Järnvägsbrons nya belysning kommer tändas vid invigningen men släcks sen igen.”

    Varför inte ha invigningen vid middagstid så slipper de tända lamporna.

    Gillad av 3 personer

  5. Andersson 2022-11-19 / 17:12

    Vad säger ni om det här:

    ”På flera håll i Kalmar län har det vräkt ner snö under natten och vidare under lördagsmorgonen. I Bråbo, som ligger i de inre delarna av Oskarshamns kommun, har det kommit så pass mycket snö att den årliga julmarknaden måste ställas in.”

    Jag har aldrig hört talas om att man måste ställa in julmarknad på grund av snö. Det måste bero på att vädret inte vill gå i takt med klimatet. Var finns alla aktivister? Fegar de för lite snö?

    Gillad av 2 personer

  6. Ó ` Hyra 2022-11-19 / 16:38

    OT
    Min son berättade från en läsövning. Det gällde b0kstaven O.

    Runt omkring kan ormen sno.
    så han blir ett fin fint O.

    Sonen: ”Den här ormen? Kan det vara Morgan Johansson?”
    Den gossen kommer att gå långt.

    Gillad av 1 person

  7. messkalle 2022-11-19 / 03:29

    @O Hyra och ni äsare, Thoralfs videos är upplysande och mycket bra.
    Nu i internätets tid rör vi oss mellan oss vanliga som ser, hör, lyssnar och drar slutsatser av erfarenhet och kunskap. Jag är klimatrealist. SVT med sin Stjärne och sin klimatstjärna Erika Bjerström vänder sig till andra vanliga med sitt klimathysteriska budskap. De som tror på att Sveriges mediakanal är opartisk blir lätt troende. De som är troende är som aporna; De vill(kan) inte se, höra eller tala om något annat än deras sanna tro.

    Över mig i utbildning och kunskap står vetenskaperna som är tudelade
    Kliatrealisterna ofta äldre är vetenskapare som ifrågasätter, då det inte finns något absolut svar utan allt ska prövas, som Thoralf gör med pappans foto och dagens verklighet och när du ”tvingas” flyta båten.

    Ur den morgonpigga kvällstidningen läser jag att COP27 arbetar med slutdokumentet och det går inte som alamisterna hoppats på, vilket får de små önationerna att skuldbelägga den rika västvärldens och Kina för att inte bli mer fossilfria utan istället tvingats av Putins invasion i Ukraina öka utsläppen av CO2.

    Citat: ”Bland annat beskrev östaten Palaus premiärminister Surangel Whipps Jr att klimatkrisen äter upp öns kustlinjer och förstör livsnödvändig infrastuktur genom extrema stormar.”

    – Är det inte så enkelt att jordskorpan som flyter på jordens varma inre (magman) ALDRIG varit statisk. Landhöjningen äger rum över tid vid Stockholms mätstation. Landet sjunker för önationerna Palaus, Maldiverna m.fl.

    Detta jordskorpsfenomen lärde jag mig i skolan. Nu vet vetenskapen att detta beror på de återkommande istiderna. Den sista skandinaviska istiden började för ca 100.000 år sedan och Småland blev isfritt för 9.000 år sedan, plus/minus något tusentals år.

    För Palaus premiärminister Surangel Whipps och alla andra fattiga länder gäller det att få mer pengar av rika länder så att de kan bygga sin Ark (läs lyxkryssare)

    Försök inte med mig. Den gubben Noa var inte en hedersman. Han planterade inte på marken utan satte pengarna på Sweitzerbanken.
    Gutår på dig O Hyra

    Gillad av 2 personer

  8. Lotta 2022-11-18 / 19:28

    Det jag undrar över är hur man slagit fast att de rika länderna som Sverige påstås vara ett av, har en skyldighet att betala exempelvis för de skador som översvämningarna i Pakistan åsamkat landet. Hur i hela friden kan det lilla utsläpp som vi har kunna påverka klimatet i Pakistan eller alla andra länder och öar som nu kräver betalt av bla Sverige? Utvecklingsländer kallas många av dem, varför då? Jag menar hur många länder hjälpte våra förfäder som med idogt slit byggde vårt lands välstånd. Hur mycket hjälp fick de? Jag hörde för många år sedan en intervju med en svart man i Afrika som redan då sa att väst måste sluta ösa biståndspengar över Afrika. Afrikanerna måste lära sig att klara sig själva. Gäller väl nästan samtliga utvecklingsländer. Kina som väl tillhör en av världens största ekonomier och en av de största utsläpparna vill inte betala för sina utsläpp utan vill fortsätta tillhöra gruppen utvecklingsländer där de ”rika” länderna i väst skall betala för Kinas utsläpp. Hur sjukt är inte det. Pakistan kan väl ta upp grannlandet Indiens utsläpp och försöka få ner det istället. Bla genom att indierna sluta bränna sina risåkrar och skjuta en massa raketer vid någon högtid där båda dessa företeelser tycks inträffa varje år när luften är som absolut sämst i Indien.

