SENT SKALL SYNDAREN VAKNA

Man saknar inte kon förrän det är tomt i båset.

Jag har under de sista veckorna hört allt fler kritiska röster mot Biden och vad han och den nya administrationen åstadkommit under sina snart 4 månader vid makten. Och då tänker jag inte på vänstern inom Demokraterna som kritiserat Biden för bland annat att han vill färdigställa ”muren” mot Mexico, där det finns ”hål”.

Nej, jag tänker på andra kommentatorer, journalister och reportrar som så sakteliga börjat vara smått negativa i sina texter eller inslag om USA och Biden. Biden har inte infriat deras förhoppningar inom flera områden men kanske framförallt när det gäller utrikespolitiken som blivit aktuell de senaste dagarna med tanke på konflikten mellan staten Israel och terrororganisationen Hamas. Där USA varit väldigt passiva.

Jag har senaste tiden läst och hört röster som tidigare varit väldigt kritiska mot Donald Trump som nu uppenbarligen börjat omvärdera sina åsikter. Ingen 180-graders sväng men ändå en nedtoning.

Igår lyssnade jag på Nordegren & Epstein och blev minst sagt förvånad när de uttryckte att de saknade Donald Trump och kritiserade Biden för att bara intressera sig för covid-19 och vaccinationer. Något som aldrig Trump skulle gjort, utan Trump hade tagit tag i konflikten i Israel. Kommer vi få se fler uppvaknanden?

Sent skall syndaren vakna!

23 reaktioner på ”SENT SKALL SYNDAREN VAKNA

  1. Ò Hyra 2021-05-14 / 18:05

    I Tyskland tog man bort vissa människors möjlighet till försörjning.
    I USA utplånade men all mat, man sköt bufflarna.
    I England skickade man småbönder till Australien för man behövde deras små land till fårbete och ull som var lukrativt under WW!.

    Landägaren bestämmer allt, men hur i he… fick dom sitt land?

    Gilla

  2. Cosmik Debris 2021-05-14 / 17:01

    Det finns många syndare.

    Anna Dahlberg: ”Det spelar nästan ingen roll vilken samhällsfråga man tittar närmare på så upptäcker man att den i hög grad har blivit en invandringsfråga”

    Att det ska behöva ta elva år för Expressen och Anna Dahlberg att begripa det? Jag har många gånger skrivit att det inte finns ett enda politikområde som inte påverkas av det skadliga inflödet från muslimska och afrikanska länder.

    Lösning? Repatriering. NU!

    Vänstern har fel – invandringen är den avgörande frågan
    https://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/vanstern-har-fel-invandringen-ar-den-avgorande-fragan/

    Gillad av 2 personer

    • Hacke 2021-05-14 / 18:33

      Exakt. Om det tar decennier att komma till insikt om självklarheter för yrvakna Expressens Anna Dahlberg hur lång tid ska det då inte ta innan övrigt dökött i msm och politik kommer i rörelse mot något som kan likna verkstad.
      Det är bara att konstatera att Sverige är kört för överskådlig tid om inget extraordinärt inträffar innan dess.

      Gilla

  3. Ò Hyra 2021-05-14 / 16:31

    Skicka miljöpartisten Stenevi till Waldorfskolan i Järna. Där kan hon klä sej i näverkeps, dansa runt i skogen tillsammans med andra knäppgökar och äta gräs.

    Gillad av 1 person

    • Cosmik Debris 2021-05-14 / 18:11

      Fråga: Är hon galen?
      Svar: Ja.

      Gillad av 2 personer

      • turrim 2021-05-14 / 19:35

        När jag i dag hämtade Sydsvenskan i brevlådan så möttes jag av en bild av Märta Stenevi på hela första sidan. När jag kom in och slog upp tidningen så möttes jag av fyra helsidor Stenevi. Vad det stor vet jag inte. Jag blev bara förbannad på utgivaren. Vad har hon gjort som förskyller denna enorma uppmärksamhet i en Bonniertidning? Det vore intressant med en förklaring från Jonas Kanje och Heidi Avellan.

        Gilla

  4. Otto 2021-05-14 / 13:33

    Läste att Socialtjänsten i Nybro är i kris och behöver mer pengar, beror det på de som kommer hit för att få ”livskvalitet”?

    Gilla

  5. Kalle 2021-05-14 / 11:56

    ## Experten: Finns risk för fullskaligt krig ##

    ## Det finns risk för ett fullskaligt krig i den pågående konflikten i Gaza – men minst lika oroande är våldsamheterna på gatorna som sker parallellt med upptrappningen. Det enligt Mellanösternexperten Anders Persson.
    – Många bedömare menar att det är det mest oroväckande just nu, säger han i SVT:s Morgonstudion. ##

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/experten-finns-risk-for-fullskaligt-krig

    Inte någon större skillnad på gatuvåldet i Israel och sverige. I sverige är det i mindre skala. Våldet har inte blommat ut tillräckligt i sverige som det gjort i Israel. Bara en tidsfråga innan det inträffar i sverige.

    Våra svenska politiker lever med stora skygglappar för gatuvåldet i sverige, vilket de inte bör göra. Snart smäller det likadant på gatorna i sverige som i Israel.

    Gilla

  6. tompas11 2021-05-14 / 00:48

    Vi får allt hoppas att Israelerna fullkomligt krossar de terrorbaserade palestinierna. Vi minns med avsmak när dåvarande utrikesminister Wallström erkände Palestina som en suverän stat och var övertygad om att övriga Europeiska länder skulle göra detsamma. Facit är att inget Europeiskt land följde efter. Vilken skam, vilken nesa för Wallström och framförallt för Sverige. Skämmes ta mej fan!

    Gillad av 5 personer

    • pllay 2021-05-14 / 19:19

      Eftersom utrotning av Judar är ett av Islams huvudbudskap och Palestina är ett muslimskt land så innebär krossandet av Palestina mycket mer än att vinna kriget, för att det ska bli fred krävs att antingen alla Judar eller alla muslimer utrotas till sista man, inget kan vara mer krävande än religiösa påbud.
      Fred i området är inte möjligt idag, i morgon eller om 1000 år.

      Gilla

  7. Kalle 2021-05-13 / 23:42

    ## ”För en bra sak” sa polisen… då är både hat, hets mot folkgrupp och olagligheter tillåtna?##

    ## Jag ställde frågan på Twitter till polisen i Sverige – ska en olaglig sammankomst eller demonstration accepteras, om polisen anser att det är ”för en bra sak”? Jag har inte fått något svar. Men uppenbarligen är polisen nu en politisk organisation. Fredliga demonstrationer mot maktmissbruk och restriktioner med anledning av corona anses inte vara ”en bra sak”, för då för polisen bort gamla damer och musiker, och går med våld till attack mot journalister. BLM anses vara ”en bra sak”? Men koranbränning anses vara ”en dålig sak”. Jag tror man snart får trycka en broschyr där man förklarar vilka saker som polisen tänker godta. Vilken politisk värdegrund (vänster) man måste ha för att få demonstrera. Det är på förhand underförstått att den sittande regeringens vanskötsel av Sverige är en av de sakerna som inte är ”en bra sak” – medan hets mot folkgruppen judar är det. Tack för ingenting, polisen. Ni är nu officiellt i den totalitära statens tjänst. ##

    https://katerinamagasin.se/for-en-bra-sak-sa-polisen-da-ar-bade-hat-hets-mot-folkgrupp-och-olagligheter-tillatna/

    Svensk poliskår politisk???

    Gillad av 4 personer

    • tompas11 2021-05-14 / 00:50

      Vilket föranledde mig att skicka följande mail till utrikesminister Ann Linde.

      ”Vad är du för svikare och Sverigehatare som gratulerar Islamister?
      På självaste Kristi himmelsfärdsdag så väljer du att gratulera muslimer för Ramadan.
      Detta säger allt om vilken jävla regering vi har. Fy fan alltså!
      Må du brinna i helvetet Ann!”

      Gillad av 1 person

  8. Kenny 2021-05-13 / 17:03

    Tänk om Donald Trump fått sitta 4 år till utan röstfusket. Han hade gjort mycket bra för det landet.

    Gick nyss in på skattekontorets hemsida för att kolla deklarationen då jag sålt ett fritidshus. Den första manipulerade PK bilden som dyker upp är en svensk kvinna med ett afrikanskt barn. Såna bilder är ju inte alls ovanliga i offentlig miljö eller ens privata storbolag numera, men skattekontoret skall hålla sig neutralt och inte ha några som hellst vänster åsikter i politiken! Det är riktigt illa ställt och sjukt att vänsterskruvarna manipulerar svenska folket med myndigheterna!

    Gilla

  9. Cosmik Debris 2021-05-13 / 16:59

    Utbrända bilar, krossat glas, skotthål i husväggar, utbombade och nedbrända hus, raketlarm, skadade som körs i skytteltrafik, döda som staplas i högar, skrikande kvinnor och så lite ”Allahu akbar”.

    Då trivs en muslim. Frågan är om svenskarna kommer att tycka det är lika trivsamt?