    Gillad av 1 person

    • Thoralf A 2022-11-19 / 07:41

      Väldigt bra att dessa affärer synas

      Gilla

      • Kalle Kula 2022-11-19 / 17:40

        Luktar vänskapskorrption lång väg.

        Gilla

      • Thoralf A 2022-11-19 / 18:39

        Nu skojar du! Vänskapskorruption i socialdemokratiska Kalmar?

        Gilla

  9. turrim 2022-11-18 / 17:15

    Du säger att Public Service måste reformeras och hoppas på den nya regeringen. Jag är tveksam att man vågar.

    Det var väl så att moderaterna vek sig i beslutet om oförändrade miljarder plus inflation, ingen skärpning i avtalet och med oberoende granskning trots att moderaten i en utredning förfäktat annat. Man är nog rädd för att SVT/SR ska sätta all sin kraft på att jaga det parti som vill ändra deras status, vänsterprofil och skatteintäkt.

    Typiskt är ju klimatfrågan som du pekat på många gånger. När man refererar från ett klimatmöte så skildrar man det som om FN har rätt i allt i sina påståenden. Det är en katastrof att det finns medlemsländer som inte håller med. Plus bilder från någon översvämning i något deltaland. Man har inte lärt sig hur man ska beskriva mötet objektivt. Man begriper inte att det finns självständiga nationer med rätt till egen vilja.

    PS. Jag hörde att det ska vara någon debatt i SVT mellan Bolund och Kinnunen. Varför skickar SD Kinnunen när man har Elsa Widding??`?

    Gillad av 1 person

    • messkalle 2022-11-19 / 03:36

      Svaret gissar jag att Elsa inte var välkommen. En expert mot den politiske aktivisten är otänkbart för ett opartiskt statligt medium

      Gillad av 1 person

    • Lotta 2022-11-20 / 10:31

      Fattar inte varför inte SD byter ut Kinnunen som jag läste är ekonom mot Elsa Widding. Hoppas på att det beror på att hon inte är så mediatränad ännu.

      Gilla

  10. Kalle 2022-11-18 / 12:44

    BITTE ASSARMO Det Goda Samhöllet, DGS.

    ## Klimatalarmister med rätt att flyga##

    ## Ännu ett klimatmöte går mot sitt slut. Ett möte då världens toppskikt ska samlas och slå sina huvuden ihop för att rädda jorden. Men hur seriösa är egentligen dessa klimatmöten? Med tanke på att hundratals av deltagarna tar sig dit med privatjet skulle jag säga att de är eventen främst verkar vara trendiga jippon för det absoluta toppskiktet.##

    ## Enligt egyptiska källor anlände flera hundra privata jetplan till klimattoppmötet COP27 som hållits i semesterorten Sharm el-Sheikh i Egypten under veckan. Och det här är inte första gången klimatalarmister reser i privatjet till dessa happenings, som främst verkar syfta till att inskränka vanliga människors frihet. När klimatjippot COP26 ägde rum i Glasgow förra året hade så många av de stenrika klimatalarmisterna valt privatjet att det blev kö till landningsbanorna på stadens flygplats.##

    ## Den ständiga uppmaningen till vanligt folk att hålla sig på marken gäller alltså inte högdjuren, om någon nu trodde det. Ve den lågavlönade undersköterska som lyckats spara ihop till en resa och tar flyget till en solvecka på Kanarieöarna – men är man politiker eller näringslivstopp går det alldeles utmärkt att flyga som en skottspole jorden runt. Flyget är till för dem som har tillgång till privata jetplan, eller åtminstone kan flyga fint i första klass.##

    ## De tror, gissar jag, att de har rätt att leva hur de vill eftersom de är just överprivilegierade. Världen är deras tummelplats och för vanliga människor finns bara förakt.##

    https://detgodasamhallet.com/2022/11/18/bitte-assarmo-klimatalarmister-med-ratt-att-flyga/#more-64377

    Instämmer!!!

    Gillad av 6 personer

  11. Karl 2022-11-18 / 10:38

    Hur är det ställt med folk egentligen, jorden går inte under på 10-30 år oavsett hur mycket som släpps ut av oss människor, det enda som är galet är att folk skitar ner och slänger saker i skog,mark och sjöar , miljön mår inte bra av det. Fortsätt kolla och skriv vad du kan om detta även om du motarbetas av några . Likaså varför skall vi betala för elbilsbonus till rika/ låntagare när vi har det svårt att gå ihop själva då allt blir dyrare. Våra riksdagsmän skor sig som vanligt med höjda löner, vad har de gjort för att förtjäna detta då allt verkar gå åt hxxxxxe. Ingen skillnad på vänster eller höger. Tack Thoralf för att du finns.