    Gillad av 3 personer

  10. pllay 2021-05-13 / 14:27

    Ja, det blir allt tydligare att USAs nya ledning är utrikespolitiskt svag, allt fler testar den nya ledningen, Kina, Ryssland, Nordkorea, Israel, Palestina, Turkiet, Iran.
    Det är uppenbart att de alla sträcker ut tentaklerna för att sondera hur långt de kan gå nu när Trump lämnat scenen.
    Hittills har de alla funnit att Biden och hans entourage låter dem göra lite som de tycker och både Palestina och Israel tog genast chansen att starta ett litet krig, mera bidrag och offerkofta att för dem bägge att hösta in.
    I bakgrunden står Iran och myser, liksom naturligtvis Ryssland och Kina nu när det blir allt tydligare att det nya USA är en papperstiger.

    Gillad av 2 personer

    • Benny 2021-05-13 / 14:48

      Och varför ska USA blanda sig i överallt? Finns det något bra med alla krig och bombningar som USA utfört som självutnämnd ”världspolis”? Det enda detta har fört med sig för Sveriges del är flyktingströmmar från krigen och givetvis massor av folk som påstår de är på flykt från krig! Och alla dessa krig kostar också Sveriges skattebetalare pengar! Det är bättre att låta galningarna därnere ta död på sig själva och inte blanda sig i och framförallt inte sälja vapen till tokstollarna som Sverige och andra länder gör!

      Gillad av 2 personer

      • pllay 2021-05-13 / 20:13

        Någon har alltid makten, Ryssland, Kina, USA eller någon annan.
        Makt och inflytande är en konstant som det är bra om den minst onda grupperingen äger, någon god makt finns inte då makt grundas på våldskapacitet och vilja samt förmåga att använda våld.
        USAs våldsmakt är illa, Rysslands våldsmakt är illa, Sovjets våldsmakt var illa, våldsmakt är illa men en realitet som vi har att förhålla oss till.
        Föredrar du Israels eller Palestinas våldsmakt? Du måste välja en av dem.
        Fred bygger på insikten att ett krig inte kan vinnas eller att ett krig är alltför kostsamt för den egna parten, när USA träder tillbaka och visar svaghet kommer en mängd tronpretendenter tuppa sig för att fylla det maktvakuum USA lämnar fritt.
        Vilken despot till makthavare väljer du? En dålig? eller en sämre?

        Gilla

      • pllay 2021-05-13 / 20:18

        Ett litet komplement.
        Makt korrumperar.
        En från början mindre dålig maktinnehavare kan endast bli sämre, all makt korrumperar och urartar till totalitär despotism.
        Då vi inte längre kan leva under en dålig makthavare röstar vi, i en fungerande demokrati, bort denne. I internationell politik byts makthavare ut genom krig.

        Gilla

  11. Kalle 2021-05-13 / 14:00

    ## Biden i samtal med Netanyahu: ”Rätt att försvara sig” ##

    ## Samtidigt anser Biden att det är legitimt för Israel att besvara raketattackerna.
    – Israel har rätten att försvara sig när det flyger tusentals raketer in på deras territorium, säger Biden.##

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/stefan-asberg-gaza-innebar-svar-balansgang-for-usa

    ## Toppglobalist kräver totalstopp för invandring

    UTRIKES. Frankrike måste stoppa all invandring från icke EU-länder i fem år, efter problemen med terrorism och annan kriminalitet i invandringens spår. Det konstaterar Michel Barnier, som tidigare ledde EU:s brexitförhandlingar med Storbritannien.

    https://www.friatider.se/toppglobalist-kraver-totalstopp-invandring

    Gilla

  12. Bergman år 2021 2021-05-13 / 11:27

    Ja, nog har också jag tyckt mig se en svängning, men som ännu så länge inte direkt kritiserar Biden fast det är nog snubblande nära på sina håll. Trump var/är ju så partisk och ”rätt på sak” och med ett så stort genomslag att han naturligtvis är ett tacksamt objekt att skriva om för all världens journalister.

    Trump har nu tagit ner startblocken från the desk of Donald J Trump för att starta ett målmedvetet lopp mot det som är hans mål och han har börjat värma upp vid:
    https://www.donaldjtrump.com/desk

    Gilla

  13. Håkan Spångberg 2021-05-13 / 10:58

    Vilket bara spär på föraktet för den hycklande, vänsterliberala PK-adeln.

    Gilla

  14. Christer 2021-05-13 / 09:45

    Det har du helt rätt i. Och det börjar märkas på många områden , tycker jag . Läs Johan Hakelius i Focus . Han har alltid varit ganska öppen med sina synpunkter , men nu är han rakt på sak . Hade inte gått för något år sedan.
    Hoppas den Här hälsosamma vågen förstärks fram till valet .

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.