    Gillad av 5 personer

  12. Nils Dacke 2022-11-18 / 10:05

    Bolund babblar ju i riksdagen om att det inte dröjer länge innan riksdagshuset står under vatten, trots att landhöjningen i Stockholmsområdet är flera mm per år. Maken till verklighetsfrånvänd politiker får man leta efter men det värsta är att svensk media sväljer dessa floskler utan att ställa några motfrågor.

    Gillad av 6 personer

    • Thoralf A 2022-11-18 / 10:42

      Instämmer! Varför ställer inte public service några frågor till Bolund om vad han menar med sitt påstående?

      Gillad av 2 personer

    • Huvaligen 2022-11-18 / 11:23

      Det var så att säga ett nytt lågvattenmärke.

      Gilla

  13. turrim 2022-11-18 / 08:36

    Tack för tydlig information om fakta från mätstationer och om IPCC scenarion. Något som Erika inte har fattat utan hotar med det trettio år gamla och värsta som IPCC själva nu säger är osannolikt.

    Erika har tydligen flugit till semesterorten Sharm el-Shejkh. För jag tror två dagar sedan så stod hon i rutan och var negativ och hotande som vanligt. I går så var det plötsligt en annan kvinnlig reporter, jag uppfattade inte namnet, som höll i pekpinnen.

    Vad har hänt? Är Erika suspenderad eller har SVT skickat flera så man hinner bada i omgångar?

    Gillad av 2 personer

  14. Lotta 2022-11-17 / 20:43

    Thoralf du har inget att be om ursäkt för. Ett stort tack för allt ditt slit är mer passande.

    Gillad av 9 personer

  15. tompas11 2022-11-17 / 20:30

    Tack Thoralf för ännu en bra klimatvideo där du förtjänstfullt klär av Erika Bjerström in på bara kroppen! Ljudet var också bra.

    Gillad av 7 personer

    • hejsan 2022-11-19 / 16:27

      Ja man ta sig för pannan när man betänker SVT:s aktivism och klimatalarmism, Aldrig att man någon enda gång fått höra något om fördelarna för Sverige med en temperaturhöjning, t ex minskade kostnader för snöskottning, färre fallolyckor och trafikolyckor och lägre uppvärmningskostnader.
      En annan sak som aktivisterna inte vill rapportera om är att en klimathöjning skulle innebära en oerhörd produktionsökning i jordbruket. I Jämtland t ex med samma jordart (kambro silur) som i det bördiga Skåne skulle man kunna konkurrera med Ukraina. Omloppstiden för skogsbruket skulle minska till en tredjedel. Kort sagt jordbrukarna skulle bli stormrika och därmed vi svenskar.
      I sammanhanget finns det anledning att erinra om vittneseden som lyder: “Jag N.N. lovar och försäkrar på heder och samvete att jag ska säga hela sanningen och intet förtiga, tillägga eller förändra”.

      “Intet förtiga”, men vad är det man har gjort när det gäller rapporteringen om en eventuell temperaturhöjnings fördelar?
      Falskt vittnesbörd hela vägen, och för detta ska vi via skatte betala för!

      Gillad av 1 person

  16. Lotta 2022-11-17 / 19:38

    Tyska staten äger numera Uniper där bla karlshamnsverken ingår. Enligt artikeln säger de nya ägarna ”Att nu förstatliga bolaget ser den tyska staten som en möjlighet att säkra landets energiförsörjning i vinter.” Innebär detta att Karlshamnsverken skall bränna mellan 70-140 000 liter olja i timmen för att försörja tyskarna med el? Utsläppen hamnar i Sverige och elen i Tyskland.

    https://svt.se/nyheter/inrikes/energijatten-juniper-kops-upp-av-tyska-staten

    Gillad av 2 personer

    • tompas11 2022-11-17 / 20:33

      Lotta jag tror inte du behöver vara orolig beträffande utsläppen eftersom de har väldigt bra rökgasrening. Koldioxid släpper de så klart ut, men det är ju bara berikande för all växtlighet.

      Gillad av 3 personer

      • Lotta 2022-11-17 / 20:51

        Tänkte mer på alla kilmathysterikor som anser att Sverige måste ta ledartröjan dvs betala mest och gärna avstå från allt eftersom Miljöpartiet tycker det. Vore så typiskt om vi fick betala dyrt för utsläppen från Karlshamnsverken fast elen går till Tyskland.

        Gillad av 4 personer

  17. O` Hyra 2022-11-17 / 18:10

    Antingen sjunker havsnivån eller så stiger havsbotten upp. I alla fall i norra Småland. Jag vet det av praktisk erfarenhet. Den havsvik där jag hade min båt
    är numera för grund och båten har flyttats till en djupare hamn något som inte hade behövts om havsnivån stigit.

    Det blir fler och fler äckliga människor, medan dom vackra djuren minskar.
    Kan man hoppas på en ny biblisk flodvåg?
    Men för he… ingen ny Noa.

    Gillad av 4 personer

Kommentarer är stängda.